Ogłoszenie z dnia 2021-04-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00112113/01 - Wynik z dnia 2021-07-13
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00043826 z dnia 2021-04-29 |
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
REMONT DROGI GMINNEJ NR 185016N RUMIAN-TRUSZCZYNY, PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 1805072N W TRUSZCZYNACH OD DROGI GMINNEJ NR 185016N I REMONT DROGI KATEGORII WEWNĘTRZNEJ NA DZ. NR 51 W TRUSZCZYNACH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rybno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000543670
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubawska 15
1.5.2.) Miejscowość: Rybno
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-220
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 23 6966055
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rybno@gminarybno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
REMONT DROGI GMINNEJ NR 185016N RUMIAN-TRUSZCZYNY, PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 1805072N W TRUSZCZYNACH OD DROGI GMINNEJ NR 185016N I REMONT DROGI KATEGORII WEWNĘTRZNEJ NA DZ. NR 51 W TRUSZCZYNACH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1919cf51-a8de-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00043826
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.gminarybno.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.gminarybno.pl/ https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczeg6lowe informacje znajdują się w Rozdziale Xlll SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem ll SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem ll SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PIK.271.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. REMONT DROGI GMINNEJ NR 185016N RUMIAN-TRUSZCZYNY, PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 1805072N W TRUSZCZYNACH OD DROGI GMINNEJ NR 185016N I REMONT DROGI KATEGORII WEWNĘTRZNEJ NA DZ. NR 51 W TRUSZCZYNACH cz. I, II, IIINa każdą z części będzie składana odrębna oferta.Zamówienie będzie finansowane ze środków własnych Zamawiającego oraz ze środków uzyskanych z dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju DrógCZĘŚĆ 1. REMONT DROGI GMINNEJ NR 185016N RUMIAN-TRUSZCZYNYPrzedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych – roboty drogowe realizowane na podstawie Zgłoszenia robót budowlanych na ww. zadanie realizowane w formie ryczałtowej w zakresie: 1) Długość remontowanego odcinka drogi o dł. 3 530,0mZakres robót obejmuje:a) roboty przygotowawcze w tym inwentaryzacja,b) podbudowę,c) nawierzchnię (asfaltową) na jedni dł. 3 530,0m,d) chodniki i zjazdye) roboty wykończeniowe, w tym pobocza dwustronne na dł. poza chodnikami i znaki B-33 szt. 2. ;2) Przedmiot zamówienia w zakresie szczegółowym określa dokumentacja projektowa do zgłoszenia budowy tj. a) Załącznik nr 6 cz. 1 SWZ: Projekt budowlany, b) Załącznik nr 7 cz. 1 SWZ: kosztorys ślepy/ofertowy, materiał poglądowy do wyceny oraz rozliczeń i ustalenia rodzaju kosztów, c) Załącznik nr 8 cz. 1 SWZ: Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Odbioru i Wykonania Robót Budowlanych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdzialem XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zgodnie z Rozdzialem XIX SWZ4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. REMONT DROGI GMINNEJ NR 185016N RUMIAN-TRUSZCZYNY, PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 1805072N W TRUSZCZYNACH OD DROGI GMINNEJ NR 185016N I REMONT DROGI KATEGORII WEWNĘTRZNEJ NA DZ. NR 51 W TRUSZCZYNACH cz. I, II, IIINa każdą z części będzie składana odrębna oferta.Zamówienie będzie finansowane ze środków własnych Zamawiającego oraz ze środków uzyskanych z dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju DrógCZĘŚĆ 2. PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 1805072N W TRUSZCZYNACH OD DROGI GMINNEJ NR 185016N Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych – roboty drogowe realizowane na podstawie Zgłoszenia robót budowlanych na ww. zadanie realizowane w formie ryczałtowej w zakresie: 1) Długość przebudowywanego odcinka drogi o dł. 1 650,0mZakres robót obejmuje:a) roboty przygotowawcze w tym inwentaryzacja,b) podbudowę,c) nawierzchnię (asfaltową) na jedni dł. 1 650,0m,d) roboty wykończeniowe, w tym pobocza dwustronne na dł.1 650,0m, e) urządzenia bezpieczeństwa ruchu w tym znaki B-33 szt.6 i próg U-16c2) Przedmiot zamówienia w zakresie szczegółowym określa dokumentacja projektowa do zgłoszenia budowy tj. a) Załącznik nr 6 cz. 2 SWZ: Projekt budowlany, b) Załącznik nr 7 cz. 2 SWZ: kosztorys ślepy/ofertowy, materiał poglądowy do wyceny oraz rozliczeń i ustalenia rodzaju kosztów, c) Załącznik nr 8 cz. 2 SWZ : Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Odbioru i Wykonania Robót Budowlanych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zgodnie z Rozdziałem XIX SWZ4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. REMONT DROGI GMINNEJ NR 185016N RUMIAN-TRUSZCZYNY, PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 1805072N W TRUSZCZYNACH OD DROGI GMINNEJ NR 185016N I REMONT DROGI KATEGORII WEWNĘTRZNEJ NA DZ. NR 51 W TRUSZCZYNACH cz. I, II, IIINa każdą z części będzie składana odrębna oferta. CZĘŚĆ 3. REMONT DROGI KATEGORII WEWNĘTRZNEJ NA DZ. NR 51 W TRUSZCZYNACHPrzedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych – roboty drogowe realizowane na podstawie Zgłoszenia robót budowlanych na ww. zadanie realizowane w formie ryczałtowej w zakresie: 3) Długość przebudowywanego odcinka drogi o dł. 102,0mZakres robót obejmuje:a) roboty przygotowawcze w tym inwentaryzacja,b) podbudowę,c) nawierzchnię (asfaltową) na jedni dł. 102,0m,d) Chodniki i zjazdye) roboty wykończeniowe, w tym pobocze jednostronne, 4) Przedmiot zamówienia w zakresie szczegółowym określa dokumentacja projektowa do zgłoszenia budowy tj. d) Załącznik nr 6 cz. 3 SWZ: Projekt budowlany, e) Załącznik nr 7 cz. 3 SWZ: kosztorys ślepy/ofertowy, materiał poglądowy do wyceny oraz rozliczeń i ustalenia rodzaju kosztów, f) Załącznik nr 8 SWZ cz. 3 : Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Odbioru i Wykonania Robót Budowlanych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Zgodnie z Rozdziałem XIX SWZ4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym :Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej :Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 świadczeniaa) dla części 1 polegające na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi o wartości min. 1 500 000,00 zł bruttob) dla części 2 polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o wartości min. 1100 000,00 zł brutto c) dla części 3 polegające na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi o wartości min. 50 000,00 zł brutto .5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 4 cz. 1, 2, 3 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projekcie Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 cz. 1, 2, 3 do SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 cz. 1, 2, 3 do SWZ.4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-21 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca sklada oferte za pośrednictwem platformy miniportal dostepnej pod adresem: hftps://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-21 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-19
2021-04-29 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane |
INNE PRZETARGI RYBNO
- Przebudowa zbiornika wodnego o charakterze retencyjnym na działce nr ew. 220 w m. Żabiny, obręb geodezyjny Żabiny, gmina Rybno"
- Przebudowa zbiornika wodnego o charakterze retencyjnym na działce nr ew. 32 w m. Truszczyny, obręb geodezyjny Truszczyny, gmina Rybno
- Przebudowa zbiornika wodnego o charakterze retencyjnym na działce nr ew. 109 w m. Naguszewo, obręb geodezyjny Naguszewo, gmina Rybno.
- "System gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Rybno" - postępowanie II
więcej: przetargi RYBNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja sieci dróg na terenie Gminy Janowiec Kościelny" w formie zaprojektuj i wybuduj
- Przebudowa drogi gminnej Nr 109291B w Siemichoczach
- Modernizacja dróg dojazdowych do gruntów rolnych
- Zagospodarowanie terenu przy budynku użyteczności publicznej powiatu węgrowskiego
- "Dokończenie inwestycji pn. "Budowa krytej pływalni na terenie Miasta Sulejówek" w podziale na zadania: Zadanie 1-2.
- Remont ul. Cichej w Inwałdzie
więcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.