eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Psary › Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy w Psarach w latach 2023-2025



Ogłoszenie z dnia 2023-02-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy w Psarach w latach 2023-2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD GMINY W PSARACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000537243

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Malinowicka 4

1.5.2.) Miejscowość: Psary

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-512

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: uzrad@psary.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.psary.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/714118

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy w Psarach w latach 2023-2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96567576-9190-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00077392

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00024023

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.01.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy w Psarach
w latach 2023 – 2025 w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów, w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 roku (Dz.U. z 2022r. poz. 896 z późn. zm.) oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.
2. Usługi będące przedmiotem umowy będą świadczone zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo Pocztowe (Dz.U. z 2022r. poz. 896 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
3. Wymagania dotyczące sposobu realizacji zamówienia.
3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym
i zagranicznym poprzez przyjmowanie, przemieszczanie i doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów w zakresie przesyłek rejestrowanych wychodzących z Urzędu z „datą pewną”.
3.2. Usługi pocztowe winny być świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów zgodnie z przepisami ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 896 z późniejszymi zmianami), Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej ( t.j. Dz. U.z 2019 r, poz.474).
3.3. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem niniejszego zamówienia rozumie się przesyłki listowe o wadze do 2 000 g.
a) polecone - przesyłki rejestrowane, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem,
b) polecone priorytetowe - przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem,
c) polecone ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) i elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) - przesyłki rejestrowane, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru,
d) polecone priorytetowe ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) i elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO) – przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru,
e) paczki o wadze do 5 kg (Gabaryt A i B):
f) Gabaryt A – długość = maksymalnie 60 cm, szerokość = maksymalnie 50 cm, wysokość
= maksymalnie 30 cm
g) Gabaryt B – jeżeli choć jeden wymiar: długość > 60 cm lub szerokość > 50 cm lub wysokość > 30 cm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 150 cm.
3.4. W ramach umowy Wykonawca zapewnia także usługę elektronicznego potwierdzenia odbioru, polegającą na nadaniu przesyłki rejestrowanej z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego udostępnionego przez Wykonawcę, której doręczenie potwierdza się, poprzez zapis w systemie teleinformatycznym oraz złożenie odręcznego podpisu przez odbiorcę przesyłki na urządzeniu mobilnym, stanowiący dowód doręczenia przesyłki.
Uwaga nr 1.
Zamawiający poprzez system teleinformatyczny rozumie także internetową aplikację elektroniczną. Zamawiający nie precyzuje szczegółowo parametrów i sposobu działania systemu, który ma być udostępniony przez Wykonawcę określając w opisie przedmiotu zamówienia jedynie efekt, jaki chce osiągnąć w postaci możliwości korzystania z funkcji elektronicznego potwierdzenia odbioru, co oznacza, że Zamawiający wyraża również zgodę na realizację tej funkcji poprzez korzystanie z elektronicznego potwierdzenia odbioru np. (EPO, EPO).
3.5. Wykonawca zobowiązuje się doręczać w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku) w godzinach pracy Zamawiającego zwrotnych potwierdzeń odbioru (ZPO i EPO) i zwrotu przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia odbiorcy.
3.6. Usługa doręczania powinna być wykonywana w jak najkrótszym czasie, zgodnie ze wskazaniami określonymi w ustawie – Prawo pocztowe i wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi oraz ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w szczególności z przepisami rozdziału 8 dotyczącego doręczeń w pewnych przypadkach także zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1540).
3.7. Realizacja przedmiotowych usług odbywać się będzie poprzez właściwe przygotowanie przez Zamawiającego przesyłek pocztowych do nadania oraz sporządzenie zestawienia ilościowego nadanych przesyłek rejestrowanych (książki nadawczej) w danym dniu. Przedmiotowe zestawienie będzie sporządzane w dwóch egzemplarzach, po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego. Zamawiający umieszczać będzie na przesyłkach w sposób czytelny i trwały informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę określając jednocześnie rodzaj przesyłki oraz znak opłaty. Przesyłki z elektronicznym potwierdzeniem odbioru będą odpowiednio oznaczone i wyraźnie wydzielone od pozostałych przesyłek.
3.8. Zamawiający wymaga wliczenia w cenę oferty ceny za standardowe potwierdzenia odbioru, które winien dostarczać sukcesywnie Wykonawca.
3.9. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru z punktu odbioru Zamawiającego – zlokalizowanego w Psarach przy ul. Malinowickiej 4, kancelaria główna - parter przesyłek przygotowanych do wyekspediowania, a następnie nadania ich w wyznaczonej placówce pocztowej. Odbiór przesyłek odbywać się będzie w godzinach od 13.00 do 14.00 od poniedziałku do czwartku, w piątek od 12.00 do 13.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3.10. W przypadku, gdy Wykonawca będzie posiadał placówkę zlokalizowaną w tym samym budynku, w którym mieści się Urząd Gminy w Psarach, Zamawiający będzie korzystał z możliwości samodzielnego dostarczania przesyłek do nadania, bez kolejki, w godzinach pracy placówki oraz Urzędu Gminy w Psarach. W przypadku wystąpienia sytuacji określonej w zdaniu poprzednim, Wykonawcy nie będzie przysługiwało wynagrodzenie określone w ofercie za miesięczną usługę odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.
3.11. Data nadania przesyłek pocztowych w punkcie operatora wyznaczonego przez Wykonawcę musi być tożsama z datą przekazania przesyłek pocztowych przez Zamawiającego Wykonawcy.
3.12. Odbiór przesyłek przygotowanych do wyekspediowania będzie każdorazowo potwierdzany przez Wykonawcę podpisem i datą w książce nadawczej dla przesyłek rejestrowanych.
3.13. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za stan oraz kompletność odebranych przesyłek od chwili ich odebrania.
3.14. Nadanie przesyłek objętych przedmiotem zamówienia następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. Fakt nadania przyjętych przesyłek Wykonawca potwierdza w placówce Wykonawcy pieczęcią, podpisem i datą w pocztowej książce nadawczej dla przesyłek rejestrowanych. Kopie pocztowej książki nadawczej zwracane są Zamawiającemu.
3.15. Zamawiający zastrzega sobie w razie konieczności możliwość nadawania przesyłek osobiście w wyznaczonej placówce, oddalonej od siedziby Zamawiającego o nie więcej niż 10 km, czynnej w dni robocze w godzinach popołudniowych (co najmniej do godziny 18:00) w ramach umowy zawartej z Wykonawcą.
3.16. Zamawiający zastrzega sobie co najmniej jedną placówkę zlokalizowaną maksymalnie
w odległości 500 m od siedziby Zamawiającego, czynną minimum w dni robocze, w której Zamawiający będzie mógł w razie potrzeby nadawać osobiście przesyłki w ramach umowy zawartej z Wykonawcą.
3.17. Zamawiający zastrzega sobie w razie konieczności możliwość skorzystania w ramach umowy zawartej z Wykonawcą z usług pocztowych nie wyszczególnionych w formularzu cenowym, a koniecznych do zrealizowania w okresie trwania umowy z Wykonawcą, po cenach określonych w standardowym, powszechnie dostępnym cenniku Wykonawcy.
3.18. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata „potwierdzenie odbioru” przesyłki, niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki.
3.19. Wykonawca, w razie konieczności, zapewni bezpłatne przeszkolenie pracowników Zamawiającego max. 5 osób w zakresie obsługi programu do nadawania przesyłek rejestrowanych z elektronicznym potwierdzeniem odbioru.
3.20. Wykonawca, w razie konieczności, umożliwi skoordynowanie systemów informatycznych Zamawiającego i Wykonawcy w celu nadawania przesyłek rejestrowanych z elektronicznym potwierdzeniem odbioru z wykorzystaniem elektronicznego systemu obiegu dokumentów stosowanego przez Zamawiającego.
3.21. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji w której nadawcą przesyłek będzie inny podmiot niż sam zamawiający.
3.22. Podane ilości przesyłek mają charakter szacunkowy.
3.23. Określone ilości przesyłek w ramach świadczonych usług mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości przesyłek nie stanowi zmiany umowy.
3.24. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn ilości przesyłek faktycznie wysłanych w okresie rozliczeniowym obejmującym jeden miesiąc kalendarzowy i cen jednostkowych zaoferowanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
3.25. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w tym utraty, ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Zamawiającemu przysługuje odszkodowanie lub inne roszczenia na zasadach i wysokości określonych w ustawie Prawo pocztowe.

ciąg dalszy w sekcji pozostałe informacje

4.5.3.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów

64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek

60160000-7 - Drogowy transport przesyłek pocztowych

64121100-1 - Usługi dostarczania poczty

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 383642,78 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 383642,78 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 383642,78 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Poczta Polska S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 010684960

7.3.3) Ulica: Rodziny Hiszpańskich 8

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-940

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 383642,78 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-02-01 do 2025-01-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.