eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piotrków Trybunalski › Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej dla Aresztu Śledczego w Piotrkowie Trybunalskim.



Ogłoszenie z dnia 2023-02-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej dla Aresztu Śledczego
w Piotrkowie Trybunalskim.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Areszt Śledczy w Piotrkowie Trybunalskim

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320101

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wronia 76/90

1.5.2.) Miejscowość: Piotrków Trybunalski

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: as_piotrkow_tryb@sw.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zp.sw.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Areszt Śledczy

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej dla Aresztu Śledczego
w Piotrkowie Trybunalskim.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ea05431f-a6dd-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00085042

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ea05431f-a6dd-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia,
która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia
(przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie
e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów
oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga
posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe
odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu
Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
9. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się
w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,
z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: D/I-Ł.2232.3.2023.AF

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej dla Aresztu Śledczego
w Piotrkowie Trybunalskim.

1. Lokalizacja:
Zamówienie obejmuje sprzedaż energii elektrycznej dla Aresztu Śledczego
w Piotrkowie Trybunalskim ul. Wronia 76/90, 97-300 Piotrków Trybunalski. województwo Łódzkie.
2. Wielkość i zakres zamówienia
Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
Szacunkowa ilość dostarczanej energii elektrycznej jest wyliczona na podstawie danych o zużyciu energii elektrycznej w 2022 r.
Szacunkowa ilość dostarczanej energii (+/-10%) w okresie 10 miesięcy wynosi
(umowa na 10 miesięcy do 31.12.2023 r.) 550 MWh w grupie taryfowej B 23.
Moc umowna dla całego punktów odbioru wynosi 260 kW.
3. Dodatkowe wymagania zamawiającego
Faktury za sprzedaż energii elektrycznej powinny być wystawiane co miesiąc.
Termin płatności będzie każdorazowo podawany w treści wystawionych przez Wykonawcę faktur i określony na 30 dni od daty wystawienia prawidłowej faktury przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że Wykonawca dostarczy fakturę na co najmniej 21 dni przed tak określonym terminem płatności. W razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia.
Ceny energii elektrycznej oferowane w przetargu powinny zawierać wszystkie opłaty oraz koszty związane z zakupem.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-03-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

XI. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
Określenie warunku:
Zamawiający nie określił wymagań w zakresie powyższego warunku.
2) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
- Za spełniających ten warunek zamawiający uzna wykonawców posiadających aktualną koncesję umożliwiającą realizację przedmiotu zamówienia, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716, z późn. zm.).
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Za spełniających ten warunek zamawiający uzna tych wykonawców, którzy posiadają opłaconą polisę w wysokości co najmniej 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych), a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i wskazanej wartości.
4) posiadają zdolność techniczną lub zawodową do należytego wykonania zamówienia.
- Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada zawartą obowiązującą umowę dystrybucyjną z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wskazanego w SWZ punktu poboru, oraz
b) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, świadczy lub świadczył na rzecz co najmniej 3 klientów sprzedaż energii elektrycznej w ilości co najmniej 550 MWh w skali roku, dla każdego oddzielnie oraz potwierdzi, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

XII. Wykaz oświadczeń składanych przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy należy przedłożyć:
1) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust.1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego - załącznik nr 3 do SWZ;
2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego - załącznik nr 4 do SWZ;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, stanowiące załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ składa każdy z Wykonawców;
4) Wykonawca w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby dołącza również oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby - załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ.
5) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, w zakresie wskazanym w punkcie Xa SWZ, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: XI. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
Określenie warunku:
Zamawiający nie określił wymagań w zakresie powyższego warunku.
2) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
- Za spełniających ten warunek zamawiający uzna wykonawców posiadających aktualną koncesję umożliwiającą realizację przedmiotu zamówienia, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716, z późn. zm.).
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Za spełniających ten warunek zamawiający uzna tych wykonawców, którzy posiadają opłaconą polisę w wysokości co najmniej 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych), a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i wskazanej wartości.
4) posiadają zdolność techniczną lub zawodową do należytego wykonania zamówienia.
- Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada zawartą obowiązującą umowę dystrybucyjną z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wskazanego w SWZ punktu poboru, oraz
b) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, świadczy lub świadczył na rzecz co najmniej 3 klientów sprzedaż energii elektrycznej w ilości co najmniej 550 MWh w skali roku, dla każdego oddzielnie oraz potwierdzi, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

XII. Wykaz oświadczeń składanych przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy należy przedłożyć:
1) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust.1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego - załącznik nr 3 do SWZ;
2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego - załącznik nr 4 do SWZ;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, stanowiące załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ składa każdy z Wykonawców;
4) Wykonawca w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby dołącza również oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby - załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ.
5) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, w zakresie wskazanym w punkcie Xa SWZ, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: XI. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
Określenie warunku:
Zamawiający nie określił wymagań w zakresie powyższego warunku.
2) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
- Za spełniających ten warunek zamawiający uzna wykonawców posiadających aktualną koncesję umożliwiającą realizację przedmiotu zamówienia, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716, z późn. zm.).
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Za spełniających ten warunek zamawiający uzna tych wykonawców, którzy posiadają opłaconą polisę w wysokości co najmniej 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych), a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i wskazanej wartości.
4) posiadają zdolność techniczną lub zawodową do należytego wykonania zamówienia.
- Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada zawartą obowiązującą umowę dystrybucyjną z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD), na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wskazanego w SWZ punktu poboru, oraz
b) w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, świadczy lub świadczył na rzecz co najmniej 3 klientów sprzedaż energii elektrycznej w ilości co najmniej 550 MWh w skali roku, dla każdego oddzielnie oraz potwierdzi, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

XII. Wykaz oświadczeń składanych przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy należy przedłożyć:
1) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust.1 ustawy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania według wzoru stanowiącego - załącznik nr 3 do SWZ;
2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu według wzoru stanowiącego - załącznik nr 4 do SWZ;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, stanowiące załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ składa każdy z Wykonawców;
4) Wykonawca w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby dołącza również oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby - załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SWZ.
5) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania, Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, w zakresie wskazanym w punkcie Xa SWZ, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wszelkie zmiany w treści umowy wymagają formy pisemnej w formie aneksu pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-15 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-15 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-03-16

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-ea05431f-a6dd-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.