eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzyżów › Usługa zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12 w pierwszym półroczu 2024 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12 w pierwszym półroczu 2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ W STRZYŻOWIE

1.3.) Oddział zamawiającego: PGKiM Strzyżów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690314362

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Południowa 3

1.5.2.) Miejscowość: Strzyżów

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-100

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 17 276 11 03

1.5.8.) Numer faksu: +48 17 276 12 11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pgkim.strzyzow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgkim.strzyzow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-522d0be3-b5f6-11ee-b628-1a85378e6c0a

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


przedsiębiorstwo komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa zagospodarowania odpadów o kodzie 19 12 12 w pierwszym półroczu 2024 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-522d0be3-b5f6-11ee-b628-1a85378e6c0a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00086020

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046540/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 w pierwszym półroczu 2024 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00051245

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/1/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 112500,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11. Odpady powstają w wyniku przetwarzania w procesie ręcznego sortowania odpadów komunalnych pochodzących z selektywnej zbiórki (odpady o kodzie 15 01 01, 15 01 06, 15 01 07) w Segregatorni odpadów selektywnie zebranych
w Strzyżowie.
2. Szacunkowa ilość odpadów o kodzie 19 12 12 przekazana Wykonawcy do zagospodarowania w okresie obowiązywania umowy wynosi:
1) w zakresie podstawowym określa się zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 w ilości 165 Mg,
2) w zakresie objętym prawem opcji określa się zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 w ilości do 60 Mg,
z zastrzeżeniem prawa opcji określanego w ust. 3-6.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 PZP w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb – po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia.
4. Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie w okresie od daty zawarcia umowy do 30.06.2024 r.
5. Zamawiający sukcesywnie dostarczy odpady własnym transportem na swój koszt. Odpady będą dostarczone w formie sprasowanej w prasie belującej, naczepą typu ruchoma podłoga o jednorazowym załadunku do 20 Mg. Załadunek odpadów zapewni Zamawiający.
6. Przewóz odpadów powinien odbywać się zgodnie z przepisami o ruchu drogowym i ochronie środowiska, sprzętem uniemożliwiającym rozwiewanie i rozsypywanie odpadów w czasie transportu.
7. Odpady będą transportowane do miejsca wskazanego przez Wykonawcę. Przekazanie odpadów będzie odbywało się w dniach od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach pracy Wykonawcy. Przejęcie odpadów następuje po dostarczeniu odpadów przez Zamawiającego do Wykonawcy.
8. W chwili przekazania odpadów przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy, Wykonawca przejmie odpowiedzialność za przejęte odpady, za należyte postępowanie z nimi i za skutki z tego wynikające.
9. Przekazanie odpadów Wykonawcy nastąpi na podstawie karty przekazania odpadów wystawionej w systemie BDO. Karta przekazania odpadów wystawiona będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
10. Rozładunek mechaniczny nastąpi we wskazanym przez Wykonawcę miejscu z dogodnym dojazdem i możliwością manewrowania ciężkim pojazdem.
11. Dojazd do miejsca odbioru i teren rozładunku odpadów powinien być utwardzony tak, aby pojazdy Zamawiającego miały możliwość rozładunku niezależnie od warunków atmosferycznych. Miejsce rozładunku powinno być należycie zabezpieczone przed dostępem osób postronnych.
12. Odpady będą ważone na legalizowanej wadze Wykonawcy. Kwit wagowy winien być wykonany w dwóch egzemplarzach po jednej dla każdej ze stron.
13. Oferowany sposób zagospodarowania odpadu musi być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.). Zamawiający nie dopuszcza zagospodarowania odpadów poprzez składowanie.
14. Zakres przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 1, obejmuje w szczególności wykonywanie usług w zakresie:
1) odebrania od Zamawiającego transportowanych przez niego odpadów;
2) zagospodarowania odebranych odpadów.
15. W zakresie postępowania z odpadami Wykonawca winien stosować się do aktualnych przepisów prawa oraz wytycznych sporządzonych przez uprawnione organy.
16. W przypadku wystąpienia awarii lub innej przyczyny uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z koniecznością zagospodarowania odpadów przez inny podmiot.
17. Wykonawca jest uprawniony do odmowy przejęcia odpadów od Zamawiającego w przypadku, gdy rodzaj i charakterystyka odpadów nie odpowiadają wymaganiom dla przyjmowanego kodu odpadu. W takim przypadku Wykonawca przekazuje Zamawiającemu pisemne uzasadnienie odmowy przejęcia od Zamawiającego odpadów.
18. W przypadku nieuzasadnionej odmowy przejęcia odpadów Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody oraz koszty poniesione przez Zamawiającego wynikające z odmowy przejęcia odpadów przez Wykonawcę.
19. Wykonawca nie będzie przyjmował odpadów nie wymienionych w ust. 1.
20. Wszelkie reklamacje dotyczące składu przywiezionych przez Zamawiającego odpadów będą rozpatrywane w obecności przedstawicieli stron.
21. Zamawiający zobowiązuje się, że:
a) w sposób stały i zorganizowany będzie umożliwiał Wykonawcy przejęcie odpadów,
b) będzie płacił wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu przejęcia odpadów na zasadach określonych w umowie.
22. Wykonawca:
a) zobowiązuje się, że w sposób stały i zorganizowany będzie przyjmował od Zamawiającego odpady przestrzegając przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach,
b) przejmuje w pełni obowiązki wynikające z przejęcia odpadów zastrzeżone m.in. w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach oraz innych aktach prawnych,
c) przejmuje odpowiedzialność za działania związane z odpadami zgodnie z m. in. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach oraz innymi aktami prawnymi od momentu przejęcia odpadów od Zamawiającego, w tym zwłaszcza Wykonawca zobowiązuje się do naprawienia wszelkich ewentualnych szkód powstałych od tego momentu. Będzie dokonywał odzysku lub przetwarzania odpadów odebranych od Zamawiającego, poprzez odpowiednie przetworzenie tych odpadów za pośrednictwem własnych instalacji i urządzeń i przekazania odpadów do ostatecznego odzysku lub zagospodarowania.
23. Wykonawca w okresie trwania umowy nie będzie powstrzymywał się od odbioru odpadów bez względu na okoliczności i zapewni przetworzenie wszystkich odpadów zmieszanych objętych zakresem zamówienia w okresie jego realizacji.
24. Wykonawca nie będzie dokonywał unieszkodliwienia odpadów w sposób zabroniony ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach. Wszelkie działania niezgodne z w/w ustawą będą obciążały prawnie i finansowo Wykonawcę.
25. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących zagospodarowania odpadów komunalnych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. W przedmiotowym postępowaniu zostały złożone prawidłowo w terminie dwie oferty. W toku badania ofert Komisja Przetargowa stwierdziła, że oferta Wykonawcy Euro-Eko Sp. z o.o. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów i będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Oferta złożona przez Wykonawcę Produkcja Handel Usługi EKOMAX Kotulak Jerzy nie podlega odrzuceniu, jednak cena oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty.
Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 162324,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 162324,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.