rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2014-11-26
rok: 2014
data dokumentu: 2014-11-26
rok: 2014
sygnatury akt.:
KIO 2405/14
KIO 2405/14
Komisja w składzie:
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff Członkowie: Klaudia Szczytowska - Maziarz, Marek Szafraniec
Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff Członkowie: Klaudia Szczytowska - Maziarz, Marek Szafraniec
wobec cofnięcia w dniu
20 listopada 2014 r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
14 listopada 2014 r. przez
wykonawcę
Impel Catering „Company” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Sp. k., ul. Ślężna 118, 53-11 Wrocław w postępowaniu prowadzonym przez Szpital
Wojewódzki im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach, ul. Szpitalna 60, 16-400 Suwałki
20 listopada 2014 r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
14 listopada 2014 r. przez
wykonawcę
Impel Catering „Company” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Sp. k., ul. Ślężna 118, 53-11 Wrocław w postępowaniu prowadzonym przez Szpital
Wojewódzki im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach, ul. Szpitalna 60, 16-400 Suwałki
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Catering „Company” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.,
ul. Ślężna 118, 53-11 Wrocław kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.)
na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Suwałkach.
Przewodniczący:
………………………………
Członkowie:
………………………………
………………………………
Sygn. akt: KIO 2405/14
U z a s a d n i e n i e
Postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego na: „Kompleksowa usługa żywienia pacjentów z zastosowaniem
centralnego systemu dystrybucji, zmywania naczyń i sprzętu oraz usługa prowadzenia
bufetu, świadczone na bazie pomieszczeń, wyposażenia i sprzętu dzierżawionych od
Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach" (nr sprawy:
59/PN/WU/2014), zostało wszczęte ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych
Publikacji Wspólnot Europejskich za numerem 2014/S 212-375602 04.11.2014 r., przez
Szpital Wojewódzki im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach, ul. Szpitalna 60, 16-400 Suwałki
zwany dalej: „Zamawiającym”. 04.11.2014 r. Zamawiający opublikował na swojej stronie
internetowej Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia zwaną dalej: „SIWZ”.
14.11.2014 r. (wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej opatrzone bezpiecznym
podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu
za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej)
Impel Catering „Company” Spółka
z ograniczona odpowiedzialnością Sp. k., ul. Ślężna 118, 53-11 Wrocław zwana dalej:
„Odwołującym”
wniosła odwołanie na postanowienia ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ.
Kopi odwołania Zamawiający otrzymał 14.11.2014 r. (e-mailem).
Zamawiający 17.11.2014 r. wezwał (umieszczając na stronie internetowej) wraz
z kopią odwołania, w trybie art. 185 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 9 sierpnia 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) zwanej dalej:
„Pzp”, uczestników postępowania przetargowego do wzięcia udziału w postępowaniu
odwoławczym. Żadne przystąpienie nie zostało zgłoszone.
19.11.2014 r. (faxem) Zamawiający, wobec wniesienia odwołania do Prezesa KIO,
wniósł na piśmie, w trybie art. 186 ust. 1 Pzp, odpowiedź na odwołanie, w której wnosił
o oddalenie odwołania w całości. Poinformował także o modyfikacji postanowień ogłoszenia
i SIWZ. Kopia została przekazana Odwołującemu. Niniejsza odpowiedź została podpisana
przez Dyrektora A. S. .
20.11.2014 r. (faxem) Odwołujący cofnął odwołanie, przed otwarciem rozprawy,
wniesione 14.11.2014 r.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 2405/14.
Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie § 32 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (t. j. Dz. U. z 2014 poz. 964).
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41 poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych 90 % kwoty
uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………
Członkowie:
………………………………
………………………………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Impel Catering „Company” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.,
ul. Ślężna 118, 53-11 Wrocław kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.)
na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Suwałkach.
Przewodniczący:
………………………………
Członkowie:
………………………………
………………………………
Sygn. akt: KIO 2405/14
U z a s a d n i e n i e
Postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego na: „Kompleksowa usługa żywienia pacjentów z zastosowaniem
centralnego systemu dystrybucji, zmywania naczyń i sprzętu oraz usługa prowadzenia
bufetu, świadczone na bazie pomieszczeń, wyposażenia i sprzętu dzierżawionych od
Szpitala Wojewódzkiego im. dr. Ludwika Rydygiera w Suwałkach" (nr sprawy:
59/PN/WU/2014), zostało wszczęte ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych
Publikacji Wspólnot Europejskich za numerem 2014/S 212-375602 04.11.2014 r., przez
Szpital Wojewódzki im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach, ul. Szpitalna 60, 16-400 Suwałki
zwany dalej: „Zamawiającym”. 04.11.2014 r. Zamawiający opublikował na swojej stronie
internetowej Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia zwaną dalej: „SIWZ”.
14.11.2014 r. (wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej opatrzone bezpiecznym
podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu
za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej)
Impel Catering „Company” Spółka
z ograniczona odpowiedzialnością Sp. k., ul. Ślężna 118, 53-11 Wrocław zwana dalej:
„Odwołującym”
wniosła odwołanie na postanowienia ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ.
Kopi odwołania Zamawiający otrzymał 14.11.2014 r. (e-mailem).
Zamawiający 17.11.2014 r. wezwał (umieszczając na stronie internetowej) wraz
z kopią odwołania, w trybie art. 185 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 9 sierpnia 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) zwanej dalej:
„Pzp”, uczestników postępowania przetargowego do wzięcia udziału w postępowaniu
odwoławczym. Żadne przystąpienie nie zostało zgłoszone.
19.11.2014 r. (faxem) Zamawiający, wobec wniesienia odwołania do Prezesa KIO,
wniósł na piśmie, w trybie art. 186 ust. 1 Pzp, odpowiedź na odwołanie, w której wnosił
o oddalenie odwołania w całości. Poinformował także o modyfikacji postanowień ogłoszenia
i SIWZ. Kopia została przekazana Odwołującemu. Niniejsza odpowiedź została podpisana
przez Dyrektora A. S. .
20.11.2014 r. (faxem) Odwołujący cofnął odwołanie, przed otwarciem rozprawy,
wniesione 14.11.2014 r.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 2405/14.
Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie § 32 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (t. j. Dz. U. z 2014 poz. 964).
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41 poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych 90 % kwoty
uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………
Członkowie:
………………………………
………………………………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 245/15, KIO 305/15 z dnia 2015-03-04
- Sygn. akt KIO 270/15 z dnia 2015-03-03
- Sygn. akt KIO 273/15 z dnia 2015-02-27
- Sygn. akt KIO 267/15 z dnia 2015-02-27