eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stęszew › " Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania na terenie miasta i gminy Stęszew od dnia 01.01.2022r. do 31.12.2022r.



Ogłoszenie z dnia 2022-01-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
" Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania na terenie miasta i gminy Stęszew od dnia 01.01.2022r. do 31.12.2022r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Stęszewie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 632002685

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Poznańska 11

1.5.2.) Miejscowość: Stęszew

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-060

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 61 8134062

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@steszew.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.steszew.naszops.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_steszew

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

" Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania na terenie miasta i gminy Stęszew od dnia 01.01.2022r. do 31.12.2022r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2ab7aa3e-37e9-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00028971

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007813/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w domu podopiecznego dla ludzi starszych i niepełnosprawnych wymagających opieki osób drugich w 2022 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00250356/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OPS-1/2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 550000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w okresie od 01.01.2022r. do 31.12.2022r. usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy społecznej, zwykle niezdolnych do samodzielnej egzystencji, które ze względu na wiek, niepełnosprawność lub z innych przyczyn wymagają pomocy innych osób.
2. Usługi opiekuńcze przyznawane są zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1876 ze zm.).
3. Usługi opiekuńcze wykonywane będą dla podopiecznych w miejscu ich zamieszkania lub pobytu na terenie miasta i gminy Stęszew, uprawnionych do tej formy pomocy.
4. Usługi świadczone będą od poniedziałku do piątku, w indywidulanych przypadkach także w sobotę, niedzielę czy święta i dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 6.00 do 22.00. Jedna godzina usług jest równa jednej godzinie zegarowej, tj. 60 minut. Do czasu świadczenia usługi nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania świadczeniobiorcy.
5. Liczba osób objętych usługami opiekuńczymi szacuje się około 30 osób miesięcznie.
6. Przewidywana ilość godzin opiekuńczych szacuje się na około 19000 godzin w ciągu całego okresu świadczenia usług opiekuńczych.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnej bieżącej zmiany w/w danych (pkt. 5 oraz pkt. 6).
Ze względu na charakter zamówienia nie można w sposób jednoznaczny określić w/w potrzeb gdyż stan zdrowia i sytuacja życiowa osób wymagających pomocy zmienia się z dnia na dzień przy czym Zamawiający gwarantuje realizację minimum 60% szacunkowej liczby godzin usług. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia, w tym o zapłatę odszkodowania z tytułu zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, jak również nie może to być podstawą do odmowy wykonania gwarantowanej części zamówienia.
8. Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi, które obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza, pielęgnację oraz z w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
9. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych takich jak:
• pomoc w ubieraniu się,
• utrzymanie czystości mieszkania osoby objętej pomocą (wyrzucanie śmieci),
• zgłaszanie napraw urządzeń domowych,
• wezwanie lekarza w sytuacjach wymagających jego interwencji czy realizacja recept,
• dokonywanie zakupów z podopiecznym lub bez jego udziału,
• załatwienie niezbędnych spraw urzędowych (poczta , bank, administracja),
• prasowanie,
• pranie bielizny osobistej podopiecznego,
• pranie lub zanoszenie i odbieranie bielizny pościelowej i odzieży do i z pralni,
• przynoszenie lub przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zaleconej przez lekarza, karmienie oraz sprzątanie po posiłkach,
• palenie w piecu, przynoszenie opału, w razie potrzeby wody.
b) opiekę higieniczną, w szczególności:
• zapewnienie higieny osobistej podopiecznego – pomoc przy toalecie porannej, wieczornej (mycie, kąpanie, czesanie, golenie, mycie głowy, obcinanie paznokci itp.),
• pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych w tym: zmiana pieluch,
• zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
• przesłanie łóżka podopiecznego,
• układanie podopiecznego w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji ciała u osób nieporuszających się,
• zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzenia ciała podopiecznego,
• utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego czy urządzeń sanitarnych (miednicy, kaczki, basenu, wanny, umywalki, nocnika, sedesu itp.) przy użyciu środków podopiecznego,
• wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia higieny osobistej oraz higieny pomieszczeń,
c) zapewnienie kontaktów z otoczeniem obejmującym:
• pomoc w poruszaniu się, w szczególności w dojściu na zabiegi medyczne, rehabilitacyjne, do lekarza itp.,
• towarzyszenie w spacerach, czytanie prasy, książek itp.,
• pomoc w komunikowaniu się z innymi osobami,
• powiadomienie rodziny lub lekarza rodzinnego o istotnych zmianach w zachowaniu podopiecznego wskazujących na pogorszenie stanu zdrowia.
10. Wykonawca usług opiekuńczych powinien:
a) zapewnić ciągłość świadczonych usług od dnia 01.01.2022r do 31.12.2022r.
b) zatrudnić taka liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia,
c) kontrolować jakość świadczonych usług w miejscu zamieszkania podopiecznego
11. Do świadczenia usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby niekarane, sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych posiadające co najmniej roczne doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje potwierdzone ukończeniem stosownych kursów bądź zaświadczeniem uprawniającym do pracy z podopiecznymi..16.1 Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy PZP, wymaga zatrudnienia prze Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy ( Dz.U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.)

16.2 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
- koordynatora usług opiekuńczych – umowa o pracę na pełen etat
- opiekunki minimum 4 z 8 skierowanych do realizacji zamówienia na umowę o pracę

16.3 Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.

16.4 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 16 pkt. 16.2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonania ich ocen,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów
c) przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania świadczenia.

16.5 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego , w terminie wskazanym przez Zmawiającego nie krótszym niż 5 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 16 pkt. 16.2 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zmawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaje umów o pracę i wymiar etatu oraz podpisy osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.
16.6 Z tytułu niepełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazanie w ust. 16 pkt. 16.2 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazanie w ust. 16 pkt. 16.2 czynności.
17. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

85312400-3 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 548530,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 548530,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 548530,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Medis24 Sp. zo.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7231629629

7.3.3) Ulica: Wronia 45/U2

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-870

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 548530,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-01-01 do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.