eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Usługi konserwacji i napraw awaryjnych urządzeń odprowadzania ścieków i ujęć wody w kompleksach wojskowych zlokalizowanych w rejonie działania 15 WOG



Ogłoszenie z dnia 2022-02-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi konserwacji i napraw awaryjnych urządzeń odprowadzania ścieków i ujęć wody w kompleksach wojskowych zlokalizowanych w rejonie działania 15 WOG

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 15 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320987895

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Narutowicza

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-231

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: k.fabisinska@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.15wog.wp.mil.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/15wog

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi konserwacji i napraw awaryjnych urządzeń odprowadzania ścieków i ujęć wody w kompleksach wojskowych zlokalizowanych w rejonie działania 15 WOG

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2cb8e959-7e97-11ec-beb3-a2bfa38226ab

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00062910

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00035648/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 08-ZP-01-22-11

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 365853,66 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Usługa konserwacji i napraw awaryjnych oczyszczalni ścieków, przepompowni ścieków, separatorów ścieków i neutralizatorów zainstalowanych w kompleksach wojskowych w rejonie działania 15 WOG” – Szczegółowy opis oraz wymagania techniczne dotyczące przedmiotu zamówienia zostały określone w Formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 5A do SWZ, Specyfikacji Technicznej stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ, Zakresie prac konserwacyjnych do wykonania stanowiącym załącznik nr 6A do SWZ, Wykazie urządzeń stanowiącym załącznik nr 6C do SWZ oraz Harmonogramie wykonania usług stanowiącym załącznik nr 6B do SWZ. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z warunkami opisanymi w powyższych załącznikach oraz zgodnie z umową stanowiącą załącznik nr 8A do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest także do dysponowania osobami skierowanymi do realizacji usługi, posiadającymi przez cały okres jej świadczenia odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia zawodowe wskazane w dokumentach postępowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50510000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji pomp, zaworów, zaworów odcinających i pojemników metalowych

50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.5.5.) Wartość części: 203252,03 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Usługa konserwacji i napraw awaryjnych ujęć wody podziemnej – studni głębinowych i hydroforni – stacji uzdatniania wody w kompleksach wojskowych zlokalizowanych w rejonie działania 15 WOG” – Szczegółowy opis oraz wymagania techniczne dotyczące przedmiotu zamówienia zostały określone w Formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 5B do SWZ, Specyfikacji Technicznej stanowiącej załącznik nr 7 do SWZ, Zakresie prac konserwacyjnych stanowiącym załącznik nr 7A do SWZ, Wykazie urządzeń stanowiącym załącznik nr 7C do SWZ oraz Harmonogramie prac konserwacyjnych stanowiącym załącznik nr 7B do SWZ. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z warunkami opisanymi w powyższych załącznikach oraz zgodnie z umową stanowiącą załącznik nr 8B do SWZ oraz załącznikami do umowy. Wykonawca zobowiązany jest także do dysponowania osobami skierowanymi do realizacji usługi, posiadającymi przez cały okres jej świadczenia odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia zawodowe wskazane w dokumentach postępowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50510000-3 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji pomp, zaworów, zaworów odcinających i pojemników metalowych

50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.5.5.) Wartość części: 162601,63 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Decyzja o unieważnieniu postępowania została podjęta w wyniku stwierdzenia przez Zamawiającego niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wada została ujawniona po otwarciu ofert, które odbyło się dnia 04.02.2022 r. o godzinie 09:30, w toku badania ofert. Odnosząc się do stanu faktycznego będącego podstawą unieważnienia postępowania wskazać należy, że wada sprowadza się do błędnego przygotowania przez Zamawiającego dokumentów postepowania tj. rozbieżności pomiędzy załącznikami do SWZ, odnoszącymi się do ilości urządzeń podlegających konserwacji i naprawom awaryjnym w zakresie części 1 znajdujących się w SOI Szczecin, a w konsekwencji do nieporównywalności ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu, w zakresie zaoferowanej ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia.

W niniejszym postępowaniu wpłynęły 2 oferty. Wykonawca Przedsiębiorstwo Usług Inżynieryjno-Budowlanych ELJOT Jacek Luterek wycenił przedmiot zamówienia zgodnie z opisem SWZ i zapisami Formularza cenowego dla części 1, tj. do wyceny w pozycji nr 7 dla SOI Szczecin przyjął 3 komplety. Wykonawca „WOD-BUD Robert Bindas” wycenił przedmiot zamówienia w oparciu o załącznik nr 6C „Wykaz i lokalizacja urządzeń oraz wiedzę i doświadczenie nabyte w związku z realizacja poprzednich umów na tożsamy przedmiot zamówienia”, tj. 1 komplet.

Rozbieżność pomiędzy SWZ, a załącznikami oraz pomiędzy ofertami złożonymi w niniejszym postępowaniu przyświadczają Zamawiającego, że dokonał błędnego opisu przedmiotu zamówienia, mogącego wprowadzić w błąd Wykonawców. Postanowienia zawarte w dokumentacji postępowania są na tyle niejasne i nieprecyzyjne, że mimo iż Wykonawcy zastosowali się do zapisów, złożyli nieporównywalne oferty poprzez obliczenie ceny w inny sposób. Zamawiający nie jest w stanie ocenić rzetelnie złożonych ofert, ponieważ każdy z Wykonawców do wyceny przyjął inne założenia, tym bardziej, że „cena” stanowi jedyne kryterium oceny ofert.

Zamawiający jako gospodarz postępowania zobowiązany jest do przygotowania wszystkich dokumentów w sposób spójny i jednoznaczny. W niniejszym postępowaniu zastosowanie zupełnie innych zapisów w odniesieniu do ilości urządzeń – w „Wykazie i lokalizacji urządzeń” oraz „Formularzu cenowym dla części 1”, których Zamawiający nie jest w stanie na obecnym etapie postepowania „poprawić”, obciąża postępowanie w sposób nieodwracalny. Powyższe oznacza, ze postanowienia SWZ były niejednoznaczne i prowadziły do złożenia ofert nieporównywalnych. Dopuszczenie do tak różnych możliwości zrozumienia dokumentacji przedmiotowego zamówienia powoduje brak możliwość porównania złożonych ofert. W związku z zaistniałym stanem faktycznym postępowanie nie zapewniało równego traktowania Wykonawców, co w konsekwencji prowadzi do naruszenia art. 17 ust. 2 i 3 ustawy Pzp, uniemożliwiając wybór oferty najkorzystniejszej z przepisami w/w ustawy.

Mając na uwadze, iż w niniejszym postępowaniu opis przedmiotu zamówienia nie był jednoznaczny i spowodował złożenie ofert, których nie można ze sobą porównać to w konsekwencji postępowanie obarczone jest wadą nieusuwalna po upływie terminu składania ofert, której wystąpienie skutkuje nieważnością postępowania prowadzonego przez Zamawiającego. W związku z powyższym nie ma możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. Na obecnym etapie postępowania brak jest możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego, gdyż taka próba jest niedopuszczalna i prowadziłaby do zmiany treści specyfikacji warunków zamówienia po upływie terminu składania ofert. Przepisy są tu jednoznaczne i bardzo rygorystyczne. Zgodnie z art. 286 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający w każdym czasie, jednak przed upływem terminu składania ofert, może w uzasadnionych przypadkach dokonać zmiany treści SWZ. Brak więc możliwości dokonania stosownej korekty już po upływie terminu składania ofert.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Nie rozstrzygnięto

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.