eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nisko › Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 348 955 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów



Ogłoszenie z dnia 2022-01-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 348 955 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nisko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409442

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 14

1.5.2.) Miejscowość: Nisko

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-400

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@nisko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.nisko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 348 955 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-94edbf36-4c56-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00003532

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00280498/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.40.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 348 955 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Udzielenie kredytu w wysokości 2 348 955 złotych z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów zgodnie z Uchwałą Nr XXXVIII/332/2021 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 17 września 2021r.
Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości: 2 348 955 złotych.
3. Warunki udzielenia kredytu:
- kredyt będzie pobrany w transzach w uzgodnionej wysokości w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 30 grudnia 2021 r.
- Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Bank uruchomi środki poszczególnych transz kredytu w ciągu najpóźniej 10 dni lecz zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie po złożeniu przez Zamawiającego pisemnego wniosku,
- kredyt spłacany będzie w latach 2022 – 2030,
- spłata pierwszej raty kapitału 31 marca 2022 r. - ostatniej 31 grudnia 2030 r.,
- spłata kredytu następować będzie w ratach kwartalnych, począwszy od pierwszego kwartału 2022 r., w latach:
2022 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2023 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2024 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2025 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2026 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2027 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2028 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2029 r. – 247 872 zł (4 raty po 61 968,00 zł)
2030 r. – 365 979 zł (4 raty po 91 494,75 zł)
- spłata rat kapitałowych i odsetkowych następować będzie kwartalnie w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał, wyjątkowo spłata na koniec roku odbywać się będzie w przedostatnim dniu roboczym danego roku,
- spłata pierwszej raty odsetkowej do 31 grudnia 2022 r. – ostatniej do
31 grudnia 2030 r.
- odsetki naliczane miesięcznie płatne kwartalnie liczone wg stawki WIBOR 1M z uwzględnieniem marży banku zgodnie z ofertą,
- podana w ofercie marża będzie wielkością stałą w okresie obowiązywania umowy,
- odsetki nalicza się za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu,
- zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1 – go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według średniej arytmetycznej stawki WIBOR 1M za poprzedni miesiąc kalendarzowy. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się średnią arytmetyczną WIBOR 1M z miesiąca poprzedzającego dzień wypłaty pierwszej transzy kredytu.
- naliczanie odsetek następować będzie od dnia przekazania środków finansowych na rachunek Zamawiającego,
- odsetki naliczone za okres od dnia przekazania środków na rachunek Zamawiającego do dnia 31 grudnia 2021 r., będą płatne do 31 grudnia 2021 r.,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania całości kwoty kredytu, oraz prawo do wcześniejszej lub późniejszej spłaty rat kredytu również pomiędzy latami,
- zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową,
- dodatkowe wymagania: bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji od kredytu; warunek ten dotyczy prowizji od przyznania kredytu, prowizji od niewykorzystanej części kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty, prowizji od przesunięcia transz spłaty kredytu również pomiędzy latami oraz innych stosowanych przez bank prowizji związanych z obsługą kredytu oraz innych opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty.

4 Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do specyfikacji dołączone są następujące dokumenty (opublikowane na stronie www.bip.nisko.pl lub w załączeniu):
* uchwały:
 uchwała Nr XXXVIII/332/2021 Rady Miejskiej w Nisku z dnia
17 września 2021 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów,
 uchwała budżetowa na 2021 r. Nr XXXI/263/2021 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 27 stycznia 2021 r.
 uchwała Nr XXXIX/340/2021 Rady Miejskiej w Nisku z dnia
15 października 2021 r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Nisko na lata 2021 - 2030

* opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej:
 o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy i Miasta Nisko określonej w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Nisko na lata 2020 – 2030.
 o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy i Miasta Nisko za 2020 rok,
 o możliwości spłaty kredytu długoterminowego planowanego do zaciągnięcia w kwocie 2 348 955 zł,

* sprawozdania:
 sprawozdania budżetowe Gminy i Miasta Nisko za rok 2020 oraz III kw. 2021, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS,
 bilans z wykonania budżetu Gminy i Miasta Nisko za rok 2020,
*Statut Gminy i Miasta Nisko opublikowany został w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego 12 maja 2011 r. Nr 66 poz. 1222 i jest dostępny na stronie internetowej Gminy i Miasta Nisko www.bip.nisko.pl gdzie również opublikowany jest pełny tekst uchwały w sprawie budżetu Gminy i Miasta Nisko na 2021 r. i pozostałe uchwały wymienione powyżej oraz inne informacje dotyczące działalności Gminy i Miasta Nisko.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości sporządzania dla potrzeb Wykonawców informacji w postaci przetworzonej według wzorów i wytycznych wynikających z ich indywidualnego zapotrzebowania. Dokumenty jakie Wykonawcy mogą uzyskać od Zamawiającego będą miały formę wyłącznie dokumentów źródłowych.
5. Zamawiający informuje, że oferty składane w postępowaniu będą musiały obejmować całość zamówienia.
6. Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320, z późn. zm.):
7. Zatrudnienie, o którym mowa w ust.6 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem ust.13.
8. Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust.6, Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą przedłoży Zamawiającemu:
a) oświadczenia zatrudnionego pracownika, lub
b) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, lub
c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika, - zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust.6 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca / podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się:
a) przedłożyć aktualne oświadczenia i dokumenty, o których mowa w ust.8,
b) udzielić wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogu, o którym mowa w ust.6 niniejszej umowy
10. Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust.6.
11. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę/podwykonawcę dokumentów, o których mowa w ust.8 lub 9 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej niniejszej umowie.
12. W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w ust.8 i 9, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego, Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 30 dni od upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w ust. 8 i 9.
13. W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 6, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu stosowne dokumenty o których mowa w ust.8 dotyczące nowego pracownika w terminie 5 dni roboczych od dnia rozpoczęcia wykonywania przez tę osobę czynności o których mowa w ust.6.
14. Zamawiający informuje, że nie wprowadza wymogu odbycia wizji lokalnej.
15. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art.96 ust.2 pkt 2 Pzp
16. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 237450,93 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 237898,62 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 237450,93 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Nadsański Bank Spółdzielczy

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8650012762

7.3.3) Ulica: ul. Okulickiego 56C

7.3.4) Miejscowość: Stalowa Wola

7.3.5) Kod pocztowy: 37-450

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 237450,93 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 108 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.