eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Przebudowa i modernizacja istniejącego terenu do przetwarzania bio odpadów- kompleksowe odwodnienie, izolacja i utwardzenie terenu



Ogłoszenie z dnia 2021-05-05


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00046806 z dnia 2021-05-05

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i modernizacja istniejącego terenu do przetwarzania bio odpadów- kompleksowe odwodnienie, izolacja i utwardzenie terenu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Zagospodarowania Odpadów Sp.z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 278165760

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zwycięstwa 36

1.5.2.) Miejscowość: Gliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: 323316199

1.5.8.) Numer faksu: 322316212

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pzogliwice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzogliwice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/skladowisko_gliwice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i modernizacja istniejącego terenu do przetwarzania bio odpadów- kompleksowe odwodnienie, izolacja i utwardzenie terenu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4b78b9fa-88a0-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00046806

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00020343/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZO.261.5.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1921583,1 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z remontem nawierzchni betonowej, wymianą odwodnienia i izolacji w ramach przebudowy i modernizacji istniejącego terenu do przetwarzania bio odpadów.Główny zakres prac, sposób ich wykonania oraz wymagania jakościowe co do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zostały określone w dokumentacji technicznej, przedmiarze robót oraz STWiORB stanowiącymi załącznik Nr 3 do SWZ.Podstawowy zakres robót:Roboty rozbiórkowe:Roboty rozbiórkowe będą polegały na miejscowym sfrezowaniu istniejącej nawierzchni w celu uzyskania docelowej niwelety placu.Roboty budowlane:- wykonanie warstw wyrównawczych i separujących pod płytami betonowymi lanymi na mokro na pow. 7525 m2:• Warstwa profilująco-poślizgowa z BA 0/12,8 gr. 10 cm• Warstwa separująca - Folia PEHD gr. 2 mm• Nawierzchnia z betonu lanego na mokro ze zbrojeniem rozproszonym gr. 20 cm- wykonanie odwodnienia liniowego w postaci profilowania warstwy betonowej- czyszczenie i renowacja istniejącego koryta przykrytego płytami JOMB.Wszelkie czynne sieci uzbrojenia znajdujące się w obszarze oddziaływania wykonywanych warstw zostaną zabezpieczone.Odwodnienie:Odwodnienie będzie polegało na odprowadzeniu wód powierzchniowych spadkiem w kierunku wykonanego istniejącego koryta.3.3. Oznakowanie miejsca robót winno nastąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami.3.4. Do wykonania robót Wykonawca użyje materiałów odpowiadających warunkom technicznym określonym w specyfikacjach technicznych.3.5. Wykonawca zapewnia kompetentne kierownictwo robót, siłę roboczą, materiały, sprzęt i urządzenia oraz oznakowanie niezbędne do wykonania przedmiotu umowy.3.6. Do Wykonawcy należeć będzie dopełnienie wszelkich formalności wynikających ze zlecenia nadzoru nad urządzeniami niezwiązanymi z funkcjonowaniem drogi a zlokalizowanymi w pasie drogowym drogi powiatowej (w przypadku zaistnienia takiej konieczności). 3.7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za koordynację robót związanych z koniecznymi przełożeniami lub zabezpieczeniami istniejących urządzeń podziemnych i napowietrznych oraz za włączenie tych robót do wszystkich programów prowadzenia robót. W razie uszkodzenia urządzeń podziemnych lub napowietrznych Wykonawca zobowiązuje się do natychmiastowego zawiadomienia odpowiednich władz, współpracy z nimi w usuwaniu szkód i pokrycia kosztów napraw.4. Pozostałe warunki przedstawiono we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.5. Wymagany okres gwarancji: 36 miesiące od dnia końcowego odbioru robót.6. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 101 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać „produkty”, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów / produktów / ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię.7. Z uwagi na przedmiot zamówienia Zamawiający nie określa rozwiązań dotyczących dostępności osób niepełnosprawnych zgodnie z treścią art. 100 ustawy Pzp.8. Zamawiający przedstawił opis przedmiotu zamówienia, w którym przedmiary robót należy traktować jako orientacyjne. Ze względu na specyfikę robót Zamawiający oczekuje od Wykonawców na etapie przygotowania oferty, dokonania wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem i zakresem rzeczowym planowanych prac objętych postępowaniem. Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej. W celu umożliwienia zainteresowanym odbycia wizji lokalnej, ze względu na trwające ograniczenia sanitarne, Zamawiający ustala termin wizji na dzień 24 marca i 25 marca 2021 r. o godz. 9:30. W przypadku braku możliwości uczestnictwa w wyznaczonych terminach, zainteresowany Wykonawca składa wniosek Zamawiającemu o przeprowadzenie wizji w innym, zaproponowanym przez siebie terminie, nie później jednak niż do 31 marca 2021 r. (dni robocze). Ustala się jednak godzinę każdej wizji na 9:30 dnia roboczego. Do oferty wymagane jest złożenie oświadczenia o odbyciu wizji lokalnej, o treści Załącznika nr 10 do SWZ. W przypadku braku odbycia wizji Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.W przypadku wykonawców występujących wspólnie, wymagane jest aby przynajmniej jeden z wykonawców uczestniczył w wizji lokalnej.9. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wszystkie prace fizyczne związane z realizacją usług objętych zamówieniem, a których wykonywanie polega na świadczeniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 Kodeksu pracy, tj. prace fizyczne dotyczące:• prac rozbiórkowych • frezowania nawierzchni• zabudowy masy bitumicznej (warstwa wiążąca) • zabudowy mieszanki betonowej• prace ziemne związane z korytowaniem• obsługi pojazdów przewożących materiał na budowę lub innych pojazdów i urządzeń obsługujących teren budowy Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności.W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody (wszystkie lub wybrane przez Zamawiającego) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:a) oświadczenie zatrudnionego pracownika,b) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię zanonimizowanej umowy/umów o pracę zatrudnionego pracownika,d) inne dokumenty.Zamawiający wymaga, aby informacje zawarte w powyższych dokumentach takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika powinny być możliwe do zidentyfikowania.Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 9 czynności zamawiający przewiduje sankcje przewidziane w projekcie umowy, stanowiącej ZAŁĄCZNIK NR 4 do SWZ.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamiarem Zamawiającego w momencie ogłaszania ww. postępowania w celu udzielenia zamówienia publicznego było kompleksowe rozwiązanie dotyczące przebudowy i modernizacji istniejącego na składowisku miejsca przeznaczonego m.in. na bioodpady. Przyjęte w zamówieniu rozwiązanie projektowe i organizacyjne prowadzenia inwestycji zakładało zatem jej wykonanie w ramach jednego etapu, całościowo. To oznacza, że cały ten teren zostałby w momencie rozpoczęcia prac wyłączony z możliwości składania na nim bioodpadów. Decydując się na to rozwiązanie, Zamawiający miał na uwadze konieczność zagwarantowania alternatywnego miejsca przeznaczonego na umieszczanie bioodpadów. Do tego celu miał służyć tymczasowy plac, który również był w budowie, ale z terminem ukończenia przed rozpoczęciem tej inwestycji. Jak się jednak okazało, nie zostanie on ukończony w pierwotnie zakładanym terminie i jego oddanie zostanie przesunięte w czasie. Spowodowałoby to brak możliwości składowania bioodpadów w ogóle, co byłoby sprzeczne z koniecznością zagwarantowania ich odbioru (zadanie to bowiem ciąży na Zamawiającym). W tej sytuacji Zamawiający nie może realizować inwestycji, która pozbawiłaby go de facto możliwości wykonywania nałożonych na niego obowiązków. Konieczne jest zatem wprowadzenie modyfikacji do przedmiotu zamówienia, co pozwoli na utrzymanie ciągłości zadania polegającego na odbiorze bioodpadów, przy jednoczesnej możliwości realizacji zaplanowanej inwestycji obejmującej modernizację tego miejsca. Z uwagi na okoliczność, iż niemożliwa jest modyfikacja przedmiotu zamówienia po terminie składania ofert, konieczne jest unieważnienie prowadzonego postępowania. Powyższe potwierdza zaistnienie przesłanki interesu publicznego, bowiem dalsze prowadzenie tego postępowania (w przyjętej formie jego wykonania jak w dokumentach stanowiących załączniki do Specyfikacji Warunków Zamówienia) nie leży w interesie publicznym.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1874790,3

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2357850,92

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

2021-05-05 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.