eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › I. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych1. Nowa winda w skrzydle wschodnim, 2. Przebudowa i remont schodów zewnętrznych przy skrzydle wschodnim i zachodnim - wejście G, II. Wykonanie robót budowlanych w skrzydle wschodnim1. Przebudowa hallu na parterze, 2. Przebudowa pomieszczenia Nr P202 w II poziomie piwnic, w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-26

Szczecin: I. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych: 1. Nowa winda w skrzydle wschodnim, 2. Przebudowa i remont schodów zewnętrznych przy skrzydle wschodnim i zachodnim - wejście G, II. Wykonanie robót budowlanych w skrzydle wschodnim: 1. Przebudowa hallu na parterze, 2. Przebudowa pomieszczenia Nr P202 w II poziomie piwnic, w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34
Numer ogłoszenia: 157460 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zamek Książąt Pomorskich , ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4338842, faks 091 4347984.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek.szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja Kultury wpisana do Rejestru Samorządu Zachodniopomorskiego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: I. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych: 1. Nowa winda w skrzydle wschodnim, 2. Przebudowa i remont schodów zewnętrznych przy skrzydle wschodnim i zachodnim - wejście G, II. Wykonanie robót budowlanych w skrzydle wschodnim: 1. Przebudowa hallu na parterze, 2. Przebudowa pomieszczenia Nr P202 w II poziomie piwnic, w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: I. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z: 1. nową windą (szyb i dźwig) wewnątrz budynku skrzydła wschodniego wraz z wydzieleniem pożarowym klatki schodowej i niezbędnymi instalacjami teletechnicznymi, wykonaniem monitoringu ciągów komunikacyjnych za pomocą kamer CCTV oraz przystosowaniem ciągu komunikacyjnego w piwnicy skrzydła wschodniego w kierunku do Galerii Gotyckiej dla osób niepełnosprawnych, 2. przebudową i remontem schodów zewnętrznych przy skrzydle wschodnim wraz z dostosowaniem do obowiązujących przepisów i remontem pochylni przy wejściu F, przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych wejścia A do skrzydła wschodniego oraz remontu schodów zewnętrznych przy skrzydle zachodnim - wejście G, w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w dwóch etapach, które obejmują: 1. Etap I realizacji przedmiotu zamówienia - wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę, 2. Etap II realizacji przedmiotu zamówienia - wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną w Etapie I dokumentacją projektową i sprawowanie nadzoru autorskiego podczas ich realizacji. Przedmiot zamówienia został opisany w Programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ. II. Realizacja przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego robót budowlanych dotyczących: 1. Część I: Przebudowa hallu na parterze w skrzydle wschodnim, 2. Część II: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania na cele wystawiennicze pomieszczenia Nr P202 w II poziomie piwnic skrzydła wschodniego, w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie przy ul. Korsarzy 34. Zakres zamówienia dla Części I obejmuje w szczególności: 1) Demontaż istniejącej stolarki drzwiowej wewnętrznej, 2) Demontaż istniejącej posadzki kamiennej wraz z cokołami, 3) Demontaż istniejących przegród, wyburzenia oraz zamurowania w istniejących ścianach murowanych, 4) Usunięcie istniejących tynków i powłok malarskich, 5) Demontaż istniejących sufitów podwieszanych, istniejącego oświetlenia, elementów ekspozycyjnych, krat kutych itp., 6) Wykonanie nowych przegród wraz z projektowaną w nich stolarką drzwiową, 7) Wykonanie zabudowy okna podawczego szatni, sufitu podwieszanego wraz z oświetleniem wbudowanym, wykonanie nowego otworu i osadzenie w nim nowej stolarki drzwiowej - drzwi do szatni z korytarza wewnętrznego restauracji Zamkowa, 8) Wykonanie nowej zabudowy sufitów podwieszanych, montaż projektowanego oświetlenia i elementów podświetlających, 9) Wykonania nowych podłóg wraz z nowymi cokołami, 10) Wykonanie nowej instalacji elektrycznej hallu wraz z nowymi cokołami, 11) Montaż elementów wyposażenia stałego hallu, w tym w szczególności ram podświetlanych. Zakres zamówienia dla Części II obejmuje w szczególności : 1) Wymianę, przebudowę i rozbudowę instalacji elektrycznej wewnętrznej, 2) Usunięcie wtórnych zapraw w pasie przy posadzkowym do wysokości 80 cm i na ścianach pachwinowych łącznie z łękiem od strony wschodniej, 3) Oczyszczenie z nawarstwień farb i szpachlówek wyprawy na sklepieniu, oraz naprawa i malowanie tynków, 4) Usunięcie zmurszałej zaprawy z fug w odkrytych partiach wątku ceglanego, oraz naprawa uszkodzeń powierzchni cegieł i spoin, 5) Uporządkowanie otoczenia i otworu wentylacyjnego wraz z montażem w kanale wentylacyjnym kraty zwrotnej, oraz kutej kraty maskującej, 6) Montaż kraty imitującej kratę więzienną, 7) Renowacja posadzki, 8) Wyposażenie pomieszczenia w czujki dymu, czujki bezpieczeństwa i gaśnice, 9) Wykonanie ogrzewania elektrycznego. Szczegółowy zakres robót budowlanych określony jest w projektach budowlanych stanowiących załączniki nr 9 i 10 do SIWZ oraz w Opisie Działu II przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy do wysokości 50% zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją 79.93.20.00 - Usługi projektowania wnętrz 71.24.40.00 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.44.20.00 - Nakładanie powierzchni kryjących 45.43.20.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian 45.45.10.00 - Dekorowanie 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 42.41.61.30 - Windy mechaniczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 35.000,00 zł w jednej z dopuszczalnych form określonych w Rozdziale IX pkt 2 SIWZ i załączenia potwierdzenia jego wniesienia do Oferty. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, w banku Bank Gospodarstwa Krajowego O/Szczecin, ul. Tkacka 4 w Szczecinie nr konta 56-1130-1176-0022-2047-7820-0001 z dopiskiem Wadium w postępowaniu przetargowym nr sprawy: ZP.312.6.2015.DO 4.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, oryginał dokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie na II piętrze, pokój nr 206 ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, w godzinach 8.00 -16.00 zaś kopię dokumentu należy załączyć do oferty. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium określone są w art. 46 ust. 1-5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) W art. 46 ust. 4a Prawa zamówień publicznych, tj. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) W art. 46 ust. 5 Prawa zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie bez konieczności potwierdzenia podpisu złożonego pod żądaniem Zamawiającego. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 9. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Opis warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Opis warunku: W tym celu Wykonawcy zobligowani są wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu robót budowlano-remontowych o wartości min.: 1 000 000,00 zł brutto, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym . Opis warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Opis warunku: Ubiegać się o udzielnie zamówienia mogą Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponować następującymi osobami: a) Projektant prowadzący - minimum 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń, który wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na zaprojektowaniu obiektu budowlanego wyposażonego w windę. b) Projektant branżowy - minimum 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania bez ograniczeń, który wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na zaprojektowaniu obiektu budowlanego w tym zaprojektowania szybu windowego. c) Projektant branżowy - minimum 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do projektowania bez ograniczeń, d) Projektant branżowy - minimum 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do projektowania bez ograniczeń, e) min. 1 osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej a także spełniającą warunki określone przepisami Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. Nr 165 z 2011 r. poz. 987). f) min. 1 osobą, która będzie kierowała robotami sanitarnymi, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. g) min. 1 osobą, która będzie kierowała robotami elektrycznymi, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych. h) osobą posiadającą kwalifikacje w specjalności konserwacji i restauracji detalu architektonicznego zgodnie z § 22 lub § 31 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987), Zamawiający uzna również wyżej postawiony wymóg za spełniony jeśli jedna osoba będzie posiadać kwalifikacje dla kilku specjalności, pod warunkiem spełnienia łącznie wymagań dotyczących kwalifikacji i doświadczenia dla danych stanowisk. Zamawiający uzna uprawnienia odpowiadające zakresowi przedmiotu zamówienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej zgodnie z ustawą o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Opis warunku: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania w oparciu o analizę oświadczeń i załączonych dokumentów, metodą: spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Termin realizacji zamówienia - 15

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany treści Umowy będą mogły zostać dokonane tylko w przypadku zaistnienia okoliczności, których wystąpienia Strony nie mogły przewidzieć w chwili zawierania Umowy. Okoliczności te nie mogą być wywołane przez którąkolwiek ze Stron, ani nie mogą być przez Strony zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie może być wykonana zgodnie z pierwotną treścią, w szczególności z uwagi na niemożność osiągnięcia celu Umowy lub rażącą stratę, która w przypadku wykonania Umowy groziłaby Stronom bądź jednej ze Stron. 2. Przesłanki do zmiany treści Umowy co do terminu realizacji mogą, między innymi, być wywołane poprzez: 1) zmiany stanu prawnego, w tym w szczególności przepisów podatkowych i z zakresu ochrony środowiska, 2) działanie lub zaniechanie organów władzy publicznej, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dot. realizacji lub finansowania przedmiotu umowy, 3) gwałtowną dekoniunkturę, kryzys gospodarczy lub finansowy w skali ponadpaństwowej, 4) powszechną niedostępność surowców bądź materiałów, 5) brak dostępu do mediów (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy) 6) nadzwyczajnie niesprzyjające warunki atmosferyczne i klimatyczne o charakterze wyjątkowym, niezwykłym dla danej pory roku, uniemożliwiające realizację przedmiotu umowy w stopniu większym niż można byłoby to przewidzieć na podstawie racjonalnych przesłanek, 7) klęski żywiołowe i ekologiczne oraz siłę wyższą rozumianą jako zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia (np. zdarzenia losowe, awarie) których przyczyny nie są spowodowane przez żadną ze stron Umowy. 8) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, co było niemożliwe do przewidzenia w chwili zawierania umowy. 9) Wykonawca nie wykonuje obowiązków sprawowania nadzoru autorskiego opisanych w § 3 ust. 15 umowy, w terminie 14 od pisemnego wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego do wykonywania obowiązków. Zamawiający ma prawo w tym przypadku zatrudnić inny podmiot, który podejmie obowiązki nadzoru autorskiego, co nie będzie stanowiło naruszenia osobistych praw autorskich wykonawcy. 10) inne przyczyny obiektywne niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy uniemożliwiające zakończenie robót w terminie. 3. Przesłanki do zmiany treści Umowy co do zmniejszenia wartości wynagrodzenia mogą być wywołane poprzez rezygnację z wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 4. W przypadku konieczności uwzględnienia wpływu na realizację przedmiotu Umowy ewentualnych prac zaniechanych, o których mowa w § 29 ust. 2 Umowy, rozumianych jako części (elementy) przedmiotu Umowy przewidziane w dokumentacji projektowej, z których wykonania Zamawiający zrezygnował gdyż ich wykonanie okazało się zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu Umowy. Wartość tych robót o którą zostanie pomniejszone wynagrodzenie Wykonawcy w formie aneksu do Umowy, zostanie określona w następujący sposób: 1) w przypadku odstąpienia od całego elementu robót określonego w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót nastąpi odliczenie wartości tego elementu, określonej w tym harmonogramie, od ogólnej wartości przedmiotu Umowy, 2) w przypadku odstąpienia od części robót z danego elementu określonego w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót, wartość niewykonanej części tego elementu ustali Inżynier Kontraktu na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy, który stanowi Załącznik Nr 4 i Nr 5 do umowy. Tak ustalona i potwierdzona przez Zamawiającego wartość niewykonanych robót zostanie odliczona od ogólnej wartości wynagrodzenia przedmiotu Umowy, określonego odpowiednio w § 7 ust. 1 i w § 17 ust. 1 Umowy. 5. Wszelkie inne niż wymienione niekorzystne dla Zamawiającego zmiany Umowy, dopuszczalne są tylko, jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków, spełnienie świadczenia przez Wykonawcę groziłoby mu rażącą stratą, co było niemożliwe do przewidzenia przy zawarciu Umowy. 6. W sytuacjach określonych w ust. 2, 3 i 4, mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania przedmiotu Umowy, Strony sporządzą Protokół konieczności w którym określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 7. Niezależnie od postanowień ust.2 i 3 Strony dopuszczają możliwość: 1) zmian polegających na poprawie omyłek pisarskich, 2) zmian redakcyjnych Umowy, 3) zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron, 4) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych, 5) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. 8. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjnie dotychczasowe brzmienie Umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy. 9. Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 oraz art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst. jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) oraz zasad ogólnych ustawy. 10. Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zamek-szczecin.top2.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: na wniosek wykonawcy: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, pokój 206.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.07.2015 godzina 10:30, miejsce: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin, pokój 206.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013. Projekt pod nazwą Modernizacja i przebudowa pomieszczeń w skrzydle wschodnim i zachodnim Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Udział środków finansowych z Unii Europejskiej - 75%.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.