eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bralin › Budowa kolektora t³ocznego kanalizacji sanitarnej Bralin-Kêpno

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2012-08-03

Bralin: Budowa kolektora t³ocznego kanalizacji sanitarnej Bralin-Kêpno
Numer og³oszenia: 168591 - 2012; data zamieszczenia: 03.08.2012
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bralin , Rynek 3, 63-640 Bralin, woj. wielkopolskie, tel. (062) 7811201, faks (062) 7811202.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bralin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Budowa kolektora t³ocznego kanalizacji sanitarnej Bralin-Kêpno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1.1 Przedmiotem zamówienia jest budowa kolektora t³ocznego kanalizacji sanitarnej Bralin-Kêpno polegaj±ca na wybudowaniu kolektora tranzytowego t³ocznego kanalizacji sanitarnej z rur PE ¶rednicy DN 150 mm o d³. ok. 6,5 km na trasie od Bralina do Kêpna wraz z wykonaniem kompletnej przepompowni ¶cieków oraz w³±czenie wybudowanego obiektu do eksploatacji. 1.2 Zakres robót: - Kolektor t³oczny DN 150mm PE 100, SDR17 d³. 6449 mb, , - Kolektory grawitacyjne PVC DN 200 d³.35 mb, , - Kompletna przepompowni ¶cieków 1 szt. (polimerabeton fi 2000 mm H=4,93m, pompy 2x 24,45 kW) w tym zagospodarowanie i wyposa¿enie terenu przepompowni, przy³±cze kablowe WLZ. . 1.3. Zamówieniem objête s± równie¿: 1) zapewnienie kierownictwa budowy przez osoby uprawnione - wg wymogów Prawa budowlanego, oraz zapewnienie kierowników robót, jak okre¶lono w § 6 ust.1, 2 umowy, 2) zapewnienie pe³nej obs³ugi geodezyjnej budowy na ka¿dym jej etapie, w tym: wytyczenie obiektu w terenie, wskazanie granic gdyby zasz³a taka konieczno¶æ, inwentaryzacja powykonawcza, sporz±dzenie map do celów projektowych na potrzeby opracowania projektu budowlanego zamiennego, gdyby zasz³a taka konieczno¶æ, 3) uzyskanie zezwolenia na prowadzenie robót przypadaj±cych w pasie dróg publicznych oraz terenów zamkniêtych: w pasie drogi krajowej (przecisk), w pasie drogowym dróg powiatowych, w pasie drogi gminnej w Kêpnie (przekop), na terenie kolejowym PKP, oraz uregulowanie wszelkich op³at naliczanych z tego tytu³u, 4) zabezpieczenie bezpieczeñstwa ruchu drogowego w czasie wykonywania robót, a w razie konieczno¶ci opracowanie projektu organizacji ruchu wraz z niezbêdnymi uzgodnieniami i zezwoleniami, 5) odtworzenie nawierzchni wszelkich dróg, chodników, parkingu do stanu poprzedniego, 6) dope³nienie wszelkich zaleceñ, czynno¶ci, powiadomieñ wynikaj±cych z wszystkich uzgodnieñ bran¿owych projektu, w tym czynno¶ci formalno-prawnych, 7) przeprowadzenie : * wszelkich wymaganych badañ zagêszczenia gruntu i pod³o¿a, * wszelkich robót i czynno¶ci zwi±zanych z odbiorem, badaniem przedmiotu odbioru, * rozruchu technologicznego przepompowni ¶cieków, * wszelkich robót i czynno¶ci zwi±zanych z przekazaniem do eksploatacji (w tym opracowanie instrukcji eksploatacji, przeszkolenie pracowników Zamawiaj±cego obs³uguj±cych przepompowniê), 8) je¿eli zasz³aby taka konieczno¶æ - opracowanie projektu budowlanego zamiennego i uzyskanie zmiany pozwolenia na budowê (w czê¶ci, w której dokonuje siê odstêpstw od zatwierdzonego projektu budowlanego, niezale¿nie od przyczyn takich odstêpstw), w tym ponowne uzgodnienia i zezwolenia, których konieczno¶æ uzyskania wynik³a z powodu odstêpstw od zatwierdzonego projektu budowlanego, 9) sporz±dzenie dokumentacji powykonawczej, 10) przeprowadzenie w imieniu inwestora czynno¶ci zawiadomienia o zakoñczeniu budowy w PINB w Kêpnie i odbioru zgodnie z art. 54, 57 Prawa budowlanego, a gdyby zasz³a taka konieczno¶æ uzyskanie pozwolenia na u¿ytkowanie. 1.4. Przy realizacji robót budowlanych wykonawca zobowi±zany jest do 1) wykonania wszelkich robót budowlano-monta¿owych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, 2) przy wykopach na terenie pól i ³±k: zdejmowania warstwy ziemi humusowej na odk³ad, przy zasypkach odtworzenie wierzchniej warstwy humusowej, 3) wywóz nadmiaru urobku poza teren placu budowy, 4) kompletne zagospodarowanie i wyposa¿enie przepompowni ¶cieków, 5) w³±czenia wybudowanego odcinka w istniej±c± sieæ kanalizacyjn± po obu stronach -zgodnie z projektem. 1.5. Zamawiaj±cy wymaga udzielenia przez wykonawcê gwarancji na wykonane przez siebie roboty i u¿yte materia³y na okres 3 lat licz±c od daty odbioru koñcowego. . 1.6. W terminie do dnia 30 listopada 2012 roku Wykonawca zobowi±zany jest do zrealizowania przerobu robót budowlano-monta¿owych wynikaj±cych z niniejszej umowy (i umo¿liwiaj±cych wystawienie faktury) na kwotê co najmniej 800.000.,-z³ (s³ownie: osiemset tysiêcy z³otych) netto. . 1.7. Roboty budowlane bêdzie mo¿na rozpocz±æ po uprawomocnieniu siê pozwolenia na budowê. Zamawiaj±cy z³o¿y³ wniosek o udzielenie pozwolenia w dniu 19.07.2012r. Przewidywany termin uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowê - ok. po³owy wrze¶nia 2012r. Wykonawcy nie przys³uguj± roszczenia wzglêdem Zamawiaj±cego je¿eli w tym terminie nie bêdzie posiada³ pozwolenia na budowê. Je¿eli Zamawiaj±cy nie uzyska prawomocnego pozwolenia na budowê w terminie do dnia 01.10.2012r. mo¿liwe s± zmiany umowy - jak okre¶lono w za³±czniku nr 8 do SIWZ. 2. Termin wykonania zamówienia: Wymagane terminy realizacji. 1) termin zakoñczenia wszelkich robót budowlanych - nie d³u¿ej ni¿ piêæ miesiêcy licz±c od daty zawarcia umowy i daty uprawomocnienia siê pozwolenia na budowê, 2) termin ukoñczenia wszelkich procedur odbiorowych, przeprowadzenia odbioru koñcowego i przekazania do eksploatacji ca³ego przedsiêwziêcia inwestycyjnego, w tym ukoñczenia czynno¶ci odbiorowych, których mowa w §1 ust.4 pkt 10 - do dnia 30 kwietnia 2013r. - z zastrze¿eniem pkt B.2.7. SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.

II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ¶ciekowej 45.23.24.23 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ¶cieków 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 30.000,00 z³

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • W okresie ostatnich 5 lat przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczy³: a) co najmniej dwie roboty sieciowe w zakresie infrastruktury podziemnej o d³ugo¶ci co najmniej 3000 mb ka¿da w charakterze generalnego wykonawcy (przez roboty sieciowe infrastruktury podziemnej rozumie siê budowê kanalizacji, wodoci±gu lub gazoci±gu), b) co najmniej dwie roboty polegaj±ce na budowie kolektora sanitarnego t³ocznego lub wodoci±gu (sieci ci¶nieniowej) o d³ugo¶ci co najmniej 1000 mb ka¿da z tych robót z rur PE zgrzewanych (doczo³owo lub elektrooporowo) o ¶rednicy nominalnej co najmniej DN 90 mm, c) budowê co najmniej dwóch przepompowni ¶cieków sanitarnych o wydajno¶ci co najmniej 10 m3/godz. d) co najmniej jedn± robotê budowlan± o warto¶ci co najmniej 800.000,-z³ netto w charakterze generalnego wykonawcy, przy czym do wykazania spe³niania poszczególnych warunków okre¶lonych w pkt 1 lit. a,b,c,d mo¿na wskazywaæ te same realizacje.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • W celu realizacji przedmiotowego zamówienia bêdzie dysponowa³ sprzêtem w zakresie co najmniej: dwie koparko-spycharki (lub dwie koparki i dwie spycharki), ponadto jedna koparka g±sienicowa, dwa samochody samowy³adowcze, trzy zestawy ig³ofiltrów, szalunki dla dwóch brygad, dwie zgrzewarki doczo³owe, dwa ubijaki spalinowe skoczkowe, dwie zagêszczarki (p³yty wibracyjne).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • 1) Dysponuje osob± uczestnicz± w wykonaniu przedmiotowego zamówienia zdoln± do pe³nienia funkcji kierownika budowy przy realizacji zamówienia (posiadaj±c± uprawnienia budowlane sanitarnej oraz przynale¿±c± do Polskiej Izby In¿ynierów Budownictwa), o do¶wiadczeniu zawodowym co najmniej 3 lata jako kierownik budowy na podobnych robotach. 2) Dysponuje osobami uczestnicz±cymi w wykonaniu przedmiotowego zamówienia odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi w bran¿y: a) instalacji sanitarnych - o do¶wiadczeniu zawodowym co najmniej 3 lat jako kierownik robót przy podobnych robotach - do ci±g³ego nadzorowania na budowie b) instalacji elektrycznych, posiadaj±c± uprawnienia budowlane bez ograniczeñ w bran¿y elektrycznej oraz przynale¿±c± do PIIB (do nadzoru nad robotami bran¿y elektrycznej i automatyki przy realizacji przepompowni wraz z zasilaniem WLZ). 3) Do wykonania przedmiotowego zamówienia dysponuje dwoma pracownikami fizycznymi - posiadaj±cymi przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wykonywania po³±czeñ ruroci±gów z PE metod± zgrzewania doczo³owego, potwierdzonego aktualnym za¶wiadczeniem lub certyfikatem wydanym przez instytucjê lub podmiot do tego uprawniony. 4) W celu realizacji przedmiotowego zamówienia w zakresie robót ziemnych i monta¿owych dysponuje co najmniej dwoma brygadami pracowników fizycznych po co najmniej 5 osób w ka¿dej brygadzie, w tym co najmniej po jednym operatorze sprzêtu w brygadzie (nie wlicza siê w to brygad wykonuj±cych prace monta¿owe przy przepompowni ¶cieków, wykonuj±cych prace w zakresie odtwarzania nawierzchni drogowych, wykonuj±cych przewierty i przeciski, wykonuj±cych roboty bran¿y elektrycznej, obs³ugi geodezyjnej).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Dysponuje ¶rodkami finansowymi lub zdolno¶ci± kredytow± wykonawcy na kwotê co najmniej 500.000,- z³.

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia, wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e roboty zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone
    • wykaz narz±dzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy us³ug lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacj± o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • o¶wiadczenie na temat wielko¶ci ¶redniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy us³ug lub robót budowlanych oraz liczebno¶ci personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych dla wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ
    • informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
  • Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu na zdolno¶æ finansow± innych podmiotów, przedk³ada informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, dotycz±c± podmiotu, z którego zdolno¶ci finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych przez ten podmiot ¶rodków finansowych lub jego zdolno¶æ kredytow±, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

    • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na potencja³ innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Oferta wykonawcy wg wzoru (za³. nr 1 do SIWZ). b) Dowód wniesienia wadium -jak opisano w SIWZ. c) Dokument potwierdzaj±cy, ¿e osoby podpisuj±ce ofertê s± prawnie umocowane do reprezentowania wykonawcy - tylko w przypadku, gdy umocowanie takie nie wynika bezpo¶rednio z za³±czonego do oferty odpisu z w³a¶ciwego rejestru. d) O¶wiadczenie wykonawcy (wg wzoru -za³. nr 2 do SIWZ) o spe³nianiu wymogów art.22 ust.1 ustawy. e) Pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia (art. 23 ust.2) - tylko w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum).

III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

I. ZMIANA CZASU NA UKOÑCZENIE ROBÓT LUB TERMINU WYKONANIA PRZEDMIOTU UMOWY 1. Zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ nadzwyczajnymi warunkami jak: niewypa³y i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne; dzia³anie si³y wy¿szej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub innymi przyczynami zewnêtrznymi niezawinionymi przez Wykonawcê oraz niezale¿nymi od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±ce obiektywn± niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac lub wykonywania innych czynno¶ci; 2. Zmiany spowodowane obiektywnym brakiem mo¿liwo¶ci prowadzenia robót na skutek wyst±pienia d³ugotrwa³ych wyj±tkowo niekorzystnych warunków klimatycznych lub hydrologicznych; 3. Zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci za które odpowiada Zamawiaj±cy lub le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci: 1) konieczno¶ci± usuniêcia istotnych b³êdów lub wprowadzenia istotnych zmian w dokumentacji projektowej, bez dokonania których obiektywnie nie jest mo¿liwe dalsze prowadzenie robót przez Wykonawcê, 2) nie uzyskaniem przez Zamawiaj±cego prawomocnego pozwolenia na budowê w terminie do dnia 01.10.2012r., 3) nie zapewnienie przez Zamawiaj±cego mo¿liwo¶ci poboru energii elektrycznej celem zasilania przepompowni w terminie umo¿liwiaj±cym Wykonawcy dochowania terminów umownych, 4) nie uzyskanie lub cofniecie zgody/zgód w³a¶cicieli terenu na realizacjê inwestycji na terenie do nich nale¿±cych; 5) zaistnieniem sytuacji, w której w interesie Zamawiaj±cego bêdzie zmiana terminów realizacji umowy okre¶lonych w § 2 umowy, z zmianie takiej nie sprzeciwia siê Wykonawca. 4. Zmiany bêd±ce nastêpstwem wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikaj±cych z winy Wykonawcy; 5. Zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbli¿onych do organów administracji w szczególno¶ci eksploatatorów infrastruktury. II. ZMIANA SPOSOBU SPE£NIENIA ¦WIADCZENIA, JEGO ZAKRESU, ZMIANA WYNAGRODZENIA 1. Zmiany spowodowane konieczno¶ci± zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/ technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; 2. Zmiany spowodowane wprowadzeniem przez Zamawiaj±cego istotnych zmian w dokumentacji projektowej, je¿eli takie zmiany dokumentacji oka¿± siê konieczne i jednocze¶nie maj± znacz±cy wp³yw na zmianê kosztów lub zmianê sposobu spe³nienia ¶wiadczenia; 3. Zmiany w umowie prowadz±ce do: 1) podniesienia bezpieczeñstwa wykonywania robót przy braku zmiany ceny koñcowej, lub 2) obni¿enia kosztu wykonania robót i jednocze¶nie obni¿enia wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy bez uszczerbku dla jako¶ci i funkcjonalno¶ci, lub 3) obni¿enia kosztów u¿ytkowania obiektu czy eksploatacji urz±dzeñ, bez uszczerbku dla jako¶ci i funkcjonalno¶ci, przy braku zmiany ceny koñcowej. 4. Zakres rzeczowy zamówienia okre¶lony umow± mo¿e zostaæ ograniczony przez Zamawiaj±cego, lecz nie wiêcej ni¿ o 20% warto¶ci umowy, bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiaj±cego, w przypadku gdy wykonanie przedmiotu zamówienia w pe³nym zakresie nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o wcze¶niej przewidzieæ. W przypadku ograniczenia zakresu przedmiotu nast±pi zmniejszenie wynagrodzenia i ustalenie jego nowej warto¶ci. Warto¶æ robót wy³±czonych zostanie ustalona w pierwszej kolejno¶ci w oparciu o kosztorys ofertowy wykonawcy. 5. Zmiana kwoty wskazywanej w § 3a umowy jako wymagany przerób robót budowlano-monta¿owych do zrealizowania przez wykonawcê w okre¶lonym terminie - w przypadku gdy zmiana taka wynika z przyczyn le¿±cych po stronie zamawiaj±cego, lub na wniosek zamawiaj±cego, lub na skutek wyst±pienia d³ugotrwa³ych wyj±tkowo niekorzystnych warunków klimatycznych lub hydrologicznych; 6. Zmiana wynagrodzenia w innych przypadkach okre¶lonych we wzorze umowy. III. ZMIANA OSÓB I PODMIOTÓW 1. Zmiany osób i podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia, w przypadku zdarzeñ losowych niezale¿nych od Wykonawcy, na uzasadnione wyst±pienie Wykonawcy; 2. Zmiany osoby pe³ni±cej funkcje kierownika budowy wskazanej w ofercie w przypadku sytuacji niezale¿nej od Wykonawcy lub na ¿±danie Zamawiaj±cego je¿eli nie wywi±zuje siê on z na³o¿onych obowi±zków; zmiany innych osób wskazywanych w umowie; 3. Zamawiaj±cy, na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza zmianê podwykonawcy lub rezygnacjê z udzia³u podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana mo¿e nast±piæ wy³±cznie po przedstawieniu przez Wykonawcê o¶wiadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udzia³u w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeñ wobec Wykonawcy z tytu³u realizacji robót. Je¿eli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opiera³ siê wykazuj±c spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, Zamawiaj±cy dopu¶ci zmianê pod warunkiem, ¿e nowy podwykonawca wyka¿e spe³nianie warunków w zakresie nie mniejszym ni¿ wskazane na etapie postêpowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcê. IV. INNE ZMIANY 1. Dopuszcza siê zmiany umowy wskutek wyst±pienie okoliczno¶ci, których Zamawiaj±cy nie by³ w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci; 2. Mo¿liwe s± zmiany umowy, które w sposób obiektywny s± korzystne dla Zamawiaj±cego, a na dokonanie tej zmiany wyra¿a zgodê Wykonawca; 3. Zmiany spowodowane zmian± powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysoko¶ci stawki podatku VAT); 4. Zmiany harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego nie wp³ywaj±ce na dochowanie terminów umownych; 5. Dopuszcza siê zmianê ilo¶ci faktur czê¶ciowych i ich ³±cznej warto¶ci, w szczególno¶ci je¿eli zmiana taka umo¿liwi Zamawiaj±cemu sprawne i zgodne z zwartymi umowami pozyskanie zewnêtrznych ¶rodków finansowych przeznaczonych na realizacjê zadania lub/i terminowe rozliczenie siê z realizacji i zakoñczenia inwestycji przed instytucjami zewnêtrznymi. 6. Zmiany terminu lub sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, gdy zasadno¶æ takiej zmiany powsta³a na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikaj±ca z podpisanych przez Zamawiaj±cego umów, b±d¼ przewidzianych do podpisania lub do aneksowania umów z instytucjami zewnêtrznymi; 7. Zmiany zapisów umowy bêd±cych wynikiem realizacji przez Zamawiaj±cego uprawnieñ z tytu³u rêkojmi lub gwarancji na wykonane roboty budowlane; 8. Zmiany dotycz±ce nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych; 9. Zmiany prowadz±ce do likwidacji oczywistych omy³ek pisarskich i rachunkowych w tre¶ci umowy; 10. Dopuszczalne s± wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, ¿e wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postêpowania o zamówienie nie wp³ynê³aby na kr±g podmiotów ubiegaj±cych siê o zamówienia ani na wynik postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody i nie rodz± ¿adnego roszczenia w stosunku do Zamawiaj±cego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bralin.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Gmina Bralin, ul. Rynek 3, 63-640 Bralin.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 27.08.2012 godzina 12:00, miejsce: Gmina Bralin, ul. Rynek 3, 63-640 Bralin, sekretariat - pokój nr 8.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.