eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Murowana Goślina › Przebudowa zbiornika Łysy Młyn poprzez wykonanie umocnień skarpy odwodnej zbiornika oraz pilotażowe ubezpieczenia skarpy odpowietrznej zbiornika wraz z przeprowadzeniem prac remontowych na mnichu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-02-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa zbiornika Łysy Młyn poprzez wykonanie umocnień skarpy odwodnej zbiornika oraz pilotażowe ubezpieczenia skarpy odpowietrznej zbiornika wraz z przeprowadzeniem prac remontowych na mnichu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630011510

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Łopuchówko 1

1.5.2.) Miejscowość: Murowana Goślina

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-095

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 618122161

1.5.8.) Numer faksu: 618122161

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lopuchowko@poznan.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-lopuchowko/zamowieniapubliczne

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa zbiornika Łysy Młyn poprzez wykonanie umocnień skarpy odwodnej zbiornika oraz pilotażowe ubezpieczenia skarpy odpowietrznej zbiornika wraz z przeprowadzeniem prac remontowych na mnichu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95cd7046-7724-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00093493

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023407/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Przebudowa zbiornika Łysy Młyn poprzez wykonanie umocnień skarpy odwodnej zbiornika oraz pilotażowe ubezpieczenie skarpy odpowietrznej zbiornika wraz z przeprowadzeniem prac remontowych na mnichu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00487260

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.39.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 760021,01 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z zabezpieczeniem skarpy zbiornika Łysy Młyn (o numerze inwentarzowym 291/3) przed dalszym jej niszczeniem. Zakres inwestycji obejmuje również rozbiórkę istniejącego ubezpieczenia skarpy odwodnej i w jego miejsce przewiduje się wykonać nowe ubezpieczenie. Przewiduje się pilotażowe zabezpieczenie skarpy odpowietrzej, które ma zabezpieczyć skarpę przed działalnością dzików. Inwestycja zlokalizowana jest na działce ewidencyjnej nr 379/8 położonej w województwie wielkopolskim, powiecie poznańskim, gminie Suchy Las – obręb Biedrusko, stanowiącej własność Skarbu Państwa w zarządzie Lasów Państwowych Nadleśnictwa Łopuchówko.
W zakres przebudowy ubezpieczeń skarpy odwodnej wchodzić będzie:
- wykoszenie roślinności porastającej skarpę
- rozebranie istniejącego, uszkodzonego umocnienia z geokraty wraz z geowłókniną
-zdjęcie humusu powyżej istniejącego ubezpieczenia
- dokop pod umocnienie
- wykonanie podparcia nowego ubezpieczenia z kołków drewnianych
- plantowanie skarpy
- ułożenie nowego umocnienia.
Ubezpieczeniem jest oparty na kołkach drewnianych oraz ułożony od górnej krawędzi, materac gabionowy pasem 1.0 m, grubości 17 cm z wypełnieniem kamieniem łamanym na gowłókninie filtracyjnej. Krawędź dolnego materaca winna kończyć się na rzędnej 65.10 m n.p.m. Pomiędzy materacami należy wykonać narzut kamienny na geowłókninie filtracyjnej, który przykryty zostanie siatką gabionową, montowaną do drutów z materacy gabionowych.
W zakres zabezpieczenia skarpy odpowietrznej wchodzić będzie:
Uszkodzenie skarpy odpowietrznej grobli (zapory) zbiornika wynika z działalności dzików. Są to występujące punktowo (w wielu miejscach) dziury. Zamawiający planuje pilotażowe zabezpieczenie skarpy odpowietrznej na obszarze o powierzchni łącznej 102 m2 (po 51 m2). Przewidywane zabezpieczenia to:
- Wariant I–usunięcie roślinności ze skarpy odpowietrznej i plantowanie jej. Na świeżo wyplantowaną skarpę przewiduje się ułożyć geowłókninę filtracyjną, mocowanie jej U-kształtnymi kotwami stalowymi o ø 8 mm o długości L=~2,0 m w ilości 4 szt./m2, oraz humusowanie warstwą 5 – 10 cm wraz z obsiewem trawą.
- Wariant II–usunięcie roślinności ze skarpy odpowietrznej, plantowanie jej i ułożenie geomaty zbrojonej siatką stalową z mocowaniem do podłoża stalowymi kotwami gruntowymi wbijanymi. Na geomacie wykonać humusowanie grubości 5–10 cm z obsiewem mieszanką traw.
W wariancie II długość ocynkowanych kotew mocujących 2,0 m z zastosowaniem ocynkowanych podkładek stalowych 200 x 200 x 6 mm. Rozstawa kotew mocujących 2,0 x 2,0 m. W obu wariantach zarówno geowłókninę jak i geomatę w górnej i dolnej części umieścić w rowku kotwiącym i zasypać gruntem.
Po analizie rezultatów, Zamawiający podejmie decyzję o ewentualnym dalszym zabezpieczeniu pozostałej części skarpy (co objęte będzie odrębnym postępowaniem). W ramach prac objętych dokumentacją projektową stanowiącą załącznik do niniejszej SWZ, na pozostałej części skarpy, przewiduje się w tej chwili jedynie wykoszenie porostów, zasypanie i wyrównanie istniejących dziur w skarpie oraz humusowanie i obsiew trawą.
W zakres prac remontowych na stojaku mnicha wchodzić będzie:
- czyszczenie hydrościerne powierzchni betonowych,
- wyrównanie i naprawa powierzchni betonowych szpachlą polimerowo – cementową,
- wykonanie powłoki ochronnej z żywicy epoksydowej.
Oprócz powyższych prac planuje się remont istniejącego umocnienia z bruku kamiennego na betonie, który znajduje się pod kładką mnicha. Powierzchnia remontowanego ubezpieczenia to ok 18 m2. Wykonana zostanie również nowa powłoka malarska na barierce ochronnej stojaka mnicha.
Po wykonaniu wszystkich robót budowlanych wykonane zostanie wyrównanie nawierzchni korony grobli.
Dla czynności objętych decyzją RDOŚ w Poznaniu z dnia 26.04.2022 r. (znak spr.: WST.6401.144.2022.MT.2) tj. związanych z:
•umyślnym zabijaniem do 50 osobników ślimaka winniczka,
•umyślnym chwytaniem, przetrzymywaniem okazów i umyślnym przemieszczaniem z miejsc regularnego przebywania na inne miejsca do 80 osobników żaby wodnej,
•niszczeniem siedlisk lub ostoi będących obszarem rozrodu, wychowu młodych oraz niszczenia, usuwania lub uszkadzania gniazd 2 par trzciniaka,
•umyślnym płoszeniem i niepokojeniem 10 osobników ropuchy szarej, 35 osobników żaby trawnej, 15 osobników jaszczurki zwinki, 3 osobników zaskrońca, 3 osobników jeża zachodniego,
określone zostały następujące warunki realizacji zezwolenia:
•czynności objęte zezwoleniem wykonać w terminie od 01.10.2022 r. do 31.03.2023 r.,
•zabijanie ślimaka winniczka związane będzie z wykonywaniem robót budowlanych, w tym robót ziemnych i przy użyciu sprzętu mechanicznego,
•chwytanie żaby wodnej zostanie wykonane ręcznie, przy użyciu siatek i płotków herpetologicznych o wysokości 50 cm oraz pułapek łownych. Pułapki należy wyposażyć w patyki umożliwiające wydostanie się z nich drobnych ssaków. Pułaki sprawdzać przynajmniej raz dziennie w godzinach porannych,
•schwytane żaby wodne przemieszczać w pojemnichach z miejsc regularnego przebywania w inne miejsca znajdujące się na południowym i północnym brzegu zbiornika wodnego Łysy Młyn w odległości 50-100 m od miejsca schytania zwierząt,
•czas przetrzymywania osobników w pojemnikach należy ograniczyć do niezbędnego minimum,
•niszczenie i usuwanie gniazd trzciniaka związane będzie z wykoszeniem szuwaru trzcinowego na remontowanym odcinku zbiornika wodnego Łysy Młyn,
•płoszenie zwierząt związane z wykonywaniem prac budowlanych należy ograniczyć do niezbędnego minimum,
•osoby wykonujące czynności dotyczące płazów zobowiązane są do zachowania higieny w trakcie wykonywania odłowów i chwilowego przetrzymywania i wypuszczania płazów, przede wszystkim do dokładnego suszenia, czyszczenia sprzętu terenowego oraz obuwia,
•prace wykonywane będą pod pod nadzorem przyrodniczym (nadzór przyrodniczy odbywać się będzie na zlecenie Zamawiającego).
W trakcie realizacji prac budowlanych należy wziąć pod uwagę konieczność obniżenia poziomu wody w zbiorniku Łysy Młyn do MinPP = 65,40 m n.p.m. – zgodnie z treścią decyzji PGW WP Zarząd Zlewni w Poznaniu z dnia 11.05.2022 r. (znak spr.: PO.ZUZ.4.4210.202.2022.ES) udzielająca pozwolenie wodnoprawnego.
Przedmiot zamówienia szczegółowo określa załącznik nr 14 do SWZ, który składa się z:
- inwentaryzacja uszkodzeń
- opinia geotechniczna z dokumentacją badań podłoża gruntowego
- operat wodnoprawny
- Projekt budowlany składający się z: Projekt architektoniczno – budowlany, Projekt zagospodarowania terenu, Załączniki projektu budowlanego - uzgodnienia i decyzje administracyjne, informacja do planu BIOZ
- Projekt techniczny
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – Informacje ogólne i ogólna specyfikacja techniczna oraz Szczegółowe specyfikacje techniczne
- przedmiar robót.
We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub, jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i dokumentacji przetargowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia. Niemniej jednak zalecane jest dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji robót budowlanych i ich otoczenia, a także zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 10.1. SWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. pracowników fizycznych (robotników budowlanych) przy robotach przygotowawczych (dział I przedmiaru robót), przy robotach na skarpie odwodnej (dział II przedmiaru robót), prace na skarpie odpowietrznej (dział III, IV i VI przedmiaru robót), przy robotach związanych z remontem mnicha (dział V przedmiaru robót), jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1324 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 10 do SWZ. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.
Wykonawca udzieli na przedmiot zamówienia gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres minimum 60 miesięcy licząc od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych zrealizowanych na gruncie lub więcej.

Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 12

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 12

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 8

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 382688,03 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 709363,73 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 382688,03 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Maciej Szeląg Usługi Budowlano Ziemne Melioracyjne i Transportowe

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wojciech Woziński Usługi Budowlano Ziemne Melioracyjne i Transportowe

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6932005602

7.3.3) Ulica: Naratów 68

7.3.4) Miejscowość: Niechlów

7.3.5) Kod pocztowy: 56-215

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 382688,03 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

W sekcji nr IV Ogłoszenia o wyniku postępowania w części "Przedmiot zamówienia" we wskazanej wartości zamówienia: 760021,01 zł netto - Zamawiający uwzględnił poza zamówieniem podstawowym możliwości wykorzystania prawa opcji do 20% wartości zamówienia oraz możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) PZP do 50% wartości szacunkowej całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy wraz z prawem opcji.

Zamawiający udzielił zamówienia osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, tj.:
1) Maciej Szeląg prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Usługi Budowlano Ziemne Melioracyjne i Transportowe, Naratów 68, 56-215 Niechlów, NIP: 6991403706, REGON: 932598243, PESEL: 62120207059,
2) Wojciech Woziński Usługi Budowlano Ziemne Melioracyjne i Transportowe. Naratów 68, 56-215 Niechlów, NIP: 6991403014, REGON: 932057369, PESEL: 54042206630,
działający w ramach spółki cywilnej pod nazwą „USŁUGI BUDOWLANO ZIEMNE MELIORACYJNE I TRANSPORTOWE S.C. W. Woziński, M. Szeląg”,
56-215 Niechlów, Naratów 68, REGON : 932886812, NIP : 6932005602,

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.