eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piotrków Trybunalski › Świadczenie usług ochroniarskich dla potrzeb Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego w 2023 i 2024 roku - Część 1, Część 2, Część 3, Część 4.



Ogłoszenie z dnia 2023-01-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług ochroniarskich dla potrzeb Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego w 2023 i 2024 roku - Część 1, Część 2, Część 3, Część 4.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Piotrków Trybunalski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648468

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pasaż Karola Rudowskiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Piotrków Trybunalski

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@piotrkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.piotrkow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/688851

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług ochroniarskich dla potrzeb Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego w 2023 i 2024 roku - Część 1, Część 2, Część 3, Część 4.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-539b6077-6736-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00002829

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016777/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.24 Usługa strzeżenia, konwój gotówki, monitoring obiektów Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00447391/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SPZ.271.53.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 751788,60 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia w obiekcie Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego przy Pasażu Karola Rudowskiego 10 w 2023 i 2024 roku, polegających na:
1) zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej pracowników i innych osób przebywających w budynku Zamawiającego,
2) ochronie budynku oraz terenu posesji,
3) ochronie zbiorów i mienia znajdujących się na terenie zamawiającego przed: napadem rabunkowym, włamaniem i kradzieżą, wandalizmem
i chuligaństwem, ekscesami ze strony osób będących pod działaniem alkoholu lub narkotyków, wypadkami losowymi i awariami np. pożar, zalanie, itp., innymi przypadkami naruszenia prawa i spokoju.
Usługa ma być świadczona całodobowo w systemie ciągłym, tj. przez 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, tj.: zamawiający wymaga, aby wykonawca w trakcie realizacji zamówienia wszystkie czynności wykonywał osobiście.
Wyjątek stanowią czynności: dot. wykonywania prac porządkowych, prac gospodarczych oraz czynności związanych z „Przystankiem dla czworonogich przyjaciół”, wymienione w § 1 ust. 3 pkt 14, 15 i 17 SWZ CZĘŚĆ II - OPZ, dla których zamawiający dopuszcza podwykonawstwo.
Zamawiający wymaga, aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%, zgodnie z art. 68 ust. 3 w zw. z art. 36a ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w SWZ CZĘŚĆ II – odpowiednio dla Części 1 zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.5.5.) Wartość części: 341499,90 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia w obiekcie Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego przy ul. Szkolnej 28 w 2023 i 2024 roku, polegających na:
1) zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej pracowników i innych osób przebywających w budynku zamawiającego,
2) ochronie budynku oraz terenu posesji,
3) ochronie zbiorów i mienia znajdujących się na terenie zamawiającego przed: napadem rabunkowym, włamaniem i kradzieżą, wandalizmem i chuligaństwem, ekscesami ze strony osób będących pod działaniem alkoholu lub narkotyków, wypadkami losowymi i awariami np. pożar, zalanie, itp., innymi przypadkami naruszenia prawa i spokoju.
Usługa ma być świadczona całodobowo w systemie ciągłym, tj. przez 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, tj.: Zamawiający wymaga, aby wykonawca w trakcie realizacji zamówienia wszystkie czynności wykonywał osobiście.
Wyjątek stanowią czynności: dot. wykonywania prac porządkowych, prac gospodarczych oraz czynności związanych z „Przystankiem dla czworonogich przyjaciół”, wymienione w § 1 ust. 3 pkt 14, 15 i 18 SWZ CZĘŚĆ II - OPZ, dla których Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo.
Zamawiający wymaga, aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%, zgodnie z art. 68 ust. 3 w zw. z art. 36a ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w SWZ CZĘŚĆ II – odpowiednio dla Części 2 zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.5.5.) Wartość części: 341499,90 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług ochronnych w formie monitorowania, systemów alarmowo
– antywłamaniowych zamontowanych w budynkach Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego,
tj.: przy Pasażu Karola Rudowskiego 10, przy ul. Szkolnej 28, przy ul. Zamurowej 11 i przy ul. Farnej 8 z działaniem patrolu interwencyjnego poprzez:
1) monitorowanie przez Centrum Operacyjne lokalnych systemów alarmowych, w tym przyjmowanie informacji, ich rejestrację i przekazywanie jej zamawiającemu, osobom upoważnionym lub odpowiednim instytucjom oraz podejmowanie czynności zgodnie z procedurami postępowania (dla każdego obiektu oddzielnie) w przypadku wystąpienia sygnału alarmowego.
Przedmiotowe procedury zostaną przekazane wykonawcy w ostatnim tygodniu przed dniem rozpoczęcia świadczenia usług, a ich treść będzie zgodna z dołączonym wzorem.
2) utrzymywanie w pełnej gotowości uzbrojonej grupy interwencyjnej, przeznaczonej do fizycznego zabezpieczenia chronionych obiektów, zapewniającej:
 reakcję po otrzymaniu sygnału alarmowego ze stacji monitorującej nieprzekraczającą 20 minut (dokładny czas reakcji zadeklaruje wykonawca w ofercie – kryterium oceny ofert), w godzinach od 2000 do 600 dnia następnego oraz w święta i dni wolne od pracy,
 reakcję po otrzymaniu sygnału alarmowego ze stacji monitorującej nieprzekraczającą 25 minut (dokładny czas reakcji zadeklaruje wykonawca w ofercie – kryterium oceny ofert), w godzinach od 600 do 2000 w dni powszednie,
 czasy powyższe mogą nieznacznie ulec wydłużeniu ze względu na natężenie ruchu lokalnego oraz w sytuacjach niezależnych od wykonawcy, które czynią wykonanie zobowiązania w określonym czasie niemożliwym do realizacji.
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, tj.: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia wszystkie czynności wykonywał osobiście.
Wyjątek stanowią czynności dot. utrzymywania w pełnej gotowości uzbrojonej grupy interwencyjnej, przeznaczonej do fizycznego zabezpieczenia chronionych obiektów, o których mowa w pkt 9 i 10 SWZ CZĘŚĆ II - OPZ, dla których zamawiający dopuszcza podwykonawstwo.
Zamawiający wymaga, aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%, zgodnie z art. 68 ust. 3 w zw. z art. 36a ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w SWZ CZĘŚĆ II – odpowiednio dla Części 3 zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.5.5.) Wartość części: 20935,92 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) świadczenie usług zbrojnego konwojowania i przewozu gotówki w formie wpłaty zamkniętej w bezpiecznych kopertach do wrzutni nocnej na trasach:
 Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, Pasaż Karola Rudowskiego 10 → Oddział banku w Piotrkowie Trybunalskim (konkretna nazwa i siedziba banku zostanie wskazana po rozstrzygnięciu przetargu na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego),
 Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, ul. Szkolna 28 →Oddział banku w Piotrkowie Trybunalskim (konkretna nazwa i siedziba banku zostanie wskazana po rozstrzygnięciu przetargu na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego).
Usługa polega na przyjęciu od kasjera Zamawiającego zapieczętowanego, zamkniętego pakietu z gotówką w bezpiecznych kopertach i zbrojnym przetransportowaniu w stanie nienaruszonym do miejsca przeznaczenia, codziennie od poniedziałku do piątku.
Odbiór pakietów z gotówką będzie dokonywany codziennie w dni robocze:
 pomiędzy godz. 1530, a godz. 1540 (w poniedziałki, środy, czwartki, i piątki) i pomiędzy godz. 1700, a godz. 1710 (we wtorki), z Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, Pasaż Karola Rudowskiego 10 do Oddziału banku w Piotrkowie Trybunalskim (konkretna nazwa i siedziba banku zostanie wskazana po rozstrzygnięciu przetargu na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego),
 pomiędzy godz. 1700, a godz. 1710 (od poniedziałku do piątku) z Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, ul. Szkolna 28 do Oddziału banku w Piotrkowie Trybunalskim (konkretna nazwa i siedziba banku zostanie wskazana po rozstrzygnięciu przetargu na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego), w uzasadnionych przez zamawiającego przypadkach dopuszcza się przesunięcie godzin odbioru o 30 min.
2) świadczenie usług ochrony transportu wartości pieniężnych na trasach:
 Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, Pasaż Karola Rudowskiego 10 → Oddział banku w Piotrkowie Trybunalskim (konkretna nazwa i siedziba banku zostanie wskazana po rozstrzygnięciu przetargu na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego),
 Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, Pasaż Karola Rudowskiego 10,
 Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, ul. Szkolna 28 → Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, Pasaż Karola Rudowskiego 10 → Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, ul. Szkolna 28.
Usługa polega na przewiezieniu i konwojowaniu pracownika zamawiającego, odpowiedzialnego za formalne pobieranie pieniędzy przeznaczonych do transportu oraz zdaniu pieniędzy w jednostce, będącej celem transportu lub w banku, maksymalnie 5 x tygodniowo.
Rozpoczęcie usługi następować będzie na telefoniczne zgłoszenie zamawiającego z zachowaniem 1- godzinnego wyprzedzenia.
Zamawiający wymaga, aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%, zgodnie z art. 68 ust. 3 w zw. z art. 36a ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, tj.: Zamawiający wymaga, aby wykonawca w trakcie realizacji zamówienia wszystkie czynności wykonywał osobiście.
Wykonawca nie może powierzyć wykonania przedmiotu zamówienia osobom trzecim.
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w SWZ CZĘŚĆ II – odpowiednio dla Części 4 zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.5.5.) Wartość części: 47852,88 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 397055,83 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 511425,09 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 41561387 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Maxus Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: MM Service Security Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7292701893

7.3.3) Ulica: ul. 3-go Maja 64/66N

7.3.4) Miejscowość: Łódź

7.3.5) Kod pocztowy: 93-408

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 415613,87 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-01-01 do 2023-12-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 397055,83 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 511425,09 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 398350,66 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Maxus Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: MM Service Security Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7292701893

7.3.3) Ulica: ul. 3-go Maja 64/66N

7.3.4) Miejscowość: Łódź

7.3.5) Kod pocztowy: 93-408

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 39835066 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-01-01 do 2023-12-31

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

nie złożono żadnej oferty

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

nie złożono żadnej oferty

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.