eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubień › Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubień



Ogłoszenie z dnia 2023-01-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubień

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubień

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892370

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Lubień 50

1.5.2.) Miejscowość: Lubień

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-433

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@lubien.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/uglubien,m,333084,2020.html

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://bip.malopolska.pl/uglubien

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubień

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66d991d1-4fab-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00010115

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00068793/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lubień

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00400651/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IGK.ZP.271.8.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:
udzielenie kredytu w wysokości 3.200.000,00 zł. (trzy miliony dwieście tysięcy złotych 00/100) na sfinansowanie planowanego deficytu Gminy Lubień w 2022 r.
1. Zabezpieczenie terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy.
2. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
3. Uruchomienie transz kredytu będzie polegać na przekazaniu ich na konto podstawowe Zamawiającego - na jego wniosek, w transzach o częstotliwości i w wysokościach uwarunkowanych aktualnymi potrzebami Zamawiającego w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2022 r. (Jako datę uruchomienia kredytu w całości – do celów przygotowania ofert – przyjmujemy dzień 1.12.2022 r.)
Przed uruchomieniem transz kredytu Zamawiający przedłoży w banku dyspozycję
uruchomienia kredytu na formularzach bankowych.
Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu.
Wykonawca uruchomi środki poszczególnych transz kredytu w ciągu najpóźniej 10 dni od otrzymania dyspozycji Zamawiającego i przekaże na rachunek bieżący Zamawiającego.
4. Karencja w spłacie kapitału – do 30 czerwca 2025r.
5. Spłata kapitału nastąpi do dnia 30.12.2028 roku w kwartalnych ratach.
Rata kapitału będzie płacona do ostatniego dnia roboczego ostatniego miesiąca danego
kwartału. Ostatnia rata kredytu płacona będzie do 30 grudnia 2028 roku.
Wysokość rat kapitałowych przedstawia się następująco:
- 2025 rok – 4 raty po 60.000,00 zł
- 2026 rok – 4 raty po 307.500,00 zł
- 2027 rok – 4 raty po 235.000,00 zł
- 2028 rok – 4 raty po 197.500,00 zł
6. Warunki udzielenia i spłaty kredytu proponowane przez Wykonawcę winny ponadto przewidywać prawo Zamawiającego do:
- niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o niewykorzystaniu kredytu w całości.
- zmniejszenia kwoty planowanego do zaciągnięcia kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o niewykorzystaniu części kredytu.
- dokonania wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu (rat) w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty.
W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami.

Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat.
Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu.

7. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć rzeczywista liczbę dni kalendarzowych w roku i poszczególnych miesiącach. Odsetki płatne będą w okresach kwartalnych i nalizane od faktycznie wykorzystanego kredytu. Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek.
Jeżeli data spłaty raty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin zostaje zachowany, jeżeli spłata nastąpi w ostatnim dniu roboczym przed tą datą.
Do wyliczenia odsetek kredytu należy przyjąć stawkę WIOBOR 1 M z dnia 10 października 2022 r. – 7,02% i marżę banku.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1059434,37 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1148633,51 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1059434,37 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Beskidzki Bank Spółdzielczy Oddział w Wadowicach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5470046930

7.3.3) Ulica: Lwowska 72A

7.3.4) Miejscowość: Wadowice

7.3.5) Kod pocztowy: 34-100

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1059434,37 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-12-29

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.