eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Głuchołazy › Bieżące utrzymanie dróg nieutwardzonych o nawierzchni gruntowej i tłuczniowej na terenie Gminy Głuchołazy



Ogłoszenie z dnia 2022-04-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Bieżące utrzymanie dróg nieutwardzonych o nawierzchni gruntowej i tłuczniowej na terenie Gminy Głuchołazy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Głuchołazy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412792

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 15

1.5.2.) Miejscowość: Głuchołazy

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-340

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@glucholazy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://glucholazy.pl/1189/strona-glowna.html

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.glucholazy.pl/3584/1034/marzec.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bieżące utrzymanie dróg nieutwardzonych o nawierzchni gruntowej i tłuczniowej na terenie Gminy Głuchołazy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec56aa1c-a046-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00107231

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019575/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.12 Poprawa nawierzchnidróg gminnych nieutwardzonych na terenie Gminy Głuchołazy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00081140/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.9.2022.JSz

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie na terenie Gminy Głuchołazy w 2022 roku nieutwardzonych dróg gminnych o nawierzchni gruntowej i tłuczniowej poprzez :
1) Równanie i profilowanie wraz z zagęszczeniem mechanicznym.
Do profilowania i zagęszczenia przewidziano jednorazowo około 2 000 m2 dróg gminnych. Przewiduje się równanie, profilowanie wraz z zagęszczeniem mechanicznym w ilości przejazdów niezbędnej do otrzymania równej nawierzchni.
2) Korytowanie nawierzchni gruntowej wraz z mechanicznym zagęszczeniem pod utwardzenie drogi tłuczniem kamiennym.
Do korytowania nawierzchni gruntowej wraz z zagęszczeniem mechanicznym przewidziano około 240 m2 powierzchni dróg gminnych.
3) Uzupełnienie ubytków w nawierzchni tłuczniem kamiennym łamanym frakcji 0-31,5 mm (kliniec) o grubości do 5 cm wraz z wbudowaniem i zagęszczeniem mechanicznym.
Da mechanicznego wbudowania tłucznia na terenie Miasta i gminy Głuchołazy przewiduje się około 5 000 m² powierzchni dróg
4) Uzupełnienie ubytków w nawierzchni tłuczniem kamiennym łamanym frakcji 0-63 mm (kliniec) o grubości do 7 cm wraz z wbudowaniem i zagęszczeniem mechanicznym.
Do mechanicznego wbudowania tłucznia na terenie Miasta i gminy Głuchołazy przewiduje się około 2000 m² powierzchni dróg.
5) Miejscowe uzupełnienie ubytków nawierzchni w miejscach wybojów (miejscowych wykruszeń nawierzchni o głębokości powyżej 12 cm) tłuczniem frakcji 0 – 31,5 mm wraz z wbudowaniem i mechanicznym zagęszczeniem.
Do mechanicznego wbudowania tłucznia na terenie miasta i gminy Głuchołazy przewiduje się około 100 m² powierzchni dróg.

3.2. Wykonawca zobowiązuje się:
1) Stosować materiał posiadający deklarację zgodności z obowiązującą normą oraz wymagane przepisami prawa odpowiednie atesty, certyfikaty lub świadectwa jakości, które należy każdorazowo dołączyć do faktury wraz z dokumentami potwierdzającymi dostarczoną ilość kruszywa
2) Po zakończeniu przedstawić powykonawczy obmiar robót, który po sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego stanowić będzie podstawę do sporządzenia protokołu odbioru.
3) Zapewnić we własnym zakresie wszelkich materiałów, sprzętu i transportu niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia
4) Właściwie zabezpieczyć miejsca wykonywanych prac.

Bieżące utrzymanie dróg nieutwardzonych o nawierzchni gruntowej i tłuczniowej na terenie Gminy Głuchołazy polegać będzie na wykonaniu robót zgodnie z załączonymi dokumentami – Specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót oraz zestawieniem dróg. Dokumenty te stanowią załącznik nr 1 do SWZ.

Dodatkowe informacje i warunki realizacji zamówienia.
1) Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie według potrzeb Zamawiającego - na podstawie pisemnych lub zgłoszonych drogą mailową zleceń Zamawiającego wykonania części robót, w terminach określonych w tych zleceniach.
2) Każdorazowo przed rozpoczęciem robót w terenie wskazanym przez Zamawiającego, sporządzony zostanie protokół przekazania frontu robót w którym określone zostaną konieczne do wykonania ilości i rodzaje robót.
3) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo użytkowników dróg w trakcie wykonywania robót i w czasie przerw w ich realizacji.
4) Wykonawca zabezpieczy teren prac w trakcie ich wykonywania i w czasie przerw w ich realizacji.
5) Ze względów bezpieczeństwa wykonawca zobowiązuje się do bieżącego porządkowania terenu na którym odbywają się prace związane z wykonaniem odcinków nawierzchni dróg.
6) Wykonawca powinien zwrócić szczególną uwagę na istniejące urządzenia techniczne w drodze (studzienki kanalizacyjne, zasuwy wodociągowe, gazowe) aby nie spowodować ich uszkodzenia lub zasypania.
7) Po zakończeniu Wykonawca przedstawi powykonawczy obmiar robót, który po sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego stanowić będzie podstawę do sporządzenia protokołu odbioru części robót.
Dodatkowe koszty Wykonawcy, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia m.in.:
1) koszty opracowania i przygotowania dokumentacji powykonawczej – obmiaru robót,
2) oznakowanie i zabezpieczenie prowadzonych robót
3) koszty ubezpieczenia budowy w czasie trwania robót,
4) koszty organizacji zaplecza budowy / placu budowy wraz z kosztami energii, wody itp.,
5) koszty dozoru budowy,
6) koszty pracy sprzętu, dźwigów, pojazdów mechanicznych, specjalistycznych urządzeń itp.,
7) koszty związane z doprowadzeniem do stanu poprzedniego terenów sąsiadujących, jeśli zostały zniszczone/uszkodzone, w związku z realizacją przedmiotu zamówienia,
8) koszty wszelkich prac niezbędnych do wykonania i prawidłowej eksploatacji przedmiotu umowy,
9) koszty przeprowadzenia niezbędnych prób technicznych i badań, pomiarów itp.
10) inne koszty, które pojawią się w trakcie realizacji zamówienia wynikające z obowiązków Wykonawcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 25.03.2022r. dokonał otwarcia ofert w postępowaniu pod nazwą: „Bieżące utrzymanie dróg nieutwardzonych o nawierzchni gruntowej i tłuczniowej na terenie Gminy Głuchołazy. Informację z otwarcia ofert Zamawiający umieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania w tym samym dniu. Zamawiający poinformował, ze w niniejszym postępowaniu wpłynęły 3 oferty oraz został złożony przez Pana Patryka Sidzinę plik zawierający jedynie Formularz asortymentowo –cenowy.
Zamawiający w dniu 29.03.2022r. dokonując deszyfryzacji oferty, podczas procedury otwarcia ofert w innym postępowaniu, stwierdził że dochodzi do nieprawidłowego otwarcia ofert.
Konsultacje z Informatykiem Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, potwierdziły fakt , że w dniu 25.03.2022r. doszło do nieprawidłowego odczytania i odszyfrowania złożonych ofert, przy czym w przypadku jednej ze złożonych ofert, to jest oferty Wykonawcy: Kop-Trans Patryk Sidzina Burgrabice 186, nie został pobrany i otworzony Formularz ofertowy.
Z wyjaśnień złożonych przez Informatyka Urzędu wynika, że ze względu na niepoprawną współpracę miniportalu z przeglądarką internetową doszło do nieprawidłowości w odczytaniu i odszyfrowaniu ofert. Nieprawidłowość funkcjonowania była spowodowana błędnie działającą aktualizacją producenta - najnowszy build nie współpracuje poprawnie z mechanizmem szyfrowania miniportalu.
Brak możliwości odczytania w dniu 25.03.2022r. Formularza ofertowego jednej z ofert, spowodowany problemami technicznymi w infrastrukturze informatycznej Zamawiającego, stanowi przesłankę do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 29 grudnia 2020r, KIO 3204/20: Otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednorazową i niepowtarzalną. Co za tym idzie, brak otwarcia jednej z ofert nie może być naprawiony poprzez ponowne przeprowadzenie procedury otwarcia ofert. W toku otwarcia ofert Zamawiający błędnie stwierdził, że jedna z ofert nie zawiera formularza ofertowego. Porównać można to do sytuacji, gdy w tradycyjnym, „papierowym” otwarciu ofert formularz ofertowy np. utknąłby w kopercie lub podpiąłby się pod inne dokumenty i zostałby niezauważony. Prawidłowość złożenia oferty Wykonawcy w takiej sytuacji nie budzi wątpliwości. Natomiast brak jej skutecznego otwarcia stanowi daleko idące naruszenie zasady równego traktowania Wykonawców.
W niniejszym postępowaniu nie doszło do prawidłowego, zgodnego z art. 222 ustawy Pzp otwarcia skutecznie i w terminie złożonej oferty Wykonawcy : Kop-Trans Patryk Sidzina Burgrabice 186, co stanowi naruszenie przepisów ustawy dotyczących zasad równego traktowania Wykonawców.
Błąd przy otwarciu ofert jest nieusuwalny, gdyż jest to czynność która ma charakter niepowtarzalny i nie podlega poprawie czy uzupełnieniu, dlatego też Zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia niniejszego postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 152261,70 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 315372,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.