eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pińczów › Dostawy artykułów spożywczych do Zakładu Karnego w Pińczowie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-01-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawy artykułów spożywczych do Zakładu Karnego w Pińczowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD KARNY W PIŃCZOWIE

1.3.) Oddział zamawiającego: Zakład Karny

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320816

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 3 maja 34

1.5.2.) Miejscowość: Pińczów

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-400

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 41 3577373

1.5.8.) Numer faksu: 41 3577372

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_pinczow@sw.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Zakład Karny

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawy artykułów spożywczych do Zakładu Karnego w Pińczowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b798ede-490d-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00023395

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00019376/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawy różnych art. spożywczych (przyprawy, tłuszcze roślinne, , makaron, kasze, ryby do Zakładu Karnego w Pińczowie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00275627/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DKw-ż.2232.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 161105,07 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

- barszcz czerwony w proszku - kod CPV 15891000-0:, spełniający wymagania normy PN-A-94050:1996 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 550kg,
- bulion drobiowy w proszku - kod CPV 15891500-5:, spełniający wymagania normy PN-A-94050:1996 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 750kg,
- cukier biały - kod CPV 15831200-4: spełniający wymagania normy PN-A-74850, opakowanie zbiorcze do 10 kg lub mniejsze, roczna ilość około 14 000kg.
- herbata czarna granulowana – kod CPV 15863000-5, spełniająca wymagania normy PN-ISO 3720:1997 - opakowaniu zbiorcze 5kg lub mniejsze, roczna ilość około 100kg,
-kawa zbożowa Typu: Kujawianka lub równoważna w opakowaniu do 25kg, kod CPV 15613000-8, roczna ilość około 800kg,
- przyprawa typu Jarzynka - kod CPV 15870000-7: opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 700kg,
- kwasek cytrynowy - kod CPV 15870000-7:, spełniający wymagania normy PN-81/A-79734 opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 40kg,
- liść laurowy - kod CPV 15871000-7:, spełniający wymagania normy PN-R-870022 opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 70kg,
- majeranek - kod CPV 15871000-7:, spełniający wymagania normy PN-86958:1997/AZ1:2002 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 50kg,
- musztarda stołowa- skład: woda, ocet spirytusowy, gorczyca, cukier, sól, przyprawy, kod CPV-15871250-1, w opakowaniach do 10kg lub mniejsze, roczna ilość 400kg.
- majonez stołowy - skład: olej roślinny, woda, ocet, gorczyca, cukier, sól, zioła, żółtka jaj kurzych, kod CPV-15871250-1, w opakowaniach 0,5kd do 1kg , roczna ilość 100kg.
- papryka czerwona mielona - kod CPV 15870000-7:, spełniająca wymagania normy PN-A-86955:1997/AZ1:2002 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 70kg,
- pieprz mielony czarny - kod CPV 15872100-2: spełniający wymagania normy PN-A-869651997/AZ1;2002 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 80kg,
- przyprawa do zup w płynie typu maggi- kod CPV 15870000-4:, spełniająca wymagania normy PN-A-94052 - butelki o pojemności 1 litra, roczna ilość około 700litrów,
- sól jodowana warzona - kod CPV 15872400-5:, spełniająca wymagania normy PN-C-84081-2:1998 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 2100kg,
- ziele angielskie - kod CPV 15870000-4:, spełniające wymagania normy PN-97/A-86966 opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 70kg,
- zupa pieczarkowa w proszku - kod CPV 15891100-0:, spełniająca wymagania normy PN-A-94050:1996 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 500kg,
- żurek w proszku- kod CPV 15891100-0, spełniający wymagania normy PN-A-94050:1996 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 500kg,
- zupa kalafiorowa w proszku- kod CPV 15891100-0, spełniający wymagania normy PN-A-94050:1996 - opakowanie zbiorcze 10kg lub mniejsze, roczna ilość około 200kg,

4.5.3.) Główny kod CPV: 15831200-4 - Cukier biały

4.5.5.) Wartość części: 56318,03 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Tusza mrożona z Miruny (waga 1 szt. min. 400g) w opakowaniu do 30kg, kod CPV 03300000-2, spełniająca wymogi normy PN-75/A-86764, roczna ilość około 2400kg,
-Kostka rybna z Mintaja – waga 1 kostki/100-150g, kod CPV 03300000-2, spełniająca wymagania normy PN-75/A-86764 , roczna ilość około 600kg,

4.5.3.) Główny kod CPV: 03300000-2 - Produkty hodowli, łowiectwa i rybołówstwa

4.5.5.) Wartość części: 30050,39 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

- margaryna „śniadaniowa” do smarowania pieczywa o zawartości tłuszczu min. 50% (w kostkach) kod CPV 15431100-9: waga 1kostki 250g/szt., roczna ilość około 11000kg,
- olej roślinny uniwersalny kod CPV 15412200-3: pojemność do 5litrów/szt., roczna ilość około 1000litrów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15412200-1 - Tłuszcze roślinne

4.5.5.) Wartość części: 47871,39 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Kasza jęczmienna w opakowaniu do 25kg, kod CPV 15613000-8, spełniająca wymagania normy PN-87/A-74203, roczna ilość około 2500kg,
-Kasza manna w opakowaniu do 25kg, kod CPV 15613000-8, spełniająca wymagania normy PN-88/A-74036, roczna ilość około 700kg,
-Mąka pszenna typu 500 w opakowaniu do 25kg, kod CPV 15612100-2, spełniająca wymagania normy PN- A – 74022:2003, roczna ilość około 2500kg,
-Ryż długoziarnisty w opakowaniu do 25kg, kod CPV 15614100-6, spełniająca wymagania normy PN-A-74220, roczna ilość około 5000kg,
- Mąka ziemniaczana (skład: skrobia ziemniaczana) w opakowaniu 1kg, kod CPV 15312000-8, roczna ilość około 150kg,

4.5.3.) Główny kod CPV: 15613000-8 - Produkty z ziaren zbóż

4.5.5.) Wartość części: 23158,13 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

makaron - kod CPV 15851100-9, spełniający wymagania normy PN-87/A-74131, typu: świderki, nitki, kolanka,: opakowanie oryginalne producenta, o wadze do 10kg , roczna ilość około 6000kg.

4.5.3.) Główny kod CPV: 15851100-9 - Makaron niegotowany

4.5.5.) Wartość części: 13341,38 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 76013,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 113800,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 76013,60 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wytwórnia Koncentratów Spożywczych DorotaWytwórnia Koncentratów Spożywczych Wytwórnia Koncentratów Spożywczych

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5561006534

7.3.3) Ulica: ul. Młyńska 30

7.3.4) Miejscowość: INOWROCŁAW

7.3.5) Kod pocztowy: 88-100

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 76013,60 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 255 pkt 3 ww. ustawy Zamawiający informuje, że unieważnił postępowanie, gdyż koszt najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 95610,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 97000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 95610,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: OL-Trade s.c. M.olek, R. Pająk, D. Gorycki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9452170691

7.3.3) Ulica: Powstańców 127

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-670

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 95610,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 33960,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 36396,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 33960,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wytwórnia Makaronu Kazimierz Chrzanowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8170006514

7.3.3) Ulica: Kolejowa 13

7.3.4) Miejscowość: Przecław

7.3.5) Kod pocztowy: 39-320

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 33960,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 15360,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 24000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 15360,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Wytwórnia Koncentratów Spożywczych DORO Dorota Doberstajn

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5561006534

7.3.3) Ulica: Młyńska 30

7.3.4) Miejscowość: Inowrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 88-100

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 15360,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.