eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mińsk Mazowiecki › Usługa pralnicza



Ogłoszenie z dnia 2022-03-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa pralnicza

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Mińsku Mazowieckim

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 712351100

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szpitalna 37

1.5.2.) Miejscowość: Mińsk Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-300

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spzozmm@spzozmm.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spzozmm.bip.net.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa pralnicza

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9434dd8c-b0e3-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00105758

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00056685/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Usługa pralnicza

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://spzozmm.bip.net.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://spzozmm.bip.net.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z pkt VIII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych jest Zamawiający. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Inspektorem ochrony danych osobowych jest imię i nazwisko Aleksandra Malejczyk, nr tel. 25 506 51 01 , adres email iod@spzozmm.pl 3) Dane osobowe będą przetwarzane, z uwzględnieniem przepisów prawa, w celu: a) przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, b) zawarcia i realizacji umowy z wyłonionym w niniejszym postępowaniu wykonawcą, c) dokonania rozliczenia i płatności związanych z realizacją umowy, d) przeprowadzenie ewentualnych postępowań kontrolnych i / lub audytu przez komórki Zamawiającego i inne uprawnione podmioty, e) udostępnienie dokumentacji postępowania i zawartej umowy jako informacji publicznej, f) archiwizacji postępowania. 4) Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym. 5) Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie przez okres co najmniej 5 lat zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji. Dotyczy to wszystkich uczestników postępowania. 6) Osobie, której dane dotyczą przysługuje na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia RODO: a) prawo dostępu do danych (art. 15), b) prawo sprostowania danych (art. 16), c) prawo do usunięcia danych (art. 17), d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18). e) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. 7) Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje: a) prawo do usunięcia danych osobowych, "prawo do bycia zapomnianym" w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Rozporządzenia RODO, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia RODO, c) prawo sprzeciwu, o którym mowa w art. 21 Rozporządzenia RODO, 8) Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty. 9) Wystąpienie z żądaniem o którym mowa w pkt. 6 lub 7, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia niniejszego postępowania. Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania lub umowy. 10) Wykonawca pozyskując dane osobowe na potrzeby sporządzenia oferty zobowiązany jest wypełnić obowiązki wynikające m. in. z art 13 i 14 Rozporządzenia RODO. Wykonawca składając ofertę składa oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 10/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zmówienia jest świadczenie przez Wykonawców usług w zakresie Kompleksowej usługi prania i dezynfekcji, suszenia, maglowania lub prasowania, odbioru brudnej bielizny i dostawy czystej bielizny i innych artykułów w SPZOZ w Mińsku Mazowieckim, której szczegółowy opis znajduje się w załączniku nr 5, 6, 7, 8, 9, 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

98311000-6 - Usługi odbierania prania

98315000-4 - Usługi prasowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

15. Wielkość usług pralniczych będąca przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest wielkością wyliczoną w sposób szacunkowy i w trakcie realizacji przedmiotowej umowy może ulec zmianie, tj. zmniejszeniu lub zwiększenia ilości przekazywanego do prania asortymentu maksymalnie + ─ 20% w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin załatwienia reklamacji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunki udziału w postępowaniu dotyczą: sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wymagane jest
posiadanie przez wykonawcę odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej -
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a
w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia w wysokości nie niższej niż 100 000 PLN.. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich
trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00027477/01 z dnia 2021-04-02
2021-04-02 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej jedną usługę w zakresie przedmiotu
zamówienia w wysokości o wartości minimum 100 000 PLN -Załącznik nr 11 - WYKAZ
WYKONANYCH USŁUG Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w obiekcie pralni
posiadającym pozytywną opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego o spełnianiu warunków
techniczno-sanitarnych wymaganych dla pralni świadczących usługi w zakresie prania bielizny
szpitalnej.Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w obiekcie pralni:a)
posiadającym wdrożony i certyfikowany przez jednostkę akredytowaną system zarządzania
jakością PN –EN ISO 9001:2015 w zakresie świadczenia usługi pralniczej pościeli i bielizny
medycznej wraz z transportem. b) posiadającym wdrożony i certyfikowany system kontroli
skażenia mikrobiologicznego RABC, spełniającego wymagania normy PN-EN 14065:2016 w
zakresie świadczenia usługi pralniczej pościeli i bielizny medycznej wraz z transportem. c)
posiadającym wdrożony system zarządzania środowiskowego spełniający wymagania normy
PN-EN ISO 14001:2015 w zakresie świadczenia usługi pralniczej.d) Wykonawca będzie
realizował przedmiot zamówienia w obiekcie pralni posiadającym barierę higieniczną jako
warunek całkowitego wyeliminowania stykania się bielizny czystej z brudną i pracowników obu
stref. Urządzenia pralnicze muszą posiadać techniczną możliwość załadunku i rozładunku
odpowiednio w obszarze czystym i brudnym.e) Usługa wykonywana będzie w pralni
wyposażonej w:- urządzenia wyspecyfikowane w Załączniku nr 6, które będą spełniać
wymagania przy realizacji zamówienia określone w opisie przedmiotu zamówienia i SWZ,
zapewnią prawidłową i terminową realizację usługi, - co najmniej jeden samochód do transportu
brudnego i czystego asortymentu, posiadający aktualną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
potwierdzającą, że jest przystosowany do przewozu bielizny szpitalnej.f) Wykonawca będzie
realizował zamówienie przy użyciu urządzeń pralniczych wyposażonych w system kontroli
wartości pH ostatniej kąpieli płuczącej, z możliwością automatycznego dozowania środka
neutralizującego w przypadku przekroczenia żądanych parametrów.g) Wykonawca będzie
realizował usługę zgodnie z przyjętymi wg systemu zarządzania procedurami prania i
dezynfekcji bielizny szpitalnej od momentu odbioru od Zamawiającego do wydania czystej
bielizny.h) Transport bielizny z/do pralni zapewnia Wykonawca w warunkach bezpieczeństwa
epidemiologicznego, z zachowaniem dróg czystych i brudnych. Do transportu bielizny czystej i
brudnej Wykonawca zapewni samochody wymienione w Załączniku nr 7, posiadające
pozytywną opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzającą przystosowanie do przewozu
bielizny szpitalnej.i) Zamawiający nie dopuszcza stosowania preparatów, środków piorących i
dezynfekujących z zawartością aktywnego chloru i jego związków. Informacja o preparatach,
których Wykonawca będzie używał do wykonywania usługi, winna być sporządzona zgodnie z
Załącznikiem nr 8,j) Opis technologii prania i dezynfekcji dla asortymentu zawartego w
załączniku nr 9 podpisanym przez technologa producenta środków piorących lub
autoryzowanego przedstawiciela producenta środków piorących.k) - Certyfikat SZJ zgodny z
normą ISO 9001:2015 w zakresie świadczenia usług prania pościeli i bielizny medycznej wraz z
transportem wydany przez jednostkę akredytowaną,- Certyfikat potwierdzający wdrożenie
systemu RABC spełniającego wymagania normy PN EN 14065:2016 w zakresie świadczenia
usług prania pościeli i bielizny medycznej wraz z transportem.- Certyfikat potwierdzający
wdrożenie systemu zarządzania środowiskowego zgodnie z normą ISO 14001:2015 w zakresie
świadczenia usług prania.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym
przez Zamawiającego terminie następujące podmiotowe środki dowodowe: 1) oświadczenia
wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których
mowa w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu
ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00027477/01 z dnia 2021-04-02
2021-04-02 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który
złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 100 000 PLN.. Opis technologii
prania i dezynfekcji dla asortymentu zawartego w załączniku nr 9, Certyfikat SZJ zgodny z normą ISO
9001:2015 w zakresie świadczenia usług prania pościeli i bielizny medycznej wraz z transportem
wydany przez jednostkę akredytowaną,- Certyfikat potwierdzający wdrożenie systemu RABC
spełniającego wymagania normy PN EN 14065:2016 w zakresie świadczenia usług prania pościeli i
bielizny medycznej wraz z transportem.- Certyfikat potwierdzający wdrożenie systemu zarządzania
środowiskowego zgodnie z normą ISO 14001:2015 w zakresie świadczenia usług prania. Załącznik Nr
6 - WYKAZ URZĄDZEŃ Załącznik Nr 7 - WYKAZ SAMOCHODÓWZałącznik Nr 8 – WYKAZ
ŚRODKÓW PIORĄCYCHZałącznik nr 11 - WYKAZ WYKONANYCH USŁUG

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Informacje dot. przedmiotowych środków dowodowych – aktualna opinia Państwowej Inspekcji
Sanitarnej dla Pralni o posiadaniu bariery higienicznej i spełnieniu wymagań do prania bielizny
szpitalnej;- aktualna opinia Państwowej Inspekcji Sanitarnej dopuszczającą samochody do
transportu bielizny szpitalnej, zgodnie z załącznikiem nr 7;

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

– aktualna opinia Państwowej Inspekcji Sanitarnej dla Pralni o posiadaniu bariery higienicznej i
spełnieniu wymagań do prania bielizny szpitalnej;- aktualna opinia Państwowej Inspekcji
Sanitarnej dopuszczającą samochody do transportu bielizny szpitalnej, zgodnie z załącznikiem
nr 7;

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i
podpisany przez wykonawcę 2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę.
Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie
warunków udziału w postępowaniu odpowiednio na dzień składania ofert, stanowi dowód
tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. 3)
Dokument, o którym mowa w pkt. VI.3. ppkt. 3) (zobowiązanie podmiotu udostępniającego
zasoby) jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej
innych podmiotów. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców,
oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 składa każdy z Wykonawców w zakresie, w jakim każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 5) Wykonawca, w
przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
przedstawia, wraz z własnym oświadczeniem, o którym mowa w pkt 2, także oświadczenie
podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu
oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca
powołuje się na jego zasoby. 6) Formularz cenowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany umowy zgodnie z załączonym do SWZ
projektem istotnych postanowień - załącznik wzór umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-07 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: miniportal

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-07 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.