Ogłoszenie z dnia 2021-05-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00024331/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-03-29
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00048079 z dnia 2021-05-07 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa wycinki drzew na terenach administrowanych przez 15 Wojskowy Oddział Gospodarczy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: 15 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320987895
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Narutowicza
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-231
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.7.) Numer telefonu: 261452312
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: e.zianowicz@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.15wog.wp.mil.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/15wog1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa wycinki drzew na terenach administrowanych przez 15 Wojskowy Oddział Gospodarczy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fba013b0-9074-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00048079
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00024331/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 05-ZP-03-21/29
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:dla części 1 pn. Usunięcie drzew niebezpiecznych i potencjalnie zagrażających na terenie Składu Mosty – tereny leśne Skarbu Państwa w zarządzie RZI w Szczecinie, w oparciu obowiązujący Plan Urządzania Lasu na lata 2015-2024i posiadaną dokumentację, zgodnie z zakresem określonym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia do wykonania prac z zakresu wycinki drzew, pozyskania drewna i uporządkowania terenu, który stanowi załącznik nr 2 do SWZ, zawierający: szczegółową specyfikacje wykonania usługi, Przedmiar robót, szkic z planem zrywki i składowania drewna, szkic poglądowy lokalizacji drzew przy magazynach i drodze oraz tabelaryczne zestawienie mas i sortymentów drzewnych oraz wyliczenia cen i wartości drewna przewidzianego do pozyskania. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z warunkami opisanymi w powyższych załącznikach oraz umowie, stanowiącej załącznik nr 6A do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania i wykonywania usługi przy użyciu sprzętu, urządzeń wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia.4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
4.5.5.) Wartość części: 172331,82 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: dla części 2 pn. Wycinka drzew oraz frezowanie pni na podstawie decyzji administracyjnych na terenach administrowanych przez 15 WOG w Szczecinie – znajduje się w załączniku nr 3 do SWZ, zawierającym opis przedmiotu zamówienia oraz w Formularzu cenowym – załącznik nr 1B do SWZ, określającym lokalizację, gatunek drzew wraz ze wskazaniem obwodów pni i ilością drzew przeznaczonych do wycinki i frezowania. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z warunkami opisanymi w powyższych załącznikach i decyzjach administracyjnych oraz umowie, stanowiącej załącznik nr 6B do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania i wykonywania usługi przy użyciu sprzętu, urządzeń wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia.4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna
4.5.5.) Wartość części: 93319,51 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Stwierdzenie istnienia niemożliwej do usunięcia wady postępowania uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy . Wada została ujawniona po otwarciu ofert, które odbyło się dnia 09.04.2021 r. o godzinie 09:30. Wada sprowadza się do błędnego określenia przez Zamawiającego stawki podatku VAT w odniesieniu do Prac mechanicznych przy usunięciu drzew na ternie Składu Mosty, która została określona na 23% VAT. Zamawiający badając oferty Wykonawców wystosował, zgodnie z art. 224 ust 1 pkt 1 oraz art. 224 ust. 1 ustawy pzp, wezwania do złożenia wyjaśnień. W wyniku analizy złożonych wyjaśnień, Zamawiający powziął wątpliwość w odniesieniu do prawidłowości wykonanej w ramach zadania zleconego dokumentacji, stanowiącej podstawę do wszczęcia niniejszego zamówienia. Zamawiający w załączonej do postępowania dokumentacji dokonał podziału prac rozdzielając je jako odrębne czynności do wykonania z zastosowaniem stawek podatku VAT8 % i 23 %.Po dokonaniu analizy przedmiotu rozbieżności, przyjęto zgodnie z interpretacją Izb i Urzędów Skarbowych, w tym Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy (...), że zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1463) „gospodarka leśna to działalność leśna w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymania i powiększania zasobów i upraw leśnych (…)”. Wszystkie prace objęte zamówieniem tj. wycinka, pozyskanie, zrywka drewna, zadania z zakresu zagospodarowania lasu, to elementy stanowiące kompleksową usługę związaną z leśnictwem (sklasyfikowaną pod symbolem PKWiU ex 02.40.10 - Usługi związane z leśnictwem), zastosowanie znajdzie stawka podatku w wysokości 8% stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 685) w zw. z art. 146a pkt 2 i poz. 21 załącznika nr 3 do tej ustawy. Na mocy art. 99 ust. 1 ustawy pzp, obowiązkiem Zamawiającego jest jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia i podanie wszystkich okoliczności, które pozwolą wykonawcy na przygotowanie oferty. W niniejszym postępowaniu zastosowanie w opisie przedmiotu zamówienia niepoprawnej stawki VAT, której Zamawiający nie jest w stanie na obecnym etapie postepowania „poprawić”, obciąża postępowanie w sposób nieodwracalny, powodując niemożliwość porównania złożonych ofert. O porównywalności ofert, w zakresie zaproponowanej ceny można, bowiem mówić tylko wtedy, gdy określone w ofertach ceny, mające być przedmiotem porównania, zostały obliczone z zastosowaniem tych samych reguł. Z analizy złożonych w niniejszym postępowaniu ofert wynika, że jeden z Wykonawców, zastosował zgodnie z wymaganiami Zamawiającego stawkę 23% VAT przy wycenie prac mechanicznych sprzętu, natomiast dwóch Wykonawców, zgodnie z obowiązującymi przepisami, ale w sprzeczności z SWZ dokonało wyceny tych prac z zastosowaniem 8% stawiki VAT. Z uwagi na powyższe, dalsze kontynuowanie postępowania może być potraktowane, jako naruszenie zasad określonych w art. 16 ustawy pzp, umożliwiając wybór oferty najkorzystniejszej zgodnie z przepisami ustawy. Wybór oferty w zaistniałej sytuacji spowodowałoby, że Zamawiający zaakceptuje ofertę z inną stawką podatku VAT niż określona w SWZ i upubliczniona do wiadomości wszystkim wykonawcom, którzy mogli teoretycznie ubiegać się o zamówienie.Podstawy do unieważnienia przyszłej umowy zostały określone w art. 457 ust 1 pkt. 1 ustawy pzp, zgodnie z którym unieważnieniu podlega umowa, która została zawarta na podstawie czynności dokonanych z naruszeniem przepisów ustawy pzp, które miały lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i to one wskazują na konieczność unieważnienia postępowania w oparciu o wadę postępowania.Uzasadnienie prawne: art. 255 ust. 6 w związku z art. 457 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 119415
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 260670
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 41100
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 91100
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 41100
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EKOTON Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8513187924
7.3.3) Ulica: Andyjska
7.3.4) Miejscowość: Szczecin
7.3.5) Kod pocztowy: 71-497
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-05-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 41100,00
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
2021-05-07 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi |
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Dostawa środków czystości i higieny do Aresztu Śledczego w Szczecinie i Oddziału Zewnętrznego w Stargardzie Aresztu Śledczego w Szczecinie
- Dostawa samochodu osobowego, hybrydowego typu plug-in
- Sukcesywna dostawa środków ochrony indywidualnej, odzieży roboczej i ochronnej oraz obuwia roboczego i ochronnego na potrzeby spółki Fabryka Wody sp. z o.o. przy ul. 1 Maja 41 w Szczecinie
- Adaptacja przyziemia budynku nr 20 na terenie USK nr 2 w Szczecinie przy ul. Powstańców Wlkp. 72, obejmująca przebudowę i remont pomieszczeń na Regionalne Centrum Medycyny Cyfrowej PUM w Szczecinie
- Najem długoterminowy wraz z usługą serwisową i ubezpieczeniową fabrycznie nowych samochodów elektrycznych osobowych klasy C i D według klasyfikacji SAMAR W.01 z 2024 roku na okres 36 miesięcy
- Dokończenie zadania "Modernizacja obiektów sportowych przy Zachodniopomorskim Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej w Szczecinie"
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące utrzymanie zieleni przydrożnej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu nowodworskiego
- Wycinka, cięcie pielęgnacyjne drzew w ciągach dróg na terenie Powiatu Nowosolskiego
- Budowa i przebudowa dróg gminnych w Nowym Dworze Gdańskim środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
- Pielęgnacja drzew, usunięcie wiatrołomów, wycinka drzew wraz z frezowaniem korzeni, rosnących w pasach dróg powiatowych na terenie powiatu lubińskiego
- Wycinka drzew rosnących w pasie drogowym dróg powiatowych
- Wycinka drzew i usługi pielęgnacyjne drzewostanu na terenie Gminy Kobylnica" II
więcej: Usługi pozyskiwania drewna »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.