eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Irządze › "Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Irządzach" realizowana w ramach poddziałania POIS.01.07.01 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych (...).



Ogłoszenie z dnia 2021-04-21


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00037740 z dnia 2021-04-21

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Irządzach” realizowana w ramach poddziałania POIS.01.07.01 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych (...).

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA IRZĄDZE

1.3.) Oddział zamawiającego: Irządze 124, 42-446 Irządze

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398712

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 124

1.5.2.) Miejscowość: Irządze

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-446

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 3543009

1.5.8.) Numer faksu: Nie dotyczy

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@irzadze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.irzadze.bip.jur.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.irzadze.bip.jur.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Irządzach” realizowana w ramach poddziałania POIS.01.07.01 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych (...).

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70565e07-9188-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00037740

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00024497/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Irządzach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zamówienie współfinansowane ze środków UE w ramach poddziałania POIS.01.07.01 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych w województwie śląskim, działania POIS.01.07.00 - Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego oś priorytetowa POIS.01.00.00 - Zmniejszenie emisyjności gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00025726/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IBiBIP.041.10.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 235331,5 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego w Irządzach” realizowana w ramach poddziałania POIS.01.07.01 Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych w województwie śląskim, działania POIS.01.07.00 - Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego oś priorytetowa POIS.01.00.00 - Zmniejszenie emisyjności gospodarki Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.Stan istniejący:Wolnostojący, piętrowy, podpiwniczony. Budynek wykonany w konstrukcji tradycyjnej murowanej – od zewnątrz miejscowo cegła pełna, od wewnątrz cegła pełna, strop żelbetowy, przykryty stropodachem.Zestawienie powierzchni:Powierzchnia zabudowy: 138,07 m2; Powierzchnia użytkowa: 194,98 m2; Powierzchnia całkowita brutto: 298,96 m2; Kubatura: 776,75 m3.Zakres robót obejmuje:1) Branża budowlana:a) ocieplenie ścian zewnętrznych,b) izolacja przeciwwilgociowa ścian zewnętrznych do poziomu ławy fundamentowej, - ocieplenie ścian zewnętrznych wraz z ościeżami metodą lekką – mokrą (styropian) łącznie z ociepleniem ścian fundamentowych do poziomu ław, c) ocieplenie stropodachu,d) wymianę obróbek blacharskich, parapetów zewnętrznych, rynien, rur spustowych, e) przemurowanie kominów, f) wymianę drzwi wejściowych, g) wykonanie instalacji c.o.: h) montaż instalacji c.o. (całe orurowanie), i) montaż nowego kotła, j) montaż nowych grzejników, k) montaż głowic termostatycznych, l) remont pomieszczenia kotłowni, m) naprawę balkonów, n) montaż instalacji odgromowej, o) wymiana instalacji oświetlenia wewnętrznego na klatce schodowej i zewnętrznego na energooszczędne, p) wymiana zadaszenia nad drzwiami zewnętrznymi, q) wykonanie opaski wokół budynku.2) Branża elektryczna:a) instalacja zasilająca nowe obwody/ rozbudowa rozdzielnicy głównej,b) instalacja oświetlenia podstawowego na klatce schodowej,c) instalacja oświetlenia podstawowego w kotłowni,d) instalacja oświetlenia zewnętrznego elewacyjnego,e) instalacja gniazd wtykowych w kotłowni,f) instalacja przeciwprzepięciowa,g) instalacja przeciwporażeniowa,h) instalacja odgromowa.3) Branża sanitarna:a) demontaż wszystkich istniejących grzejników,b) demontaż armatury,c) odcięcie istniejących akumulacyjnych kotłów grzewczych,d) demontaż przewodów instalacji grzewczej i ich izolacji,e) montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania wodno-pompową,f) wybudowanie kotłowni na eko groszek.2. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót (jako element pomocniczy do kalkulacji ceny), które stanowią załączniki do specyfikacji warunków zamówienia (dalej swz).Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określają także załączone do SWZ projektowane postanowienia umowne.3. W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia.Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).4. W przypadku wymagania w dokumentacji projektowej i STWiORB etykiet lub certyfikatów, Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety oraz certyfikaty wydane przez równoważne jednostki oceniające zgodność.5. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie.6. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.7. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. nr 1333 z późn. zm), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j Dz. U. z 2020r., poz. nr 215 z późn. zm.) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SWZ.8. Wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji na przedmiot umowy na nie mniej niż 3 lata licząc od daty odbioru końcowego robót.9. Okres rękojmi na przedmiot zamówienia wynosi 5 lat.10. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę.Zamawiający działając na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z przedmiotem umowy (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót, tj.: pracę budowlane, konstrukcyjne, instalacyjne, sanitarne, elektryczne, wykończeniowe) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320) niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.Wymagania dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia kontrolne Zamawiającego oraz sankcje z tytułu braku zatrudniania osób na umowę o pracę zostały szczegółowo określone w projektowanych postanowieniach umownych stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowy opis znajduje się w SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45261320-3 - Kładzenie rynien

45262300-4 - Betonowanie

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331110-0 - Instalowanie kotłów

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

71314100-3 - Usługi elektryczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione ponieważ obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Zamawiający w dniu 31.03.2021r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy Pzp poprzez publikację ogłoszenia o zamówieniu w BZP - Ogłoszenie nr 2021/BZP 00025726/01. Jednocześnie Zamawiający zarejestrował postępowanie na Platformie e-Zamówienia, która jest jedynym narzędziem umożliwia tworzenie i publikowanie ogłoszeń w BZP. Termin składania ofert wyznaczono na: 2021-04-15 10:00.W prowadzonym przez Zamawiającego postępowaniu wpłynęły na podstawie art. 284 ustawy Pzp wnioski Wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający przygotował stosowne wyjaśnienia, które spowodowały zmianę treści SWZ, a tym samym koniecznym było na podstawie art. 284 ust. 3 oraz art. 286 ust. 3 ustawy Pzp dokonanie zmiany terminu składania i otwarcia ofert oraz terminu (daty) związania ofertą. W przypadku gdy zmiana treści SWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia – a tak było w tym przypadku – Zamawiający zgodnie z art. 286 ust. 9 ustawy Pzp zobowiązany jest do zamieszczenia w BZP ogłoszenia o zmianie ogłoszenia.Zamawiający przed upływem terminu składania ofert w dniu 14.04.2021 r., a także kolejnego dnia do godz. 10.00, o różnych porach próbował dokonać zmiany ogłoszenia o zamówieniu poprzez Platformie e-Zamówienia, jednakże bezskutecznie. Mimo wprowadzenia ogłoszenia o zmianie ogłoszenia i jego zapisania nie udało się go opublikować. System wyświetlał „błąd”. Mimo to, z niewytłumaczalnych dla Zamawiającego powodów, na Platformie e-Zamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mo-client-board/bzp/notice-details/2021%2FBZP%2000025726%2F01pojawiły się dwa ogłoszenia o zamówieniu. Jedno z terminem składania ofert: 15.04.2021 (Ogłoszenie nr 2021/BZP 00025726/01) drugie z terminem składania ofert: 21.04.2021 r. (Ogłoszenie nr 2021/BZP 00025726/02). O zaistniałej sytuacji Zamawiający niezwłocznie poinformował telefonicznie Urząd Zamówień Publicznych oraz wysłał zgłoszenie awarii na Platformę e-Zamówienia (zgłoszenie zarejestrowano pod nr 11289). Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 15.04.2021 r. do godziny 10.00 z przyczyn technicznych, niezależnych od Zamawiającego, nie udało się zamieścić odpowiedniej zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Formularza zmiany ogłoszenia nie udało się załadować.Podsumowując do upływu terminu składania ofert wyznaczonego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SWZ, na skutek błędów na Platforme e-Zamówienia, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, niemożliwym było dokonanie zmiany ogłoszenia o zamówieniu, a tym samym Zamawiający nie mógł udzielić wyjaśnień treści SWZ do czego był zobowiązany przepisami ustawy Pzp.Brak odpowiedniego opublikowania ogłoszenia mógł doprowadzić do zachwiania uczciwej konkurencji i zasad równego traktowania Wykonawców. Naruszenie art. 286 ust. 9 ustawy Pzp w zw. z art. 16 ustawy Pzp poprzez niezamieszczenie ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w BZP, w sytuacji dokonania w SWZ zmiany w zakresie opisu przedmiotu zamówienia i terminu składania ofert w konsekwencji mogło doprowadzić do wypełnienia dyspozycji normy określonej w art. 207 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych. A tym samym groziłoby nałożeniem na Zamawiającego korekty finansowej. Potwierdzenie powyższego znajduje potwierdzenie np. w Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 30 października 2019 r. Sygn. akt I SA/Ol 493/19 wydanym co prawda na bazie ustawy Prawo zamówień publicznych z 29.01.2004 r., jednakże na bazie obecnie obowiązujących przepisów sytuacja wygląda analogicznie.
2021-04-21 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.