Ogłoszenie z dnia 2010-07-21
Ostróda: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branżach - konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej i teletechnicznej nad zadaniem pod nazwą: Budowa pawilonu dydaktyczno - terapeutycznego w SOSW w Szymanowie
Numer ogłoszenia: 195163 - 2010; data zamieszczenia: 21.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Ostródzki z siedzibą w Ostródzie , ul. Grunwaldzka 19A, 14-100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 6429800, faks 089 6429817.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.ostroda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branżach - konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej i teletechnicznej nad zadaniem pod nazwą: Budowa pawilonu dydaktyczno - terapeutycznego w SOSW w Szymanowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienie funkcji Zespołu Inspektorów nad robotami budowlanymi w branżach konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej, sanitarnej i teletechnicznej związanymi z realizacja przez powiat ostródzki zadania pod nazwą Budowa pawilonu dydaktyczno-terapeutycznego w SOSW w Szymanowie 1.Do zakresu czynności i obowiązków Zespołu Inspektorów należy w szczególności: 1) pełny zakres czynności nad realizacją robót budowlanych - zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006r., Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.);a)powołanie inspektorów nadzoru, a szczególności w specjalności:ogólnobudowlanej (wiodący inspektor nadzoru); konstrukcyjno-budowlanej; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych i teletechnicznych bez ograniczeń; b)sprawdzenie zgodności przyjętych w dokumentacji projektowej rozwiązań z parametrami ustalonymi w programie inwestycji i sprawdzenie kompletności dokumentacji.c)przygotowanie wniosku dla Zamawiającego w zakresie powiadomienia organu nadzoru budowlanego o terminie rozpoczęcia robót, wraz z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i inspektorów nadzoru, potwierdzających przyjęcie obowiązków na budowie. d)sprawowanie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym i przepisami wykonawczymi, a w szczególności:kontrola jakości wykonanych prac projektowych, robót budowlano-montażowych, zgodności robót z dokumentacją, zaleceniami nadzoru oraz przepisami techniczno - budowlanymi; sprawdzenie posiadania przez wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń; kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonywania i wyceny robót;kontrola jakości i wartości wykonywanych robót z harmonogramem przyjętym przez Zamawiającego oraz umową zawartą z wykonawcą robót; uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych; rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzenia robót, a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu bądź rzeczoznawcy. 2) bieżące informowanie Zamawiającego o postępie robót na budowie i ewentualnych trudnościach w jej realizacji, a w szczególności o wszelkich robotach nieobjętych umową, a niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo i zabezpieczenie przed awarią. 3)niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich nieprzewidzianych umową robotach dodatkowych i zamiennych, podejmowanie decyzji o robotach, w stosunku do których wymagane jest natychmiastowe wykonanie. 4)niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich przerwach w realizacji robót. 5)udział w spotkaniach roboczych z Zamawiającym co najmniej dwa razy w tygodniu. 6)przekazywanie Zamawiającemu protokołów odbiorów robót. 7)sprawdzanie kosztorysów na roboty dodatkowe, zamienne i uzupełniające przedłożone przez wykonawcę w trakcie realizacji robót oraz sporządzanie kosztorysów inwestorskich na zamówienia uzupełniające. 8)rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta. 9)występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności, albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu stosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów, niż przewidziane w dokumentacji projektowej. 10)żądanie wykonania na koszt wykonawcy odkrywki elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, łącznie z dokonaniem prób niszczących wykonane roboty ( odkucia, wycinki itp.). 11)bieżąca kontrola i nadzór w branżach wymaganych dla specyfiki zadania inwestycyjnego. 12)organizowanie odbiorów częściowych i końcowego inwestycji z doprowadzeniem do przekazania inwestycji Zamawiającemu lub upoważnionemu przez niego użytkownikowi. 13)bieżąca analiza i weryfikacja kosztów realizacji w układzie poszczególnych pozycji kalkulacyjnych (kosztorysowych) z informowaniem na bieżąco Zamawiającego. 14)uzgodnienie wynagrodzenia wykonawcy robót i tabeli elementów do celów fakturowania. 15)informowanie Zamawiającego o wszelkich ustaleniach dotyczących przebiegu i zaawansowania robót/dostaw oraz informacje o istotnych zdarzeniach, jakie miały miejsce na terenie budowy, podjętych działaniach oraz ewentualnych zagrożeniach mogących mieć wpływ na terminy realizacji robót, dostaw lub usług/wdrożeń w trakcie odbywających się dwa razy w miesiącu rad budowy oraz sporządzania protokołów ze spotkań. 16)sprawdzanie złożonych przez wykonawcę robót protokółów konieczności i przedkładanie Zamawiającemu do zatwierdzenia. 17)egzekwowanie od wykonawcy robót budowlanych wszystkich warunków realizacji umowy zawartej z Zamawiającym. 18)wyegzekwowanie od wykonawcy usunięcia usterek stwierdzonych w trakcie realizacji i na dzień odbioru. 19)uczestniczenie w organizowanych przez Zamawiającego przeglądach gwarancyjnych (raz na 12 miesięcy przez okres 5 lat od dnia rzeczowego zakończenia inwestycji). 20)wydawanie opinii lub zgody w imieniu Zamawiającego, zgodnie z zakresem i umocowaniem wyrażonym w umowie o wykonywanie nadzoru budowlanego; 21) nazór nad obsługą geodezyjną. 22)przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, jeżeli jest wymagane pozwoleniem na budowę. 23)terminowe dokonywanie częściowych rozliczeń finansowych inwestycji oraz rozliczenia końcowego. 24)przygotowywanie i przekazywanie Zamawiającemu danych niezbędnych do sprawozdawczości obowiązującej przy realizacji inwestycji - do dnia 3 każdego miesiąca przez cały okres realizacji inwestycji, a jeśli dzień ten przypada na dzień wolny od pracy, do ostatniego dnia roboczego przed tym dniem. 25)po rozliczeniu inwestycji wystawienie dowodów OT - Otrzymania Środka Trwałego.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Jednej usługi, polegających na: pełnieniu funkcji Zespołu Inspektorów w zakresie realizacji projektu inwestycyjnego o wartości projektu nie mniejszej niż 1000000,00 zł.;
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Osoby posiadające uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi, tj.: 1. co najmniej jednym inspektorem nadzoru robót, który: posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; 2.Co najmniej jednym inspektorem robót sanitarnych, który: posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; 3.Co najmniej jednym inspektorem robót elektrycznych, który: posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności; 4. Co najmniej jednym inspektorem robót teletechnicznych, który: posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń teletechnicznych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: 1.zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy; 2.zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacją przedmiotu umowy; 3.wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 4.wynagrodzenia Wykonawcy - jeżeli zmiana wynagrodzenia będzie korzystna dla zamawiającego 5.nazwy zadania, 6.terminów płatności - jeżeli zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego, 7.zmiany zakresów poszczególnych etapów robót - w przypadku otrzymania dofinansowania na realizację zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.ostroda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Ostródzie
14-100 Ostróda ul. Grunwaldzka 19A pok. nr 17.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.07.2010 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Ostródzie 14-100 Ostróda ul. Grunwaldzka 19A pok. nr 19 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OSTRÓDY
- Usługa kompleksowego żywienia pacjentów hospitalizowanych w Szpitalu w Ostródzie S. A.
- Dostawa wyposażenia IT do siedziby Zamawiającego w projekcie "Agroturystyka z Witosem"
- "Modernizacja drogi powiatowej Nr 1183 N w miejscowości Gulbity"
- Renowacja budynku przy ul. Henryka Sienkiewicza 15 w Ostródzie
więcej: przetargi w Ostródzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy istniejących obiektów sportowych na terenie Szkoły Podstawowej nr 18 przy ul. Krasickiego w Gdyni
- "Wykonywanie nadzoru inwestorskiego przy realizacji zadań związanych z przebudową/rozbudową dróg powiatowych na terenie Powiatu Lubaczowskiego" Zadania 1 - 2
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad rewitalizacją Parku Miejskiego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego we Wrześni oraz budową zbiorników retencyjnych na wody opadowe
- Pełnienie funkcji koordynatora procesu inwestycyjnego
- "Zeroemisyjne źródło ogrzewania w Szpitalu Powiatowym w Kolbuszowej"
- "Zapewnienie ciągłości dostaw wody na terenie gminy Miękinia" - postępowanie powtórzone
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.