Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-01-13
Głogów: Wyznaczenie zasięgu terytorialnego zanieczyszczenia gleb i roślin na obszarach użytkowanych rolniczo na terenie trzech gmin Powiatu Głogowskiego
Numer ogłoszenia: 10240 - 2010; data zamieszczenia: 13.01.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Głogowski , ul. Sikorskiego 21, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 7282801, faks 076 7282817.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.glogow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wyznaczenie zasięgu terytorialnego zanieczyszczenia gleb i roślin na obszarach użytkowanych rolniczo na terenie trzech gmin Powiatu Głogowskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań zanieczyszczenia gleb i ziarna zbóż ozimych na obszarach użytkowanych rolniczo, położonych na terenie gmin wiejskich Głogów, Kotla i Żukowice w Powiecie Głogowskim. Zadaniem Wykonawcy zamówienia będzie: a.pobranie prób gleb w miejscach i w sposób wskazany przez Zamawiającego, b.wykonanie analiz chemicznych pobranych prób gleb, w sposób i w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, c.pobranie prób ziarna zbóż ozimych w miejscach i w sposób wskazany przez Zamawiającego, d.wykonanie analiz chemicznych pobranych prób ziarna zbóż ozimych w sposób i w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, e.opracowanie raportu przedstawiającego wyniki badań, sporządzonego w sposób wskazany przez Zamawiającego, zawierającego informacje wskazane przez Zamawiającego. 2. Pobór prób gleb należy przeprowadzić zgodnie z wymaganiami norm: -PN-ISO 10381-1:2008 Jakość gleby -- Pobieranie próbek -- Część 1: Zasady opracowywania programów pobierania próbek, -PN-ISO 10381-2:2007 Jakość gleby - Pobieranie próbek - Część 2: Zasady dotyczące technik pobierania, -PN-ISO 10381-3:2007 Jakość gleby -- Pobieranie próbek -- Część 3: Zasady dotyczące bezpieczeństwa, -PN-ISO 10381-4:2007 Jakość gleby - Pobieranie próbek - Część 4: Zasady dotyczące postępowania podczas badań terenów naturalnych, zbliżonych do naturalnych oraz uprawnych. -PN-R-04031:1997 Analiza chemiczno-rolnicza gleby. Pobieranie próbek. Przygotowanie do badań i badania laboratoryjne pobranych prób gleb należy przeprowadzić zgodnie z wymaganiami norm: -PN-ISO 11464:1999 Jakość gleby - Wstępne przygotowanie próbek do badań fizyczno-chemicznych, -PN-ISO 11465:1999 Jakość gleby - Oznaczanie zawartości suchej masy gleby i wody w glebie w przeliczeniu na suchą masę gleby - Metoda wagowa, -PN-ISO 11466:2002 Jakość gleby - Ekstrakcja pierwiastków śladowych rozpuszczalnych w wodzie królewskiej, -PN-ISO 11047:2001 Jakość gleby - Oznaczanie kadmu, chromu, kobaltu, miedzi, ołowiu, manganu, niklu i cynku w ekstraktach gleby wodą królewską - Metody płomieniowej i elektrotermicznej absorpcyjnej spektrometrii atomowej. Wykonawca dokona poboru 317 prób ziarna, w sposób zgodny z wymaganiami następujących norm: -PN-R-04012-00:1983 Analiza chemiczno-rolnicza roślin - Pobieranie próbek - Zakres normy i postanowienia ogólne, -PN-R-04012-01:1983 Analiza chemiczno-rolnicza roślin - Pobieranie próbek - Rośliny zbożowe. Próby ziarna należy pobrać w okresie dojrzałości konsumpcyjno-technologicznej. We wszystkich pobranych próbach oznaczane będą zawartości ołowiu i kadmu, a w wybranych próbach dodatkowo miedzi i arsenu. W 10 miejscach poboru prób ziarna zbóż Wykonawca dokona dodatkowo poboru prób z partii ziarna zebranego z terenu uprawy, w obrębie której wskazano miejsce lokalizacji poboru próby. Próby należy pobierać w sposób zgodny z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Komisji Europejskiej (WE) NR 333/2007 z dnia 28 marca 2007 r. ustanawiającym metody pobierania próbek i metody analiz do celów urzędowej kontroli poziomów ołowiu, kadmu, rtęci, cyny nieorganicznej, 3-MCPD i benzo[a]pirenu w środkach spożywczych. W próbach ziarna pobranych z partii oznaczana będzie zawartość ołowiu. 3. Wykonawca powinien wykazać i udokumentować zgodność stosowanych metod poboru prób i badań laboratoryjnych gleby z wymaganiami wymienionych norm w SIWZ, w szczególności posiadaniem certyfikatu akredytacji wydanego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004r Nr 204 poz. 2087 ze zm.), który to należy załączyć do oferty. Pełny opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączniku nr 1 do siwz..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium. Wysokość wadium:5.850,00 (pięć tysięcy osiemset pięćdziesiąt 00/100 złotych)III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.spełniają wymogi określone w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. z 2007r. Dz. U. Nr 223 poz.1655 z późń. zm.), 2.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późń. zm). 3.wykonali w okresie ostatnich trzech lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Zamawiający za taką usługę uzna wykonanie badania gleb lub roślin ( albo łącznie) o wartości zamówienia nie mniejszej niż 150 000 zł brutto. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: 1.aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, 2.aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3.aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4.wykaz wykonanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie- zał. Nr 4, 5.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ustawy pzp.- zał. Nr 5, 6.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy pzp.- zał. Nr 6, Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia należy przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w p.6 pp. 1,2,3 SIWZ. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 6.1, 6.2 ,6.3 SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, -nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. -nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, wymienione powyżej powinny być wystawione w terminach określonych w §4 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009r NR 226, poz. 1817) Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://sbip.pl/nglogowsp/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Głogowie,ul. Gen. Wł.Sikorskiego 21, 67-200 Głogów, Biuro Zamówień Publicznych, pok.nr 302-303 (III piętro).
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.01.2010 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Głogowie,ul. Gen. Wł.Sikorskiego 21, 67-200 Głogów, Sekretariat, pok. nr 103 (I piętro)..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie zawrze umowy ramowej. Zamawiający nie ustanowi dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie zastosuje do wyboru najkorzystniejszej oferty aukcji elektronicznej. Zamawiajacy nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
INNE PRZETARGI Z GŁOGOWA
- (3) Budżet Obywatelski- Budowa boiska przy ul. L. Białego - III postępowanie
- Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej w Zakładzie Karnym w Głogowie w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Budowa instalacji fotowoltaicznej w Zakładzie Karnym w Głogowie "
- Usługa w zakresie odbioru i wywozu odpadów komunalnych wraz z dzierżawą prasy na odpady
- Roboty budowlane przy ogrodzeniu zabytkowego cmentarza komunalnego w miejscowości Serby
- Modernizacja dróg powiatowych na terenach popegeerowskich Powiatu Głogowskiego - przebudowa drogi powiatowej nr 1004D w miejscowości Sobczyce
- "Zabezpieczenie, konserwacja, restauracja i remont Fortu Gwiaździstego i jego otoczenia- Twierdza Głogów"
więcej: przetargi w Głogowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.