eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czermin › Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...



Ogłoszenie z dnia 2024-01-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERMIN

1.3.) Oddział zamawiającego: Referat Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony Środowiska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854903

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 47

1.5.2.) Miejscowość: Czermin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-304

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 627416031

1.5.8.) Numer faksu: 627417324

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugczermin@czermin.wlkp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://czermin.wlkp.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/848375

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-952bed46-8453-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00029086

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038850/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ...

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00496906

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RB.271.9.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest:
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego do kwoty 4.000.000,00 zł, na finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu unii europejskiej.
Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Maksymalna kwota kredytu: do 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100).
2) Wypłata kredytu nastąpi w 2 transzach: I transza wypłacona w dniu 18.12.2023 r. w kwocie do 2.000.000,00 zł; II transza wypłacona w dniu 28.12.2023 r. w kwocie do 2.000.000,00 zł.
3) Okres kredytowania: od dnia uruchomienia I transzy tj. od 18.12.2023 roku do 31.12.2037 roku (tj. do dnia spłaty ostatniej raty kredytu oraz ostatniej raty odsetkowej kredytu),
4) Spłata kredytu będzie następowała kwartalnie z uwzględnieniem karencji w spłacie kredytu – spłata kapitału następować będzie począwszy od 31.03.2030 roku,
5) Spłata odsetek będzie następowała w okresach kwartalnych, przy czym płatność pierwszej raty odsetkowej nastąpi w dniu 31.12.2023 roku,
6) Koszt obsługi kredytu stanowią:
a) oprocentowanie kredytu, na które składa się:’
 stawka bazowa – oprocentowanie zmienne obliczone dla każdego okresu odsetkowego w oparciu
o wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych – WIBOR 1M,
 marża wykonawcy (wraz z opłatami związanymi z obsługą kredytu) – stała w okresie kredytowania,
b) ewentualna prowizja przygotowawcza z tytułu udzielenia kredytu,
7) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w pkt. 6 „Projektowane postanowienia umowy”.
2. Zamawiający wymaga:
1) sposób uruchamiania kredytu:
a) kredyt uruchamiany w dwóch transzach na wskazany rachunek bankowy budżetu Gminy Czermin wg poniższego wyszczególnienia:
1. 1 transza 18.12.2023 r. do 2.000.000,00
2. 2 transza 28.12.2023 r. do 2.000.000,00. Razem 4.000.000,00
b) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany wysokości i terminu przekazania transz w przypadku uzyskania środków zewnętrznych oraz zmian w harmonogramie realizacji wydatków majątkowych,
c) dopuszcza się w sytuacji, gdy Zamawiający będzie znajdował się w dobrej kondycji finansowej, wykorzystanie środków kredytu w niepełnej wysokości, przy założeniu minimalnej kwoty uruchomienia kredytu w wysokości 1.000.000,00 PLN,
d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany przeznaczenia kredytu,
e) Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji
z częściowego wykorzystania kredytu,
f) Za niewykorzystaną kwotę kredytu Zamawiający nie ponosi żadnych opłat i prowizji,
g) Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu
w terminie przez niego wskazanym, przy czym za wcześniejszą spłatę kredytu nie będą pobierane odsetki ani inne opłaty,
h) w razie zaistnienia okoliczności polegających na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości lub wcześniejszej spłacie kredytu przez Zamawiającego nie jest wymagana zmiana umowy – w takich przypadkach Zamawiający proponuje nowy harmonogram spłat, który podlega akceptacji przez Wykonawcę,
i) Zamawiający wyklucza pobieranie innych prowizji i opłat, z wyjątkiem tych, które zostały określone w SWZ,
j) rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN (polskich złotych). Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
3. Sposób płatności odsetek:
a) zobowiązania zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w kwartalnych okresach obrachunkowych, od faktycznie wykorzystanego kredytu, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego,
b) oprocentowanie powinno wynikać ze zmiennej stawki WIBOR 1 M. Dla poszczególnych okresów odsetkowych stawka WIBOR 1 M będzie ustalana na podstawie notowań tej stawki ogłoszonej
w ostatnim dniu roboczym danego miesiąca kalendarzowego, obowiązująca od 1 dnia kolejnego miesiąca,
c) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i opłacane będą kwartalnie do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, z tym że jeżeli będzie to dzień świąteczny, niedziela lub dzień wolny od pracy to płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Odsetki płatne na podstawie przesłanego przez Kredytodawcę, na 5 dni przed terminem płatności, zawiadomienia o wysokości naliczonych odsetek,
d) pierwsza spłata raty odsetkowej nastąpi w dniu 31.12.2023r. i dotyczyć będzie odsetek naliczonych od dnia uruchomienia transzy kredytu tj. od dnia 18.12.2023 r. do 31.12.2023 r.,
e) dla potrzeb zawarcia umowy przyjmuje się, że rok stanowi 365 dni oraz 366 dni w przypadku lat przestępnych.
4. Okres kredytowania: od uruchomienia pierwszej transzy kredytu do dnia spłaty ostatniej raty odsetkowej (tj. od dnia 18.12.2023r. do dnia 31.12.2037r.),
5. Karencja w spłacie kapitału: spłata kapitału będzie następować począwszy od 31.03.2030 r.
6.Okres spłaty kredytu: spłata kapitału będzie następowała kwartalnie.
7. 7. Wymóg zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:
Zamawiający nie przewiduje wymagań zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących usługę.
8. Zamawiający nie wymaga, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej.
9. Nazwa i kod CPV – Wspólnego Słownika Zamówień:
66113000 – 5 – Usługi udzielania kredytu.
10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
11. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
13. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ani nie zastrzega możliwości ubiegania się o zamówienie Wykonawcom, o których mowa w art. 94
14. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8.
15. Dokumenty uzupełniające, tj.:
- Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Czermin,
- Uchwała o powołaniu Skarbnika Gminy Czermin,
- Uchwała Nr LVI/291/23 Rady Gminy Czermin z dnia 17 lipca 2023 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/uchwaly-lata-2018-2023/uchwala-nr-lv-291-23-rady-gminy-czermin-z-dn-17-07-2023r.html
- Uchwała Nr LVIII/312/23 rady Gminy Czermin z dnia 30 października 2023 roku w sprawie zmiany uchwały nr LVI/291/23 Rady Gminy Czermin z dnia 17 lipca 2023 roku w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/uchwaly-lata-2018-2023/uchwala-nr-lviii-312-23-rady-gminy-czermin-z-dn-30-10-2023r.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za 2022 rok
https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-2022-rok.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za I kwartał 2023 r. https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-i-polrocze-2023-r.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za II kwartał 2023 r. https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-ii-polrocze-2023-r.html
- Sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Czermin za III kwartał 2023 r. https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/wykonanie-budzetu-za-iii-kwartal-2023-r.html
- Uchwała Nr SO-4/0950/144/2023 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 16 sierpnia 2023 roku w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego
- Budżet Gminy Czermin na 2023 rok: https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/661016_budzet-gminy-na-2023-rok.html
- Uchwała Nr LI/250/22 Rady Gminy Czermin z dnia 19 grudnia 2022 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Czermin na lata 2023-2033 https://czermin-wlkp.bip.gov.pl/pliki/uchwala-nr-li-250-22-rady-gminy-czermin-z-dn-19-12-2022r.html
1. Wymagany termin realizacji zamówienia: 18.12.2023 r. i 28.12.2023 r.
2. Planowany termin uruchomienia I transzy kredytu: 18.12.2023 r.,
3. Planowana data spłaty ostatniej raty kredytu: 31.12.2037 r.,
4. Planowana data spłaty ostatniej raty odsetkowej kredytu: 31.12.2037 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2720027,29 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2906508,14 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2720027,29 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Pleszewie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6170001763

7.3.3) Ulica: Kraszewskiego 11

7.3.4) Miejscowość: Pleszew

7.3.5) Kod pocztowy: 63-300

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-13

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2720027,29 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2037-01-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.