eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzyżów › Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Sołonka wraz z placami składowania drewna

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-29

Strzyżów: Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Sołonka wraz z placami składowania drewna
Numer ogłoszenia: 129028 - 2015; data zamieszczenia: 29.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Strzyżów , ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów, woj. podkarpackie, tel. 017 2761011.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.strzyzow.krosno.lasy.gov.pl/web/strzyzow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Jednoska Organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Sołonka wraz z placami składowania drewna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych typu wybuduj pn Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Sołonka wraz z placami do składowania drewna. Zakres robót obejmuje: Budowę drogi leśnej o długości ok. 1174 mb, trzech placów składowych oraz mijanki. Wytyczenie w terenie zgodnie z projektem, wykonanie robót ziemnych pod warstwy konstrukcyjne, profilowanie i zagęszczenie warstw, wykonanie warstwy podbudowy z gruntu doziarnionego kruszywem naturalnym warstwą gr. 10 cm, stabilizowanego metodą wzmacniająco - konsolidacyjną (hydrofobizacja), nawierzchnia grysowa (4-16 mm) stabilizowana mechanicznie, wykonanie rowów odprowadzających, wytyczenie w terenie osi przepustów pod koroną drogi zgodnie z projektem, wykonanie wykopów pod przepusty z uprzednim odwodnieniem, wykonanie fundamentu kruszywowego pod przepust, ułożenie przepustów z rur HDPE, zasypanie przepustu wraz z zagęszczeniem warstw zasypki i kontrolą zagęszczenia, profilowanie skarp, obrukowanie wlotów i wylotów do przepustów, a. parametry projektowanej drogi klasa drogi - D, szerokość pasa ruchu - 3,5 m, szerokość poboczy tłuczniowych - 0,75 m, spadek poprzeczny jezdni na prostej - 3,0 %, pochylenie skarp - 1:1,5, kategoria ruchu - KR 1, b. parametry placów składu drewna plac nr 1, w km 0+000, dł. - ok. 81,0 m, spadek poprzeczny - ok. 4,7-7,5 %, powierzchnia - ok. 30,0 ar, plac nr 2, w km 0+815 do 0+873, szerokość - ok. 30,0 m, dł. - ok. 50,0 m, spadek poprzeczny - ok. 0,3 %, powierzchnia - ok. 15,0 ar, plac nr 3, km 1+117,3 do 1+173, szerokość - ok. 24,75 +24,75 m, dł. - ok. 56,0 m, spadek poprzeczny - ok. 4,0 - 5,0%, powierzchnia - ok. 30,0 ar, c. parametry mijanki km 0+300 do km 0+361 - dł. 61,0 m, d. odwodnienie Odwodnienie drogi poprzez rowy przydrożne i przepusty z rur HDPE z obrukowanymi wlotami i wylotami. parametry projektowanych rowów: lewa strona dł. całkowita 572,8 mb, prawa strona dł. całkowita 238,7 mb nachylenie skarp 1:1,5 i średnia głębokości 0,5 m. parametry projektowanych przepustów: km 0+159, HDPE fi 600, dł. 8,0m, wlot i wylot obrukowany kamieniem km 0+343, HDPE fi 600, dł. 13,0m, wlot i wylot obrukowany kamieniem, km 0+593, HDPE fi 600, dł. 8,0m, wlot i wylot obrukowany kamieniem km 0+765, HDPE fi 600, dł. 7,0m, wlot i wylot obrukowany kamieniem, km 1+942, HDPE fi 600, dł. 7,0m, wlot i wylot obrukowany kamieniem, km 1+070, HDPE fi 600, dł. 8,0m, wlot i wylot obrukowany kamieniem, plac składowy nr 2 rura spustowa pod szlakiem leśnym z HDPE fi 400, dł. 6,0m, wlot i wylot obrukowany kamieniem, Miejscem realizacji robot jest miejscowość: Sołonka, gm. Lubenia, pow. Rzeszów, woj. Podkarpackie Zakres robót obejmujący budowę drogi leśnej oraz placów składowych polega na wykonaniu podbudowy o grubości 35 cm z gruntu rodzimego lub wytworzonej w wyniku uzupełniania brakujących frakcji mieszanki (doziarnianie), stabilizowanej środkami trwale zwiększającymi odporność gruntu lub mieszanki gruntowej na absorpcję kapilarną wody. Przez doziarnienie rozumie się grunt spoisty, uzupełniający frakcje drobne lub kruszywo naturalne, uzupełniające grubsze frakcje. W wyniku przyjętego do realizacji rozwiązania ma dojść do optymalnego wzmocnienia sztywności stabilizowanej warstwy oraz do trwałego w czasie uodpornienia podbudowy na negatywne dla konstrukcji nawierzchni zjawiska kapilarności czynnej (absorpcji kapilarnej wody). Roboty polegają na doborze składu mieszanki gruntowej, doprowadzeniu jej do poziomu wilgotności optymalnej, zaaplikowaniu dodatków trwale zwiększających odporność na absorpcję kapilarną wody, a następnie wymieszaniu na zaprojektowaną głębokość 35 cm, wyprofilowaniu i zagęszczeniu do odpowiedniego, wymaganego w STWiORB poziomu, wg zasad podanych w STWiORB. Na tak powstałej podbudowie należy dodatkowo wykonać 4 cm warstwy wierzchniej uszorstniającej (ochronnej) z mieszanki niezwiązanej o frakcji 4 do 16 mm częściowo wprasowanej w warstwę podbudowy. Zamierzeniem Zamawiającego jest ograniczenie do niezbędnego minimum przewożenia mas ziemnych poprzez wykorzystanie w maksymalnym możliwym stopniu istniejącego w korpusie drogi materiału gruntowego. Kluczową wagę Zamawiający przywiązuje do uodpornienia nowobudowanej warstwy drogowej na szczególnie niekorzystne dla obszarów leśnych warunki wodne. Niezbędne dozowania służących do spełniania tego wymogu środków oraz wszelkie testy i badania pomiaru odporności na absorpcję kapilarną mają zostać wykonane zgodnie z procedurami podanymi w aprobatach technicznych przeznaczonych do zastosowania środków, tak, aby uzyskiwane wyniki, jakości były nie mniejsze niż poziomy dopuszczane i podane w aprobatach technicznych tych środków oraz nie mniejsze niż wymagania podane przez Zamawiającego w SIWZWyniki testów wchodzą w zakres początkowych procedur kontroli przydatności i jakości oraz w skład dokumentacji odbiorowej. Wykonanie podbudowy wyłącznie poprzez zwiększenie sztywności warstwy podbudowy, bez zatrzymania procesów podciągania kapilarnego wody w głąb warstwy podbudowy stanowi ofertę wariantową, w niniejszym postępowaniu zostało przez Zamawiającego niedopuszczone i będzie skutkowało odrzuceniem oferty na etapie oceny bądź też (na etapie prowadzenia robót budowlanych) natychmiastowym odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy. Ponieważ Zamawiający nie będzie prowadził na etapie realizacji prac jakichkolwiek testów dla środków nie posiadających przeznaczenia do przyjętego rodzaju robót wymaga on, aby środki przeznaczone do wykonania stabilizacji posiadały w swojej aprobacie technicznej opisy jednoznacznie wskazujące o ich przeznaczeniu i sposobie oddziaływania na grunt w zakresie trwałego zwiększania odporności na absorpcję kapilarną wody.Za środki spełniające wymagania postępowania uważa się takie środki, które: oddziałują na grunt w taki sposób, iż następuje trwała blokada podciągania kapilarnego wody, doprowadzają do wzrostu sztywności warstwy do poziomu wymaganego w specyfikacji i dokumentacji projektowej, posiadają ważną aprobatę techniczną z opisów, której jednoznacznie wynika dopuszczenie środków do stosowania w warstwie podbudowy, wymagane oddziaływanie środka na grunt oraz w której zdefiniowane są procedury badania w zakresie doprowadzania do trwałego wzrostu odporności kapilarnej wody (blokady podciągania kapilarnego wody) oraz wzrostu sztywności, a także wskaźniki oceny tych badań. Na potwierdzenie wymaganego sposobu wykonania zamówienia Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę w ofercie ważnej aprobaty technicznej wydanej dla środków przez stosowny Instytut, posiadającej wszystkie powyżej wymienione zapisy. W celu umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenia oceny rozwiązania równoważnego, Wykonawca proponujący rozwiązanie równoważne zobowiązany jest do złożenia w ofercie zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że oferowane przez Wykonawcę środki chemiczne spełniają wymagania równoważności. Wykonanie podbudowy wyłącznie poprzez zwiększenie sztywności warstwy podbudowy, bez trwałego zwiększenia jej odporność na absorpcję kapilarną wody tj. bez zatrzymania procesów podciągania kapilarnego wody w głąb warstwy podbudowy stanowi ofertę wariantową. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. UWAGA. Zamawiający zastrzega, że mogą wystąpić ograniczenia tonażowe - odpowiednie nośności pojazdu pojawiające się na drogach do projektowanej inwestycji. Powyższe należy wziąć pod uwagę przy przygotowywaniu oferty. Utrudnienia w tym zakresie nie będą mogły stanowić podstawy do zmiany ceny..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy Pzp, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.10.00-8, 45.11.20.00-5, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.10.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 18 000,00 PLN 10.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert, tj. w terminie do 15.06.2015 r. do godz. 9:30 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego 10.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku spośród następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank PEKAO S.A. I Oddział Strzyżów na numer konta 38 1240 2672 1111 0000 3264 9127 Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przelewem bankowym przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 10.4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie. 10.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10.6. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien oryginał gwarancji lub poręczenia złożyć wraz z ofertą w osobnej wewnętrznej kopercie, natomiast kserokopię dokumentu wadialnego dołączyć do oferty. 10.7. W razie wnoszenia wadium w formie pieniężnej w tytule przelewu należy umieścić następującą informację: Wadium PN - Droga Sołonka 10.8. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 10.1. w formie lub formach, o których mowa w pkt 10.3., zostanie wykluczony z postępowania.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia wymagań co do spełnienia tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż wykonał z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 1 robotę budowlaną obejmującą budowę, przebudowę drogi leśnej o wartości co najmniej 600000 PLN netto (słownie: sześćset tysięcy złotych netto),

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje (lub będzie dysponować) co najmniej następującymi maszynami i pojazdami o następujących parametrach: 1) spycharka gąsienicowa min.100 KM - min. 1 szt. 2) Koparko-ładowarka - poj. łyżki pow. 0,25 m3 - min. 2 szt 3) koparka jednonaczyniowa na podwoziu gąsienicowym pojemność łyżki min 0,6 m3 - min. 1 szt. 4) walec statyczny gładki i okołkowany min 1 szt 5) walec wibracyjny - min.13 t - min 1 szt 6) walec gumowy - min. 8t - min. 1 szt. 7) rozścielacz min 1 szt 8) równiarka samojezdna min.120 KM - min. 1 szt. 9) rozsypywacz spoiw min. 12Ton - min. 1 szt. 10) wóz asenizacyjny min. 6000 l - min. 1 szt. 11) samochody samowyładowcze min.8t - min 2 szt 12) recyklery-gruntomieszarki min 1 szt 13) płyty wibracyjne min 1 szt 14) ciągnik kołowy min.360 KM -min. 1 szt.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje (lub będzie dysponować) co najmniej: 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tzn. że posiadają: ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż: 500 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Zamierzeniem Zamawiającego jest ograniczenie do niezbędnego minimum przewożenia mas ziemnych poprzez wykorzystanie w całości istniejącego materiału gruntowego. Kluczową wagę Zamawiający przywiązuje do uodpornienia nowobudowanej warstwy drogowej na szczególnie niekorzystne dla obszarów leśnych warunki wodne. Na potwierdzenie wymaganego sposobu wykonania zamówienia Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę w ofercie ważnej Aprobaty Technicznej wydanej przez stosowny Instytut, z treści, której jednoznacznie będzie wynikać potwierdzenie, że środek(ki) chemiczne przewidziane do zastosowania przez Wykonawcę posiadające właściwości hydrofobowe oddziaływają na grunt w taki sposób, że trwale zwiększają jego odporność na absorpcję kapilarną wody tj. zatrzymują przyszłe procesy podciągania kapilarnego wody w głąb warstwy podbudowy. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Warunkiem równoważności jest wykonanie podbudowy z zastosowaniem środków chemicznych trwale zwiększających odporność gruntów na absorpcję kapilarną wody, których skuteczność działania pozwoli na uzyskanie następującego poziomu uodpornienia podbudowy na procesy podciągania kapilarnego wody (uzyskanie następującego poziomu współczynników): Lp. Nazwa ocenianego współczynnika Oznaczenie Wymagana, jako warunek równoważności wartość współczynnika 1 współczynnik nasiąkania S maksymalnie 0,6 [kg/m2 . h0,5] 2 współczynnik odporności na absorpcję kapilarną R minimalnie 70 [h/m2] W celu umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenia oceny rozwiązania równoważnego, Wykonawca proponujący rozwiązanie równoważne zobowiązany jest do złożenia w ofercie zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że oferowane przez Wykonawcę środki chemiczne spełniają wymagania równoważności. Wykonanie podbudowy wyłącznie poprzez zwiększenie sztywności warstwy podbudowy, bez trwałego zwiększenia jej odporność na absorpcję kapilarną wody tj. bez zatrzymania procesów podciągania kapilarnego wody w głąb warstwy podbudowy stanowi ofertę wariantową. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - czas gwarancji (za wykonany przedmiot zamówienia) - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 PZP Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia. A. W zakresie zmiany terminu realizacji. 1. Zmiany spowodowanej niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie robót, w szczególności: a) klęski żywiołowe, b) wysoki stan wód powierzchniowych spowodowany opadami atmosferycznymi c) utrzymujące się niskie temperatury i pokrywa śnieżna d) rozmiękczenie gruntu uniemożliwiające poruszanie się sprzętu e) wystąpienie innych zagrożeń uszkodzenia dróg dojazdowych w wyniku transportu materiałów 2. Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy, b) wykopaliska archeologiczne 3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie, b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 4. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. 5. Inne okoliczności związane z przedłużającą się procedurą przetargową mające wpływ na termin podpisania umowy i przystąpienie do realizacji prac. B. Warunki dokonania zmiany: 1. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. A1 - A5 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia co może spowodować zmianę terminu realizacji zamówienia lub zmianę wynagrodzenia Wykonawcy - Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. c) powyższe zmiany będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 3. Zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ. Zmiana taka wymagała będzie akceptacji przez Zamawiającego. 4. Pozostałe zmiany: - zmiany wynagrodzenia a) zmiana obowiązującej stawki VAT: - ceny netto określone w umowie/ofercie pozostają niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), w stosunku do stawki obowiązującej w dniu składania ofert, od chwili zmiany podatek VAT w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy. b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. c) Wystąpienie konieczności zmiany podwykonawcy, rezygnacji z podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiana zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę; d) Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność zmiany terminu/terminów wykonania umowy (także z innych powodów niż wymienione powyżej e) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany materiałów urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego. Będą to, przykładowo okoliczności: - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, - powodujące poprawienie parametrów technicznych, - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych: A) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną ,np.: zmiana nr rachunku bankowego), B) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami, Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania zmian a) Zamawiający: wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. b) Wykonawca: wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 2) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). 3). Protokół konieczności wymaga potwierdzenia przez projektanta i zatwierdzenia przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_strzyzow/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: NADLEŚNICTWO STRZYŻÓW ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.06.2015 godzina 09:30, miejsce: NADLEŚNICTWO STRZYŻÓW ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów pokój nr 2 - sekretariat...

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 3.7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 3.7.1. W przypadku, gdy Wykonawca przewiduje możliwość zlecenia wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom jest zobowiązany do: - wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca nie wskaże takich części, będzie to oznaczało, że zamierza wykonywać zamówienie samodzielnie. - podania nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP. 3.7.2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.7.3 Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 3.7.4 Zamawiający, w terminie 7 dni, zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane: 1) niespełniającej wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 2) gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni 3.7.5. Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni uważa się za akceptację projektu umowy przez zamawiającego. 3.7.6. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 3.7.7 Zamawiający, w terminie 7 dni, zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach - niespełniającej wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; - gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni 3.7.8. Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni uważa się za akceptację umowy przez zamawiającego. 3.7.9. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopie zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł. 3.7.10. W przypadku, o którym mowa w pkt. 3.7.9, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia będzie dłuższy niż 30 dni, zamawiający poinformuje o tym wykonawcę i wezwie go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej. Zapisy pkt. 3.7.1. do 3.7.10 stosuje sie odpowiednio do zmian tej umowy o podwykonawstwo. 3.8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3.9. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy Pzp, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. 3.10. Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3.11. Oznaczenie CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i elektroenergetycznych...

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.