eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2023 › Sygn. akt: KIO 996/23
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2023-04-21
rok: 2023
sygnatury akt.:

KIO 996/23

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Monika Kawa - Ogorzałek Protokolant: Adam Skowroński

po rozpoznaniu w dniu 21 kwietnia 2023 roku, w Warszawie, na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron postępowania w sprawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 7 kwietnia 2023r. przez wykonawcę Egida IT Solutions Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie
w postępowaniu prowadzonym przez Skarb Państwa - Centrum
Za
sobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych, ul. Żwirki i Wigury 9/13, 00-909 Warszawa


przy udziale:
A. wykonawcy
Intaris Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zgłaszającego udział do
postępowania odwoławczego po stronie Odwołującego,
B. wykonawcy SUNTAR Sp. z o.o.
z siedzibą w Tarnowie zgłaszającego udział do
postępowania odwoławczego po stronie Odwołującego
C. wykonawcy
Computex Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie zgłaszającego udział do
postępowania odwoławczego po stronie Odwołującego,




postanawia:

1.
umarz
a postępowanie odwoławcze,
2.
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy)
stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.

Sygn. akt: KIO 996/23

Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z dnia 11
września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 t.j.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.

Przewodniczący: ……………………………

Sygn. akt: KIO 996/23



UZASADNIENIE


Skarb Państwa - Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych prowadzi na
podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity
Dz. U. z 2022 r. poz.
1710 ze zm. dalej: „Pzp”) postępowanie w trybie przetargu
nieograniczonego o
udzielenie zamówienia pn. „Dostawa podstawowego sprzętu
informatyki.
”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej pod numerem 2023/S 047-137151.

W dniu 7 kwietnia 2023r. wykonawca Egida IT Solutions Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wobec
dokonanej przez Zamawia
jącego w dniu 29 marca 2023r. modyfikacji postanowień SWZ.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1.
naruszenie art. 16 pkt 1 oraz 3 Pzp poprzez prowadzenie Postępowania w sposób
naruszający zachowanie zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowanie wykonawców
jak również zasady proporcjonalności,
2. naruszenie art.
99 ust 4 Pzp poprzez modyfikację SWZ w zakresie opisu
przedmiotu zamówienia w zaskarżonym odwołaniem zakresie, w sposób naruszający zasadę
proporcjonalności i prowadzący do nieuprawnionego uprzywilejowania w Postępowaniu
produktów o zaniżonych parametrach a w konsekwencji do dopuszczenia do konkurowania
produktów niekonkurencyjnych tj. pochodzących z całkowicie różnych poziomów
technologicznych jak i cenowych w zakresie:
3.1.
Dopuszczenie technologii drukowania LED - m
odyfikacja SWZ czynnością z dnia
29.03
.br. dopuściła w charakterze równorzędnej wobec technologii drukowania laser także
technologię LED. Zaskarżone odwołaniem zmiany SWZ w tym zakresie dotyczą
następujących pozycji opisanych w:
Część nr 11 poz. 11.1 Drukarka laserowa kolorowa A3 DL1
Część nr 11 poz. 11.2 Drukarka laserowa kolorowa A4 DL2
Część nr 12 poz. 12.1 Drukarka laserowa kolorowa A4 DL3
Część nr 12 poz. 12.2 Drukarka laserowa kolorowa A3 DL4
Część nr 12 poz. 12.3 Drukarka laserowa mono (nabiurkowa) A4 DLt
Część nr 12 poz. 12.4 Drukarka laserowa kolor (nabiurkowa) A4 DLCt
Część nr 13 poz. 13.1 Urządzenie wielofunkcyjne UW1
Część nr 13 poz. 13.2 Urządzenie wielofunkcyjne UW2
Część nr 13 poz. 13.3 Urządzenie wielofunkcyjne UW3
Sygn. akt: KIO 996/23

Część nr 13 poz. 13.4 Urządzenie wielofunkcyjne UW4
Część nr 13 poz. 13.5 Urządzenie wielofunkcyjne UW5
Część nr 14 poz. 14.1 Urządzenie wielofunkcyjne mono (nabiurkowe) A4 - UWt
Część nr 14 poz. 14.2 Urządzenie wielofunkcyjne kolor (nabiurkowe) A4 – UWCt
3.2.
Obniżenie parametru - Normatywne obciążenie miesięczne - modyfikacją SWZ z dnia
29.03.br. Zama
wiający w sposób istotny dokonał obniżenia parametru normatywnego
obciążenia miesięcznego zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr 11 poz.
11.2 Drukarka laserowa kolorowa A4 DL2
3.3.
Wysokość drukarki - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób istotny
dokonał zmiany parametru wysokości zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część
nr 11 poz. 11.2 Drukarka laserowa kolorowa A4 DL2 Część nr 12 poz. 12.1 Drukarka
laserowa kolorowa A4 DL3
3.4.
Wielkość tacy odbiorczej - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób
istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr
12 poz. 12.3 Drukarka laserowa mono (nabiurkowa) A4 DLt
3.5.
Prędkość druku (wg. ISO/IEC 24734) - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br.
Zamawiający w sposób istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut
dotyczy pozycji:
Część nr 12 poz. 12.5 Drukarka atramentowa przenośna A4 DM
3.6.
Pobór mocy - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób istotny
dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr 12 poz.
12.5 Drukarka atramentowa przenośna A4 DM
3.7.
Wymiary maksymalne -
Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób
istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr
12 poz. 12.5 Drukarka atramentowa przenośna A4 DM
3.8
Usługi drukowania mobilnego - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w
sposób istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji:
Część nr 12 poz. 12.5 Drukarka atramentowa przenośna A4 DM
3.9
Technologia dysku -
Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób istotny
dokona
ł zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr 13 poz.
13.1 Urządzenie wielofunkcyjne UW1
3.10.Format kompaktowy PDF -
Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób
istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr
13 poz. 13.1 Urządzenie wielofunkcyjne UW1
3.11. P
ojemność podajników bocznych - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w
sposób istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji:
Część nr 13 poz. 13.2 Urządzenie wielofunkcyjne UW2
Sygn. akt: KIO 996/23

Część nr 13 poz. 13.3 Urządzenie wielofunkcyjne UW3

3.12.
Prędkość skanowania jednostronnego - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br.
Zamawiający w sposób istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut
dotyczy pozycji:
Część nr 13 poz. 13.2 Urządzenie wielofunkcyjne UW2
Część nr 13 poz. 13.3 Urządzenie wielofunkcyjne UW3
3.13.
Funkcja zgłaszania usterek bezpośrednio na panelu dotykowym - Modyfikacją SWZ z
dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób istotny dokonał zmiany parametru zamawianych
urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr 13 poz. 13.2 Urządzenie wielofunkcyjne UW2
3.14.
Prędkość drukowania i kopiowania w trybie mono - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br.
Zamawiający w sposób istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut
dotyczy pozycji:
Część nr 13 poz. 13.5 Urządzenie wielofunkcyjne UW5
3.15. 2
podajniki na min 1500 arkuszy z możliwością rozbudowy o finiszer na 4200 arkuszy
A4 80 g -
Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br. Zamawiający w sposób istotny dokonał zmiany
parametru zamawianych urządzeń. Zarzut dotyczy pozycji: Część nr 13 poz. 13.5
Urządzenie wielofunkcyjne UW5
3.16.
Podajnik dokumentów automatyczny dwustronny - Modyfikacją SWZ z dnia 29.03.br.
Zamawiający w sposób istotny dokonał zmiany parametru zamawianych urządzeń. Zarzut
dotyczy pozycji:
Część nr 14 poz. 14.2 Urządzenie wielofunkcyjne kolor (nabiurkowe) A4 –
UWCt

Odwołujący wniósł o uwzględnienia odwołania oraz nakazanie Zamawiającemu
unieważnienia unieważnienie czynności modyfikacji treści SWZ z dnia 29.03.2023r. w
zakresie zaskarżonym odwołaniem.
Pismem z dnia 12 kwietnia 2023 r. Odwołujący wycofał zarzut 3.3. dotyczący
wysokości drukarki.

Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie z dnia 20 kwietnia 2023 r. oświadczył, że
uwzgl
ędnia zarzuty odwołania w części, tj. zarzut nr 3.6, 3.9 oraz 3.10. Zamawiający wniósł o
oddalenie odwołania w pozostałym zakresie.

Odwołujący na posiedzeniu niejawnym Krajowej Izby Odwoławczej z udziałem stron
postępowania w dniu 21 kwietnia 2023r. oświadczył, że wycofuje pozostałe zarzuty
odwołania i wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego.

Izba dopuściła do udziału w postępowaniu wykonawców zgłaszających swój udział do
Sygn. akt: KIO 996/23

postępowania odwoławczego po stronie Odwołującego tj. wykonawcę Intaris sp. z o.o. z
siedzibą w Warszawie, wykonawcę SUNTAR Sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie oraz
Computex Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie.
Po stronie Zamawiającego do postępowania odwoławczego nie zgłosił przystąpienia
żaden wykonawca.

Krajowa Izb
a Odwoławcza ustaliła i zważyła, co następuje:

Zgodnie z art. 522
ust. 3 Pzp w przypadku uwzględnienia przez zamawiającego
części zarzutów przedstawionych w odwołaniu i wycofania pozostałych zarzutów przez
odwołującego, Izba może umorzyć postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym
bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do
postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po
stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca albo wykonawca, który
przystąpił po stronie zamawiającego nie wniósł sprzeciwu wobec uwzględnienia części
zarzutów. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w
postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu w
zakresie uwzględnionych zarzutów.
W tym sta
nie rzeczy Izba na podstawie art. 522 ust. 3 Pzp umorzyła postępowanie
odwoławcze, orzekając w formie postanowienia zgodnie z art. 568 pkt 3 tejże ustawy.

O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575
Pzp w zw. z § 9 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U.
z 2020 r. poz. 2437), nakaz
ując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku
Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.

Przewodniczący: ………………………….


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie