eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Swarzędz › Przygotowanie i dostawa gorących posiłków dla mieszkańców gminy Swarzędz z wykorzystaniem własnego zaplecza kuchennego w 2023 roku".



Ogłoszenie z dnia 2023-01-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przygotowanie i dostawa gorących posiłków dla mieszkańców gminy Swarzędz z wykorzystaniem własnego zaplecza kuchennego w 2023 roku”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Swarzędzu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631000187

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Poznańska 25

1.5.2.) Miejscowość: Swarzędz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-020

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 616512650

1.5.8.) Numer faksu: 616512654

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@opsswarzedz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsswarzedz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c7078c34-8cf5-11ed-94da-6ae0fe5e7159

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przygotowanie i dostawa gorących posiłków dla mieszkańców gminy Swarzędz z wykorzystaniem własnego zaplecza kuchennego w 2023 roku”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7078c34-8cf5-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00057415

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00020069/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Przygotowanie i dostawa gorących posiłków dla uczestników Dziennego Domu Pomocy, Dziennego Domu „Senior – WIGOR” oraz mieszkańców miasta i gminy Swarzędz w 2023 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00013682

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OPS.OR.341.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 60916,67 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przygotowanie i dostawa do miejsca zamieszkania gorących posiłków dwudaniowych (zupa i drugie danie, kompot lub sok), pięć razy w tygodniu, bez sobót, niedziel i świąt będących dniami wolnymi od pracy, dla osób dorosłych, którym takie świadczenia przyznane zostały w ramach działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Swarzędzu.
2. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić produkty niezbędne do przygotowania posiłków.
3. Posiłki nie mogą być przygotowywane z produktów gotowych i półproduktów oraz potraw w proszku (wyjątek to kisiele i budynie). Nie zezwala się na stosowanie w procesie żywienia następujących produktów tj. konserwy, produkty z glutaminianem sodu, mięso odkostnione mechanicznie.
4. Wyklucza się podawanie następujących dań: wątróbka, kaszanka, parówki.
5. Do przygotowania posiłków należy używać wyłącznie produktów wysokiej jakości, zawsze świeżych, posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi. Posiłki muszą spełniać normy żywieniowe zgodne z polskimi normami żywieniowymi.
6. Owoce i warzywa użyte do przygotowania posiłku muszą być świeże lub mrożone.
7. Zupy muszą być gotowane na wywarze warzywnym lub mięsno – warzywnym. Zupy krem muszą być gęste.
8. W przypadku dań mięsnych należy serwować całe sztuki mięsa. Mięso przerobione (mielone) może pojawiać się nie częściej niż 2 razy w miesiącu, zgodnie z zatwierdzonym jadłospisem.
9. Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełniać następujące warunki jakościowe: konkretne danie nie może powtarzać się częściej niż raz w tym samym miesięcznym jadłospisie, potrawy powinny być lekkostrawne, w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, okazjonalnie smażone, do przygotowania posiłku zalecane jest: stosowanie tłuszczów roślinnych (ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych), stosowanie dużej ilości warzyw i owoców (gotowane warzywa, mizeria, buraki, fasolka szparagowa, kalafior, brokuł, mix sałat z ogórkiem, pomidorem i sosem sałatkowym, szpinak, rukola, roszponka, urozmaicone surówki), w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz, umiarkowane stosowanie cukru i soli. Ważna jest estetyka potraw i posiłków.
W miesięcznym jadłospisie winno być uwzględnionych 8 dni zawierających dania mięsne, 4 dni zawierające dania rybne (ryba pieczona z przyprawami, ryba w panierce bez nadzienia, płaty śledziowe w śmietanie). W pozostałe dni – pierogi, kluski, naleśniki, racuchy, krokiety, placki ziemniaczane, makaron z warzywami, jajko sadzone, fasolka po bretońsku, bigos, zapiekanki warzywne, makaronowe. Do zestawu obiadowego z mięsem lub z rybą Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dodatki w postaci surówki lub warzyw gotowanych;
Objętość/waga posiłków powinna spełniać następujące minimalne standardy:
1) Zupa – 250 ml/os.
2) Drugie danie, w tym:
a) ziemniaki 150g/os. lub kasza lub ryż lub makaron – 100 g/os.
b) porcja mięsa (schab, szynka wieprzowa, polędwica)– 150 g/os.
lub porcje kurczaka (udko, 3 skrzydełka) – 150 g/os.
lub ryba – 100 g/os.
c) surówka lub jarzyny gotowane – 100 g/os.
d) drugie danie – naleśniki z dodatkami, krokiety, racuchy – 300 g/os.
e) drugie danie – pierogi (z serem, mięsem, owocami itd.) – 300 g/os.
f) drugie danie – fasolka po bretońsku, bigos – 300 g/os.;
3) sok lub kompot – 200 ml/os.

4) Zamawiający zaleca stosowanie surówek – warzyw gotowanych lub parzonych.
Zamawiający zaleca stosowanie do surówek warzyw miękkich i drobno pokrojonych;
5) Zamawiający wymaga stosowania sosów dodatkowo w ilości 40 ml przy potrawach ziemniaczanych, kaszy, ryżu; Sosy winny być różnorodne (jasny, ciemny, pomidorowy, grzybowy itd.);

10. W planowaniu jadłospisu Wykonawca uwzględni pory roku, tak aby posiłki wysokoenergetyczne i tłuste nie były podawane w czasie upałów.
11. Wykonawca wraz z ofertą złoży miesięczny jadłospis uwzględniający wszystkie powyższe wymagania.
12. Jadłospis przygotowany przez Wykonawcę i złożony w ofercie będzie obowiązywał przez 1 miesiąc trwania umowy. Kolejne jadłospisy będą przygotowywane przez Wykonawcę w sposób w jaki został przygotowany jadłospis w ofercie, co oznacza, że Wykonawca musi zapewnić w kolejnych jadłospisach taką samą lub większą ilość w zakresie częstotliwości występowania w miesięcznym jadłospisie warzyw i owoców sezonowych, produktów dostarczających białka zwierzęce, urozmaicenie posiłków. Jednak kolejny jadłospis powinien różnić się od pierwszego pod względem konkretnych potraw.
13. Pomieszczenia kuchenne, w których Wykonawca będzie przygotowywał posiłki winny spełniać wszelkie wymogi w tym wymogi Sanepidu, konieczne do prowadzenia zbiorowego żywienia.
14. Maksymalna liczba dostarczanych posiłków w trakcie całego okresu realizacji zamówienia wynosi 2580 obiadów.
15. Liczba posiłków w poszczególnych dniach wykonywania przedmiotu niniejszej umowy ustalana będzie każdorazowo przez Zmawiającego, który będzie informował Wykonawcę telefonicznie o ilości posiłków na dany czasookres (okres, na który przyznane zostało świadczenie). Zamawiający zobowiązuje się informować Wykonawcę o każdej zmianie w ilości posiłków.
16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby obiadów w zależności od zapotrzebowania.
17. Wykonawca będzie dostarczał obiady do miejsc zamieszkania osób dorosłych, którym przyznane zostało świadczenie w formie obiadu w godzinach od 11:00 do 15:00.
18. Dania ciepłe dostarczane będą w specjalnych jednorazowych pojemnikach izolacyjnych, zaś zimne w szczelnych opakowaniach gastronomicznych.
19. Sposób transportu musi zapewniać zapobieganie deformowaniu, sklejaniu, odkształcaniu, wylewaniu się i niszczeniu się produktów.
20. Posiłki powinny być estetycznie zapakowane.
21. Wykonawca będzie przedstawiał Zamawiającemu propozycję jadłospisu na następny miesiąc najpóźniej do 20 dnia miesiąca poprzedzającego.
22. W trakcie wykonywania usługi Zamawiający zastrzega sobie możliwość każdorazowego sprawdzania jakości i ilości dostarczonych posiłków, jak również jakości pracy personelu Wykonawcy, wykonującego przedmiot umowy.
23. Podana w ofercie cena za dostarczenie 1 obiadu dwudaniowego (zupa i drugie danie, kompot lub sok) musi zawierać wszystkie koszty związane z jego przygotowaniem oraz dostarczeniem do Zamawiającego.
24. Przez cały okres trwania umowy obowiązuje stała stawka brutto za 1 obiad z sokiem lub kompotem (zgodnie ze złożoną ofertą).
25. Zamawiający przez cały okres wykonywania zamówienia zleci Wykonawcy wykonanie minimum: przygotowanie i dostawa gorących posiłków (obiad dwudaniowy z kompotem lub sokiem) w ilości 390 posiłków.
26. Wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:
przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z:
1) ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz.2132) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy,
2) rozporządzeniem (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. U. UE L Nr 139 poz.1)

4.5.3.) Główny kod CPV: 55322000-3 - Usługi gotowania posiłków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków

55521100-9 - Usługi rozwożenia posiłków

55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków

55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 54180 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 54180 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 54180 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Gastronomiczne "DOBRA KUCHNIA" s.c. Piotr Przybylski, Bartosz Przybylski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7773154068

7.3.3) Ulica: Łowiecka 32

7.3.4) Miejscowość: Łowęcin

7.3.5) Kod pocztowy: 62-020

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 54180 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.