Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-07-06
Suwałki: Remont ciągów komunikacyjnych, sali konferencyjnej oraz remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45.
Zadanie I: Remont ciągów komunikacyjnych i sali konferencyjnej w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45.
Zadanie II: Remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45
Numer ogłoszenia: 186226 - 2011; data zamieszczenia: 06.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Suwałkach , ul. Waryńskiego 45, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5631300, faks 087 5631303.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.suwalki.so.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont ciągów komunikacyjnych, sali konferencyjnej oraz remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45. Zadanie I: Remont ciągów komunikacyjnych i sali konferencyjnej w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45. Zadanie II: Remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I: Remont ciągów komunikacyjnych i sali konferencyjnej w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Remont korytarzy, wiatrołapów i klatek schodowych, obejmuje: - naprawę tynków ściennych i sufitowych, - wykonanie okładzin ściennych (lamperii), - dwukrotne malowanie ścian i sufitów farbą akrylową, - renowację stolarki drzwiowej wewnętrznej, - montaż tablic informacyjnych, - renowację balustrady klatki schodowej K3, - wymianę lamp na klatkach schodowych, - wymianę wyłączników i kontaktów, - wymianę kratek wentylacyjnych przy istniejących sufitach podwieszonych, - wymianę drzwi wewnętrznych do serwerowni na antywłamaniowe z systemem kontroli dostępu. 2. Remont sali konferencyjnej z zapleczem, obejmuje: - naprawę tynków ściennych i sufitowych, - zabudowanie otworu drzwiowego w sali konferencyjnej, - wykonanie okładzin ściennych w sali konferencyjnej, - dwukrotne malowanie ścian i sufitów farbą akrylową sali i zaplecza, - wymianę oświetlenia w sali konferencyjnej, - wymianę wykładziny w sali konferencyjnej, - montaż systemu wizualnego wraz z zintegrowaniem z istniejącym systemem audio, - zainstalowanie urządzeń zakupionych przez Zamawiającego ( projektor i ekran elektryczny do projektora ), - remont sufitu z odgrzybieniem przy wywietrzniku w pomieszczeniu zaplecza. Zadanie II: Remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Remont instalacji centralnego ogrzewania obejmuje: - wymianę zaworów grzejnikowych termostatycznych, - wymianę części rurociągów instalacji ( gałązki i podejścia), - montaż zaworów regulacyjnych ze spustem wody i zaworów odcinających kulowych na odgałęzieniach głównych, - montaż części zaworów odcinających pod pionowych, - montaż na pionach automatycznych zaworów odpowietrzających z zaworami stopowymi, - wymianę izolacji cieplnej na wymienionych odcinkach, - płukanie instalacji centralnego ogrzewania, - czyszczenie, odtłuszczenie i malowanie wymienionych części gałązek i rurociągów, - próbę ciśnieniową szczelności instalacji wewnętrznej c. o., - próbę instalacji c. o. na gorąco z dokonaniem regulacji, - montaż głowic termostatycznych, - montaż zabezpieczeń przed zdjęciem głowic, - montaż blokady nastaw na głowicy wandaloodpornej, - montaż grzejnika w pomieszczeniu kuchni przy pokojach gościnnych z gałązkami i zaworami regulacyjno-odcinającymi. Szczegółowy zakres robót dla Zadania I i dla Zadania II określony został w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, opracowanych przez Zakład Handlowo-Usługowy Paweł Kotwica ul. Tytoniowa 9, 16-300 Augustów, stanowiących Załącznik nr 1 do SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.61.12-2, 45.31.00.00-3, 45.33.11.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium: dla Zadania I - w kwocie 2.000 zł; dla Zadanie II - w kwocie 1.000 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Białymstoku, nr rachunku: 55 1130 1059 0017 3382 9520 0003. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych formach należy w oryginale złożyć w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 138, kopię załączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ww. ustawy, winny one zawierać szczególności określenie przetargu ( jego nazwę), nazwę Wykonawcy i Zamawiającego, wysokość gwarantowanej kwoty wadium, termin ważności gwarancji oraz zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowej i nieodwołalnej zapłaty należności na pierwsze żądanie (wezwanie) Zamawiającego, w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od daty otrzymania ww. wezwania. Inne zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (nie wynikające z odrębnych ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy Pzp w art. 46 ust. 4a i 5. W szczególności Zamawiający zwraca uwagę, iż odrzuci ofertę zabezpieczoną wadium w formie gwarancji z klauzulą zawierającą w treści wymóg, aby żądanie zapłaty zostało przekazywane za pośrednictwem banku, który prowadzi rachunek zamawiającego oraz potwierdzenia, że podpisy na żądaniu zapłaty zostały złożone przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań majątkowych
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, a) dla Zadania I: co najmniej dwie roboty ogólnobudowlane każda o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł., b) dla Zadania II: co najmniej dwie roboty ogólnobudowlane z uwzględnieniem branży sanitarnej każda o wartości nie mniejszej niż 80.000 zł, c) w przypadku oferty obejmującej Zadanie I i II co najmniej dwie roboty ogólnobudowlane z uwzględnieniem branży sanitarnej każda o wartości nie mniejszej niż 280.000 zł.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponują: a) dla Zadania I: minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia w zakresie budowy instalacji elektrycznych, wpisanymi na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, b) dla Zadania II: minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w zakresie instalacji sanitarnych, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 120.000 zł dla Zadania I, na kwotę nie mniejszą niż 80.000 zł dla Zadania II oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.suwalki.so.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Okręgowy w Suwałkach ul. Waryńskiego 45, 16-400 Suwałki, pokój nr 138.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Biuro Podawcze Sądu Okręgowego w Suwałkach ul. Waryńskiego 45, 16-400 Suwałki.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont ciągów komunikacyjnych i sali konferencyjnej w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Remont korytarzy, wiatrołapów i klatek schodowych, obejmuje: - naprawę tynków ściennych i sufitowych, - wykonanie okładzin ściennych (lamperii), - dwukrotne malowanie ścian i sufitów farbą akrylową, - renowację stolarki drzwiowej wewnętrznej, - montaż tablic informacyjnych, - renowację balustrady klatki schodowej K3, - wymianę lamp na klatkach schodowych, - wymianę wyłączników i kontaktów, - wymianę kratek wentylacyjnych przy istniejących sufitach podwieszonych, - wymianę drzwi wewnętrznych do serwerowni na antywłamaniowe z systemem kontroli dostępu. 2. Remont sali konferencyjnej z zapleczem, obejmuje: - naprawę tynków ściennych i sufitowych, - zabudowanie otworu drzwiowego w sali konferencyjnej, - wykonanie okładzin ściennych w sali konferencyjnej, - dwukrotne malowanie ścian i sufitów farbą akrylową sali i zaplecza, - wymianę oświetlenia w sali konferencyjnej, - wymianę wykładziny w sali konferencyjnej, - montaż systemu wizualnego wraz z zintegrowaniem z istniejącym systemem audio, - zainstalowanie urządzeń zakupionych przez Zamawiającego ( projektor i ekran elektryczny do projektora ), - remont sufitu z odgrzybieniem przy wywietrzniku w pomieszczeniu zaplecza.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.61.12-2, 45.31.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont instalacji centralnego ogrzewania w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont instalacji centralnego ogrzewania obejmuje: - wymianę zaworów grzejnikowych termostatycznych, - wymianę części rurociągów instalacji ( gałązki i podejścia), - montaż zaworów regulacyjnych ze spustem wody i zaworów odcinających kulowych na odgałęzieniach głównych, - montaż części zaworów odcinających pod pionowych, - montaż na pionach automatycznych zaworów odpowietrzających z zaworami stopowymi, - wymianę izolacji cieplnej na wymienionych odcinkach, - płukanie instalacji centralnego ogrzewania, - czyszczenie, odtłuszczenie i malowanie wymienionych części gałązek i rurociągów, - próbę ciśnieniową szczelności instalacji wewnętrznej c. o., - próbę instalacji c. o. na gorąco z dokonaniem regulacji, - montaż głowic termostatycznych, - montaż zabezpieczeń przed zdjęciem głowic, - montaż blokady nastaw na głowicy wandaloodpornej, - montaż grzejnika w pomieszczeniu kuchni przy pokojach gościnnych z gałązkami i zaworami regulacyjno-odcinającymi.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z SUWAŁK
- Zakup i dostawa warzyw i owoców oraz jaj na III kwartał 2024 dla Domu Pomocy Społecznej "Kalina" w Suwałkach
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie remontu wolnego lokalu mieszkalnego Nr 7 w budynku przy ul. Sejneńskiej 39 w Suwałkach stanowiącego własność Gminy Miasta Suwałki
- Opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy infrastruktury w budynku Zespołu Szkół nr 6 w Suwałkach
- Opracowanie koncepcji oraz dokumentacji projektowej budowy ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż ulic wojewódzkich na terenie Miasta Suwałki - 2 części
- Zakup sprzętu do pielęgnacji ogrodu: ciągnika rolniczego.
- Budowa 6 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków w tym 3 sztuki z przepompowniami i 3 sztuk przepompowni ścieków przy budynkach Wigierskiego Parku Narodowego.
więcej: przetargi w Suwałkach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja szatni basenowych damskiej i męskiej w budynku pływalni Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dzielnicy Żoliborz ul. Potocka 1 w Warszawie.
- Wykonanie instalacji artystycznej o charakterze budowli odwzorowującej zabudowę narożnika ul. Piotrkowskiej110 /Pasaż Schillera w Łodzi dz.236/10, fragment działki:235/27i26/14, (...)
- Wykonanie robót remontowych rozdzielni SN i nN R-11 wraz z przebudową rozdzielnic i połączeń wewnętrznych w Gmachu Mechatroniki PW w Warszawie przy ul. Św. Andrzeja Boboli 8 - w formule zap. i wyb.
- "Konserwacja, eksploatacja i utrzymanie bieżące w stałej sprawności technicznej sygnalizacji świetlnej, urządzeń ITS i aktywnych przejść dla pieszych w Świnoujściu w latach 2024 - 2025"
- Przebudowa i rozbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania części budynku na obiekt użyteczności publicznej - Mediateka przy ul. Szerokiej 11 w Grodzisku Wielkopolskim
- ECO Parking w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 4 w Bytomiu - budowa ekologicznych miejsc postojowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.