eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Załuski › Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego Gminie Załuski w kwocie 1700000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2010 r. związanego z realizacją inwestycji pn.Zwiększenie atrakcyjności i dostępności do terenów inwestycyjnych oraz poprawa płynności transportu i bezpieczeństwa ruchu na drogach w gminie Załuski poprzez przebudowę dróg gminnych - II etap

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-06-16

Załuski: Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego Gminie Załuski w kwocie 1700000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2010 r. związanego z realizacją inwestycji pn.: Zwiększenie atrakcyjności i dostępności do terenów inwestycyjnych oraz poprawa płynności transportu i bezpieczeństwa ruchu na drogach w gminie Załuski poprzez przebudowę dróg gminnych - II etap
Numer ogłoszenia: 170172 - 2010; data zamieszczenia: 16.06.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Załuski , Załuski 67/4, 09-142 Załuski, woj. mazowieckie, tel. 023 6619096, faks 023 6619503.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaluski.iap.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego Gminie Załuski w kwocie 1700000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2010 r. związanego z realizacją inwestycji pn.: Zwiększenie atrakcyjności i dostępności do terenów inwestycyjnych oraz poprawa płynności transportu i bezpieczeństwa ruchu na drogach w gminie Załuski poprzez przebudowę dróg gminnych - II etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w kwocie 1.700.000,00 zł (słownie złotych: jeden milion siedemset tysięcy złotych 00/100) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2010 r. związanego z realizacją inwestycji pn.: Zwiększenie atrakcyjności i dostępności do terenów inwestycyjnych oraz poprawa płynności transportu i bezpieczeństwa ruchu na drogach w gminie Załuski poprzez przebudowę dróg gminnych - II etap. 2. Szczegółowe warunki związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1) Wysokość kredytu: 1.700.000,00 zł (słownie: jeden milion siedemset tysięcy złotych 00/100) 2) Podstawa zaciągnięcia kredytu: Uchwała Nr 236/XXXII/2010 Rady Gminy Załuski z dnia 8 marca 2010 r. w sprawie zaciągnięcia i zabezpieczenia długoterminowego kredytu. 3) Przeznaczenie kredytu: sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Załuski związanego z realizacją inwestycji drogowej pn.: Zwiększenie atrakcyjności i dostępności do terenów inwestycyjnych oraz poprawa płynności transportu i bezpieczeństwa ruchu na drogach w gminie Załuski poprzez przebudowę dróg gminnych - II etap 4) Zabezpieczenie kredytu: weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową. 5) Uruchomienie kredytu: bezgotówkowo, we wrześniu 2010 r. - w jednej transzy, na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu wykorzystania kredytu w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót związanych z realizacją finansowanej inwestycji. 6) Okres karencji w spłacie kredytu: do 30.06.2011 roku. 7) Waluta kredytu: złoty polski (PLN) 8) Spłata kapitału kredytu: po upływie karencji począwszy od 30.06.2011 r. w równych ratach półrocznych/20x85000,00 zł, płatnych 30 czerwca i 31 grudnia każdego roku. Spłata ostatniej raty - 31.12.2020 r. 9) Spłata odsetek w ratach kwartalnych - płatnych w ostatnim dniu miesiąca kalendarzowego kończącego kwartał. W okresie karencji odsetki płatne będą od zaciągniętej kwoty kredytu, natomiast w okresie spłaty kapitału - od zadłużenia malejącego. 10) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystanego kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365 dni lub 366 dni w przypadku roku przestępnego. 11) Jeżeli termin spłaty odsetek lub rat kapitałowych przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek lub rat kapitałowych nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu wolnym od pracy. 12) Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w harmonogramie spłat kredytu i odsetek. 13) Prowizja przygotowawcza - 0,00% 14) Okres kredytowania - 10 lat, z możliwością wydłużenia okresu kredytowania maksymalnie do 12 lat. 15) Stopa procentowa kredytu - w wysokości zmiennej stopy podstawowej równej stawce ustalonej przez WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego poprzedzającego kwartał kalendarzowy powiększonej o stałą w całym okresie obowiązywania umowy marżę Banku. 16) W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 3M obowiązującą na dzień 30 kwietnia 2010 roku. 17) Zmiana oprocentowania następować będzie co kwartał od pierwszego dnia roboczego kwartału kalendarzowego. 18) Bank zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty raty lub całości kredytu bez obciążenia zamawiającego dodatkowymi kosztami po uprzednim pisemnym powiadomieniu banku przez zamawiającego w terminie 10 dni o zamiarze dokonania takiej spłaty. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki zostaną naliczone za okres do dnia faktycznej spłaty części lub całości kredytu. 19) Bank nie pobierze żadnych opłat i prowizji z tytułu udzielenia, obsługi i administracji kredytu. 20) Udzielenie kredytu nie zobowiązuje Gminy Załuski do przeniesienia konta bankowego do banku Wykonawcy. 21) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 22) Źródłem dochodu, z którego kredyt zostanie sfinansowany będzie podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek od środków transportowych oraz dochody z udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych. 23) Spłata kapitału dokonywana będzie po upływie okresu karencji. 24) Przed podpisaniem umowy wykonawca przedłoży do akceptacji zamawiającemu przewidywany harmonogram spłaty kredytu, uwzględniający wszystkie wymagania SIWZ. Ponadto zamawiający będzie powiadamiany o wysokości raty kapitału przypadającej do spłaty w terminie do 5 dnia przed datą płatności. 25) Przelanie należnych Bankowi (Wykonawcy) odsetek następować będzie na podstawie pisemnej informacji Banku o wysokości należnej kwoty za okres rozliczeniowy (z podaniem rachunku wyliczenia) tak aby Zamawiający mógł przelać odsetki terminowo. Pierwszym okresem rozliczeniowym jest kwartał, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu. 26) Nie będą naliczane żadne opłaty i prowizje bankowe od salda niewykorzystanej części kredytu oraz od operacji związanych z wcześniejszą spłatą kredytu, a także w przypadku zmiany umowy, o której mowa w rozdziale XVI niniejszej SIWZ. 27) Odsetki od wykorzystanego kredytu w wysokości WIBOR 3M z przedostatniego dnia roboczego kwartału powiększone o marżę banku będą jedynymi kosztami obciążającymi Zamawiającego. 28) Bank (Wykonawca) zobowiązuje się postawić do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w terminie do 7 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego informacji o konieczności uruchomienia kredytu. 29) Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.). Uwaga: Wszystkie wyżej wymienione warunki stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy. W związku z tym muszą się one znaleźć w zaproponowanym i dołączonym do oferty przez Wykonawcę (Bank) projekcie umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2020.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r. nr 72 poz. 665 z późn. zm.) oraz na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI pkt 2 ppkt 1 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI pkt 2 ppkt 1 SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI pkt 2 ppkt 1 SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI pkt 2 ppkt 1 SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI pkt 2 ppkt 1 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 2) wypełniony i podpisany formularz kalkulacji kosztów kredytu z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 3) Projekt umowy zawierający wszystkie istotne dla Zamawiającego postanowienia wskazane w rozdziale III i IV. 4) pełnomocnictwo - dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: - skrócenia terminu spłaty kredytu na wniosek Zamawiającego, - zmiany terminu spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, - wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu na wniosek Zamawiającego, - przesunięcie (wydłużenie) terminu uruchomienia kredytu. Powyższe zmiany umowy nie mogą powodować naliczenia i pobrania przez Wykonawcę żadnych dodatkowych opłat i prowizji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugzaluski.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Załuski, Załuski 67, 09-142 Załuski, pokój nr 23.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.06.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Załuski, Załuski 67, 09-142 Załuski, pokój nr 8 - biuro obsługi interesana.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.