eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelce Krajeńskie › Realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo w ruchu drogowym na terenie powiatu strzelecko-drezdeneckiego w ramach projektu KIK 76 Bezpieczeństwo w ruchu drogowym, współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-27

Strzelce Krajeńskie: Realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo w ruchu drogowym na terenie powiatu strzelecko-drezdeneckiego w ramach projektu KIK 76 Bezpieczeństwo w ruchu drogowym, współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
Numer ogłoszenia: 122294 - 2013; data zamieszczenia: 27.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Strzelecko-Drezdenecki , ul. Ks. St. Wyszyńskiego 7, 66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie, tel. 095 7632380, faks 095 7631126.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.fsd.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo w ruchu drogowym na terenie powiatu strzelecko-drezdeneckiego w ramach projektu KIK 76 Bezpieczeństwo w ruchu drogowym, współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji poprawiających bezpieczeństwo w ruchu drogowym obejmujących następujące zadania częściowe: Zadanie częściowe nr 1: W skład zadania częściowego nr 1 wchodzi 5 zadań inwestycyjnych: Zadanie inwestycyjne nr 1 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego przy drodze powiatowej nr 1366F, odcinek w miejscowości Sławno. Projektowany ciąg pieszo-rowerowy rozpoczyna się na skrzyżowaniu drogi powiatowej z drogą gminną w miejscowości Sławno. Ciąg pieszo-rowerowy zaprojektowano z podziałem na chodnik i ścieżkę rowerową o łącznej szerokości 2,5 m. Chodnik jest szerokości 1,0 m, natomiast ścieżka rowerowa 1,5 m. Przy krawędzi jezdni na całej długości zaprojektowano ściek przykrawężnikowy o szerokości 0,4 m wykonany z płyt ażurowych. Otwory w płytach ażurowych pozwalają zachować obecny stosunek wodny w terenie. Ściek jest obniżony względem nawierzchni drogi o 2,0 cm. Ścieżkę rowerową i chodnik zaprojektowano ze spadkiem o wartości 2% w kierunku ścieku. Krawężnik 15x30 cm osadzony na ławie betonowej oddzielający ścieżkę rowerową od ścieku jest wyniesiony 6,0 cm ponad powierzchnię ścieku. Chodnik od strony granicy działki jest ograniczony opornikiem betonowym 8x30 cm. Do bram w ogrodzeniach i działek drogowych zaprojektowano zjazdy o szerokości 3,5 m i 4,0 m i skosach 1:1. Zjazdy oddzielone są od ścieku przykrawężnikowego opornikiem betonowym 15x22 cm osadzonym na ławie betonowej. Opornik betonowy wyniesiony jest 2,0 cm ponad powierzchnię ścieku. Projektowany ciąg pieszo-rowerowy należy ułożyć z dostosowaniem do rzędnych istniejących krawędzi drogi powiatowej. Na całej długości droga posiada pochylenie podłużne rzędu 0,23 - 2,53 % w kierunku wschodnim. Istniejącą nawierzchnię chodnikową należy rozebrać. W podłożu gruntowym należy wykonać koryto i ułożyć poszczególne warstwy konstrukcji zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. Konstrukcja chodnika, ścieżki rowerowej i zjazdów została zaprojektowana na podstawie Dz. U. nr 43, poz. 430 zał. nr 5. Wody opadowe z chodnika i zjazdów odprowadzone zostaną za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych na przyległy teren. Nawierzchnie zaprojektowano z materiałów umożliwiających ich ponowne wykorzystanie lub recykling. Odpady będą stanowiły opakowania po materiałach budowlanych lub uszkodzone w czasie transportu materiały, które zebrane w pojemniki na placu budowy zostaną wywiezione na wysypisko. Wszystkie prace należy prowadzić zgodnie z warunkami BHP i pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia budowlane. Podczas prac w pobliżu maszyn drogowych należy zachować szczególną ostrożność. Projekt nie narusza uzasadnionych interesów osób trzecich. W obszarze inwestycji występuje uzbrojenie podziemne teletechniczne, wodociągowe oraz miejscami kanalizacja. W trakcie prac ziemnych należy zachować szczególną ostrożność przy zbliżaniu się do ww. sieci i prace ziemne prowadzić ręcznie. Włazy do studni teletechnicznych, pokrywy zaworów wodociągowych oraz hydranty należy wyregulować w poziomie do rzędnych projektowanej nawierzchni. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Dla zadania inwestycyjnego nr 1 Wykonawca zobligowany jest przed rozpoczęciem robót opracować projekt czasowej organizacji ruchu i pozyskać decyzję zatwierdzającą ten projekt. Projekt stałej organizacji ruchu wymaga uzyskania nowej decyzji zatwierdzającej, z uwagi na fakt, iż planowano jej wprowadzenie do końca 2010 roku. Do pozyskania nowej decyzji zatwierdzającej stałą organizację ruchu także zobligowany jest Wykonawca robót. Zadanie inwestycyjne nr 2 - Budowa wlotowej szykany zwalniającej prędkość w miejscowości Sokólsko, Gmina Strzelce Krajeńskie, droga nr 1375F, nr działki 172-2. Droga powiatowa nr 1375F na wjeździe do miejscowości Sokólsko od strony Strzelec Krajeńskich. Prosty odcinek drogi otoczony z obu stron terenami rolnymi. Jezdnia szerokości ok 6 m o nawierzchni bitumicznej. Obowiązująca prędkość 90 km/h. Zaprojektowano budowę szykany zwalniającej prędkość z prawostronnym poszerzeniem jezdni przed wjazdem do miejscowości. Elementem wymuszającym zredukowanie prędkości jest projektowana wyspa o szerokości 2,0 m i długości 6,0 m. Wyspę należy wykonać z kostki betonowej koloru czerwonego ograniczonej krawężnikiem betonowym 15x30 cm osadzonym na ławie betonowej z betonu C12/15 wyniesionym 6 cm ponad nawierzchnię jezdni. W miejscu projektowanej wyspy rozdzielającej kierunki ruchu należy wykonać poszerzenie jezdni bitumicznej do otrzymania pasa ruchu o szerokości 3,0 m. Poszerzenie jezdni należy uzyskać przez skos podłużny nawierzchni o stosunku 1:10 z wyokrągleniami o promieniu równym 50 m. Spadek poprzeczny jezdni należy zachować jak istniejący. W odległości 1,0 m od krawędzi projektowanego poszerzenia należy ustawić maszt z zainstalowanymi bateriami słonecznymi od którego poprowadzony zostanie kabel zasilający oznakowanie aktywne zainstalowane na wyspie w postaci znaku C-9 i U-5c stanowiące element stałej organizacji ruchu. Konstrukcję poszerzenia drogi zaprojektowano dla drogi o kategorii ruchu KR3. Poszerzenie jezdni należy zabezpieczyć przed spękaniami frezując istniejącą jezdnię w warstwie ścieralnej oraz wiążącej na szerokość 0,5 m i następnie układając siatkę p. spękaniową o szerokości 1,0 m pod tymi warstwami. Przed przystąpieniem do zasadniczych robót nawierzchniowych należy wykonać: - zdjęcie warstwy gleby o gr. 30 cm, - zasadnicze roboty ziemne (korytowanie). W rejonie rozpatrywanej inwestycji nie występują sieci i urządzenia, które mogłyby kolidować z projektowanymi nawierzchniami. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Zadanie inwestycyjne nr 3 - Budowa przejścia dla pieszych w miejscowości Sokólsko, Gmina Strzelce Krajeńskie, droga nr 1375F, nr działki 172-2. Droga powiatowa nr 1375F w centrum miejscowości Sokólsko. Zlokalizowane przejście dla pieszych znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie zjazdów z posesji oraz dróg dojazdowych, także zlokalizowana jest zatoka autobusowa. Obecna lokalizacja przejścia dla pieszych ze względu na sąsiedztwo zjazdów nie pozwala na wykonanie azyli w osi jezdni. Droga przebiega w odcinku prostym z obu stron znajdują się zabudowania mieszkalne. Jezdnia jest szerokości od 5,7 do 6,0 m o nawierzchni bitumicznej ograniczonej krawężnikami betonowymi. Obowiązująca prędkość 50 km-h. Zaprojektowano przeniesienie przejścia dla pieszych o ok 10 m w kierunku północnym ze względu na sąsiadujące zjazdy i drogi dojazdowe. W wyniku przeniesienia przejścia możliwe jest wykonanie azyli wyspowych z granulatu gumowego i poszerzenie obustronne jezdni. Jezdnia została poszerzona do łącznej szerokości 7,0 m. Poszerzenie uzyskano przez wykonanie skosów krawędzi jezdni o wartości 1:10 na odcinku 8-9 m wyokrąglonych promieniami 30 m na połączeniu z istniejącą krawędzią. Na przejściu dla pieszych poprzez poszerzenie uzyskano azyl o szerokości 1,5 m oraz pasy ruchu dla pojazdów o szerokościach 2,75 m w każdym kierunku. W związku z poszerzeniem jezdni należy przebudować chodnik po stronie wschodniej w bezpośrednim sąsiedztwie przejścia dla pieszych. W wyniku przebudowy chodnika o szerokości 1,3 m należy wykonać skarpę o pochyleniu 1:1,5 na odcinku 11,5 m o wysokości średnio 40 - 50 cm. Nawierzchnie chodnika należy ograniczyć od strony skarpy obrzeżem betonowym 8x30 cm. Krawędź jezdni należy obramować krawężnikiem betonowym 15x30 cm osadzonym na ławie betonowej z oporem z betonu C12-15 wyniesionym na 15 cm ponad nawierzchnię jezdni, natomiast w obrębie przejścia dla pieszych i zjazdu krawężnikiem 15x22 cm obniżonym do wysokości 2 cm w świetle. Spadek poprzeczny jezdni należy zachować jak istniejący. W ramach bezpieczeństwa ruchu należy zamontować progi wyspowe z elementami uzupełniającymi zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Konstrukcję poszerzenia drogi zaprojektowano dla drogi o kategorii ruchu KR3. W miejscu poszerzenia jezdni należy częściowo rozebrać istniejącą nawierzchnią tak, aby pas nowej konstrukcji drogi wynosił minimum 0,5 m. Poszerzenie jezdni należy zabezpieczyć przed spękaniami frezując istniejącą jezdnię w warstwie ścieralnej oraz wiążącej na szerokość 0,5 m i następnie układając siatkę p. spękaniową o szerokości 1,0 m pod tymi warstwami. Przed przystąpieniem do zasadniczych robót nawierzchniowych należy wykonać: - rozebranie istniejącego chodnika wraz z krawężnikiem, - zdjęcie warstwy gleby o gr. 30 cm, - zasadnicze roboty ziemne (korytowanie). W rejonie rozpatrywanej inwestycji występują sieci podziemne w postaci kanalizacji sanitarnej. W pobliżu infrastruktury podziemnej roboty ziemne należy wykonywać ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności. Przed rozpoczęciem prac ziemnych na głębokości większej niż 40 cm, ustalić należy głębokość ułożenia podziemnej infrastruktury metodą przekopu próbnego. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Zadanie inwestycyjne nr 4 - Budowa wlotowej szykany zwalniającej prędkość w miejscowości Sokólsko, Gmina Strzelce Krajeńskie, droga nr 1375F, nr działki 172-2. Droga powiatowa nr 1375F na wjeździe do miejscowości Sokólsko od strony Choszczna. Prosty odcinek drogi otoczony z obu stron terenami rolnymi. Jezdnia szerokości ok 6 - 6,5 m o nawierzchni bitumicznej. Obowiązująca prędkość 90 km-h. Zaprojektowano budowę szykany zwalniającej prędkość z prawostronnym poszerzeniem jezdni przed wjazdem do miejscowości. Elementem wymuszającym zredukowanie prędkości jest projektowana wyspa o szerokości 2,0 m i długości 6,0 m. Wyspę należy wykonać z kostki betonowej koloru czerwonego ograniczonej krawężnikiem betonowym 15x30 cm osadzonym na ławie betonowej z betonu C12-15 wyniesionym 6 cm ponad nawierzchnię jezdni. W miejscu projektowanej wyspy rozdzielającej kierunki ruchu należy wykonać poszerzenie jezdni bitumicznej do otrzymania pasa ruchu o szerokości 3,0 m. Poszerzenie jezdni po obu stronach szykany należy uzyskać przez skos podłużny nawierzchni o stosunku 1:10 z wyokrągleniami o promieniu równym 50 m. W miejscu poszerzenia należy skorygować istniejącą skarpę z maksymalnym pochyleniem 1:1,5. Spadek poprzeczny jezdni należy zachować jak istniejący. W odległości 1,7 m od północno wschodniej krawędzi jezdni należy ustawić maszt z zainstalowanymi bateriami słonecznymi od którego poprowadzony zostanie kabel zasilający oznakowanie aktywne zainstalowane na wyspie w postaci znaku C-9 i U-5c stanowiące element stałej organizacji ruchu. Poszerzenie jezdni należy zabezpieczyć przed spękaniami frezując istniejącą jezdnię w warstwie ścieralnej oraz wiążącej na szerokość 0,5 m i następnie układając siatkę p. spękaniową o szerokości 1,0 m pod tymi warstwami. Przed przystąpieniem do zasadniczych robót nawierzchniowych należy wykonać: - zdjęcie warstwy gleby o gr. 30 cm, - zasadnicze roboty ziemne (korytowanie). W rejonie rozpatrywanej inwestycji nie występują sieci i urządzenia, które mogłyby kolidować z projektowaną zatoką parkingową. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Zadanie inwestycyjne nr 5 - Budowa przejścia dla pieszych w miejscowości Zwierzyn, Gmina Zwierzyn, droga nr 1359F, działki nr: 102, 347. Droga powiatowa nr 1359F w miejscowości Zwierzyn w sąsiedztwie ośrodka zdrowia i szkoły podstawowej. Istniejące przejście dla pieszych znajduje się pomiędzy włączeniem drogi dojazdowej a wjazdem na parking przed ośrodkiem zdrowia. Jezdnia jest szerokości od 5,5 do 5,8 m o nawierzchni bitumicznej ograniczonej krawężnikami betonowymi. Obowiązująca prędkość 50 km/h. Zaprojektowano poszerzenie jezdni w obrębie przejścia dla pieszych do szerokości 7,0 m. Na przejściu dla pieszych poprzez poszerzenie jezdni uzyskano azyl o szerokości 1,5 m oraz pasy ruchu dla pojazdów o szerokościach 2,75 m w każdym kierunku. Poszerzenie uzyskano przez wykonanie skosów krawędzi jezdni o wartości 1:10 na odcinku 7-8 m wyokrąglonych promieniami 30 m na połączeniu z istniejącą krawędzią jezdni po stronie południowej. Natomiast po stronie północnej przesunięto krawędź jezdni o 0,5 m i skorygowano przebieg łuku na skrzyżowaniu. W związku z poszerzeniem jezdni należy przebudować chodnik po obu stronach jezdni w bezpośrednim sąsiedztwie przejścia dla pieszych. Nawierzchnię chodnika należy ograniczyć od strony terenu zielonego obrzeżem betonowym 8x30 cm. Krawędź jezdni należy obramować krawężnikiem betonowym 15x30 cm osadzonym na ławie betonowej z oporem z betonu C12-15 wyniesionym na 15 cm ponad nawierzchnię jezdni, natomiast w obrębie przejścia dla pieszych krawężnik 15x22 cm obniżyć do wysokości 2 cm w świetle. Spadek poprzeczny jezdni należy zachować jak istniejący. W ramach zapewnienia bezpieczeństwa ruchu należy zamontować progi wyspowe z elementami uzupełniającymi i oznakowaniem poziomym oraz pionowym zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. W miejscu poszerzenia jezdni należy częściowo rozebrać istniejącą nawierzchnią tak aby pas nowej konstrukcji drogi wynosił minimum 0,5 m. Poszerzenie jezdni należy zabezpieczyć przed spękaniami frezując istniejącą jezdnię w warstwie ścieralnej oraz wiążącej na szerokość 0,5 m i następnie układając siatkę p. spękaniową o szerokości 1,0 m pod tymi warstwami. Przed przystąpieniem do zasadniczych robót nawierzchniowych należy wykonać: - rozebranie istniejącego chodnika oraz krawężnika, - zdjęcie warstwy gleby o gr. 30 cm, - zasadnicze roboty ziemne (korytowanie). W rejonie rozpatrywanej inwestycji występują sieci podziemne w postaci kanalizacji deszczowej i telekomunikacyjnej. W pobliżu infrastruktury podziemnej roboty ziemne należy wykonywać ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności. Przed rozpoczęciem prac ziemnych na głębokości większej niż 40 cm, ustalić należy głębokość ułożenia podziemnej infrastruktury metodą przekopu próbnego. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ. Wymagany minimalny okres gwarancji na roboty (zadania inwestycyjne nr 1, 2, 3, 4 i 5) wynosi 36 miesięcy. Zadanie częściowe nr 2: W skład zadania częściowego nr 2 wchodzą trzy zadania inwestycyjne nr 6, 7 i 10: Zadanie inwestycyjne nr 6 - Budowa wlotowej szykany zwalniającej prędkość w miejscowości Lubiatów, Gmina Drezdenko, droga nr 1362F, działka nr 215. Droga powiatowa nr 1362F na wjeździe do miejscowości Lubiatów od strony Gościmia. Prosty odcinek drogi otoczony z obu stron terenami rolnymi. Jezdnia szerokości ok 5 m o nawierzchni bitumicznej. Obowiązująca prędkość 90 km/h. Zaprojektowano budowę szykany zwalniającej prędkość z prawostronnym poszerzeniem jezdni przed wjazdem do miejscowości. Elementem wymuszającym zredukowanie prędkości jest projektowana wyspa o szerokości 2,0 m i długości 6,0 m. Wyspę należy wykonać z kostki betonowej koloru czerwonego ograniczonej krawężnikiem betonowym 15x30 cm osadzonym na ławie betonowej z betonu C12-15 wyniesionym 6 cm ponad nawierzchnię jezdni. W miejscu projektowanej wyspy rozdzielającej kierunki ruchu należy wykonać poszerzenie jezdni bitumicznej do otrzymania pasa ruchu o szerokości 2,8 m. Poszerzenie jezdni po obu stronach szykany należy uzyskać przez skos podłużny nawierzchni o stosunku 1:10 z wyokrągleniami o promieniu równym 50 m. Spadek poprzeczny jezdni należy zachować jak istniejący. W odległości 1,4 m od wschodniej krawędzi jezdni należy ustawić maszt z zainstalowanymi bateriami słonecznymi od którego poprowadzony zostanie kabel zasilający oznakowanie aktywne zainstalowane na wyspie w postaci znaku C-9 i U-5c stanowiące element stałej organizacji ruchu. Konstrukcję poszerzenia drogi zaprojektowano dla drogi o kategorii ruchu KR3. Poszerzenie jezdni należy zabezpieczyć przed spękaniami frezując istniejącą jezdnię w warstwie ścieralnej oraz wiążącej na szerokość 0,5 m i następnie układając siatkę p. spękaniową o szerokości 1,0 m pod tymi warstwami. Przed przystąpieniem do zasadniczych robót nawierzchniowych należy wykonać: - zdjęcie warstwy gleby o gr. 30 cm, - zasadnicze roboty ziemne (korytowanie). W rejonie rozpatrywanej inwestycji nie występują sieci i urządzenia, które mogłyby kolidować z projektowaną zatoką parkingową. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Zadanie inwestycyjne nr 7 - Budowa wlotowej szykany zwalniającej prędkość w miejscowości Lubiatów, Gmina Drezdenko, droga nr 1362F, działka nr 303-3. Droga powiatowa nr 1362F na wjeździe do miejscowości Lubiatów od strony Sowiej Góry przed pierwszymi zabudowaniami. Odcinek drogi bezpośrednio za łukiem poziomym od strony wewnętrznej otoczony z obu stron terenami zalesionymi. Jezdnia szerokości ok 5,2 m o nawierzchni bitumicznej. Obowiązująca prędkość 40 km-h. Zaprojektowano budowę szykany zwalniającej prędkość z prawostronnym poszerzeniem jezdni przed wjazdem do miejscowości. Elementem wymuszającym zredukowanie prędkości jest projektowana wyspa o szerokości 1,5 m i długości 5,5 m. Wyspę należy wykonać z kostki betonowej koloru czerwonego ograniczonej krawężnikiem betonowym 15x30 cm osadzonym na ławie betonowej z betonu C12-15 wyniesionym 6 cm ponad nawierzchnię jezdni. W miejscu projektowanej wyspy rozdzielającej kierunki ruchu należy wykonać poszerzenie jezdni bitumicznej do otrzymania pasa ruchu o szerokości 2,8 m. Poszerzenie jezdni po obu stronach szykany należy uzyskać przez skos podłużny nawierzchni o stosunku 1:5 z wyokrągleniami o promieniu równym 50 m. Spadek poprzeczny jezdni należy zachować jak istniejący. Przy północnej krawędzi jezdni należy ustawić maszt z zainstalowanymi bateriami słonecznymi od którego poprowadzony zostanie kabel zasilający oznakowanie aktywne zainstalowane na wyspie w postaci znaku C-9 i U-5c stanowiące element stałej organizacji ruchu. Konstrukcję poszerzenia drogi zaprojektowano dla drogi o kategorii ruchu KR3. Poszerzenie jezdni należy zabezpieczyć przed spękaniami frezując istniejącą jezdnię w warstwie ścieralnej oraz wiążącej na szerokość 0,5 m i następnie układając siatkę p. spękaniową o szerokości 1,0 m pod tymi warstwami. Przed przystąpieniem do zasadniczych robót nawierzchniowych należy wykonać: - rozebranie istniejącego chodnika wraz z krawężnikiem, - zdjęcie warstwy gleby o gr. 30 cm, - zasadnicze roboty ziemne (korytowanie). W rejonie rozpatrywanej inwestycji występują sieci podziemne w postaci sieci energetycznej. W pobliżu infrastruktury podziemnej roboty ziemne należy wykonywać ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności. Przed rozpoczęciem prac ziemnych na głębokości większej niż 40 cm, ustalić należy głębokość ułożenia podziemnej infrastruktury metodą przekopu próbnego. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Zadanie inwestycyjne nr 10 - Budowa przejścia dla pieszych w miejscowości Gościm, Gmina Drezdenko, droga nr 1362F, działka nr 587. Droga powiatowa nr 1362F w miejscowości Gościm przed Ośrodkiem Rehabilitacyjno-Wypoczynkowym. Istniejące przejście dla pieszych znajduje się przy wjeździe na ośrodek oraz w osi drogi dojazdowej z płyt betonowych. Droga powiatowa jest szerokości 5,5 m o nawierzchni bitumicznej. Obowiązująca prędkość 50 km/h. Zaprojektowano poszerzenie jezdni w obrębie przejścia dla pieszych do szerokości 7,0 m. Na przejściu dla pieszych poprzez poszerzenie jezdni uzyskano azyl o szerokości 1,5 m oraz pasy ruchu dla pojazdów o szerokościach 2,75 m w każdym kierunku. Poszerzenie uzyskano przez wykonanie skosów krawędzi jezdni o wartości 1:10 na odcinku 7-8 m. Po obu stronach należy wykonać korektę dojść do przejścia poprzez rozebranie nawierzchni betonowej i wykonanie dojść z kostki betonowej oraz ustawienia krawężnika betonowego 15x30 cm na połączeniu z jezdnią, natomiast od strony terenu zielonego należy dojścia ograniczyć obrzeżem betonowym 8x30 cm. Przejście dla pieszych zostanie wykonane jako próg płytowy co ograniczy prędkość pojazdów. Spadek poprzeczny jezdni należy zachować jak istniejący. W miejscu przebudowy dojścia pieszego należy wyciąć rosnące w pasie drogowym drzewo z gatunku Brzoza o średnicy pnia 40 cm na wysokości 1,3 m. W ramach zapewnienia bezpieczeństwa ruchu należy zamontować próg płytowy wraz z elementami uzupełniającymi i oznakowaniem poziomym oraz pionowym zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Konstrukcję poszerzenia drogi zaprojektowano dla drogi o kategorii ruchu KR3. W miejscu poszerzenia jezdni należy częściowo rozebrać istniejącą nawierzchnią tak aby pas nowej konstrukcji drogi wynosił minimum 0,5 m. Poszerzenie jezdni należy zabezpieczyć przed spękaniami frezując istniejącą jezdnię w warstwie ścieralnej oraz wiążącej na szerokość 0,5 m i następnie układając siatkę p. spękaniową o szerokości 1,0 m pod tymi warstwami. Przed przystąpieniem do zasadniczych robót nawierzchniowych należy wykonać: - przeniesienie punktu osnowy geodezyjnej (nr 0519) - rozebranie istniejącego chodnika wraz z krawężnikiem, - zdjęcie warstwy gleby o gr. 30 cm, - zasadnicze roboty ziemne (korytowanie). W rejonie rozpatrywanej inwestycji występują sieci podziemne w postaci kanalizacji ogólnospławnej. W pobliżu infrastruktury podziemnej roboty ziemne należy wykonywać ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności. Przed rozpoczęciem prac ziemnych na głębokości większej niż 40 cm, ustalić należy głębokość ułożenia podziemnej infrastruktury metodą przekopu próbnego. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz projektem wykonawczym. Wymagany minimalny okres gwarancji na roboty (zadania inwestycyjne nr 6, 7 i 10) wynosi 36 miesięcy..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego, pod warunkiem, iż zamówienie zgodne będzie z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.21 - Malowanie nawierzchi 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.61 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości: dla zadania częściowego nr 1: 7.000 zł, dla zadania częściowego nr 2: 2.500 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-?kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Gospodarki Żywnościowej konto nr 73 2030 0045 1110 0000 0231 6800. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.), należy złożyć w formie oryginału. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelnym podpisem (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 12.04.2013r., do godz. 900 . Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie Wykonawcy, który w określonym terminie nie złożył wymaganych oświadczeń lub dokumentów lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia/ nie spełnia. Zadania częściowe nr 1, 2: - Wykonawcy przedłożą oświadczenie na załączonym druku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia/ nie spełnia. Zadanie częściowe nr 1: - Wykonawcy wykonali w ostatnich pięciu latach 3 zamówienia publiczne, każde z nich o wartości minimum 450.000 zł, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem roboty stanowiące przedmiot zamówienia (budowa i przebudowa dróg lub chodników lub ścieżek rowerowych lub parkingów). Zadanie częściowe nr 2: - Wykonawcy wykonali w ostatnich pięciu latach 3 zamówienia publiczne, każde z nich o wartości minimum 150.000 zł, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem roboty stanowiące przedmiot zamówienia (budowa i przebudowa dróg lub chodników lub ścieżek rowerowych lub parkingów).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia/ nie spełnia. Zadania częściowe nr 1,2:Wykonawcy posiadają minimum: układarkę mas bitumicznych, walec ogumiony, walec stalowy wibr., koparko-ładowarkę, zagęszczarkę lub ubijarkę, gilotynę do cięcia kostki brukowej, chwytak do krawężników, środki transportowe.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia/ nie spełnia. Zadania częściowe nr 1, 2: - Wykonawcy dysponują kierownikiem budowy (może to być wyłącznie osoba uprawniona do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie) oraz co najmniej 5 osobami do obsługi pojazdów z odpowiednimi uprawnieniami i do obsługi sprzętu wymienionego w punkcie III.3.3.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Spełnia/ nie spełnia. - Wykonawca posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że jest on ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż: dla zadania częściowego nr 1: 400.000 zł; dla zadania częściowego nr 2: 150.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada:dokument dotyczący charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, dokument dotyczący zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, wypełniony formularz ofertowy, parafowany wzór umowy, wypełniony formularz cenowy, pełnomocnictwo (jeżeli upoważniono osobę (-y) do reprezentacji).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Rękojmia i gwarancja - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje następujące możliwości dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty: 1. Zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, od których uzależnione jest wykonanie ich zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie robót. 2. Zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT. 3. Zmiana kierownika robót w przypadku pozytywnie rozpatrzonego przez Zamawiającego wniosku uzasadniającego dokonanie takich zmian. 4. Zmiana podwykonawcy robót.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.fsd.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Strzelcach Krajeńskich ul. Ks. St. Wyszyńskiego 7 66-500 Strzelce Krajeńskie, II piętro pokoje nr: 212 oraz 213..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Strzelcach Krajeńskich ul. Ks. St. Wyszyńskiego 7 66-500 Strzelce Krajeńskie, I piętro pokój nr 103..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.