eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kolbuszowa › Dostawa materiałów eksploatacyjnych do prowadzenia ciągłej terapii nerko zastępczej oraz przyrządów i aparatów jednorazowego użytku do anestezji i resuscytacji - 5 pakietów



Ogłoszenie z dnia 2022-02-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do prowadzenia ciągłej terapii nerko zastępczej oraz przyrządów i aparatów jednorazowego użytku do anestezji i resuscytacji - 5 pakietów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304504

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka 4

1.5.2.) Miejscowość: Kolbuszowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 36-100

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.7.) Numer telefonu: 2271222

1.5.8.) Numer faksu: 2271233

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital.kolbuszowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.kolbuszowa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.szpital.kolbuszowa.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa materiałów eksploatacyjnych do prowadzenia ciągłej terapii nerko zastępczej oraz przyrządów i aparatów jednorazowego użytku do anestezji i resuscytacji - 5 pakietów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1cde60c8-7e97-11ec-83b1-bea871b78b5b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00058717

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022 BZP 00035587

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Eap-2412/2/22/M

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 673750 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet nr 1 - Cewniki dializacyjne
Lp. Nazwa asortymentu Ilość /szt./
1 Dwukanałowy silikonowy cewnik dializacyjny o średnicy 11,5 Fr.
lub 13,5Fr. z podłączonym w kanale żylnym przelotowym
mandrynem z końcówkami typu Luer o długości cewnika:
15 cm, 20 cm, 24cm. 60

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33141200-2 - Cewniki

4.5.5.) Wartość części: 16500 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet nr 2 - Akcesoria do terapii nerko zastępczej
Lp. Nazwa asortymentu Ilość /szt./
1 Worki na filtrat z zaworem spustowym 60
2 Kolec typu Spike długość 72 mm 100 szt.
3 Rozdzielacz 2x4 do jednoczasowego podłączenia 4 worków dializatu łącznik 2x4 40 szt.
4. Zestaw do ciągłej hemodializy z regionalną antykoagulacją
cytrynianową składający się z jałowych pakowanych osobno
następujących elementów:
- zmodyfikowanej kasety integrującej 5 drenów: tętniczy
żylny, filtratu, cytrynianu /z końcówką typu Safe Lock / i wapnia /z igłą typu Spike /'przyłącz typu SecuNect kompatybilny z aparatami posiadanymi przez Zamawiajacego/
- hemofiltra z polisulfonową błoną półprzepuszczalną o
pow.dyfuzyjnej 1.8 m kw
- drenu dializatu. 60

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33181500-7 - Wyroby do terapii nerkowej

4.5.5.) Wartość części: 66000 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet nr 3 - Płyny do terapii nerko zastępczej
Lp. Nazwa asortymentu Ilość /szt./
1 Wodorowęglanowy dializat o składzie:
- potas 2 lub 4 mmol/l ,
- sód 133 mmol/l,
- wapń 0 mmol/l,
- magnez 0,75 lub 1,00 mmol/l,
- fosforany 0 lub 1,25 mmol,
- wodorowęglany 20mmol/l.
Worek zapakowany w zewnętrznej folii bez obecności powietrza. 1 800
2 4xytrynian sodu w workach w zewnętrznej folii bez obecności powietrza 600
3. Dwuwodny chlorek wapnia o składzie Ca++100mmol/L; Cl-200mmol/L
Jednokomorowy worek, przezroczysty, 1500 ml 600

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33181510-0 - Płyny do terapii nerkowej

4.5.5.) Wartość części: 224400 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet nr 4 - Przyrządy i aparaty jednorazowego użytku do anestezji
i resuscytacji.

LP.


Nazwa / rodzaj art. medycznych anestezjologicznych

Ilość
Szt.


1.
Rozdzielacz 5-kranikowy

500

2. Rozdzielacz 3-kranikowy
500
3. Igła do znieczuleń podpajęczych.: różne rozmiary
4000
4. Filtr do rurki tracheotomijnej - wymiennik ciepła i zimna z zatrzaskową klapką do wprowadzenia cewnika do odsysania
1000
5. Zestaw do znieczulenia zewnątrzoponowego 16G, 18G 60
6. Łącznik karbowany obrotowy jednorazowy zespolony podwójnie obrotowym łącznikiem kątowym 400
7. Prowadnice do trudnych intubacji elastyczna z wygiętym końcem jednorazowego użytku rozmiar 15Ch/70cm 100
8. Rurka intubacyjna bez mankietu 2,0-5,0 50
9. Dren łączący do maski 300
10. Maski twarzowe dla dorosłych duża i średnia 100
11. Zestaw do pobierania wydzielin 30
12. Prowadnica intubacyjna do ukształtowania z rdzeniem wykonanym z aluminium jednorazowego użytku różne rozmiary 40
13. Rurka intubacyjna z mankietem stożkowym o niewielkiej powierzchni przylegania rozmiar od 5,0 do9,0 1500
14. Maski krtaniowe jednorazowe różne rozmiary 100
15. Filtr wymiennik ciepła i wilgoci dla dorosłych 4000
16. Przepływowy aparat do ćwiczeń oddechowych 50
17. Uzupełniający zestaw do przezskórnej tracheostomii metodą Griggsa, bez peana, zawierający skalpel, kaniulę z igłą i strzykawką do identyfikacji tchawicy, prowadnicę Seldingera, rozszerzadło oraz rurkę tracheostomijną z mankietem niskociśnieniowym, posiadającą sztywny samoblokujący się mandrynz otworem na prowadnicę Seldingera 30
18. Rurka tracheostomijna z balonem i samoblokująca się mandrynem 300
19. Rurki intubacyjna zbrojona różne rozmiary 20
20. Opaski do rurki tracheostomijnej 300
21. Maska do tlenu z drenem o wysokiej koncentracji tlenu z workiem 200
22. Rurki tracheostomijne z mankietem niskociśnieniowym 150
23. Thermovent T wymiennik ciepła i wilgoci 300
24. Łącznik T do układów anestetycznych 300
25. Łącznik schodkowy 4,0 6,0 10,0 800
26. Dren z trokarem do drenażu opłucnej /pełna rozmiarówka/ 20
27. Zestaw do konikotomii 5
28. Rurka dooskrzelowa z mankietem niskociśnieniowym 5
29 Prowadnica do trudnych intubacji, elastyczna z wygiętym końcem wielorazowego użytku 40
30. Przedłużacz do ramp /10 cm/ 2000
31. Mocowanie cewnika zewnątrzoponowego niskoprofilową, plastikową częścią zatrzaskową 50

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33171100-0 - Przyrządy do anestezji

4.5.5.) Wartość części: 341000 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pakiet nr 5 - Akcesoria jednorazowego użytku do anestezji
i resuscytacji.

LP.


Nazwa / rodzaj art. medycznych anestezjologicznych

Ilość
Szt.


1.
Rury karbowane 22mmx50m zwój

20
2. Łącznik do układów anestetycznych Y22/22/22
200
3. Obwód oddechowy z workiem dla dorosłych
400
4. Worek oddechowy 2 l, 3 l 200
5. Zestaw T do nebulizacji pacjentów z tracheostomią lub zaintubowanych 60
6. Układ oddechowy z zastawką wydechową ,pojedynczy, jednorazowy, dla dorosłych
50

4.5.3.) Główny kod CPV: 33100000-1 - Urządzenia medyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

33171100-0 - Przyrządy do anestezji

4.5.5.) Wartość części: 25850 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 12960 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 12960 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 12960 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FRESENIUS MEDICAL CARE POLSKA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7831480785

7.3.3) Ulica: UL. KRZYWA

7.3.4) Miejscowość: POZNAŃ

7.3.5) Kod pocztowy: 60-118

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-02-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 12960 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-10

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 31428 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 31428 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 31428 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FRESENIUS MEDICAL CARE POLSKA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7831480785

7.3.3) Ulica: UL. KRZYWA

7.3.4) Miejscowość: POZNAŃ

7.3.5) Kod pocztowy: 60-118

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-02-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 31428 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-10

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 207360 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 207360 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 207360 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FRESENIUS MEDICAL CARE POLSKA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7831480785

7.3.3) Ulica: UL. KRZYWA

7.3.4) Miejscowość: POZNAŃ

7.3.5) Kod pocztowy: 60-118

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-02-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 207360 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-10

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 292184,4 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 292184,4 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 292184,4 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AKME Pałejko Spółka jawna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5210407986

7.3.3) Ulica: POLONEZA

7.3.4) Miejscowość: WARSZAWA

7.3.5) Kod pocztowy: 02-826

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-02-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 292184 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-02-10

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnił postępowanie w w/w Pakiecie, gdyż do terminu składania ofert, tj. do dnia 03.02.2022 r. godz. 09:00 nie złożono żadnej oferty w przedmiotowym pakiecie postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.