eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lipnica Wielka › Modernizacja dróg publicznych i wewnętrznych na terenie gminy Lipnica Wielka z podziałem na części



Ogłoszenie z dnia 2021-03-24


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00021946 z dnia 2021-03-24

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja dróg publicznych i wewnętrznych na terenie gminy Lipnica Wielka z podziałem na części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lipnica Wielka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892357

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Lipnica Wielka 518

1.5.2.) Miejscowość: Lipnica Wielka

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-483

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 182634595

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lipnicawielka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipnicawielka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mieszkancy.lipnicawielka.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja dróg publicznych i wewnętrznych na terenie gminy Lipnica Wielka z podziałem na części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-36a79092-678e-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00021946

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001019/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Modernizacja dróg publicznych, wewnętrznych w gminie Lipnica Wielka

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00005592/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 271.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 658977,04 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 0 PLN

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące swoim zakresem modernizację dróg publicznych na terenie gminy Lipnica Wielka. Szczegółowy zakres robót został wyszczególniony w załącznikach do swz – przedmiarach robót oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.5.) Wartość części: 0 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące swoim zakresem modernizację dróg wewnętrznych na terenie gminy Lipnica Wielka. Szczegółowy zakres robót został wyszczególniony w załącznikach do swz – przedmiarach robót oraz szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.5.) Wartość części: 0 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 23 lutego o godz. 13:00 nastąpiło otwarcie złożonych ofert w postępowaniu pn. „Modernizacja dróg publicznych i wewnętrznych na terenie gminy Lipnica Wielka z podziałem na części” dotyczy zarówno części 1. pn. Modernizacja dróg publicznych oraz części 2 pn. Modernizacja dróg wewnętrznych. Na miniportal zostały przesłane oferty w liczbie 5 szt. Komisja przetargowa dokonał czynności otwarcia ofert. Cztery z pięciu ofert tj. zostały poprawnie odszyfrowane i Zamawiający nie miał problemów z zapoznaniem się z przesłanymi ofertami. Zamawiający nie mógł w związku z problemami technicznymi otworzyć i zapoznać się z odszyfrowaną ofertą Wykonawcy: Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowe „TRANSDRÓG” Kaczmarczyk Spółka Jawna 34-222 Zawoja 1962. W związku z powyższym Komisja stwierdziła, że oferta została złożona niepoprawnie, nie mam możliwości zapoznania się z jej treścią oraz przesłane na miniportal pliki nie zawierają oferty i taką informację udostępniła na stronie internetowej prowadzonego postępowania w dniu 23.02.2021 r. w informacji z otwarcia ofert. W dniu 24.02.2021 r. Wykonawca skontaktował się z Zamawiającym i zwrócił się z wnioskiem o uwzględnienie prawidłowo złożonej i podpisanej oferty. Zamawiający ponowił próbę otwarcia oferty i istotnie oferta Wykonawcy: Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowe „TRANSDRÓG” Kaczmarczyk Spółka Jawna 34-222 Zawoja 1962 została złożona i podpisana poprawnie. W przedstawionych okolicznościach Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przepisy dotyczące zamówień publicznych kładą szczególny nacisk na poszanowanie przez zamawiającego, wprowadzonej art. 18 ustawy pzp., zasady jawności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert, nie później niż następnego dnia po dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wymieniony przepis nie przewiduje żadnych wyjątków od zasady. Ma ona bowiem gwarantować przestrzeganie zasady jawności postępowania i równego traktowania wykonawców. Jego istotą jest między innymi zabezpieczenie przed możliwością dopuszczania do rozpatrywania przez zamawiających ofert złożonych po terminie lub zapoznawaniem się z treścią ofert przed ich otwarciem. Uczestniczenie w czynności otwarcia ofert wykonawców jak i osób trzecich ma dawać możliwość kontrolowania działań zamawiającego. Jawność dokonanego otwarcia jest praktyczną formą realizacji zasady jawności wyrażonej wprost przez ustawodawcę w art. 18 ustawy pzp. Oferta nie może zostać otwarta na niejawnym posiedzeniu komisji przetargowej, ale publicznie oraz w sposób jawny. Złożenie w sposób skuteczny oferty powoduje, że na Zamawiającym ciąży obowiązek dokonania jej otwarcia, zgodnie z art. 222 ust. 1 ustawy pzp. i podjęcia dalszych czynności. Natomiast w przypadku, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy pzp. Nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W analizowanej sytuacji zastosowanie znajdzie art. 255 pkt 6 stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność, a tym samym prawną bezskuteczność. W związku z powyższym należy unieważnić postępowanie. Uzasadnienie prawneArt. 255 Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 294203,6

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 329496,09

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 23 lutego o godz. 13:00 nastąpiło otwarcie złożonych ofert w postępowaniu pn. „Modernizacja dróg publicznych i wewnętrznych na terenie gminy Lipnica Wielka z podziałem na części” dotyczy zarówno części 1. pn. Modernizacja dróg publicznych oraz części 2 pn. Modernizacja dróg wewnętrznych. Na miniportal zostały przesłane oferty w liczbie 5 szt. Komisja przetargowa dokonał czynności otwarcia ofert. Cztery z pięciu ofert tj. zostały poprawnie odszyfrowane i Zamawiający nie miał problemów z zapoznaniem się z przesłanymi ofertami. Zamawiający nie mógł w związku z problemami technicznymi otworzyć i zapoznać się z odszyfrowaną ofertą Wykonawcy: Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowe „TRANSDRÓG” Kaczmarczyk Spółka Jawna 34-222 Zawoja 1962. W związku z powyższym Komisja stwierdziła, że oferta została złożona niepoprawnie, nie mam możliwości zapoznania się z jej treścią oraz przesłane na miniportal pliki nie zawierają oferty i taką informację udostępniła na stronie internetowej prowadzonego postępowania w dniu 23.02.2021 r. w informacji z otwarcia ofert. W dniu 24.02.2021 r. Wykonawca skontaktował się z Zamawiającym i zwrócił się z wnioskiem o uwzględnienie prawidłowo złożonej i podpisanej oferty. Zamawiający ponowił próbę otwarcia oferty i istotnie oferta Wykonawcy: Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowe „TRANSDRÓG” Kaczmarczyk Spółka Jawna 34-222 Zawoja 1962 została złożona i podpisana poprawnie. W przedstawionych okolicznościach Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przepisy dotyczące zamówień publicznych kładą szczególny nacisk na poszanowanie przez zamawiającego, wprowadzonej art. 18 ustawy pzp., zasady jawności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert, nie później niż następnego dnia po dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wymieniony przepis nie przewiduje żadnych wyjątków od zasady. Ma ona bowiem gwarantować przestrzeganie zasady jawności postępowania i równego traktowania wykonawców. Jego istotą jest między innymi zabezpieczenie przed możliwością dopuszczania do rozpatrywania przez zamawiających ofert złożonych po terminie lub zapoznawaniem się z treścią ofert przed ich otwarciem. Uczestniczenie w czynności otwarcia ofert wykonawców jak i osób trzecich ma dawać możliwość kontrolowania działań zamawiającego. Jawność dokonanego otwarcia jest praktyczną formą realizacji zasady jawności wyrażonej wprost przez ustawodawcę w art. 18 ustawy pzp. Oferta nie może zostać otwarta na niejawnym posiedzeniu komisji przetargowej, ale publicznie oraz w sposób jawny. Złożenie w sposób skuteczny oferty powoduje, że na Zamawiającym ciąży obowiązek dokonania jej otwarcia, zgodnie z art. 222 ust. 1 ustawy pzp. i podjęcia dalszych czynności. Natomiast w przypadku, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), zaniechanie czynności otwarcia skutkuje, koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy pzp. Nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W analizowanej sytuacji zastosowanie znajdzie art. 255 pkt 6 stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność, a tym samym prawną bezskuteczność. W związku z powyższym należy unieważnić postępowanie. Uzasadnienie prawneArt. 255 Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 419289,41

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 447521,85

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0

2021-03-24 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.