eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2015 › Sygn. akt: KIO 1908/15
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-09-14
rok: 2015
sygnatury akt.:

KIO 1908/15

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Renata Tubisz Protokolant: Łukasz Listkiewicz

po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem zamawiającego oraz uczestnika postępowania
odwoławczego w dniu 14 września 2015 r. w Warszawie w sprawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 31 sierpnia 2015r. przez wykonawcę:
Konsorcjum 1. CLAR SYSTEM Spółka Akcyjna (Lider Konsorcjum) ul. Janickiego 20B; 60-
542 Poznań i 2. HOSPITAL SYSTEM Sp. z o.o. (Członek Konsorcjum) ul. Janickiego 20B;
60-542 Poznań w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: „Szpital Powiatowy
we Wrześni” Spółka z o.o. ul. Słowackiego 2; 62-300 Września


przy udziale wykonawcy:
Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111 Wrocław
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,



postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Konsorcjum 1. CLAR SYSTEM Spółka Akcyjna (Lider Konsorcjum) ul. Janickiego 20B;
60-542 Poznań i 2. HOSPITAL SYSTEM Sp. z o.o. (Członek Konsorcjum) ul. Janickiego
20B; 60-542 Poznań kwoty 13.500 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych
zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu od odwołania.
Sygn. akt KIO 1908/15

3. kosztami postępowania obciąża Konsorcjum 1. CLAR SYSTEM Spółka Akcyjna (Lider
Konsorcjum) ul. Janickiego 20B; 60-542 Poznań i 2. HOSPITAL SYSTEM Sp. z o.o.
(Członek Konsorcjum) ul. Janickiego 20B; 60-542 Poznań i:
3.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 1.500 00 gr
(słownie: jeden tysiąc pięćset złotych zero groszy), uiszczoną przez Konsorcjum 1.
CLAR SYSTEM Spółka Akcyjna (Lider Konsorcjum) ul. Janickiego 20B; 60-542
Poznań i 2. HOSPITAL SYSTEM Sp. z o.o. (Członek Konsorcjum) ul. Janickiego
20B; 60-542 Poznań tytułem wpisu od odwołania.
3.2. zasądza od Konsorcjum 1. CLAR SYSTEM Spółka Akcyjna (Lider Konsorcjum) ul.
Janickiego 20B; 60-542 Poznań i 2. HOSPITAL SYSTEM Sp. z o.o. (Członek
Konsorcjum) ul. Janickiego 20B; 60-542 Poznań na rzecz „Szpital Powiatowy we
Wrześni” Spółka z o.o. ul. Słowackiego 2; 62-300 Września kwotę 13160 gr
(słownie: sto trzydzieści jeden złotych sześćdziesiąt groszy) tytułem kosztu dojazdu
na rozprawę.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu.


Przewodnicz
ący: ……………



Sygn. akt KIO 1908/15


Uzasadnienie

Zamawiający to „Szpital Powiatowy we Wrześni” Spółka z o.o. ul. Słowackiego 2; 62-300
Września zwany dalej „zamawiającym”.
Odwołujący to Konsorcjum 1. CLAR SYSTEM Spółka Akcyjna (Lider Konsorcjum) ul.
Janickiego 20B; 60-542 Poznań i 2. HOSPITAL SYSTEM Sp. z o.o. (Członek Konsorcjum)
ul. Janickiego 20B; 60-542 Poznań zwany dalej „odwołującym”.
Do postępowania odwoławczego w dniu 01 września 2015 roku przystąpił po stronie
zamawiającego Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118; 53-111 Wrocław zwany dalej
„przystępującym”, załączając dowody przesłania kopii zgłoszenia do zamawiającego i
odwołującego.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego dotyczy świadczenia usług w zakresie kompleksowego utrzymania
czystości i transportu wewnętrznego w „Szpitalu Powiatowym we Wrześni” Sp. z o.o.
Ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej pod nr 2015/S 115-208768 w dniu 17 czerwca 2015 r.
Na podstawie art. 180 ust. 1 w zw. z art 179 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907, ze zm.) zwaną dalej „ustawą
Pzp" wniesiono odwołanie od czynności zamawiającego polegającej na wyborze oferty
przystępującego w sprawie.
Zarzucono naruszenie w szczególności następujących przepisów:
1) art. 26 ust. 3 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wezwania przystępującego do złożenia
prawidłowo sporządzonego pełnomocnictwa do podpisania oferty przez przystępującego;
2) art. 26 ust.4 lub art.87 ust.1 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wezwania przystępującego
do złożenia wyjaśnień co do treści pełnomocnictwa
3) art.90 ust.1 ustawy Pzp co do zaniechania wezwania do złożenia wyjaśnień i dowodów na
okoliczność zaoferowanej ceny w ofercie przystępującego.
W związku z powyższymi zarzutami odwołujący wniósł o:
1) uwzględnienie odwołania,
2) nakazanie zamawiającemu dokonania czynności zaniechanych wynikających z
podniesionych zarzutów odwołania,
3) obciążenie zamawiającego kosztami postępowania odwoławczego w tym kosztami 3.600
złotych tytułem wynagrodzenia pełnomocnika.

Sygn. akt KIO 1908/15

Pismem z dnia 14 września 2015 roku za pośrednictwem faksu o godz. 11.18 do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej przed terminem wyznaczonym na posiedzenie i rozprawę
odwołujący cofnął odwołanie wnosząc o umorzenie postępowania odwoławczego i zwrot 90
% uiszczonego wpisu od odwołania.
Na posiedzenie stawili się pełnomocnicy zamawiającego oraz pełnomocnik przystępującego,
których Izba poinformowała o skutecznym cofnięciu odwołania przez pełnomocnika
odwołującego umocowanego w związku z wniesionym odwołaniem.
Wobec spełnienia przesłanek przewidzianych art.185 ust.2 ustawy Pzp Izba dopuściła
przystępującego do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniając wniosek cofnięcia odwołania na podstawie art. 187
ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy Pzp. umorzyła postępowanie odwoławcze wydając
postanowienie w sprawie po posiedzeniu z udziałem zamawiającego i uczestnika.

Na podstawie art.192 ust. 9 i 10 oraz art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z
dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. 2010r. Nr
41, poz. 238) Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz odwołującego z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od
odwołania.
Ponadto Izba na wniosek pełnomocnika zamawiającego zasądziła koszty dojazdu na
rozprawę na podstawie przedłożonego do wglądu Izby biletu PKP na kwotę 97, 20 złotych
oraz na podstawie paragonu fiskalnego przewoźnika na kwotę 34,40 złotych w myśl art.192
ust. 9 i 10 art. ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z § 5 ust. 4 Rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. 2010r. Nr 41, poz. 238).

Przewodnicz
ący: ……………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie