eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › nr sprawy77/10 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 193 tys. EURO na dostawy wyrobów medycznych i innych oraz wyposażenia dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im M. Kopernika w Łodzi.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-07-23

Łódź: nr sprawy: 77/10 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 193 tys. EURO na dostawy wyrobów medycznych i innych oraz wyposażenia dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im M. Kopernika w Łodzi.
Numer ogłoszenia: 197527 - 2010; data zamieszczenia: 23.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Mikołaja Kopernika , ul. Pabianicka 62, 93-513 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6895910, 6895912, faks 042 6895911.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopernik.lodz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: nr sprawy: 77/10 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 193 tys. EURO na dostawy wyrobów medycznych i innych oraz wyposażenia dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im M. Kopernika w Łodzi..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy wyrobów medycznych i innych oraz wyposażenia. Przedmiot zamówienia został podzielony na 16 pakietów: Pakiet nr 1 - Rolety i żaluzje; Pakiet nr 2 - Kubki jednorazowe; Pakiet nr 3 - Golarki jednorazowe; Pakiet nr 4 - Wyroby medyczne jednorazowe i wielorazowe; Pakiet nr 5 - Atrament barwiący do aparatu elektroencefalograficznego; Pakiet nr 6 - Termometry medyczne; Pakiet nr 7 - Preparaty do konserwacji sprzętu medycznego; Pakiet nr 8 - Sprężone powietrze; Pakiet nr 9 - Ostrza do piły do cięcia gipsu; Pakiet nr 10 - Papiery rejestracyjne do programatora Medtronic i Biotronic; Pakiet nr 11 - Czajniki elektryczne bezprzewodowe; Pakiet nr 12 - Taśmy do podtrzymywania rurek tracheostomijnych; Pakiet nr 13 - Filtry do myjni Medivators; Pakiet nr 14 - Filtry do automatycznej myjni - dezynfektor do endoskopii typ AER; Pakiet nr 15 - Prześcieradła jednorazowe na rolce; Pakiet nr 16 - Filtry do myjni typu Soluscope..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8, 39.51.54.10-2, 39.51.54.40-1, 39.22.21.20-1, 33.72.10.00-0, 35.11.34.00-3, 30.19.11.40-9, 33.14.16.15-4, 30.12.51.00-2, 38.41.20.00-6, 09.21.00.00-4, 24.11.32.00-1, 39.24.11.30-3, 22.99.30.00-7, 39.71.51.00-8, 42.91.23.10-8, 33.19.80.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 16.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania spełnienia tego warunku zostanie dokonany na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania spełnienia tego warunku zostanie dokonany na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania spełnienia tego warunku zostanie dokonany na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania spełnienia tego warunku zostanie dokonany na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania spełnienia tego warunku zostanie dokonany na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

UWAGA: W przypadku przedmiotu zamówienia będącego wyrobem medycznym Wykonawca musi załączyć do oferty dokumenty potwierdzające oznakowanie wyrobu znakiem CE - art. 5 ustawy z dnia 20.04.2004 roku o wyrobach medycznych (Dz. U. 2004, nr 93 poz. 896): - deklarację zgodności producenta - dla wyrobów medycznych wszystkich klas, - certyfikat jednostki notyfikowanej biorącej udział przy ocenie zgodności wyrobu medycznego (Certyfikat CE) - dla klasy wyrobu I sterylna, I z funkcją pomiarową, IIa, IIb, III, - jeżeli wyroby są objęte obowiązkiem wpisu do rejestru wyrobów medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i używania (dot. Klasy I i IIa) Wykonawca dołączy do oferty: zgłoszenie do rejestru wyrobów medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i do używania. Obowiązkowo zgłoszenie to należy dołączyć w przypadku klasy IIb i klasy III.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kopernik.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: WSS im. M. Kopernika w Łodzi, ul. Pabianicka 62, 93-513 Łódź, Dział Zamówień Publicznych, pok. 978.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2010 godzina 10:00, miejsce: WSS im. M. Kopernika w Łodzi, ul. Pabianicka 62, 93-513 Łódź, Kancelaria Szpitala.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Rolety i żaluzje.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Rolety okienne w kasecie z tkaniny zmywalnej - 200 szt. 2. Żaluzje pionowe zmywalne - 300 m2.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.51.54.10-2, 39.51.54.40-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Kubki jednorazowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kubki jednorazowe o poj. 200 ml.; 1 opakowanie = 100 szt.; 2000 opakowań.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.22.21.20-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Golarki jednorazowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Golarki medyczne jednorazowe 1 op.= 50 szt.; 20 000 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.72.10.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wyroby medyczne jednorazowe i wielorazowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Łopatka laryngologiczna drewniana 1 op=100 sztuk - 5 000 op. 2. Szczotki do rurek tracheostomijnych - 400 szt. 3. Fartuchy foliowe jednorazowe bez rękawów 1 op=100 sztuk -200 op. 4. Fartuchy foliowe z rękawami - 4000 szt. 5. Opaska identyfikacyjna dla dorosłych i dzieci - 20000 szt. 6. Opaska identyfikacyjna dla noworodków różowa / niebieska - 4000 szt. 7. Opaska uciskowa (staza) automatyczna - 700 szt. 8. Pojemniki do dobowe zbiórki moczu - 200 szt. 9. Szczoteczki chirurgiczne do mycia rąk i narzędzi -1000 szt. 10. Baseny plastikowe - 300 szt. 11. Kaczki plastikowe - 300 szt. 12. Podstawki plastikowe pod baseny jednorazowego użytku - 200 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8, 35.11.34.00-3, 30.19.11.40-9, 33.14.16.15-4, 33.19.80.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Atrament barwiący do aparatu elektroencefalograficznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Atrament do aparatu EEG 1 op=1 l - 15 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Termometry medyczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. termometr medyczny na podczerwień do mierzenia temperatury w sposób bezdotykowy zasilany bateriami AA, odporny na działanie środków dezynfekcyjnych - 20 szt. 2. termometr medyczny do mierzenia temperatury pod pachą pacjenta, bezrtęciowy, wypełniony surogatem rtęci, przeciwalergiczny, bez baterii tworzyw sztucznych i substancji toksycznych; odporny na działanie środków dezynfekcyjnych - 200 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.41.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Preparaty do konserwacji sprzętu medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. preparat TYPU Sterylit GB 600 lub równoważny z końcówkami typu Sterylit GB 60084 lub równoważnymi do konserwacji wiertarki do zabiegów ortopedycznych typu Acculan Aesculap 1 op.= 300 ml - 26 op. 2. preparat typu Sterylit JG 600 lub równoważny do konserwacji wiertarek medycznych typu Elan i narzędzi chirurgicznych 1 op.= 300 ml - 48 op. 3. preparat Neoblank lub równoważny do konserwacji powłoki ze stali nierdzewnej stołów operacyjnych 1 op. = 1 l. - 20 op. 4. preparat typu OIL-II ANSPACH lub równoważny do konserwacji wiertarek neurochirurgicznych typu Max Anspach 1 op= 1 fl. Oz-6 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.21.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Sprężone powietrze.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: sprężone powietrze do czyszczenia i osuszania narzędzi medycznych (poj. 600 ml)-200 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.11.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Ostrza do piły do cięcia gipsu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ostrza o średnicy 65 mm do piły oscylacyjnej do cięcia gipsu-40 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.24.11.30-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Papiery rejestracyjne do programatora Medtronic i Biotronic.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Papier do programatora f. Medtronic nr 9790 rozmiar 110 x 150 mm Z-200 szt. 2. Papier do programatora BIOTRONIC rozmiar 110 x 125 mm Z-200 szt. 3. Papier do programatora f.ST.Jude.Med..mod. 3650 Merlin PCS Model papieru 3643 Thermal Paper - 100 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 22.99.30.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Czajniki elektryczne bezprzewodowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Czajniki elektryczne bezprzewodowe w obudowie stalowej ze wskaźnikiem poziomu napełnienia wodą . Pojemność czajnika 1,7 l . Moc min. 2200 W .Zasilanie 220 / 240 V-80szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.71.51.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Taśmy do podtrzymywania rurek tracheostomijnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Taśmy do podtrzymywania rurek tracheostomijnych-500 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Filtry do myjni Medivators.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Filtr bakteryjny 0,2 mikrona kat MFO - 500 - 2 szt. 2. Filtr wstepny 0,45 mikrona kat. MFO - 200 - 12 szt. 3. Filtr dezynfektanta kat.MFO - 300 - 12 szt. 4. Filtr powietrza kat. MFO - 375 - 4 szt. 5. Filtr wstepny 1 mikron kat.MFO - 100 - 12 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.91.23.10-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Filtry do automatycznej myjni - dezynfektor do endoskopii typ AER.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Filtr zasadniczy 0,2 mikrona mod. 200 - 208 - 4 szt 2. Filtr 1 mikron mod FM 001 - 9 75-X - 24 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.91.23.10-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Prześcieradła jednorazowe na rolce.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Prześcieradło jednorazowe na rolce o szer.50 cm; rolka dł. 50 m - 1500 rolek 2. Prześcieradło jednorazowe na rolce o szer.60 cm; rolka dł. 50 m - 360 rolek.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.80.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Filtry do myjni typu Soluscope.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Filtr zasadniczy 0,1 mikrona (25 cm) - 12 szt 2. Filtr 0,2 mikrona (25 cm) - 12 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.91.23.10-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.