eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koszalin › Przebudowa ul. T. Chałubińskiego w Koszalinie na odcinku od ul. Marszałka J. Piłsudskiego do ul. Jutrzenki



Ogłoszenie z dnia 2024-01-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa ul. T. Chałubińskiego w Koszalinie na odcinku od ul. Marszałka J. Piłsudskiego do ul. Jutrzenki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Koszalin - Urząd Miejski

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920802

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Rynek Staromiejski 6-7

1.4.2.) Miejscowość: Koszalin

1.4.3.) Kod pocztowy: 75-007

1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.4.7.) Numer telefonu: +48 943488656

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: emilia.miszewska@um.koszalin.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.koszalin.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00062935

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-01-24

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00022426

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert

Przed zmianą:
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagą:
1) Cena (C) – 60%
2) Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady na roboty drogowe, budowlane, sanitarne, elektryczne i teletechniczne (G) – 20%
3) Skrócenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia (S) – 20%

Ocena ofert (O) zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione kryteria oraz ich wagę.
Oferty oceniane będą punktowo w przyjętej skali 100 pkt.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, według wzoru: O = C + G + S

Po zmianie:
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagą:
1) Cena (C) – 60%
2) Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady na cały przedmiot zamówienia (G) – 20%
3) Skrócenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia (S) – 20%

Ocena ofert (O) zostanie przeprowadzona w oparciu o przedstawione kryteria oraz ich wagę.
Oferty oceniane będą punktowo w przyjętej skali 100 pkt.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, według wzoru: O = C + G + S

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.7. Dodatkowy kod CPV

Przed zmianą:
Roboty w zakresie różnych nawierzchni,Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych,Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych,Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu,Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych

Po zmianie:
Roboty w zakresie różnych nawierzchni,Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych,Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych,Roboty budowlane w zakresie lokalnych sieci grzewczych,Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.5. Nazwa kryterium (Kryterium 2)

Przed zmianą:
Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady na roboty drogowe, budowlane, sanitarne, elektryczne i teletechniczne (G)

Po zmianie:
Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady na cały przedmiot zamówienia (G)

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
1. Zamawiający informuje, że na zadanie „Przebudowa ul. T. Chałubińskiego w Koszalinie na odcinku od ul. Marszałka J. Piłsudskiego do ul. Jutrzenki” została podpisana umowa o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
2. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, przedłoży Zamawiającemu przed zawarciem umowy:
1) szczegółowy kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie własnych przedmiarów robót, z wyodrębnieniem kosztów m. in. za:
- wykonanie sieci kanalizacji deszczowej,
- wykonanie oświetlenia drogowego,
- wykonanie sieci ciepłowniczej,
- usunięcie kolizji elektroenergetycznych,
- zabezpieczenie infrastruktury teletechnicznej ORANGE Polska,
- wykonanie i montaż tablicy informacyjnej,
na które zakres określony został w dokumentacji projektowej; kosztorys powinien zawierać przyjęte do wyliczeń stawki robocizny, wysokość przyjętych procentowo narzutów kosztów pośrednich, zysku i kosztów zakupu, przyjęte podstawy wyceny robót, ilości wyliczonych przez siebie robót, ceny jednostkowe wszystkich materiałów oraz ceny jednostkowe najmu sprzętu, wartości poszczególnych pozycji kosztorysowych oraz tabelę elementów scalonych wraz z ich wartościami; sumaryczna wartość końcowa wszystkich kosztorysów szczegółowych musi być zgodna z oferowaną ceną za wykonanie całego przedmiotu zamówienia;
2) wypełnioną tabelę elementów scalonych – załącznik Nr 3 do Rozdziału I SWZ;
3) tabelę z wyliczoną wartością pozyskanego drewna, o jaką zmniejszono wartość zamówienia – załącznik Nr 2 do Rozdziału I SWZ;
4) uprawnienia oraz aktualne zaświadczenia potwierdzające wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych branż;
5) polisę lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem, na wartość nie mniejszą niż 1.500.000,00 zł; jeżeli termin objęcia ochroną ubezpieczeniową upływa w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany przedłużyć termin ubezpieczenia i przedstawić Zamawiającemu polisę lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem;
6) w przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;
7) informację dotyczącą organu podatkowego właściwego dla Wykonawcy (np. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie);
8) dowód wniesienia zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie. Uwaga! W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej
niż w pieniądzu – odpowiednie zapisy muszą być spójne z Projektem umowy.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: 40 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
4. Na dzień publikacji niniejszego ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający nie dysponuje sporządzonym planem postępowań na rok 2024, ponieważ nie upłynął jeszcze termin na jego sporządzenie.

Po zmianie:
1. Zamawiający informuje, że na zadanie „Przebudowa ul. T. Chałubińskiego w Koszalinie na odcinku od ul. Marszałka J. Piłsudskiego do ul. Jutrzenki” została podpisana umowa o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
2. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, przedłoży Zamawiającemu przed zawarciem umowy:
1) szczegółowy kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie własnych przedmiarów robót, z wyodrębnieniem kosztów m. in. za:
- wykonanie sieci kanalizacji deszczowej,
- wykonanie oświetlenia drogowego,
- wykonanie sieci ciepłowniczej,
- usunięcie kolizji elektroenergetycznych,
- zabezpieczenie infrastruktury teletechnicznej ORANGE Polska,
- wykonanie i montaż tablicy informacyjnej,
na które zakres określony został w dokumentacji projektowej; kosztorys powinien zawierać przyjęte do wyliczeń stawki robocizny, wysokość przyjętych procentowo narzutów kosztów pośrednich, zysku i kosztów zakupu, przyjęte podstawy wyceny robót, ilości wyliczonych przez siebie robót, ceny jednostkowe wszystkich materiałów oraz ceny jednostkowe najmu sprzętu, wartości poszczególnych pozycji kosztorysowych oraz tabelę elementów scalonych wraz z ich wartościami; sumaryczna wartość końcowa wszystkich kosztorysów szczegółowych musi być zgodna z oferowaną ceną za wykonanie całego przedmiotu zamówienia;
2) wypełnioną tabelę elementów scalonych – załącznik Nr 3 do Rozdziału I SWZ;
3) tabelę z wyliczoną wartością pozyskanego drewna, o jaką zmniejszono wartość zamówienia – załącznik Nr 2 do Rozdziału I SWZ;
4) uprawnienia oraz aktualne zaświadczenia potwierdzające wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego kierownika budowy oraz kierowników robót poszczególnych branż;
5) polisę lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem, na wartość nie mniejszą niż 1.500.000,00 zł; jeżeli termin objęcia ochroną ubezpieczeniową upływa w trakcie realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany przedłużyć termin ubezpieczenia i przedstawić Zamawiającemu polisę lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem;
6) w przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców;
7) informację dotyczącą organu podatkowego właściwego dla Wykonawcy (np. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie);
8) dowód wniesienia zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie. Uwaga! W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej
niż w pieniądzu – odpowiednie zapisy muszą być spójne z Projektem umowy.
3. Wymagany termin realizacji zamówienia: 40 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
4. Na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający nie dysponował sporządzonym planem postępowań na rok 2024, ponieważ nie upłynął jeszcze termin na jego sporządzenie. Aktualnie, na dzień publikacji ogłoszenia o zmianie ogłoszenia, Zamawiający dysponuje już sporządzonym planem postępowań. Pozycja w planie dla przedmiotowego zamówienia to 1.1.1.
5. Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w Sekcji VII pkt. 7.4. - Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia, opisano z zastosowaniem skrótów. Pełna treść dostępna jest w projekcie umowy wraz z załącznikiem - § 14 oraz § 12 ust. 13-18.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. ZAM dop możl dok zmian postan zawartej umowy dot Podwyk, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy PZP. Jeżeli nastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwyk, na którego zasoby WYK powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy PZP, w celu wykaz spełn war udziału w postęp, o których mowa w art. 57 pkt. 2 ustawy PZP, WYK jest obow wykazać ZAM, iż prop inny Podwyk lub WYK samodz spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymag w trakcie postęp o udziel zam.
2. ZAM dop możliwość dokon zmian postan zawartej umowy dot osób, którymi dysponuje WYK na zasadach innych niż określone w ust. 1. W takim przypadku WYK zobow jest wskazać osoby do realizacji zam posiad kwalif lub doświad nie niższe niż wymag w trakcie postęp o udziel zam.
3. ZAM może wyrazić zgodę na wykonanie w trakcie realizacji przed umowy robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokum projektową w sytuacji, gdy wykon tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obow na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedm umowy określonego w § 1.
4. ZAM może dokonać rezygnacji lub na wniosek WYK wyrazić zgodę na rezygn z wykon części (elementów) przedm umowy przewidzianych w dokum projekt w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiąz na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1. Wartość części przedm umowy objętej rezygnacją nie może wynosić więcej niż 10% wartości umowy i obniża wysokość wynagr.
5. ZAM dop możl dokon zmian postan zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie terminu wykon zamów w przypadku:
1) działania siły wyższej, za które uważa się zdarzenia w charakterze nadzw, występ po zawarciu umowy, a których Str nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawarcia i których zaistn lub skutki uniemożl wykon przedm umowy w terminie;
2) braku możl prowadz robót na skutek obiekt warunk klimat, w tym wystąp niekorzyst warunków atmosf, uniemożl lub bardzo utrudniających prow robót (np. intens opady śniegu, deszczu, temp poniżej -5οC);
3) wstrzym robót przez ZAM lub przerw w wykon robót powstałych na skutek okol, za które ponosi odpow ZAM lub osoba trzecia;
4) wstrzym robót przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez WYK;
5) nasilenia zjawisk związanych z pandemią COVID-19 lub pojawienie się nowego zdarzenia o charakt pandemii lub epidemii;
6) zwiększ przez ZAM zakresu rzeczowego prac objętych zam;
7) w przypadku wystąp robót dodatk jak również wykon koniecz rozwiązań zamiennych w stosunku do projektow;
8) w przyp wystąp przeszkód w gruncie (w tym niezinwentar sieci, przeszkody geologiczne, wystąpienie odmien warunk grunt w stosunku do przekaz w postęp o udziel zam publ).
6. Podst dokon zmian, o których mowa w ust. 3, 4, 5 będzie protokół koniecz określ wystąp okolicz uzasadn wprowadz zmian oraz dostarcz przez Wyk i sprawdzony przez inspektora nadzoru szczegół kosztorys robót dodatk i zamiennych sporządz na podst ogólnie dostęp katal nakładów rzecz w oparciu o aktualne na dzień jego sporządz średnie ceny jednostk materiałów, stawki robocizny kosztorys oraz średnie ceny pracy sprzętu budowl publik w kwartal inform wydawn „Sekocenbud”. Łączna wartość zmian nie przekroczy 10% wartości pierwotnej umowy.
7. W przypadku wniosku WYK o dokonanie zmiany, o której mowa w ust. 1 i 2 WYK obowiąz jest przedst dokum potwierdz kwalif lub doświad wskaz osób pozwal na stwierdz spełniania przez wskazane osoby wymagań SWZ.
8. Każda ze stron może zwrócić się z pisem wniosk o waloryz wynagrodz w przypadku zmiany (wzrostu lub obniżenia) cen produkcji budowl-montaż o ponad 10% w porówn z ich wart w dniu złożenia oferty, wynikaj z publik przez Główny Urząd Statystyczny „Wskaźników cen produkcji budowlano-montażowej" - na zasadach określonych w paragrafie 12 ust. 13 – 18 projektu umowy.

Po zmianie:
1. ZAM dop możl dok zm post zaw um dot Podw, o kt mo w art. 118 ust. 1 UPZP. Jeż nast zm albo rezyg z Podw, na któr zas WYK pow się, na zasad określ w art. 118 ust. 1 UPZP, w celu wyk speł war udz w postęp, o któ m w art. 57 pkt 2 UPZP, WYK jest obow wyk ZAM, iż prop inny Podw lub WYK sam speł je w stop nie mniej niż wym w tra postęp o udziel zam. 2.ZAM dop możl dok zm post zaw um doty osób, którymi dysp WYK na zas in niż okr w ust. 1. W ta przyp WYK zob jest wsk os do real zam posiad kwalif lub dośw nie niższe niż wym w trak postęp o udziel zam. 3.ZAM może wyr zgodę na wyk w trak real przedm um robót zamien w stos do przew dok projekt w syt, gdy wyk tych rob będ niezb do prawid, tj. zgod z zasad wiedzy techn i obowiąz na dzień odb robót przep, wyk przedm um określ w § 1. 4.ZAM może dok rezygn lub na wnio WYK wyr zg na rezyg z wykon części (elem) przedm um przewid w dokum projekt w syt, gdy ich wyk będz zbęd do prawidł, tj. zgodn z zas wied tech i obow na dzień odb robót przep, wyk przed um określ w § 1. Wart części przedm um objęt rezygn nie może wyn wię niż 15% wart um i obn wys wynagr. 5.ZAM dop możl dok zm post zaw um w stos do treś ofe w zakr term wyk zam w przyp: 1)dział sił wyż, za które uwa się zdarz w charakt nadzw, występ po zaw um, a któ Str nie by w sta przew w mom jej zaw i któ zaistn lub sku uniemożl wyko przedm um w term; 2)braku możli prowadz rob na sku obiekt war klimat, w tym wyst nieko war atmosf, uniemo lub bar utrudni prow robót (np. intens op śni, desz, temp pon -5οC); 3)wstrz rob przez ZAM lub prz w wyk robót powst na sku okol, za któ po odp ZAM lub oso trze; 4)wstrzy rob przez właś org z przy niez przez WYK; 5)nas zja związ z pand COVID-19 lub pojaw się now zdarz o charakt pand lub epi; 6)zwięk przez ZAM zakr rzecz prac obję zam; 7)w przyp wystą ro dod jak rów wyk kon rozw zamien w stos do projekt; 8)w przyp wystąp prze w grun (w tym niezinwe sieci, prze geolog, wystą odmien war grunt w stos do przek w postęp o udz zam publi). 6.Pods dok zm, o któ mo w ust. 3, 4, 5 będzie prot kon określ wyst okol uzasad wprowad zmian oraz dostar przez Wykon i sprawd przez inspek nad szcze koszt rob dod i zamien sporz na podst ogó dostęp kata nakł rzecz w opar o aktu na dz jego spo śred ceny jedn mate, sta robo koszt oraz śred ceny pra sprz budowl publik w kwarta inform wyd „Sekocenbud”. Łącz wart zm nie przekr 15% wart pierw um. 7.W przyp wni WYK o dok zm, o któ mo w ust. 1 i 2 WYK obow jest przedst dok potw kwali lub dośw wsk osób pozw na stwierd speł prze wsk osoby wym SWZ. 8.ZAM dop możl dok zmian post zaw um w stos do treś ofe w zakr wynagr w przyp zm: 1)staw pod od tow i us oraz pod akcyz; 2)wys minim wyn za pra albo wys minim sta godz, ustal na podst ust z dn 10.10.2002r. o min wyn za pra; 3)zas podl ubezp społ lub ubezp zdrow lub wys sta skł na ube społ lub ubezp zdr; 4)zas grom i wys wpł do pracow pla kapit, o któ mo w ust z dn 04.10.2018r. o prac pl kapit
- jeżeli zm te bę mia wpł na kosz wyko zam przez WYK. 9.Każd przed wpr zm wynagr bru, o któ mo w ust. 8, WYK jest obowi zło wni i przedst ZAM na piś, wpł zm staw pod od tow i usług oraz pod akcyz, zm wys minim wynagr za pra albo wys minim staw godz ust na podst przep ust z dnia 10.10.2002 r. o minim wyn za pra, zm zas podl ubezp społ lub ubezp zdrow lub wys staw skł na ube społ lub ubezp zdr oraz zm za grom i wys wpł do pracow pla kapit, o któr mo w usta z dn 04.10.2018 r. o prac plan kapit, na kosz wyk zam oraz prop no wys wynagr, potw pow się na stos przep, z któr wyn ww. zm. WYK zob jest doł do wn dok, z któ będ wyn w ja zakr zm te ma wpł na kosz wyk um. Wn wraz z uzas mu być zło w sied ZAM w term 30 dni od dn wejś w życie prz pow zm, wn zło po tym term nie bę rozp. Zm wyn br nast po zaw przez str an do um i obe ok od dn zło wn przez WYK. 10.Ka ze str mo zwr się z pis wn o wal wyn w przy zm (wz lub obn) cen prod bud-mont o po 10% w por z ich wart w dn zł ofe, wyn z publ przez GUS „Ws cen prod bud-mont"-na zas okr w par 12 ust. 13–18 pr um.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2024-02-01 08:00

Po zmianie:
2024-02-08 08:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2024-02-01 08:30

Po zmianie:
2024-02-08 08:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-03-01

Po zmianie:
2024-03-08

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.