Ogłoszenie z dnia 2023-01-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00494697/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-14
- 2023/BZP 00109422/01 - Modyfikacja z dnia 2023-02-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631276972
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleje Władysława Stanisława Reymonta 32
1.5.2.) Miejscowość: Gniezno
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzd@powiat-gniezno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-gniezno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
drogownictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0657525c-7b8b-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00017775
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00148960/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w roku 2023
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00494697
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DT.3921.22.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 308000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 1 - samochód samowyładowczy o ład. od 4,5 t do 5,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 1 w Gnieźnie
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 140000 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 2 - samochód samowyładowczy o ład. od 7,5 t do 8,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 1 w Gnieźnie
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 4000 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 3 - samochód samowyładowczy o ład. od 19,5 t do 20,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 1 w Gnieźnie
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 4 samochód samowyładowczy o ład. od 24,5 t do 25,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 1 w Gnieźnie
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 17000 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 5 ciągnik rolniczy z 1-ną przyczepą
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 1 w Gnieźnie
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 8000 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 6 ciągnik rolniczy z 2-ma przyczepami
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 1 w Gnieźnie
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 8000 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 7 - samochód samowyładowczy o ład. od 4,5 t do 5,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 2 w Kłecku
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 6000 PLN
Część 8
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 8 - samochód samowyładowczy o ład. od 7,5 t do 8,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 2 w Kłecku
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 3000 PLN
Część 9
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 9 - samochód samowyładowczy o ład. od 19,5 t do 20,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 2 w Kłecku
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 4000 PLN
Część 10
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 10 samochód samowyładowczy o ład. od 24,5 t do 25,5 t
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 2 w Kłecku
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 17000 PLN
Część 11
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 11 ciągnik rolniczy z 1-ną przyczepą
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 2 w Kłecku
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 100000 PLN
Część 12
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługi transportowe przy bieżącym utrzymaniu dróg powiatowych z podziałem na zadania w 2023 roku:Zadanie 12 ciągnik rolniczy z 2-ma przyczepami
- teren wykonywania usługi Obwód Drogowy nr 2 w Kłecku
4.5.3.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.5.5.) Wartość części: 90000 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 79,95 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 79,95 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 79,95 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Roboty drogowe, transport, handel Jan Kozak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 784-140-47-22
7.3.4) Miejscowość: Gniezno
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 140000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-09 do 2023-12-31Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 5
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 6
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 7
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 8
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 8)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 9
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 9)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 10
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 10)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W postępowaniu w wyznaczonym terminie do składania ofert nie wpłynęła żadna oferta na wyznaczone zadanie
Część 11
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 11)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 11)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 70,11 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 70,11 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 70,11 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 11)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi transportowe, roboty drogowe i handel Wiktor Kolasiak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 784-101-95-27
7.3.4) Miejscowość: Mieleszyn
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 11)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 100000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-09 do 2023-12-31Część 12
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 12)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 12)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 84,87 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 84,87 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 84,87 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 12)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi transportowe, roboty drogowe i handel Wiktor Kolasiak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 784-101-95-27
7.3.4) Miejscowość: Mieleszyn
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 12)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-01-09
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 90000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-01-09 do 2023-12-31INNE PRZETARGI Z GNIEZNA
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania pn.: "Rozbudowa i modernizacja DPS w Gnieźnie''
- DOSTAWA SAMOCHODU - POJAZDU TYPU DOKA DLA ZAKŁADU ZIELENI MIEJSKIEJ W GNIEŹNIE
- "ODBIÓR I TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH WRAZ Z DZIERŻAWĄ POJEMNIKÓW"
- Dostawa artykułów spożywczych do szkół Gminy Gniezno
- Modernizacja zewnętrznego oświetlenia terenu Szpitala
- Bieżąca konserwacja i utrzymanie istniejących nawierzchni tłuczniowych ulic gminnych na terenie miasta Gniezna
więcej: przetargi w Gnieznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług transportu sanitarnego wraz z opieką lekarską karetką typu "S" dla potrzeb Szpitala Miejskiego w Siemianowicach Śląskich Sp. z o. o.
- Dowóz dzieci do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łącznej oraz Zespołu Szkół w Goździe w roku szkolnym 2024/2025
- Dostawa kruszywa naturalnego, łamanego, sortowanego oraz pospółki na potrzeby bieżącego utrzymania dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Wymiarki w 2024 r.
- Dowóz dzieci do szkół i przedszkoli położonych na terenie gminy Parzęczew w roku szkolnym 2024/2025.
- Dowóz i odwóz z terenu Łazisk Górnych 2 uczniów do Niepublicznej Szkoły Podstawowej "Otwarte Okno" w Tychach wraz z opieką i z powrotem
- Dowóz uczniów z terenu Gminy Dobroń do szkół w roku szkolnym 2024/2025
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.