eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 443 w miejscowości Lubinia Mała wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu.



Ogłoszenie z dnia 2024-01-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 443 w miejscowości Lubinia Mała wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego mostu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: WIELKOPOLSKI ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W POZNANIU

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631280809

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Wilczak 51

1.4.2.) Miejscowość: Poznań

1.4.3.) Kod pocztowy: 61-623

1.4.4.) Województwo: wielkopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wzdw.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.platformazakupowa.pl/pn/wzdw

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


zarządzanie drogami wojewódzkimi

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00032880

2.2.) Data ogłoszenia: 2024-01-12

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00566686

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
cd zmian w umowie
§ 22
1. Zamawiający działając zgodnie z przepisami art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, przewiduje zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy poprzez zmianę
sposobu wykonania Przedmiotu Umowy, wynikającą ze zmian technologicznych – o ile są korzystne dla Zamawiającego i
spowodowane są w szczególności zmianą technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie
czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac oraz pod warunkiem, braku konieczności zmiany decyzji o
Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej dla Przedmiotu Umowy. Wykonawca musi każdorazowo uzyskać uprzednią
zgodę Zamawiającego na wprowadzenie ww. zmian. Brak zgody Zamawiającego powoduje obowiązek Wykonawcy
wykonania Przedmiotu Umowy zgodnie z dotychczasową Dokumentacją
Projektową.
3. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez przedłużenie terminów o
których mowa w § 4 ust. 1 i 2 Umowy, w przypadku:
1) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, potwierdzonych wpisem do
dziennika budowy przez Inspektora Nadzoru, uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót - pod warunkiem wykazania
wpływu zaistnienia takich warunków na przyjęty harmonogram realizacji robót,
2) konieczności realizacji robót dodatkowych, robót zamiennych, która udokumentowana będzie zatwierdzonym protokołem
konieczności, o czas niezbędny do realizacji tych robót;
3) w sytuacji konieczności wykonania robót niezbędnych do wykonania Przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy
technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
4) konieczności wprowadzenia zmian do dokumentacji projektowej,
5) wystąpienia innych opóźnień lub przestojów z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
6) działania siły wyższej i klęsk żywiołowych uniemożliwiających wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z postanowieniami
Umowy;
7) zmian technologicznych.
4. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w Umowie, w zakresie wskazanym w ust. 3, Wykonawca ma obowiązek
przedłożyć Inspektorowi Nadzoru wniosek dotyczący zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności
stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany.
5. Wykonawca ma obowiązek przedłożenia wniosku, o którym mowa w ust. 4, w terminie umożliwiającym jego weryfikację
przez Zamawiającego przed upływem terminu, o którym mowa w § 4 ust. 1 Umowy.
6. Wystąpienie okoliczności, o których mowa w ust. 3, dotyczących prowadzonych robót budowlanych, wskazanych przez
Wykonawcę we wniosku, o którym mowa w ust. 4, musi być potwierdzone stosowanym wpisem dokonanym przez
Inspektora Nadzoru w dzienniku budowy.
7. Zmiana terminów, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2 Umowy wymaga pisemnego aneksu do Umowy, podpisanego przez
obie Strony pod rygorem nieważności.
8. Zmiana terminów, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2 Umowy nie powoduje automatycznie zmiany wynagrodzenia
określonego w § 5 Umowy.
9. Pozostałe przypadki zmiany do Umowy z Wykonawcą zostały określone w § 2 i § 6 Umowy.
10. Zmiana terminów Umowy możliwa jest tylko po wcześniejszym udokumentowaniu przedłużenia okresu zabezpieczenia
należytego wykonania Umowy i okresu rękojmi.
§ 25
Poza przypadkami określonymi w Umowie, zmiany Umowy będą mogły nastąpić w przypadku zmiany powszechnie
obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron.
§ 26
2. Wszelkie zmiany Umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności .

Po zmianie:
cd zmian w umowie
§ 7 - Waloryzacji nie podlega wynagrodzenie za roboty dodatkowe oraz roboty zamienne, o których mowa w §
2 Umowy, chyba że ww. roboty są wykonywane w okresie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia zatwierdzenia
przez Zamawiającego protokołu konieczności, o którym mowa w § 2 Umowy, oraz odpowiadają opisowi
pozycji w Kosztorysie ofertowym. Łączna wartość pozycji ujętych w protokole konieczności, a objętych
wnioskiem o waloryzację zostanie przemnożona przez współczynnik waloryzacyjny (Pw) wyliczony
zgodnie z ust. 5.
8. Łączna wartość wzrostu lub spadku wynagrodzenia umownego Wykonawcy wynikająca z waloryzacji nie przekroczy ( + / - ) 15% wartości pierwotnego wynagrodzenia umownego, o którym mowa w § 6 ust. 1 Umowy
§ 22
1. Zamawiający działając zgodnie z przepisami art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, przewiduje zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy poprzez zmianę
sposobu wykonania Przedmiotu Umowy, wynikającą ze zmian technologicznych – o ile są korzystne dla Zamawiającego i
spowodowane są w szczególności zmianą technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie
czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac oraz pod warunkiem, braku konieczności zmiany decyzji o
Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej dla Przedmiotu Umowy. Wykonawca musi każdorazowo uzyskać uprzednią
zgodę Zamawiającego na wprowadzenie ww. zmian. Brak zgody Zamawiającego powoduje obowiązek Wykonawcy
wykonania Przedmiotu Umowy zgodnie z dotychczasową Dokumentacją
Projektową.
3. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez przedłużenie terminów o
których mowa w § 4 ust. 1 i 2 Umowy, w przypadku:
1) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, potwierdzonych wpisem do
dziennika budowy przez Inspektora Nadzoru, uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót - pod warunkiem wykazania
wpływu zaistnienia takich warunków na przyjęty harmonogram realizacji robót,
2) konieczności realizacji robót dodatkowych, robót zamiennych, która udokumentowana będzie zatwierdzonym protokołem
konieczności, o czas niezbędny do realizacji tych robót;
3) w sytuacji konieczności wykonania robót niezbędnych do wykonania Przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy
technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
4) konieczności wprowadzenia zmian do dokumentacji projektowej,
4. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w Umowie, w zakresie wskazanym w ust. 3, Wykonawca ma obowiązek
przedłożyć Inspektorowi Nadzoru wniosek dotyczący zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności
stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany.
5. Wykonawca ma obowiązek przedłożenia wniosku, o którym mowa w ust. 4, w terminie umożliwiającym jego weryfikację
przez Zamawiającego przed upływem terminu, o którym mowa w § 4 ust. 1 Umowy.
7. Zmiana terminów, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2 Umowy wymaga pisemnego aneksu do Umowy, podpisanego przez
obie Strony pod rygorem nieważności.
8. Zmiana terminów, o których mowa w § 4 ust. 1 i 2 Umowy nie powoduje automatycznie zmiany wynagrodzenia
określonego w § 5 Umowy.
9. Pozostałe przypadki zmiany do Umowy z Wykonawcą zostały określone w § 2 i § 6 Umowy.
10. Zmiana terminów Umowy możliwa jest tylko po wcześniejszym udokumentowaniu przedłużenia okresu zabezpieczenia
należytego wykonania Umowy i okresu rękojmi.
§ 25
Poza przypadkami określonymi w Umowie, zmiany Umowy będą mogły nastąpić w przypadku zmiany powszechnie
obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron.
§ 26
2. Wszelkie zmiany Umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności .

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
§ 2
1. Na mocy art. 455 ust. 1 pkt 1) Pzp Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do zgodnej z Umową realizacji robót budowlanych, polecać dokonywanie takich zmian ich jakości i ilości, jakie będą niezbędne dla wykonania Przedmiotu Umowy, a Wykonawca powinien wykonać każde z poniższych poleceń:
1) zwiększyć lub zmniejszyć ilość robót objętych kosztorysem ofertowym,
2) pominąć część robót,
3) wykonać roboty nie objęte kosztorysem ofertowym a ujęte w dokumentacji projektowej lub takie, które są niezbędne do wykonania Umowy w zakresie określonym w projekcie budowlanym,
4) wykonać rozwiązania zamienne w stosunku do przedstawionych w ST lub opisach Przedmiotu Umowy,
5) zmienić kolejność wykonania robót w stosunku do określonej w harmonogramie rzeczowo – finansowym.
2. Wprowadzone przez Zamawiającego zmiany nie unieważniają w jakiejkolwiek mierze Umowy, ale skutki tych zmian stanowią podstawę do zmiany - na wniosek Wykonawcy - wynagrodzenia zgodnie
z postanowieniami § 8 Umowy.
3. Ograniczenie wartości zamówienia nie przekroczy 15 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 Umowy .
4. Wykonawca nie wprowadzi żadnych zmian jakości i ilości robót bez pisemnego polecenia Zamawiającego.
5. Wykonanie innych robót niż wymienione w kosztorysie ofertowym (zwanym dalej TER) lub zmiana ilości robót w stosunku do TER wymaga sporządzenia przez Wykonawcę protokołu konieczności zawierającego opis robót, uzasadnienie ich wykonania lub zaniechania, wyliczenie wartości robót w oparciu o zapisy § 8 Umowy.
6. Wykonawca może przystąpić do wykonania robót o których mowa w ust. 5 wyłącznie po zatwierdzeniu protokołu konieczności przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora Zamawiającego. W przypadku gdy Wykonawca wykona wyżej wymienione roboty bez zgody Zamawiającego, nie otrzyma za nie wynagrodzenia.
7. Brak akceptacji przez Wykonawcę poleceń Zamawiającego, o których mowa w ust. 1 oraz 4 nie zwalania Wykonawcy z obowiązku ich realizacji.
8. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest sporządzić protokół poinwentaryzacyjny, uwzględniający obmiary powykonawcze i TER, zgodnie z ST Wymagania Ogólne.
§ 6
W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, wynagrodzenie określone w § 5 ust. 1 Umowy zostanie zmienione poprzez uwzględnienie nowej stawki podatku. Przy czym wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmiany.
§ 7
1. W przypadku wzrostu, bądź spadku cen asfaltu Strony Umowy dokonają zmiany wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 Umowy, maksymalnie do (+/-) 5 % ww. wynagrodzenia. Zmianę cen Strony pokryją po połowie.
2. Zmiana wynagrodzenia ustalana będzie w oparciu o aktualnie obowiązujące średnie ceny materiałów,
o których mowa w ust. 1 w wydawnictwie ORGBUD – SERWIS60-916 Poznań, ul. Stablewskiego 43.
3. Pierwszy wniosek o zmianę wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1 Wykonawca będzie mógł wystąpić do Zamawiającego po upływie 6 miesięcy od dnia podpisania Umowy i dokonania odbioru częściowego.
4. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z ust. 1-3, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, której przedmiotem są roboty budowlane oraz, gdy umowa ta została zawarta na okres dłuższy niż 6 miesięcy, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów, o których mowa w ust. 1, dotyczących zobowiązania podwykonawcy.

Po zmianie:
§ 2
1. Na mocy art. 455 ust. 1 pkt 1) Pzp Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to niezbędne do zgodnej z Umową realizacji robót budowlanych, polecać dokonywanie takich zmian ich jakości i ilości, jakie będą niezbędne dla wykonania Przedmiotu Umowy, a Wykonawca powinien wykonać każde z poniższych poleceń:
1) zwiększyć lub zmniejszyć ilość robót objętych kosztorysem ofertowym,
2) pominąć część robót,
3) wykonać roboty nie objęte kosztorysem ofertowym a ujęte w dokumentacji projektowej lub takie, które są niezbędne do wykonania Umowy w zakresie określonym w projekcie budowlanym,
4) wykonać rozwiązania zamienne w stosunku do przedstawionych w ST lub opisach Przedmiotu Umowy,
5) zmienić kolejność wykonania robót w stosunku do określonej w harmonogramie rzeczowo – finansowym.
2. Wprowadzone przez Zamawiającego zmiany nie unieważniają w jakiejkolwiek mierze Umowy, ale skutki tych zmian stanowią podstawę do zmiany - na wniosek Wykonawcy - wynagrodzenia zgodnie
z postanowieniami § 8 Umowy.
3. Ograniczenie wartości zamówienia nie przekroczy 15 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 Umowy .
4. Wykonawca nie wprowadzi żadnych zmian jakości i ilości robót bez pisemnego polecenia Zamawiającego.
5. Wykonanie innych robót niż wymienione w kosztorysie ofertowym (zwanym dalej TER) lub zmiana ilości robót w stosunku do TER wymaga sporządzenia przez Wykonawcę protokołu konieczności zawierającego opis robót, uzasadnienie ich wykonania lub zaniechania, wyliczenie wartości robót w oparciu o zapisy § 8 Umowy.
6. Wykonawca może przystąpić do wykonania robót o których mowa w ust. 5 wyłącznie po zatwierdzeniu protokołu konieczności przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora Zamawiającego. W przypadku gdy Wykonawca wykona wyżej wymienione roboty bez zgody Zamawiającego, nie otrzyma za nie wynagrodzenia.
7. Brak akceptacji przez Wykonawcę poleceń Zamawiającego, o których mowa w ust. 1 oraz 4 nie zwalania Wykonawcy z obowiązku ich realizacji.
8. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest sporządzić protokół poinwentaryzacyjny, uwzględniający obmiary powykonawcze i TER, zgodnie z ST Wymagania Ogólne.
§ 6
W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, wynagrodzenie określone w § 5 ust. 1 Umowy zostanie zmienione poprzez uwzględnienie nowej stawki podatku. Przy czym wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmiany.
§ 7
1. W przypadku wzrostu, bądź spadku cen asfaltu Strony Umowy dokonają zmiany wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 Umowy, maksymalnie do (+/-) 5 % ww. wynagrodzenia. Zmianę cen Strony pokryją po połowie.
2. Zmiana wynagrodzenia ustalana będzie w oparciu o aktualnie obowiązujące średnie ceny materiałów,
o których mowa w ust. 1 w wydawnictwie ORGBUD – SERWIS60-916 Poznań, ul. Stablewskiego 43.
Zmiana (podwyższenie lub obniżenie) wynagrodzenia umownego wynikająca z waloryzacji, będzie
pokrywana przez Strony Umowy po połowie, zgodnie z poniższym wzorem.
Wynagrodzenie umowne podlegać będzie waloryzacji o Współczynnik waloryzacyjny (Pw) wyliczony
według wzoru:
Pw = 0,5 + 0,5 * Ww / 100%
gdzie:
Pw - współczynnik waloryzacyjny obliczany na podstawie wzoru powyżej do zastosowania do wszystkich
kwot,
Ww – wyrażony w procentach wskaźnik PKOB 2141 wzrostu lub spadku cen „Most drogowy o konstrukcji
ustroju niosącego – z betonu zbrojonego „na mokro” – ramowy, jednoprzęsłowy, rozpiętość przęsła
poniżej 12 m”, opublikowany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, na stronie internetowej jego
Urzędu („Ceny robót budowlano-montażowych i obiektów budowlanych”), wyliczony na podstawie
ostatniego opublikowanego na dzień złożenia wniosku o waloryzację, w stosunku do ostatniego
opublikowanego na dzień składania ofert

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2024-01-15 12:00

Po zmianie:
2024-01-18 12:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2024-01-15 12:05

Po zmianie:
2024-01-18 12:05

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-02-13

Po zmianie:
2024-02-16

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.