eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stary Brus › Budowa dróg gminnych w miejscowościach Marianka, Kołacze i Wołoskowola



Ogłoszenie z dnia 2022-03-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa dróg gminnych w miejscowościach Marianka, Kołacze i Wołoskowola

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STARY BRUS

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110197888

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 47A

1.5.2.) Miejscowość: Stary Brus

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-244

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski

1.5.7.) Numer telefonu: 825710125

1.5.8.) Numer faksu: 825710126

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@starybrus.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: starybrus.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ugstarybrus.bip.lubelskie.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa dróg gminnych w miejscowościach Marianka, Kołacze i Wołoskowola

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f7b6af0-7530-11ec-83b1-bea871b78b5b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00080229

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00331928/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa dróg gminnych w miejscowościach Marianka , Kołacze i Wołoskowola

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00020183/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IT.2710.1.1.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 3760000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadaniem Wykonawcy (przedmiotem zamówienia) będzie zaprojektowanie (wraz z pozyskaniem wszelkich niezbędnych materiałów / podkładów mapowych / badań / opracowań / wniosków / odstępstw / warunków technicznych / uzgodnień / decyzji / pozwoleń / zgłoszeń itp.) oraz wybudowanie i oddanie do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zrealizuje zamówienia na podstawie Dokumentacji Projektowej opracowywanej przez siebie, zweryfikowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, oczekiwaniami Zamawiającego, zawartą umową (pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym) oraz obowiązującymi przepisami prawa. Dokumentacja Projektowa zostanie przygotowana na podstawie niniejszego PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje jak również na podstawie obowiązujących przepisów, norm prawnych jak również wytycznych Zamawiającego.
Wykonana przez Wykonawcę Dokumentacja Projektowa a następnie zrealizowane prace budowlane (Roboty) odpowiadać będą wymaganiom ujętym w niniejszym PFU, dokumentach, do których PFU się odwołuje oraz umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Wszystkie części PFU jak również wszelkie dokumenty, przepisy itp. do których PFU się odwołuje, należy traktować jako zapisy wzajemnie się uzupełniające. W przypadku wątpliwości względem warunków i wymagań zawartych w PFU jak również w innych dokumentach, jako wiążące Wykonawcę należy uwzględnić warunki i wymagania bardziej rygorystyczne

W zakresie organizacji i przebiegu robót – sporządzenie projektu czasowej zmiany organizacji ruchu wraz z jego wdrożeniem i utrzymywaniem w okresie prowadzenia prac budowlanych. Ponadto usunięcie powstałego podczas realizacji zamówienia urobku we własnym zakresie.

Podstawa realizacji zamówienia.
Zamówienie będzie realizowane na podstawie pozwolenia na budowę , a także:
1) „Specyfikacji warunków zamówienia”;
2) postanowień zawartych w umowie o wykonawstwo;
3) programie funkcjonalno – użytkowym ;
4) wykonanej dokumentacji projektowej
5) szacunkowy przedmiar robót .

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE PRAWNE
Zgodnie z art. 277 ust. 7) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.

UZASADNIENIE FAKTYCZNE
W dniu 16.02.2022 r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę: Konsorcjum firm Lider konsorcjum – Pref-Bet Wytwórnia Mas Bitumicznych, Betonu i Prefabrykatów Spółka z o.o., Partner konsorcjum – B.G. Construction Spółka z o.o.
Dnia 28.02.2022 r. Zamawiający zaprosił Wykonawcę do podpisania umowy na realizację przedmiotowego zamówienia w terminie do 04.03.2022 r. Wykonawca przed wyznaczonym terminem poinformował Zamawiającego o konieczności ponownej analizy ceny złożonej oferty z uwagi na istotny i nagły wzrost cen oleju napędowego, co skutkuje zwiększeniem kosztów wykonania nawierzchni bitumicznej.
Po przeanalizowaniu aktualnej sytuacji rynkowej, w dniu podpisania umowy Wykonawca poinformował, że nie przystąpi do jej podpisania i złożył słowne uzasadnienie potwierdzające swoją decyzję.
Stan faktyczny jaki zaistniał w przedmiotowej sprawie, gdzie Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a druga złożona oferta znacznie przekraczała kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówieni, w związku z czym brak jest innego Wykonawcy, z którym Zamawiający mógłby zawrzeć umowę w konsekwencji prowadzi do niemożności zawarcia umowy i uzasadnia unieważnienie postępowania przez Zamawiającego. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dysponuje innymi ofertami, a zatem nie ma możliwości skorzystania z przesłanki art. 263 ustawy Pzp.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3338379,47 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4812848,55 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3338379,47 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.