Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2015-10-26
¦widnica: wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazw±:
Przebudowa ul. Komunardów w ¦widnicy
Numer og³oszenia: 156049 - 2015; data zamieszczenia: 26.10.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy:
| V | zamówienia publicznego |
| zawarcia umowy ramowej | |
| ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazw±: Przebudowa ul. Komunardów w ¦widnicy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiot zamówienia 3.2.1. Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane zwi±zane z realizacj± zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa ul. Komunardów w ¦widnicy, przewidziane do realizacji w 2016 r. 3.2.2. Roboty drogowe stanowi±ce przedmiot zamówienia bêd± siê odbywaæ w ramach istniej±cego pasa drogowego ulic: Komunardów, ¯eromskiego i Ks. Bolko. 3.2.3. Teren dzia³ek 64, 1452 (Tk) , którymi przebiega linia kolejowa nie jest objêty niniejszym zamówieniem. 3.2.4. Przebudowa ulicy Komunardów w ¦widnicy jest realizowana w porozumieniu ze ¦widnickim Przedsiêbiorstwem Wodoci±gów i Kanalizacji Sp. z o. o. (dalej: ¦PWiK), które na odcinku ulicy objêtym przedmiotem zamówienia bêdzie prowadzi³o z wyprzedzeniem inwestycjê polegaj±c± na wymianie sieci wodoci±gowej metod± crakingu. W zwi±zku z tym, roboty drogowe stanowi±ce przedmiot zamówienia bêd± mo¿liwe do wykonania po zakoñczeniu robót sieciowych realizowanych przez ¦PWiK 3.2.5. ¦PWiK na mocy porozumienia z Zamawiaj±cym odst±pi od odtworzenia zdemontowanej (w zwi±zku z realizacj± inwestycji wodoci±gowej) nawierzchni drogi - w zamian bêdzie partycypowa³o w kosztach przedmiotu zamówienia w kwocie, któr± musia³oby ponie¶æ na odtworzenie nawierzchni. 3.2.6. Termin wykonania robót sieciowych, o których mowa w pkt. 3.2.4. bêdzie zale¿ny od warunków atmosferycznych pozwalaj±cych na ich rozpoczêcie. Przewiduje siê, ¿e: 1) ¦PWiK przyst±pi do wymiany sieci wodoci±gowej pomiêdzy 1 marca a 31 marca 2016 r., 2) wymiana sieci bêdzie realizowana w terminie do 4 tygodni, 3) zakoñczenie robót sieciowych nast±pi pomiêdzy 1 i 30 kwietnia, 4) rozpoczêcie robót drogowych, tj. przedmiotu zamówienia nast±pi bezpo¶rednio po zakoñczeniu robót sieciowych i bêdzie trwa³o maksymalnie do 5 tygodni licz±c od dnia protokolarnego przejêcia przez Wykonawcê od ¦PWiK placu budowy, 5) Wykonawca, mo¿e uzgodniæ z ¦PWiK ewentualno¶æ przejmowania placu budowy etapami, tj. po czê¶ciowym wykonaniu robót sieciowych, 6) Ostateczny, nieprzekraczalny termin zakoñczenia prac, zgodnie z rozdz. 4 SIWZ, ustala siê na 15 czerwca 2016 r. 3.2.7. Wykonawca zobowi±zuje siê do ¶cis³ej wspó³pracy z ¦PWiK w zakresie koordynacji robót budowlanych, w szczególno¶ci do uzgadniania i zsynchronizowania terminów realizacji tych robót, do opracowywania wytycznych i uzgadniania projektów czasowych zmian organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji ( o ile oka¿e siê to konieczne), itp. 3.2.8. Przedmiot zamówienia znajduje siê w strefie Aa ochrony konserwatorskiej. W trakcie prowadzenia robót ziemnych Wykonawca ma obowi±zek zapewniæ we w³asnym zakresie i na koszt w³asny badania archeologiczne, które bêd± nadzorowa³y roboty ziemne objête zamierzeniem bez wp³ywu na ich zakres. 3.2. Wspólny s³ownik zamówieñ publicznych CPV: 45233140- 2 Roboty drogowe 3.3. Lokalizacja 3.3.1. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na dzia³kach nr: 615, 680, 1501; obrêb ewid. 0004 - ¦ródmie¶cie 3.3.2. Zamawiaj±cy zaleca dokonania wizji lokalnej terenu przeznaczonego pod realizacjê przedmiotu zamówienia. 3.4. Zakres przedmiotu zamówienia 3.4.1 Ogólny opis zamówienia 1) Zakres przewidywanych prac obejmuje: a) wykonanie nowej warstwy ¶cieralnej jezdni, b) korektê geometrii ³uków krawê¿nikowych, c) usprawnienie organizacji ruchu (budowa wysepki kanalizuj±cej, zmiany w zakresie przej¶æ dla pieszych), d) przebudowê chodników, e) przebudowê odwodnienia, f) wykonanie nowej obudowy okienek piwnicznych. 2) Prace budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych, umo¿liwienia dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru przez ca³y okres trwania budowy 3) Zakres obszarowy i rzeczowy robót bran¿y jest zgodny z dokumentacj± projektow±, o której mowa w rozdz. 3.6, pkt 3.6.1. 4) Przed przyst±pieniem do robót budowlanych Wykonawca winien wykonaæ geodezyjne zdjêcie wysoko¶ciowe terenu objêtego przedmiotem zamówienia, maj±ce na celu pó¼niejsze odtworzenie istniej±cych spadków b±d¼ ich niewielk± korektê, pozwalaj±c± na poprawê odwodnienia jezdni i chodników. 5) Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. 3.4.2 Po wykonaniu robót budowlanych Wykonawca winien sporz±dziæ geodezyjn± inwentaryzacjê powykonawcz± dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, przy czym: 1) Wykonawca dostarczy mapê zasadnicz± z naniesionymi zmianami, zatwierdzon± przez Powiatowe Biuro Geodezji i Katastru w ¦widnicy, w skali 1:500, w wersji: - papierowej - 1 egz. - cyfrowej wektorowej i rastrowej - po 1 egz. 2) Mapê cyfrow± rastrow± nale¿y przygotowaæ zgodnie z nastêpuj±cymi wymaganiami: - skanowanie sekcji map zasadniczych nale¿y wykonaæ z rozdzielczo¶ci± min. 300 dpi, i zapisaæ w formacie TIFF . - kolor skanów - monochromatyczny (1-bitowy) - zeskanowane rastry poddaæ kalibracji; kalibracja rastrów ma zostaæ wykonana w oparciu o wybrane punkty dostosowania (krzy¿e siatki kwadratów) w liczbie co najmniej 20 pkt rozmieszczonych równomiernie na jednym arkuszu mapy - skalibrowane mapy rastrowe pozbawiæ opisu pozaramkowego - zapisaæ w pliku GeoTiff w uk³adzie PUWG2000s5 - tak przygotowane pliki dostarczyæ na p³ycie CD 3) mapê cyfrow± wektorow± nale¿y przygotowaæ w formacie zapisu dwg, dxf lub dgn, 4) tre¶æ mapy nie mo¿e zostaæ przys³oniêta przez inne elementy umieszczone na mapie np. piecz±tki, linie okre¶laj±ce obszar opracowania, metryki, zamalowania itp. 3.4.3 W zakres przedmiotu zamówienia wchodz± równie¿ inne prace niezbêdne do jego nale¿ytego wykonania, w tym: 1) wy³onienie nadzoru archeologicznego zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 2) wykonanie, uzgodnienie oraz zatwierdzenie projektów tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, 3) oznakowanie placu budowy, 4) organizacjê zaplecza budowy ( miejsce, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 5) bie¿±cy wywóz materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km), 6) uporz±dkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem, 7) niezw³oczne zawiadomienie Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, 8) sporz±dzenie planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, 9) inne czynno¶ci wynikaj±ce ze specyfiki danych robót. 3.5. Charakterystyka robót 3.5.1 Podstawowe dane techniczne: zestawienie obmiarowe nawierzchni i elementów ulic przewidzianych do przebudowy : 1) d³ugo¶æ odcinka drogi 120 m 2) powierzchnia przebudowy 2 615 m2 3) powierzchnia jezdni - nawierzchnia bitumiczna 2 030 m2 4) powierzchnia chodników - kostka betonowa 201 m2 5) powierzchnia chodników - kostka kamienna 359 m2 6) przesadzenie ¿ywop³otów 25 m 7) ustawienie nowych krawê¿ników bet. 191 m 8) nowe obrze¿a chodnikowe kamienne 53 m 9) regulacja wysoko¶ciowa urz±dzeñ obcych 18 szt. 10) budowa studzienek kd dn 500 6 szt. 11) budowa studni rewizyjnej dn 1000 1 szt. 12) budowa przykanalików PCV dn 160 40 m 13) obudowa okienek piwnicznych 6 szt. 3.5.2 Konstrukcje nawierzchni jezdni chodników - zgodnie z projektem budowlanym bran¿y drogowe j- pkt. 4.4.7.2 i 4.4.7.3. 3.5.3 W rejonie przej¶æ dla pieszych nale¿y zamontowaæ kostkê integracyjn± ¿ó³t±. 3.6. Przedmiot zamówienia szczegó³owo zosta³ opisany w: 3.6.1. dokumentacji projektowej (za³±cznik C do SIWZ) sporz±dzonej przez biuro projektowe VIA ROMANA drogi - projektowanie, nadzory; z siedzib±: ul. G³ówna 153F, 58-312 Stare Bogaczowice, obejmuj±cej n/w opracowania : 1) Projekt Budowlany, 2) Projekt zmiany docelowej organizacji ruchu, 3) Szczegó³owe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, 4) Przedmiary robót, Uwaga! Za³±czony przedmiar robót stanowi wy³±cznie materia³ pogl±dowy, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). Przedmiar robót za³±czony jest w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiaru nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. 3.6.2. niniejszej SIWZ 3.6.3. Dokumentacja projektowa, o której mowa w pkt. 3.6.1. znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego - Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg - pok. 311. 3.6.4. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy, zgodnie z projektem budowlanym, wykonawczym, szczegó³ow± specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót. 3.7. Warunki wykonania robót 3.7.1. Przedmiot zamówienia wykonywany bêdzie zgodnie z nale¿yt± staranno¶ci±, zaplanowanym zakresem oraz sposobem realizacji, w szczególno¶ci zgodnie z dokumentacj± projektow±, o której mowa w pkt. 3.6.1 i niniejszym SIWZ, zaleceniami Zamawiaj±cego i projektem umowy tak, aby dzie³o mog³o byæ przekazane w efekcie koñcowym, jako obiekt w pe³ni funkcjonalny oraz zgodny z przepisami prawa i zasadami sztuki budowlanej. 3.7.2. Wykonawca zrealizuje roboty budowlane zgodnie z re¿imem technologicznym, obowi±zuj±cymi przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, oraz przepisami BHP. 3.7.3. Wykonawca odpowiedzialny jest za prowadzenie robót zgodnie z warunkami SIWZ, za jako¶æ zastosowanych materia³ów i ich zgodno¶æ z normami obowi±zuj±cymi, wg przepisów art. 10 ustawy Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 j.t.). 3.7.4. Wszelkie materia³y, urz±dzenia i technologie niezbêdne do wykonania przedmiotu zamówienia zostan± nabyte we w³asnym zakresie przez Wykonawcê; Wykonawca dostarczy materia³y i zrealizuje przedmiot zamówienia przy u¿yciu w³asnych lub wypo¿yczonych we w³asnym zakresie, na w³asny koszt narzêdzi i ¶rodków transportu. 3.7.5. Wszystkie u¿yte do budowy materia³y musz± odpowiadaæ parametrom podanym w projekcie, powinny byæ nowe i posiadaæ odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeñstwa, certyfikat lub deklaracjê zgodno¶ci z polsk± norm± (lub inn± norm± obowi±zuj±c± w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobat± techniczn±, ¶wiadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalaj±ce na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem materia³ów nale¿y przed³o¿yæ do akceptacji inspektorowi nadzoru inwestorskiego. O uzyskaniu wy¿ej okre¶lonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiaj±cego. 3.7.6. Akceptacja materia³ów przez Zamawiaj±cego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialno¶ci za skutki wynikaj±ce z zastosowania niew³a¶ciwych materia³ów, niespe³niaj±cych wymogów norm obowi±zuj±cych w miejscu realizacji przedmiotu umowy. 3.7.7. Wykonawca zobowi±zany jest do okazania inspektorowi nadzoru oraz Zamawiaj±cemu dokumentów, o których mowa w pkt. 3.7.5. na ka¿dym etapie realizacji robót 3.7.8. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osobê wskazan± w ofercie, posiadaj±c± odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego. 3.7.9. Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia dokumentacji dla czynno¶ci wykonywanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami. 3.7.10. Wykonawca umie¶ci na budowie w widocznym miejscu og³oszenie zawieraj±ce dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia. 3.7.11. Wykonawca, we w³asnym zakresie i na w³asny koszt zrealizuje tymczasowe obiekty i urz±dzenia na terenie placu budowy (punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy). 3.7.12. Wykonawca bêdzie ponosi³ koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zu¿ycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urz±dzeñ zwi±zanych z terenem budowy oraz innych nak³adów, niestanowi±cych warto¶ci robót budowlanych, a niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 3.7.13. Wykonawca poniesie koszty prób, badañ jako¶ci robót, itp., a tak¿e koszty sporz±dzenia inwentaryzacji powykonawczej robót stanowi±cych przedmiot zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 3.7.14. Wykonawca we w³asnym zakresie i na koszt w³asny wykona projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wraz z wymaganymi przepisami prawa uzgodnieniami oraz zatwierdzeniami. 3.7.15. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych, umo¿liwienia dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru przez ca³y okres trwania budowy 3.7.16. Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ³adu i porz±dku, usuwanie na swój koszt wszelkich ¶mieci, odpadów, opakowañ i innych pozosta³o¶ci po zu¿ytych materia³ach. W przypadku zaniechana, czynno¶ci porz±dkowe mog± zostaæ wykonane przez Zamawiaj±cego na koszt Wykonawcy. 3.7.17. W trakcie oraz przed przyst±pieniem do wykonywania robót Wykonawca we w³asnym zakresie wykona dokumentacjê fotograficzn± oraz inwentaryzacjê przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami. 3.7.18. Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzy je na w³asny koszt. 3.7.19. Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawid³owo¶æ ich oznakowania przez ca³y okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. 3.7.20. Roboty nale¿y prowadziæ w sposób zapewniaj±cy ci±g³o¶æ pracy i bezpieczeñstwo osób i mienia znajduj±cych siê w strefie zagro¿enia. Wszelkie koszty zwi±zane ze stratami przez niew³a¶ciwe zabezpieczenie obiektu bêd± obci±¿aæ Wykonawcê. 3.7.21. Wykonawca ponosi wszelk± odpowiedzialno¶æ za szkody powsta³e w trakcie realizacji robót, równie¿ wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. 3.7.22. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronê robót i za wszelkie materia³y i narzêdzia u¿ywane do robót od dnia rozpoczêcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru. 3.7.23. Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³ odpowiedzialno¶ci za sk³adniki maj±tkowe Wykonawcy, znajduj±ce siê na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 3.7.24. Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania na w³a¶ciwe wysypisko odpadów, materia³ów z rozbiórki, nienadaj±cych siê do ponownego wbudowania i ponosi wszelkie koszty zwi±zane z usuniêciem odpadów z miejsca wytworzenia, wraz z wykorzystaniem odpadów i ich unieszkodliwieniem. 3.7.25. Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego zobowi±zany jest do okazania w³a¶ciwego dokumentu potwierdzaj±cego przekazanie wszystkich tego wymagaj±cych odpadów do unieszkodliwienia, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa. 3.7.26. Zamawiaj±cy zapewni sprawowanie nadzoru inwestorskiego przez osobê posiadaj±c± stosowne uprawnienia. 3.7.27. Polecenia Inspektora nadzoru dotycz±ce realizacji robót bêd± wykonywane przez Wykonawcê nie pó¼niej ni¿ w czasie przez niego wyznaczonym, pod gro¼b± wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytu³u wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 3.7.28. Zamawiaj±cy w ka¿dym czasie bêdzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynno¶ci objêtych przedmiotem zamówienia pod wzglêdem ich jako¶ci oraz terminowo¶ci. 3.7.29. Zamawiaj±cy zachowuje prawo dostêpu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie przedstawicieli Zamawiaj±cego. 3.8. Warunki odbioru robót 3.8.1. Wykonawca zg³asza do odbioru wszystkie roboty zanikowe, 3.8.2. Odbiory czê¶ciowe robót bêd± zakoñczone protoko³ami odbioru elementów wykonanych robót. W odbiorach czê¶ciowych uczestnicz±: kierownik budowy lub kierownik robót oraz inspektor nadzoru inwestorskiego. 3.8.3. Po zakoñczeniu robót Wykonawca zobowi±zany jest do uporz±dkowania terenu budowy i przekazania go Zamawiaj±cemu w terminie ustalonym na odbiór robót. 3.8.4. W dniu zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru koñcowego ca³ego zadania, Wykonawca dostarcza inspektorowi nadzoru inwestorskiego wszystkie wymagane dokumenty odbiorowe: dziennik budowy, wyniki kontroli jako¶ci, dokumentacjê powykonawcz±, ¶wiadectwa jako¶ci, certyfikaty, atesty lub inne dokumenty wymienione w rozdz. 3, ust. 3.7, pkt 3.7.5. 3.8.5. Niekompletna dokumentacja odbiorowa powodowaæ bêdzie odmowê Zamawiaj±cego do przyst±pienia do czynno¶ci odbioru koñcowego. 3.8.6. Zamawiaj±cy przyst±pi do czynno¶ci odbiorowych przedmiotu zamówienia w terminie do 10 dni roboczych od daty zg³oszenia gotowo¶ci do odbioru robót, z zastrze¿eniem jw. Podstaw± rozpoczêcia czynno¶ci odbioru koñcowego bêdzie zawiadomienie pisemne Wykonawcy, wpis kierownika budowy do dziennika budowy o zakoñczeniu wszystkich robót bêd±cych przedmiotem zamówienia potwierdzony ze strony Zamawiaj±cego przez inspektora nadzoru oraz potwierdzenie inspektora nadzoru kompletno¶ci przekazanych mu przez Wykonawcê dokumentów odbiorowych. 3.8.7. Z czynno¶ci odbioru koñcowego robót bêdzie spisany protokó³, zawieraj±cy wszelkie ustalenia dokonane w czasie odbioru, jak te¿ terminy wyznaczone na usuniêcie stwierdzonych przy odbiorze wad. Data podpisania protoko³u odbioru robót jest dat± zakoñczenia realizacji przedmiotu zamówienia. 3.8.8. Je¿eli w toku czynno¶ci odbiorowych zostan± stwierdzone wady, to Zamawiaj±cemu przys³uguj± nastêpuj±ce uprawnienia: a/ je¿eli wady nadaj± siê do usuniêcia, mo¿e przerwaæ czynno¶ci lub odmówiæ odbioru do czasu usuniêcia wad, zachowuj±c prawo domagania siê kar umownych z tytu³u zw³oki, je¿eli taka nast±pi, b/ je¿eli wady nie nadaj± siê do usuniêcia, to: - je¿eli nie uniemo¿liwiaj± one u¿ytkowania przedmiotu odbioru, zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy mo¿e odpowiednio do utraconej warto¶ci u¿ytkowej, estetycznej lub technicznej obni¿yæ wynagrodzenie, - je¿eli wady uniemo¿liwiaj± u¿ytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiaj±cy mo¿e odst±piæ od umowy lub ¿±daæ wykonania przedmiotu umowy po raz drugi, zachowuj±c prawo domagania siê kar umownych z tytu³u zw³oki. 3.8.9. Podstaw± do podpisania przez Zamawiaj±cego protoko³u koñcowego odbioru robót bêdzie wykonanie przedmiotu umowy z zastrze¿eniem jak w ustêpie 3.8.8.b. 3.8.10. Zakoñczenie robót i zg³oszenie przez Wykonawcê gotowo¶ci do odbioru koñcowego nast±piæ winno w terminie gwarantuj±cym mo¿liwo¶æ zakoñczenia czynno¶ci odbiorowych i podpisania protoko³u koñcowego odbioru robót w nieprzekraczalnym terminie, okre¶lonym w rozdz. 4 SIWZ. 3.8.11. Szczegó³owe warunki odbioru robót s± zgodne z projektem umowy do³±czonym do SIWZ. 2.9. Warunki rozliczenia robót 3.9.1. Za wykonanie przedmiotu umowy ustala siê wynagrodzenie rycza³towe zgodne z cen± ofertow± Wykonawcy. 3.9.2. Cena rycza³towa uwzglêdnia wszystkie koszty wynikaj±ce z obowi±zków Wykonawcy okre¶lonych w niniejszej SIWZ, i projekcie umowy. 3.9.3. Przedmiot umowy zostanie rozliczony dwiema fakturami. 3.9.4. Pierwsza faktura - czê¶ciowa, na kwotê 75.000,00 z³ brutto, zostanie przez Wykonawcê wystawiona na ¦widnickie Przedsiêbiorstwo Wodoci±gów i Kanalizacji Sp. z o. o, z siedzib±: 58-100 ¦widnica, ul. Wroc³awska 10. Jest to kwota partycypacji ¦PWiK w kosztach realizacji przedmiotu umowy, ustalona z Zamawiaj±cym na mocy porozumienia, stanowi±cego za³±cznik nr 4 do projektu umowy 3.9.5. Pierwsza faktura mo¿e zostaæ wystawiona przez Wykonawcê po bezusterkowym wykonaniu robót objêtych przedmiotem zamówienia na kwotê co najmniej 75.000,00 z³ brutto. 3.9.6. Podstaw± wystawienia faktury czê¶ciowej s± stosowne protoko³y odbioru elementów wykonanych robót rozliczonych faktur± czê¶ciow±, podpisane przez kierownika budowy i potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Uwaga: W przypadku nie wype³nienia przez ¦PWiK warunków przyjêtych w porozumieniu z Zamawiaj±cym, dotycz±cych wspó³finansowania zadania (tj. nie zap³aceniu Wykonawcy za roboty objête pierwsz± faktur±) - Zamawiaj±cy przejmie zobowi±zanie p³atnicze na siebie. 3.9.7. Druga faktura - koñcowa, zostanie wystawiona na Zamawiaj±cego po zakoñczeniu przedmiotu zamówienia i protokolarnym- koñcowym odbiorze robót przez Zamawiaj±cego. 3.9.8. Warunkiem wystawienia faktury przez Wykonawcê jest spe³nienie ³±czne ni¿ej wymienionych warunków: 1) zakoñczenie wszystkich robót objêtych zamówieniem, ³±cznie z usuniêciem wad i usterek ustalonych w trakcie odbioru i zawartych w protokole odbioru robót. 2) pozytywny odbiór koñcowy robót potwierdzony podpisanym przez strony protoko³em odbioru koñcowego wykonanych robót, 3) przekazanie Zamawiaj±cemu uporz±dkowanego terenu budowy, 3.9.9. Termin p³atno¶ci faktur ustala siê do 30 dni od daty dostarczenia p³atnikowi. 3.9.10. W przypadku, gdy Wykonawca zleci³ podwykonawcy wykonanie czê¶ci prac, do faktury VAT Wykonawca do³±czy o¶wiadczenia podwykonawców potwierdzaj±ce otrzymanie wszystkich nale¿nych im kwot za roboty wchodz±ce w sk³ad czê¶ci robót, której faktura dotyczy oraz kopie faktur podwykonawców potwierdzone przez podwykonawców za zgodno¶æ z orygina³em wraz z potwierdzeniami dokonanych przelewów. W przypadku nie przekazania wszystkich wymienionych dokumentów termin zap³aty faktury biegnie od momentu z³o¿enia kompletnej faktury. Niekompletna faktura lub b³êdnie wype³niona bêdzie zwrócona. W przypadku gdy Wykonawca nie zleci³ podwykonawcy wykonywania czê¶ci prac, do faktury VAT Wykonawca do³±czy o¶wiadczenie o nie zlecaniu podwykonawcy wykonania czê¶ci prac. 3.9.11. Je¿eli w terminie okre¶lonym w umowie z podwykonawc± Wykonawca nie dokona w ca³o¶ci lub w czê¶ci zap³aty wynagrodzenia podwykonawcy, a podwykonawca zwróci siê z ¿±daniem zap³aty tego wynagrodzenia bezpo¶rednio przez Zamawiaj±cego na podstawie art. 6471 § 5 k.c. i udokumentuje zasadno¶æ takiego ¿±dania faktur± zaakceptowan± przez Wykonawcê dokumentami potwierdzaj±cymi wykonanie i odbiór fakturowanych robót, Zamawiaj±cy zap³aci na rzecz podwykonawcy kwotê bêd±c± przedmiotem jego ¿±dania. 3.9.12. W przypadku czê¶ciowego udokumentowania rozliczeñ z tytu³u umów o podwykonawstwo, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysoko¶ci pomniejszonej o wysoko¶æ kwot wymagalnych wynagrodzeñ, niewyp³aconych podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom. Zamawiaj±cy dokona potr±cenia powy¿szej kwoty z p³atno¶ci przys³uguj±cej Wykonawcy. 3.9.13. Szczegó³owe warunki rozliczenia robót s± zgodne z projektem umowy do³±czonym do SIWZ..
II.1.5)
V
przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych:
- Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych
- Zamawiaj±cy w oparciu o art.67 ust.1 pkt.6 UPZP przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ uzupe³niaj±cych, stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 25% warto¶ci zamówienia podstawowego i polegaj±cych na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówieñ.
II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 15.06.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 13.1 Oferta powinna byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: 5.000 z³ (s³ownie: piêæ tysiêcy z³otych) 13.2 Wadium winno zostaæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert, tj. przed 12.11.2015 r. przed godz. 09.00. 13.3 Wadium mo¿e byæ wniesione w formach okre¶lonych w art.45 ust.6 UPZP, z tym, ¿e: 1) z³o¿one w pieni±dzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Banku PeKaO. S.A. I Oddzia³ w ¦widnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znale¼æ siê na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Wykonawcy Uwaga! W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata. 2) z³o¿one w gwarancjach (bankowych , ubezpieczeniowych): z tre¶ci gwarancji winno wynikaæ bezwarunkowo, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych art. 46 ust. 5 UPZP tj. w przypadku, gdy Wykonawca: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, d) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 3) Z³o¿one w innej ni¿ pieni±dz formie winno byæ z³o¿one w kasie Zamawiaj±cego jako depozyt, z³o¿ony za potwierdzeniem, przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 13.4 Dowód przelewu lub potwierdzenie depozytu (orygina³) nale¿y do³±czyæ do oferty. 13.5 Wszystkie formy wadium powinny mieæ okre¶lon± wa¿no¶æ zgodn± z okresem zwi±zania ofert±. Bieg terminu zwi±zania ofert± rozpoczyna siê wraz z up³ywem terminu sk³adania ofert. 13.6 Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem jak w ust. 13.8. 13.7 Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 13.8 Zamawiaj±cy zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 13.9 Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a/ odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b/ nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, d/ Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1, pe³nomocnictw, listy podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej, lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ (zakoñczy³) co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie dróg, parkingów o nawierzchni jezdni z mieszanek mineralno-bitumiczych, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 250.000,00 z³. brutto ka¿da (s³ownie: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy z³otych).
III.3.3) Potencja³ techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub dysponowaæ bêdzie osob± przewidzian± do uczestnictwa w wykonaniu zamówienia, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ, wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z pó¼n. zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83 poz. 578 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394). Wskazana osoba winna posiadaæ min. 2 letnie do¶wiadczenie w sprawowaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci minimum 300.000,00 z³ (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych), oraz ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej, zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê ubezpieczenia nie mniejsz± ni¿: 100.000,00 z³. (sto tysiêcy z³otych);
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
- okre¶lenie robót budowlanych, których dotyczy obowi±zek wskazania przez wykonawcê w wykazie lub z³o¿enia po¶wiadczeñ, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienale¿ycie
Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ (zakoñczy³) co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie, rozbudowie lub przebudowie dróg, parkingów o nawierzchni jezdni z mieszanek mineralno-bitumiczych, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 250.000,00 z³. brutto ka¿da (s³ownie: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy z³otych).; - wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
- informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
- op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:
- informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia;
- inne dokumenty dotycz±ce sytuacji ekonomicznej i finansowej:
8.8.6 Je¿eli Wykonawca bêdzie polega³ na zdolno¶ci ekonomiczno - finansowej podmiotów trzecich, do oferty nale¿y do³±czyæ o¶wiadczenie o solidarnej odpowiedzialno¶ci za realizacjê zadania Wykonawcy i tych podmiotów (art. 369 k.c.).;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- aktualn± informacjê z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
III.4.3.2)
- za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
- za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej
- lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
8.9.1 dowód wniesienia wadium, zgodnie z zapisami rozdz.12, (za³±cznik nr 16 do oferty Wykonawcy), 8.9.2 pe³nomocnictwo do podpisania oferty w przypadku, gdy ofertê podpisuje osoba (osoby nie wskazane w dokumencie rejestrowym) upowa¿niona do sk³adania o¶wiadczeñ woli przez Wykonawcê (za³±cznik nr 17 do oferty Wykonawcy), 8.9.3 pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika sk³adaj±cego ofertê w ramach oferty wspólnej (za³. nr 18 do oferty Wykonawcy), 8.9.4 informacjê o przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej, w przypadku gdy Wykonawca nale¿y do grupy kapita³owej (za³. nr 19 do oferty Wykonawcy), 8.9.5 wykaz czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (za³. nr 6 do oferty Wykonawcy). Wykonawca winien uzyskaæ zgodê Zamawiaj±cego na zawarcie umów z podwykonawcami przed zawarciem umowy z Zamawiaj±cym - rozdz. 19. ust. 19.4 specyfikacji. 8.9.6 zaparafowany projekt umowy - za³±cznik B do SIWZ (za³. nr 20 do oferty Wykonawcy),
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95.00
- 2 - Gwarancja jako¶ci - 5.00
IV.2.2)
| przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
21.1 Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy, aby zawar³ z nim umowê w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach jak umowa, której projekt stanowi za³±cznik B do SIWZ (za³. Nr 20 do oferty Wykonawcy). 21.2 Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy bêdzie to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie z³o¿onej w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia. 21.3 Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia Podwykonawcy, z zastrze¿eniem, ¿e zakres robót zleconych Podwykonawcom bêdzie zgodny ze z³o¿on± przez Wykonawcê ofert± w tym zakresie i nast±pi z zachowaniem ni¿ej wymienionych wymogów. 21.4 Do zawarcia przez Wykonawcê umowy z Podwykonawc± lub dalszym Podwykonawc± wymagana jest zgoda Zamawiaj±cego. 21.5 Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w nastêpuj±cych przypadkach: 1) je¿eli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiaj±cego (korzy¶æ ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),np. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez strony umowy, je¿eli te zmiany s± korzystne dla Zamawiaj±cego. 2) je¿eli wyst±pi³y okoliczno¶ci, których przy do³o¿eniu nale¿ytej staranno¶ci strony na dzieñ podpisania umowy przewidzieæ nie mog³y, a wynikaj± one ze zmian przepisów prawa, które nast±pi³y w czasie realizacji zamówienia, np. je¿eli nast±pi zmiana stawki podatku od towarów i us³ug (VAT), 3) w przypadku zmiany sposobu ¶wiadczeñ zwi±zanej z: a. aktualizacj± lub zmian± dokumentacji projektowej (konieczno¶æ opracowania projektu zamiennego i zmiany pozwolenia na budowê), b. odmiennymi od przyjêtych w dokumentacji rozwi±zañ technicznych lub/i materia³owych w przypadku: - gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³oby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, - zmiany obowi±zuj±cego prawa, - niedostêpno¶ci na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowane zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ. 4) zmiany terminu zamówienia w przypadku: a. wyst±pienia kolizji z niezinwentaryzowanymi podziemnymi urz±dzeniami, instalacj± lub obiektami infrastrukturalnymi, b. wyst±pienia szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych w szczególno¶ci: - obfitych i d³ugotrwa³ych opadów atmosferycznych, w szczególno¶ci ¶niegu i deszczu, - niskich temperatur uniemo¿liwiaj±cych realizacjê umowy, - klêsk ¿ywio³owych wystêpuj±cych na terenie objêtym realizacj± umowy. c. wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, d. konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, spowodowane innymi przyczynami zewnêtrznymi niezale¿nymi od Zamawiaj±cego i Wykonawcy, skutkuj±cymi niemo¿liwo¶ci± uzyskania stosowanych decyzji, zezwoleñ i uzgodnieñ, a tak¿e e. niemo¿liwo¶ci terminowego uzyskania stosowanych decyzji, zezwoleñ i uzgodnieñ z powodu opó¼nieñ le¿±cych po stronie wydaj±cych w/w dokumenty, f. wynikaj±cych z konieczno¶ci dostosowania zakresu zadania do powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa, g. wstrzymania prac budowlanych przez w³a¶ciwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, 5) zmian osobowych przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w § 7, ust. 4 projektu umowy w przypadku: a. ¶mierci, choroby lub innych zdarzeñ losowych tych osób, b. nie wywi±zywania siê osób z obowi±zków wynikaj±cych z umowy, c. rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowi±zków. 21.6 Dopuszcza siê wprowadzenie w umowie zmian dotycz±cych tre¶ci o charakterze informacyjnym lub instrukcyjnym, niezbêdnym do realizacji Umowy, w szczególno¶ci zmian dotycz±cych numeru rachunku bankowego Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, zmiany osób upowa¿nionych do komunikowania siê, zmiany osób odpowiedzialnych za potwierdzenie prawid³owej realizacji Umowy wraz z adresami, numerami telefonów, telefaksów, adresów poczty elektronicznej, itp. nie s± zmianami istotnymi i zawsze dopuszczalne za porozumieniem stron. 21.7 Zamawiaj±cy dopuszcza udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1a, pkt 5 i pkt 6 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówieñ Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013r., poz. 907 ze zm.), stanowi±cych nie wiêcej ni¿ 25% warto¶ci zamówienia podstawowego 21.8 Wszelkie zamówienia uzupe³niaj±ce oraz roboty dodatkowe realizowane przez Wykonawcê nie mog± pogorszyæ jako¶ci technicznej i technologicznej przedmiotu zamówienia opisanego w dokumentacji projektowej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Miejski w ¦widnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok. 124, I p..
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 12.11.2015 godzina 09:00, miejsce: Urz±d Miejski w ¦widnicy ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok. 124, I p..
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- "Transformacja energetyczna budynków mieszkalnych w celu ograniczenia niskiej emisji w Gminie ¦widnica" - ETAP II
- Sprz±tanie pomieszczeñ w S±dzie Rejonowym w ¦widnicy, terenu wokó³ posesji, pomieszczeñ archiwalnych w SO w ¦widnicy oraz pomieszczeñ w O¶rodku Kuratorskim nr 1 w ¦widnicy i nr 4 w ¦wiebodzicach
- Zakup samochodu osobowego elektrycznego dla Starostwa Powiatowego w ¦widnicy
- "OCHRONA OBIEKTÓW, OSÓB I MIENIA S¡DU OKRÊGOWEGO W ¦WIDNICY I S¡DU REJONOWEGO W Z¡BKOWICACH ¦L¡SKICH
- Termomodernizacja budynku Przedszkola Miejskiego nr 1 w ¦widnicy, po³o¿onego przy pl. ¦w. Ma³gorzaty 15 w ¦widnicy (...).
- Zakup ambulansu/karetki pogotowia na potrzeby ochrony ludno¶ci
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ulicy Przemys³owej w Prabutach
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie realizacji zadania "Przebudowa dróg gminnych w m. Biebrza"
- Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów w ci±gu drogi powiatowej Nr 1087R Je¿owe - Wola Rani¿owska na odcinku granica powiatu rzeszowskiego i powiatu ni¿añskiego - Nowy Nart
- Budowa odcinka ¶cie¿ki pieszo-rowerowej ul. Jab³oniowa w Ksi±¿enicach i w Urszulinie
- Przebudowa ulicy we wsi Krasnoborki w gminie Sztabin w ramach Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg
- Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ci±gu DW 867 Sieniawa-Hrebenne w ramach projektu: "Nowa jako¶æ Roztocza-rozwój produktów turystycznych zwiêkszaj±cych potencja³ turystyki aktywnej na Roztoczu"
wiêcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





