eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Połajewo › Budowa sieci kanalizacji sanitarnej obręb 0002 Krosin oraz rozbudowa stacji uzdatniania wody obręb 0004 Młynkowo, gm. Połajewo



Ogłoszenie z dnia 2021-06-21


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00089536 z dnia 2021-06-21

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej obręb 0002 Krosin oraz rozbudowa stacji uzdatniania wody obręb 0004 Młynkowo, gm. Połajewo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŁAJEWO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791112

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Obornicka 6A

1.5.2.) Miejscowość: Połajewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-710

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zpir@polajewo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polajewo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://polajewo.ezamawiajacy.pl oraz na stronie internetowej Zamawiającego http://www.polajewo.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej obręb 0002 Krosin oraz rozbudowa stacji uzdatniania wody obręb 0004 Młynkowo, gm. Połajewo

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc0a689b-8403-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00089536

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001162/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przykanalikami do granic nieruchomości obręb Krosin oraz rozbudowa stacji uzdatniania wody na działce o numerze ewidencyjnym obręb Młynkowo

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00017293/04

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.1.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 2974202 PLN

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Rozbudowa stacji uzdatniania wody na działce o numerze ewidencyjnym 627/7 obręb 0004 Młynkowo, gm. Połajewo.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących rozbudowę stacji uzdatniania wody na działce o numerze ewidencyjnym 627/7 obręb 0004 Młynkowo, Gmina Połajewo – w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”.
Wykonawca będzie zobowiązany w pierwszej kolejności opracować dokumentacje projektowe, uzyskać wymagane warunki, opinie i uzgodnienia, decyzje administracyjne, uzyskać prawomocne pozwolenie na budowę, a następnie wykonać zaprojektowane roboty budowlane.
Przedmiot zamówienia został opisany w Programie Funkcjonalno – Użytkowym ( dalej PF-U ) opracowanym przez p. mgr inż. Justynę Markowicz ( załączniki Nr 10 do SWZ ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45252100-9 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania ścieków

4.5.5.) Wartość części: 1723000 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami do granic nieruchomości na działkach o numerze ewidencyjnym 135, 490, 77, 455/1 obręb 0002 Krosin, gm. Połajewo.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących budowę sieci kanalizacji sanitarnej z przykanalikami do granic nieruchomości na działkach o numerze ewidencyjnym 135, 490, 77, 455/1 obręb 0002 Krosin, Gmina Połajewo – w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”.
Wykonawca będzie zobowiązany w pierwszej kolejności opracować dokumentacje projektowe, uzyskać wymagane warunki, opinie i uzgodnienia, decyzje administracyjne, uzyskać prawomocne pozwolenie na budowę, a następnie wykonać zaprojektowane roboty budowlane.
Przedmiot zamówienia został opisany w Programie Funkcjonalno – Użytkowym ( dalej PF-U ) opracowanym przez p. mgr inż. Justynę Markowicz ( załączniki Nr 10 do SWZ ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

4.5.5.) Wartość części: 1251202 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do upływu terminu składania ofert na Platformie pod adresem : https://polajewo.ezamawiajacy.pl złożono cztery oferty, spośród których ofertę z najniższą ceną złożył wykonawca :
METROLOG Sp. z o.o.
Ul. Kościuszki 97
64-700 Czarnków
Cena oferty – 2.248.324,38 zł brutto przewyższa wielkość środków, jakie Zamawiający może na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć.
Zamawiający przewidział na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 2.123.720,00 zł brutto.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2248324,38 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2665410,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Do upływu terminu składania ofert na Platformie pod adresem : https://polajewo.ezamawiajacy.pl złożono jedną ofertę przez wykonawcę :
MPGK Sp. z o.o.
Ul. Skocka 13
62-100 Wągrowiec
W toku prowadzonego postępowania z uwagi na liczne zapytania i wnioski o wyjaśnienie treści specyfikacji warunków zamówienia ( dalej SWZ ) dokonywano zmian zarówno w treści SWZ, jak i również w zakresie terminów składania ofert.
Wszystkie odpowiedzi i rozpatrzone wnioski Zamawiający zamieszczał na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://polajewo.ezamawiajacy.pl.
Od początku do końca prowadzonego postępowania występował błąd będący wadą postępowania polegający na tym, że istniała niezgodność w godzinie składania ofert pomiędzy dokumentami zamówienia, a godziną składania ofert zapisaną na Platformie.
Od początku postępowania tj. od daty zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu i SWZ na Platformie, na której miały być składane oferty, wpisana została godzina składania ofert 11:00, a we wszystkich dokumentach tj. ogłoszeniu o zamówieniu, SWZ, zmianach ogłoszenia BZP Nr 00019204 z dnia 17.03.2021 r., BZP 00023223 z dnia 25.03.2021 r., BZP Nr 00023984 z dnia 26.03.2021 r., zawiadomieniach Nr 2 z dnia 18.03.2021 r., Nr 4 z dnia 25.03.2021 r., Nr 5 z dnia 26.03.2021 r. widniała godzina 10:00.
Ponadto do wykonawców z Platformy przesyłane były informacje, w których w każdej z nich potwierdzała się godzina składania ofert 11:00.
Ostatecznie termin składania ofert ustalony został na dzień 07.04.2021 r. do godziny 10:00, a na Platformie pozostała godzina 11:00.
Wada powyższa spowodowała to, że do Zamawiającego już w dniu 07.04.2021 r. złożona została skarga od wykonawcy, który nie mógł złożyć oferty w terminie do dnia 07.04.2021 r. do godziny 11:00, ponieważ takie informacje otrzymywał od Platformy.
Wadę tą zauważono dopiero w dniu składania ofert i została zmieniona godzina składania ofert z 11:00 na godzinę 10:00.
Poprawienie godziny składania ofert uniemożliwiło innym wykonawcom na złożenie oferty w terminie, który otrzymywali w zawiadomieniach przesyłanych automatycznie przez Platformę tj. do godziny 11:00.
Dokonana zmiana w dniu składania ofert, tuż przed zakończeniem, istotnie wprowadziła w błąd wykonawców, którzy zamierzali złożyć oferty w dniu 07.04.2021 r. do godziny 11:00.
Zaistniała sytuacja narusza zasadę zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, o której mowa w art. 16 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm. ) przez co należy uznać, że postępowanie jest obarczone wadą niemożliwą w chwili obecnej do usunięcia, a udzielenie zamówienia będzie niemożliwe z uwagi na naruszenie zasady uczciwej konkurencji.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1490651,76 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1490651,76 PLN

2021-06-21 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.