eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tarnowskie Góry › Wykonanie prac pielęgnacyjnych w drzewostanie oraz konserwacja rowów w Parku w Reptach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-06-27

Tarnowskie Góry: Wykonanie prac pielęgnacyjnych w drzewostanie oraz konserwacja rowów w Parku w Reptach
Numer ogłoszenia: 107243 - 2007; data zamieszczenia: 27.06.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 032 3933600, 3933855, fax 032 3933602.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.tarnowskiegory.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie prac pielęgnacyjnych w drzewostanie oraz konserwacja rowów w Parku w Reptach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: A. Ogólna charakterystyka obiektu 1. Park w Reptach stanowi kompleks parkowy o łącznej powierzchni ok. 170 ha. Ze względu na wartości przyrodnicze o znaczeniu dla kultury regionu w 1968r. park został wpisany do rejestru zabytków dawnego województwa katowickiego. Na terenie parku występuje bogata i zróżnicowana flora w postaci zespołów leśno-łąkowych oraz rośnie wiele starych i cennych drzew, w tym drzew pomnikowych. Przez park przepływa rzeka Drama w malowniczej dolinie stanowiącej dość głębokie wcięcie ok. 20m poniżej przeciętnej wysokości sąsiednich terenów. Rozporządzeniem Wojewody Śląskiego z dnia 11 lipca 2002r. wprowadzono ochronę przyrodniczą w postaci zespołu przyrodniczo-krajobrazowy \Park w Reptach i dolina Dramy\ w skład którego wchodzi obszar zabytkowego Parku w Reptach. 2. Gmina Tarnowskie Góry jest właścicielem znacznej części parku o powierzchni ok. 154ha, która otacza znajdujące się w centralnej części parku ośrodki - GCR-Repty i Salezjański Ośrodek Szkolno-Wychowawczy. Część parku stanowiąca własność Gminy Tarnowskie Góry została zabezpieczona barierami i bramami zamontowanymi na głównych alejach wjazdowych do parku zarówno od strony zewnętrznej jak i wewnętrznej, w celu wyeliminowania ruchu samochodowego. Na terenie parku znajduje się własność SMZT w postaci Sztolni \Czarny Pstrąg\, która jest odwiedzana przez liczne wycieczki, turystów indywidualnych. Teren parku jest miejscem wypoczynku mieszkańców Tarnowskich Gór oraz kuracjuszy GCR-Repty. Na jego terenie znajduje się również stadion sportowy na którym odbywają się, zwłaszcza w sezonie letnim, mecze piłkarskie oraz inne imprezy ogólnodostępne. B. Zakres rzeczowy zadania 1. Oczyszczenie terenu z podrostów w oddz. 2f, 3i i innych oddziałach wzdłuż alejek - 1,67ha 2. Czyszczenie wczesne oddz. 2g, 1k/j/h - 1,92 ha 3. Zwalczanie rdestowca ostrokończystego - 0,30ha 4. Konserwacja rowów melioracyjnych i przepustów o łącznej długości 1.227,30 mb, w tym: a) rowy - 1.130,00mb b) przepusty - 97,30mb 5.Wykaszanie trawy, chwastów i samosiewek ze skarp rowów - 3.955,00 m2 , 6. Wygrabianie liści spod kasztanowców - 5 100,00 m2 7. Sadzenie drzew iglastych i liściastych - 60szt. 8. Wycinki sanitarne drzew świerkowych - 20szt. 9. Usuwanie drzew - wiatrołomów i wiatrowałów - 71szt. 10. Wyrób drewna wg sortymentów -119m3 Opis prac i wymagań pielęgnacyjnych: 1. Oczyszczenie terenu z podrostów w oddz. 2f, 3i i innych oddz. wzdłuż alejek - 1,67ha Zadanie polega na 1-krotnym w sezonie usunięciu (w okresie VII-IX) podrostu w oddz. 2f oraz w oddziałach w których prowadzone będą nasadzenia drzew przez: - wycięcie podrostów głównie malin, jeżyn, bzu czarnego, samosiewów drzew (których wiek nie przekracza 5 lat i Ø pnia drzewek do 7cm), niepożądanych lub rosnących w zbyt dużym zagęszczeniu na danej powierzchni takich jak: dąb czerwony, klon, buk, robinia i innych wskazanych w terenie dla konkretnego oddziału przez Zamawiającego oraz - zebranie i wyniesienie powstałej masy na odległość do 30m pocięcie na odcinki dogodne do transportu lub zrębkowanie i wywóz z parku. 2. Czyszczenie wczesne w oddz. 2g, 1k/j/h -1,92ha. Zadanie polega na: - 1-krotnym w sezonie wycięciu (w okresie IX-X) przy użyciu pilarki i innych narzędzi pomocniczych drzew chorych, wadliwych lub niepożądanych: dąb czerwony, klon, topola, wierzba i inne o obwodach pni do 25 cm w ilości ok. 300 szt. oznaczonych i wskazanych przez Zamawiającego w terenie, - pozyskanie gałęzi o średnicy dolnej w korze Ø 3-7(8)cm, ich odciągnięcie na odległość do 20m, z ułożeniem w stosy przeznaczone do dalszej manipulacji, - zebranie i wyniesienie pozostałej masy na odległość do 50 m, pocięcie na odcinki dogodne do transportu lub zrębkowanie i wywóz z parku. 3. Zwalczanie rdestowca ostrokończystego z terenu o łącznej powierzchni 0,30 ha. Zadanie polega na zwalczaniu bardzo ekspansywnej byliny rosnącej w różnych częściach parku (4-6 miejsc w oddz. 1b, 1d, 2a, 2c), o łącznej pow. 0,30 ha, w tym: a) 2-krotne ścięcie (na przełomie VII oraz VIII/IX) roślin rdestowca o wysokości roślin ok.1,0m z zebraniem i wywiezieniem z parku powstałej masy, b) wykonanie 1-krotnego oprysku środkiem chwastobójczym (np. Randup) powierzchni porośniętej rdestowcem w okresie 2-3 tygodni po I ścięciu roślin. Zwalczanie rdestowa na w.w powierzchni i w wyżej określonym zakresie prowadzone jest corocznie. Należy stosować środki ochrony roślin dopuszczone do obrotu i stosowania przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 4. Konserwacja rowów melioracyjnych i przepustów na długości łącznej 1.227,30 mb w oddz. 2a, 2c, 2i, 2j, 2h, 3b, 3c, 3n) jeden raz w sezonie (VII - zaznaczone na mapce), w tym: a) oczyszczenie przepustów rurowych w ilości 9 sztuk z namułów, o łącznej długości 97,30mb (średnice przepustów w zakresie 25-80 cm, długości w zakresie 6,20-22,0m) w tym: - Ø przepustu 0,60 m. - 6 szt. o łącznej długości 60,60m i następujących długościach: 16,00mb, 19,50mb, 8,50mb, 6,30mb x 2, 6,20mb - Ø przepustu 0,80 m. - 1 szt. o długości 8,50m. - Ø przepustu 0,30 m. - 1 szt. o długości 6,20m - Ø przepustu 0,25 m - 1 szt. o długości 22,00m przez wydobycie namułu z przewodu przepustu z odrzuceniem na poboczu cieku oraz rozplantowaniem wydobytego namułu na skarpach poza grzbietem rowu przy zamuleniu 1/3-1/2 światła przewodu przepustu, b) ręczne usuwanie warstwy namułu o grubości średniej 10-15cm z cieków o szerokości dna ok. 60cm, w 90% utwardzonego płytami betonowymi z wydobyciem namułu z cieku i wyrzuceniem na pobocze oraz rozplantowaniem namułu na skarpach poza grzbietem rowu, z cieku o łącznej długości 1.130,00 m w tym: - ciek o głębokości do 1,0m. o łącznej długości 890,00mb, - ciek o głębokości do 1,5 m. o łącznej długości 240,00mb Konserwacja rowów i przepustów w wyżej określonym zakresie prowadzone jest corocznie. 5. Wykoszenie trawy, chwastów, jednorocznych samosiewów ze skarp rowów - 3 955,00m2 Wykoszenie (VII) ze skarp rowów i terenu wzdłuż krawędzi rowów pasem o szerokości 1,00 - 1,50m przy łącznej długości rowów 1 130,00mb, w tym: - ciek o głębokości do 1,0m o łącznej długości 890,00mb - ciek o głębokości do 1,5m o łącznej długości 240,00mb z wygrabieniem i rozrzuceniem powstałej masy roślinnej w parku poza grzbietem rowu. Wyżej określone wykaszanie prowadzone jest corocznie. 6. Wygrabianie liści spod drzew kasztanowców - 5 100,00m2 Zadanie polega na: - wygrabieniu liści spod drzew kasztanowców (58szt.) rosnących w pobliżu alejek parkowych, które opadły na skutek żerowania szkodnika kasztanowców - szrotówka kasztanowcowiaczka wraz z ich załadunkiem i wywozem (powierzchnię do wygrabiania określono jako sumę powierzchni rzutu koron drzew kasztanowców ), - zdjęcie opasek lepowych z folii streczowej z pni drzew (58szt.) spod których wygrabiono liście i ich wywóz z parku. Drzewa kasztanowców rosną w parku w oddz. 1 i,k, oddz. 3 a,d,m,n,l, oddz. 2 b,f (zgodnie z załączoną mapką z lokalizacją kasztanowców) i mają założone na pniach na wys. ok. 1,00m od ziemi opaski lepowe z folii streczowej. Wygrabianie liści powinno się odbywać etapowo: I etap - po opadnięciu ok. 50% liści (lipiec), II etap - po opadnięciu wszystkich liści z drzew (w okresie wrzesień-październik). Uwaga!!! Wygrabione liście należy wywieźć z parku i zmagazynować w taki sposób, aby znalazły się pod warstwą ziemi o grubości min.5.cm lub np. umieścić na wysypisku odpadów (liście mogą stanowić warstwę przesypującą zdeponowane na wysypisku odpady) i jak najszybciej przysypać je warstwą ubitych odpadów, co uniemożliwi rozwój i wylot szkodników. 7. Sadzenie drzew - 60 szt. Zadanie polega na posadzeniu (IX, X) 60 szt. drzew form naturalnych (materiał roślinny Zamawiającego) w pojemnikach lub materiał kopany (liściaste) w kilku miejscach w parku (oddz. 2b,c,f,i, 3i, h ,4d,) wg wskazań Zamawiającego na podstawie planu nasadzeń zatwierdzonego przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach, w tym: - 30 szt. drzew iglastych: choina, sosna, daglezja o wysokości 1,00-1,60m, w pojemnikach o pojemności 30 litrów, - 30 szt. drzew liściastych: buki, dęby o wysokości 1,50m-2,50m, w tym: a) buki zwyczajne odm. czerwonolistna i zwisająca obwód pnia 12-14cm, wysokość 2,50m, pojemnik o pojemności 76 litrów - ok. 13 % drzew liściastych b) buki zwyczajne, dęby szypułkowe, lipy drobnolistne - wysokość 1,50-2,00m, pojemnik o pojemności 30 litrów lub materiał kopany - 87 % drzew liściastych, w tym: - wykopanie dołów o odpowiedniej wielkości z zaprawą dołów do połowy głębokości mieszanką torfu i ziemi kompostowej, - posadzenie drzew wraz z podlaniem po posadzeniu, - zabezpieczenie posadzonych drzew palikami o średnicy ok. 7cm - po 3 szt. na drzewo i przywiązanie drzew do palików przy użyciu sznura konopnego. 8. Wycinki sanitarne drzew świerkowych zaatakowanych przez kornika drukarza - 20 szt. Zadanie należy zrealizować w terminie do 27 lipca 2007r. przez: - ścinanie piłą mechaniczną u podstawy drzew stojących, wywałów i złomów zaatakowanych przez kornika wskazanych i oznaczonych przez Zamawiającego w terenie, - obcięcie wierzchołka, okrzesanie dłużycy w taki sposób, aby drewno spełniało wymagania wymiarowe i jakościowe określone w PN-92/D-95017, - odciągnięcie gałęzi na odległość do 20m, zgrabienie kory wraz z ich przemieszczeniem na odległość do 20m. z ułożeniem w stosy i spaleniem w celu zniszczenia szkodników żerujących pod korą wycinanych drzew lub wywozem z parku. a) iglaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø 20-40 cm - 9 szt. b) iglaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø 41-60 cm - 8 szt. c) iglaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø powyżej 61 cm - 3 szt. 9. Wycinki drzew iglastych zniszczonych przez wichurę (wiatrołomy, wiatrowały-gł.świerki)-20 szt. Zadanie polega na: - ścinaniu piłą mechaniczną u podstawy drzew stojących, wiatrołomów i wiatrowałów (w ilości 50 na 50%) oznaczonych i wskazanych w terenie przez Zamawiającego, - obcięcie wierzchołka i okrzesaniu gałęzi w taki sposób, aby drewno spełniało wymagania wymiarowe i jakościowe określone w PN-92/D-95017, - odciągnięcie gałęzi na odległość do 20m, zgrabienie kory wraz z ich przemieszczeniem na odległość do 20m. z ułożeniem w stosy i spaleniem lub wywozem z parku. Uwaga !!! Ogniska rozpalane na terenie parku należy na koniec każdego dnia koniecznie zagasić ! a) iglaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø 20-40 cm - 8 szt. b) iglaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø 41-60 cm - 11 szt. c) iglaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø powyżej 61 cm - 1 szt. 10. Wycinki drzew liściastych zniszczonych przez wichurę (buki, dęby, graby, topole) - wiatrołomów i wiatrowałów - 51 szt. Zadanie polega na: - ścinanie piłą mechaniczną u podstawy drzew - wiatrołomy (54%) i wiatrowały (46%) wskazanych i oznaczonych przez Zamawiającego w terenie, Uwaga!!! Wśród powyższych drzew znajdują się drzewa zawieszone, które stanowią 10% . - obcinanie gałęzi o Ø w korze do 7cm, ich odciągnięcie na odległość do 20m i posortowanie na: a) gałęzie o średnicy dolnej w korze Ø 3-7cm z ułożeniem w stosy z przeznaczeniem do dalszej manipulacji, b) gałęzie o Ø w korze poniżej 3cm z ułożeniem w stosy i spaleniem lub zrębkowaniem i wywozem z parku, - obcięcie pozostałych gałęzi i konarów z przeznaczeniem do dalszej manipulacji. Zadanie należy zrealizować w 1/3 zakresu prac w okresie do końca VII, 1/3 zakresu do dońca IX, natomiast pozostały zakres do 10.XII Uwaga !!! Ogniska rozpalane na terenie parku należy na koniec każdego dnia koniecznie zagasić ! a) liściaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø do 20 cm - 17 szt. b) liściaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø 21-40 cm - 15 szt. c) liściaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø 41-60 cm - 11 szt. d) liściaste o średnicach pni mierzonych na wysokości 1,30m Ø powyżej 61 cm - 8 szt. 11. Wyrób drewna wg sortymentów: a) wyrób gałęzi liściastych - 10.00m3 Polega na całkowitym wyrobie przy użyciu pilarki i innych narzędzi pomocniczych ręcznych gałęzi liściastych o średnicy dolnej w korze Ø od 3,0-7,0 cm pozyskanych ze ściętych drzew liściastych oraz pochodzących z czyszczeń wczesnych przez: - pocięcie pozyskanej masy na odcinki o długości do 2,00m, - wyniesienie pozyskanych gałęzi w pobliże alejek parkowych na odległość do 20m, - ułożenie pozyskanych gałęzi w stosy przeznaczone do obmiaru. b) wyrób drewna opałowego iglastego - 27,00m3. Polega na całkowitym wyrobie przy użyciu pilarki i narzędzi pomocniczych ręcznych drewna opałowego pochodzącego z planowanej wycinki drzew (drzewa iglaste -świerki zasiedlone i wiatrołomy i wiatrowały) przez: - pocięcie drewna na wałki o długości 1,0 - 1,20m, - łupanie wałków o średnicy Ø powyżej 25cm na szczapy - w celu ułatwienia układania stosów, - znoszenie drewna na odległość do 20m.(w pobliże alejek parkowych) z układaniem w stosy przeznaczone do obmiaru, - uporządkowanie miejsc ustawienia stosów, wyrównanie kolein oraz oczyszczenie alei parkowych po wywozie drewna z parku. c) wyrób drewna opałowego liściastego - 52,00m3 Polega na całkowitym wyrobie przy użyciu pilarki i narzędzi pomocniczych ręcznych drewna opałowego pochodzącego z : 1) planowanej wycinki drzew liściastych oraz z czyszczeń wczesnych, 2) uprzątnięcia drzew i konarów leżących w parku - złamanych przez wiatr zwłaszcza leżących na alejkach lub drogach parkowych w celu ich udrożnienia, 3) usunięcia drzew lub konarów zagrażających bezpieczeństwu użytkowników - złamanych, zawieszonych w pobliżu alejek parkowych i dróg parkowych. Uwaga! Należy przewidzieć pozyskiwanie drewna zwłaszcza z zawieszonych drzew i konarów metodą sekcyjną. Wyrób drewna polega na: - pocięciu drewna na wałki o długości 1,0-1,20m, - łupanie wałków o średnicy Ø powyżej 25cm na szczapy - w celu , - znoszeniu drewna na odległość do 20m. ( w pobliże alejek parkowych) z układaniem w stosy przeznaczone do obmiaru, - uporządkowanie miejsc wyrobu drewna i ustawienia stosów, wyrównanie kolein oraz oczyszczenie alei parkowych po wywozie drewna z parku. d) wyrób drewna użytkowego iglastego i liściastego - 30,00m3. Zadanie polega na całkowitym wyrobie przy użyciu pilarki i innych narzędzi pomocniczych ręcznych drewna użytkowego - wielkowymiarowego iglastego i liściastego pochodzącego z: 1) wycinki sanitarnej drzew świerkowych, 2) planowanej wycinki drzew iglastych i liściastych z różnych oddziałów parku, przez: - pocięcie na odcinki dogodne do transportu zgodnie z wymaganiami jakościowo-wymiarowymi określonymi w PN-92/D-95017 i PN-92/D-95008, - przeciągnięcie dłużycy z głębi parku w pobliże alejek parkowych na odległość do 200m wraz z ułożeniem na podkładach z przeznaczeniem do obmiaru, - wyrównanie kolein powstałych po przeciąganiu dłużycy, - uporządkowanie miejsc gromadzenia dłużycy, wyrównanie kolein oraz oczyszczenie alei parkowych po wywozie drewna z parku . C. Pozostałe informacje o przedmiocie zamówienia 1. Zamawiający dostosuje wykonywanie prac związanych z wycinką i wyrobem drewna do okresów w których można prowadzić spalenie gałęzi w lasach. Spalenie gałęzi można prowadzić w okresie od 1 X do 31 III, możliwe jest również w innych okresach przy \sprzyjających warunkach\. 2. Każdorazowe rozpalania ognia w parku należy zgłosić do Powiatowej Komendy Straży Pożarnej w Tarnowskich Górach tel. 998. 3. Ogniska rozpalane w parku w celu spalenia gałęzi i kory z drzew świerkowych należy na koniec każdego dnia koniecznie zagasić!!. 4. Obmiar drewna użytkowego i opałowego pozyskanego na terenie parku będzie prowadzony zgodnie z PN-D-95000. 5. Do opisu przedmiotu zamówienia dołączona jest mapka z lokalizacją kasztanowców, rowów i przepustów oraz czyszczeń z podrostu i czyszczeń wczesnych. 6. Wycinanie drzew na terenie parku prowadzone jest na podstawie decyzji wydanych przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach. 7. Średnice drzew przeznaczonych do wycinki oblicza się z obwodu pnia drzewa mierzonego na wysokości 1,30m.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 77.21.10.00 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna Kod CPV wg słownika 2008: 77.21.10.00 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 1.000,00 zł, przed upływem terminu składania ofert. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz . 1158, z p. zm). 2. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, kwotę należy przelać na konto Zamawiającego BGŻ SA O/T.G. 93 2030 0045 1110 0000 0063 3490 z dopiskiem /Wadium - Prace pielęgnacyjne w parku w Reptach/. Wadium będzie wniesione w momencie uznania rachunku Zamawiającego to znaczy realnego wpływu przelewu wadium na rachunek Zamawiającego przed terminem otwarcia ofert. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca winien złożyć kserokopię wadium w ofercie poświadczoną /za zgodność z oryginałem/ przez Wykonawcę. Oryginał dokumentu należy złożyć w kasie Zamawiającego. Uwaga! Kasa jest czynna w poniedziałki - od 900 do 1530 - przerwa od 1000 - 1100 w pozostałe dni tygodnia tj od wtorku do piątku - od 800 do 1400 - przerwa od 1000 - 1100 4. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia musi spełniać następujące wymagania: - nie budzące wątpliwości, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty beneficjentowi / wierzycielowi (Zamawiającemu) należności w przypadku gdy oferta zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) została wybrana a: a). zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b). zleceniodawca / dłużnik (Wykonawca) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należnego wykonania umowy; c). zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie zleceniodawcy / dłużnika (Wykonawcy) - zobowiązanie gwaranta / poręczyciela winno być nieodwołalne, bez warunkowe i płatne na pierwsze żądanie beneficjenta / wierzyciela (Zamawiającego). - gwarancja / poręczenie winny spełniać wymogi określone we właściwych przepisach. Spełnienie powyższych warunków musi wynikać z treści dokumentu gwarancji lub poręczenia. UWAGA! Wniesione wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w postaci gwarancji lub poręczenia musi wyraźnie wskazywać iż jest ono wystawione na rzecz wszystkich podmiotów składających ofertę wspólną. 5. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium odpowiadającemu powyższym wymaganiom, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: a) Upłynął termin związania ofertą; b) Zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: a) Który wycofał ofertę przed upływem terminu składania oferty; b) Który został wykluczony z postępowania; c) Którego oferta została odrzucona. 8. Złożenie przez Wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) Zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w niniejszej siwz oraz w art. 22 ustawy PZP, jak też nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy PZP. 2. W oparciu o powyższe Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu: a) Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem zawodowym polegającym na tym, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) co najmniej dwie usługi odpowiadającą rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Przez \usługę odpowiadającą rodzajem i wartością\ Zamawiający rozumie usługi przeprowadzone na obiektach o charakterze wielkości i złożoności porównywalnej z zakresem przedmiotu niniejszego zamówienia, tj. tereny rekreacyjne (parki, lasy komunalne) o powierzchni min. 20 ha w ramach których realizowane było m.in., - ścinanie drzew, - wyrób drewna użytkowego i opałowego Wartość każdej usługi nie może być mniejsza niż 25.000,00 zł (brutto) b) Wykonawca musi dysponować co najmniej 5 osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadające opisane niżej kwalifikacje zawodowe: - kierownik robót - 1 osoba posiadająca wykształcenie min. średnie ogrodnicze lub leśne, która będzie bezpośrednio kierował robotami na terenie objętym przedmiotem zamówienia - minimum 4 osoby z kwalifikacjami pilarzy c) Wykonawca musi dysponować w pełni sprawnym i w minimalnej ilości następującym sprzętem: - samochód samowyładowczy lub skrzyniowy o ładowności do 5 ton - 1 szt, - ciągnik kołowy z przyczepą - 1szt, - kosiarka spalinowa na wysięgniku min. - 2 szt, - piła spalinowa min. - 4szt, - rębarka - 1szt. d) Wykonawca musi posiadać zezwolenia na: - Prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych zgodnie z ustawą z dnia 13.09.1996r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2005r Nr 236, poz.2008 z późn. zmian.). - Prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27.04.01r. (Dz.U. nr 62, poz. 628 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie katalogu odpadów z dnia 27.09.01r. (Dz.U. nr 112, poz 1206) odpady z grupy 20 (odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie). e) Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 25.000,00 zł UWAGA! Jeśli Wykonawcy przedstawią w swych ofertach wymagane wartości finansowe w innych walutach niż określone w siwz, to będą one przeliczone wg średniego kursu PLN Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu publicznym dla niniejszego postępowania. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia części zamówienia podwykonawcom. 4. W przypadku, gdy Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia przez podwykonawców, Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę w ofercie tej części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a także podania nazw (firm) proponowanych podwykonawców. 5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 6. W przypadku, o którym mowa w punkcie 5, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, co potwierdzą stosownym pisemnym pełnomocnictwem podpisanym przez wszystkie podmioty występujące wspólnie o udzielenie przedmiotowego zamówienia. 7. Jako spełnienie wymogu przedłożenia pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 6, uznaje się również złożenie umowy konsorcjum, jeżeli będzie z niej wynikać upoważnienie dla osoby występującej w postępowaniu do reprezentowania wszystkich podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. W przypadku podmiotów występujących wspólnie, warunki określone w pkt. 2 mogą spełniać Wykonawcy łącznie. UWAGA! Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia lub nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia i inne materiały dołączone do oferty. Wykonawcy niespełniający powyższych warunków zostaną przez Zamawiającego wykluczeni z niniejszego postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz warunków określonych w punkcie V SIWZ, od wykonawców ubiegających się o przyznanie zamówienia wymagane jest przedstawienie następujących dokumentów: 1.1. Oświadczenia zgodnie z wymaganiami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, (jest załącznikiem nr 1 do formularza oferty) 1.2. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.3. Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe. 1.4. Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, także zakresu wykonywanych przez nich czynności wg wzoru (załącznik nr 5 do siwz). 1.5. Wykaz podmiotów (podwykonawców), które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nich czynności wg wzoru (stanowiącego załącznik nr 4 do formularza oferty) Uwaga! W przypadku gdy Wykonawca nie zamierza wykonać zamówienia z udziałem podwykonawców, winien złożyć oświadczenie iż zamierza wykonać zamówienie siłami własnymi. 1.6. Wykaz usług (oświadczenie) wraz z dokumentami potwierdzającymi (uprzednich zamawiających), że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie, wykazane usługi zostały wykonane należycie. (wzór załącznik nr 3 do siwz), 1.7. Oświadczenie, o dysponowaniu przez Wykonawcę wymaganym sprzętem wraz z jego wykazem. 1.8. Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wydane przez właściwego Starostę, 1.9. Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych wydane przez Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry 1.10. Polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wymaganej kwocie. 2. W przypadku oferty złożonej przez podmioty występujące wspólnie, dokumenty wymienione w punktach 1.1,1.2 składa każdy z podmiotów. 3. Dokumenty wymienione w pkt 1 mogą być przedstawione w formie oryginału albo kserokopii poświadczonej \za zgodność z oryginałem\ przez Wykonawcę. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z pieczątką imienną osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 5. W przypadku poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii. 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, składa wymagane dokumenty zgodnie z treścią § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.tarnowskiegory.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD MIEJSKI TARNOWSKIE GÓRY 42-600 TARNOWSKIE GÓRY ul. RYNEK 4.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.07.2007 godzina 10:00, miejsce: URZĄD MIEJSKI TARNOWSKIE GÓRY 42-600 TARNOWSKIE GÓRY ul. RYNEK 4.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.