eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemianowice Śląskie › Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie - etap 3" w ramach POIiŚ 2014-2020

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-07-08


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00107761 z dnia 2021-07-08

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3” w ramach POIiŚ 2014-2020

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255453

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 10

1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pz_poprawaefektywnosci2@um.siemianowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.siemianowice.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umsiemianowice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3” w ramach POIiŚ 2014-2020

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3663388c-c9f3-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00107761

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000760/31/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.38 "Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie - etap 3" w ramach POliŚ 2014-2020

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Poprawa efektywności energetycznej dla budynków będących własnością Miasta SiemianowiceŚląskie – etap 3

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00079496/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RW.271.7.2021; ZP.rp.29.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1152430,90 PLN

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawaefektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3”.1.2. Zamówienie zostało podzielone na dwie (2) Części.1.3. Część 1 zamówienia: „Termomodernizacja budynków przy ul. Śląskiej 10 i ul. Śląskiej 10a”.1) Przedmiotem zamówienia a) wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do dokonaniazgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/uzyskaniu pozwolenia na budowę , projektuzagospodarowania terenu, projektu architektoniczno – budowlanego i technicznego, specyfikacjitechnicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz kosztorysu robót do wykonania,b) wykonanie, na podstawie ww. dokumentacji, robót budowlanych, celem zrealizowaniaprzedmiotowego zadania inwestycyjnego c) pełnienie nadzoru autorskiego,d) sporządzenie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej.2) W ramach przedmiotu zamówienia należy w szczególności:a) wykonać dokumentację projektową niezbędną do zrealizowania zadania inwestycyjnego wzakresie wynikającym z programu funkcjonalno-użytkowego,b) uzyskać wszystkie niezbędne lub wymagane warunki, uzgodnienia, opinie techniczne,ekspertyzy i badania techniczne,c) dokonać zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/uzyskać pozwolenie na budowę wimieniu i na rzecz Zamawiającego,d) wykonać roboty budowlane w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej,e) pełnić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych,f) sporządzić dokumentację odbiorową oraz wykonać dokumentację powykonawczą3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:a) Program Funkcjonalno- Użytkowy (Dodatek nr 3a do SWZ), b) Projektowane postanowienia umowy (Dodatek nr 4a do SWZ),zwane dalej łącznie jako Dokumentacja.4) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanychw Projektowanych postanowieniach umowy w odniesieniu do Części 1 (Dodatek nr 4a do SWZ).5) Na przedmiot zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru bezzastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia - w odniesieniu do Części 1.6) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lubpochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługidostarczane przez konkretnego Wykonawcę dopuszcza się zastosowanie materiałów lubrozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niżokreślono w SWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzeniezostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lubpochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługidostarczane przez konkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiotzamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lubszczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnegoWykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomuoczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie sięnazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przyopisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lubkonkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych icechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tymsamym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry”rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo iwytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określająminimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”, abyspełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowyprzedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrówjakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnychźródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowanew ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te,które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, żeoferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościachfunkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone wSWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lubszczególnym procesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywaobowiązek wykazania, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymaganiaZamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów,uwiarygodniających te materiały lub rozwiązania w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobattechnicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniuinnych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiałyi urządzenia zaproponowane w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej. Dokumenty dotyczącerównoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca niezłoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przezto, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w Dokumentacji.7) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej znajdą się odniesienia do norm,ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którychmowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązaniarównoważne opisywanym. Użycie w dokumentacji danej normy, oceny technicznej,specyfikacji technicznych i systemu referencji technicznej ma jedynie na celudoprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonegomateriału/urządzenia/produktu.8) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównymcelem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowałyzamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.9) Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępnościdla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkichużytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp.10) Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajnościlub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.11) Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowaniewymagań określonej etykiety, o których mowa w art.104 Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

4.5.5.) Wartość części: 270146,35 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa
efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3”.
1.2. Zamówienie zostało podzielone na dwie (2) Części.
Część 2 zamówienia: „Termomodernizacja budynków przy ul. Szeflera 13, ul. Szeflera 15, al.
Sportowców 4”.
1) Przedmiotem zamówienia jest:
a) wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do dokonania
zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/uzyskaniu pozwolenia na budowę, projektu
zagospodarowania terenu, projektu architektoniczno – budowlanego i technicznego, specyfikacji
technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz kosztorysu robót do wykonania,
b) wykonanie, na podstawie ww. dokumentacji, robót budowlanych, celem zrealizowania
przedmiotowego zadania inwestycyjnego,
c) pełnienie nadzoru autorskiego,
d) sporządzenie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej.
2) W ramach przedmiotu zamówienia należy w szczególności:
a) wykonać dokumentację projektową niezbędną do zrealizowania zadania inwestycyjnego w
zakresie wynikającym z programu funkcjonalno-użytkowego,
b) uzyskać wszystkie niezbędne lub wymagane warunki, uzgodnienia, opinie techniczne,
ekspertyzy i badania techniczne,
c) dokonać zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/ uzyskać pozwolenie na budowę
w imieniu i na rzecz Zamawiającego,
d) wykonać roboty budowlane w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej,
e) pełnić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych,
f) sporządzić dokumentację odbiorową oraz wykonać dokumentację powykonawczą,
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
a) Program Funkcjonalno- Użytkowy (Dodatek nr 3b do SWZ),
b) Projektowane postanowienia umowy (Dodatek nr 4b do SWZ),
zwane dalej łącznie jako Dokumentacja.
4) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych
w Projektowanych postanowieniach umowy w odniesieniu do Części 2 (Dodatek nr 4b do SWZ).
5) Na przedmiot zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi
na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia
następnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia - w
odniesieniu do Części 2.
6) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi
dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dopuszcza się zastosowanie materiałów lub
rozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż
określono w SWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzenie
zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub
pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi
dostarczane przez konkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiot
zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub
szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego
Wykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.
Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu
oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się
nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy
opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub
konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i
cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym
samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry”
rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i
wytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają
minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”, aby
spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy
przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów
jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych
źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowane
w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te,
które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że
oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach
funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w
SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lub
szczególnym procesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywa
obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania
Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów,
uwiarygodniających te materiały lub rozwiązania w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat
technicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu
innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały
i urządzenia zaproponowane w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej. Dokumenty dotyczące
równoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie
złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez
to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w Dokumentacji.
7) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej znajdą się odniesienia do norm,
ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których
mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym. Użycie w dokumentacji danej normy, oceny technicznej,
specyfikacji technicznych i systemu referencji technicznej ma jedynie na celu
doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego
materiału/urządzenia/produktu.
8) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie
przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy
chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym
celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.
9) Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępności
dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich
użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp.
10) Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajności
lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.
11) Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowanie
wymagań określonej etykiety, o których mowa w art.104 Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

4.5.5.) Wartość części: 882284,55 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 25.06.2021 r. o godz. 09:30 odbyło się otwarcie ofert złożonych w postępowaniu pn.: Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3.
Zamawiający przed otwarciem ofert (tj. 10.06.2021 r.) udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację, że na sfinansowanie Części 1 zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 250 000,00 zł brutto.

W w/w postępowaniu w odniesieniu do Części 1 zamówienia pn: „Termomodernizacja budynków przy ul. Śląskiej 10 i ul. Śląskiej 10a”, została złożona jedna (1) oferta, która opiewa na kwotę 488 000,00 zł brutto.

Art. 255 pkt 3 Pzp stanowi, iż Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Po analizie możliwości finansowych Zamawiający stwierdził, iż nie posiada możliwości zwiększenia środków na sfinansowanie realizacji zamówienia.
Zamawiający odstąpił od oceny i badania oferty złożonej w postępowaniu, ponieważ zgodnie z komentarzem Urzędu Zamówień Publicznych do art. 255 pkt 3 Pzp (Vide H.Nowak, M. Winiarz (red.) Prawo Zamó wień Publicznych. Komentarz. Warszawa 2021), w przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu („zamawiający unieważnia”) prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.

Mając na uwadze powyższe Zamawiający na podstawie zapisów art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, unieważnił przedmiotowe postępowanie w odniesieniu do Części 1, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 488000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 488000,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 25.06.2021 r. o godz. 09:30 odbyło się otwarcie ofert złożonych w postępowaniu pn.: Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3.
Zamawiający przed otwarciem ofert (tj. 10.06.2021 r.) udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację, że na sfinansowanie Części 2 zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 650 000,00 zł brutto.

W w/w postępowaniu w odniesieniu do Części 2 zamówienia pn: „Termomodernizacja budynków przy ul. Szeflera 13, ul. Szeflera 15, al. Sportowców 4”, została złożona jedna (1) oferta, która opiewa na kwotę 961 000,00 zł brutto.

Art. 255 pkt 3 Pzp stanowi, iż Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Po analizie możliwości finansowych Zamawiający stwierdził, iż nie posiada możliwości zwiększenia środków na sfinansowanie realizacji zamówienia.

Zamawiający odstąpił od oceny i badania oferty złożonej w postępowaniu, ponieważ zgodnie z komentarzem Urzędu Zamówień Publicznych do art. 255 pkt 3 Pzp (Vide H.Nowak, M. Winiarz (red.) Prawo Zamó wień Publicznych. Komentarz. Warszawa 2021), w przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu („zamawiający unieważnia”) prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.

Mając na uwadze powyższe Zamawiający na podstawie zapisów art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, unieważnił przedmiotowe postępowanie w odniesieniu do Części 2, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 961000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 961000,00 PLN

2021-07-08 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.