eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kartuzy › Roboty budowlane polegające na drenażu wewnętrznego podposadzkowego piwnicy istniejącego starego budynku, drenażu zewnętrznego budynku i przepompowni starego budynku Urzędu Skarbowego w Kartuzach



Ogłoszenie z dnia 2011-04-06

Kartuzy: Roboty budowlane polegające na drenażu wewnętrznego podposadzkowego piwnicy istniejącego starego budynku, drenażu zewnętrznego budynku i przepompowni starego budynku Urzędu Skarbowego w Kartuzach
Numer ogłoszenia: 108707 - 2011; data zamieszczenia: 06.04.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy w Kartuzach, ul. Kościerska 13, 83-300 Kartuzy, woj. pomorskie, tel. 058 685 28 00, faks 058 685 28 01.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane polegające na drenażu wewnętrznego podposadzkowego piwnicy istniejącego starego budynku, drenażu zewnętrznego budynku i przepompowni starego budynku Urzędu Skarbowego w Kartuzach.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty budowlane polegające na drenażu wewnętrznego podposadzkowego piwnicy istniejącego starego budynku, drenażu zewnętrznego budynku i przepompowni starego budynku Urzędu Skarbowego w Kartuzach.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.03.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Starogardzkie Przedsiębiorstwo Budowlane S-BUD S.A., ul. Ceynowy 27, 83-200 Starogard Gdański, kraj/woj., kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 75000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 87255,28

  • Oferta z najniższą ceną: 87255,28 / Oferta z najwyższą ceną: 87255,28

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Zamówienia udzielono na podstawie art. 67 ust 1 pkt 5 lit a) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Uzasadnienie faktyczne: W trakcie robót rozbiórkowych w piwnicy, po zdjęciu starych warstw posadzki stwierdzono, że poziom wód gruntowych dochodzi do poziomu projektowanej posadzki. W czasie obfitych opadów deszczu, szczególnie w okresie jesiennym i wiosennym na posadzce pojawiała się woda. Sytuacja wahania poziomu wód gruntowych uległa znacznemu pogorszeniu po wybudowaniu nowego budynku i wykonaniu zagospodarowania terenu, gdzie dochodziło do zalewania pomieszczeń archiwum. Mając na uwadze powyższe, konieczne jest wykonanie drenażu podposadzkowego wraz z osuszaniem, ponieważ dotychczas dużym problemem dla tut. urzędu była pojawiająca się woda w archiwum. W dokumentacji projektowej przedmiotowy zakres robót nie jest uwzględniony. Obecna sytuacja poziomu wód gruntowych jest bardzo niepokojąca, gdyż w linii brzegowej ul. Kościerskiej od strony lasu ciągle jest utrzymujący się wysoki stan wody. Nie zabezpieczenie obiektu przed przedostawaniem się wody do pomieszczeń archiwalnych będzie powodowało zarówno duże problemy jak i straty finansowe. Wykonane projekty przewidują w podziemiach montaż regałów samojezdnych więc zamyka to jakąkolwiek możliwość późniejszych ewentualnych prac zabezpieczających. Bardzo ważnym czynnikiem jest również osuszenie pomieszczeń, do których dotychczas dostawała się woda, żeby uniknąć przedostawania się po kapitalnym remoncie wilgoci. W celu zabezpieczenia remontowanych pomieszczeń piwnicy przed ingerencją wód gruntowych konieczne jest wykonanie drenażu zewnętrznego i wewnętrznego podposadzkowego wraz z przepompownią. Drenaż wewnętrzny powinien obejmować wszystkie pomieszczenia i korytarz, natomiast drenaż zewnętrzny powinien być ułożony wzdłuż ściany południowej i zachodniej starego budynku. Wody z instalacji drenażu należy odprowadzić do nowej studni, która będzie pełnić funkcje przepompowni. Woda ze studni tłoczona będzie do istniejącej kanalizacji deszczowej. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Wartość robót podstawowych wynosi brutto 6.735.395,74 zł natomiast wartość robót dodatkowych wynosi 87.255,28 zł. brutto. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego z przyczyn, o których mowa wyżej. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Roboty wskazane przedmiotowym protokołem nie zostały ujęte na żadnych mapach, a co za tym idzie w kosztorysach ani żadnej innej dokumentacji sporządzonej do zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż S-BUD (wykonującemu zamówienie podstawowe) doprowadziłoby do poniesienia wyższych kosztów wykonania zamówienia ze względu na m.in. organizację placu budowy. Zatem z przyczyn gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie przez Urząd wyższych kosztów w stosunku do wartości oferty przedstawionej przez dotychczasowego wykonawcę robót. Koszt wykonania robót dodatkowych oszacowano na podstawie: kosztorysu inwestorskiego przedłożonego przez Inspektora Nadzoru - Ireneusza Tackowiaka wynosi: 92.250 brutto

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.