eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2013 › Sygn. akt: KIO 2313/13
rodzaj: WYROK
data dokumentu: 2013-10-11
rok: 2013
sygnatury akt.:

KIO 2313/13

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Piotr Kozłowski Protokolant: Agata Dziuban

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu
11 października 2013 r. w Warszawie odwołania
wniesionego 27 września 2013 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
przez wykonawcę:
JBD sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup, dostawa, montaż
i uruchomienie instalacji technologicznych w zespole studiów radiowych i telewizyjnych dla
Inkubatora Medialno-Artystycznego w ramach projektu „Przebudowa Bazy dydaktycznej
UMCS w Lublinie – Inkubator Medialno-Artystyczny”
(nr postępowania PN/32013/RPO-2)
prowadzonym przez zamawiającego:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
przy udziale wykonawcy:
Niewojt sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach – zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego


orzeka:
1. Oddala odwołanie.
2. Kosztami postępowania obciąża odwołującego: JBD sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi i:
2.1.
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 7500 zł 00 gr
(słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy) uiszczoną przez
odwołującego: JBD sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi tytułem wpisu od odwołania,
2.2.
zasądza od odwołującego: JBD sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi na rzecz
zamawiającego: Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie kwotę
3600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero groszy) – stanowiącą
koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu uzasadnionych kosztów
strony w postaci wynagrodzenia pełnomocnika.


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
Sygn. akt KIO 2313/13



publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907) na niniejszy wyrok – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Lublinie.

Przewodniczący:
………………………………

Sygn. akt KIO 2313/13



U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego, na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych {tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907; dalej zwanej również
„ustawą pzp”, „pzp” lub „PZP”}, pn. Zakup, dostawa, montaż i uruchomienie instalacji
technologicznych w zespole studiów radiowych i telewizyjnych dla Inkubatora Medialno-
Artystycznego w ramach projektu „Przebudowa Bazy dydaktycznej UMCS w Lublinie –
Inkubator Medialno-Artystyczny”
(nr postępowania PN/32013/RPO-2).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
8 sierpnia 2013 r. pod nr 320306, w tym samym dniu Zamawiający zamieścił ogłoszenie
o zamówieniu w swojej siedzibie na tablicy ogłoszeń oraz na swojej stronie internetowej
(www.przetargi.umcs.pl).
Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych
na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp i została ustalona przez Zamawiającego na kwotę
694.668,81 zł, co stanowi równowartość 172.820,38 euro.

23 września 2013 r. Zamawiający przesłał faksem Odwołującemu – JBD sp. z o.o.
z siedzibą w Łodzi {dalej zwanej również w skrócie „JBD”} – zawiadomienie o odrzuceniu
jego oferty w części 1 zamówienia na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 pzp, a także o wyborze
w tej części zamówienia jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez Niewojt sp. z o.o.
z siedzibą w Michałowicach {dalej zwanej również w skrócie „Niewojt”}.


27 września 2013 r. (pismem z 26 września 2013 r.) Odwołujący wniósł do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie (zachowując wymóg przekazania jego kopii
Zamawiającemu) od powyższych czynności, zarzucając Zamawiającemu następujące
naruszenia przepisów ustawy pzp {zarzuty}:
1. Art. 89 ust. 1 pkt. 2 pzp – polegające na odrzuceniu oferty złożonej przez Odwołującego
w części I, w związku ze stwierdzeniem, że treść oferty nie odpowiada treści
specyfikacji, ponieważ zaoferowany sprzęt nie spełnia wymagań zawartych w opisie
przedmiotu zamówienia.
2. Art. 7 ust. 1 pzp – nierówne traktowanie wykonawców na etapie oceny i badania ofert
polegające na odrzuceniu oferty Odwołującego, pomimo iż jest ona zgodna z SIWZ
w zakresie części 1.
3. Art. 186 ust. 2 pzp – polegające na niewykonaniu żądań zawartych w odwołaniu z 29
Sygn. akt KIO 2313/13



sierpnia 2013 r. i ponownym odrzuceniu oferty Odwołującego, pomimo że Zamawiający
uznał w całości odwołanie w sprawie oznaczonej sygn. akt KIO 2088/13.

Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu {żądania}:
1. Unieważnienia czynności wyboru najkorzystniejszej oferty w zakresie części I.
2. Unieważnienia czynności badania i oceny oferty Odwołującego w części I.
3. Unieważnienia czynności odrzucenia oferty Odwołującego w części I.
4. Powtórzenia czynności badania i oceny ofert w części I.
5. Powtórzenia czynności wyboru najkorzystniejszej oferty z uwzględnieniem oferty
Odwołującego w części I.

Odwołujący sprecyzował zarzuty przez wskazanie następujących okoliczności
prawnych i faktycznych uzasadniających wniesienie odwołania.
{ad pkt 1. zarzutów}
Odwołujący zacytował treść uzasadnienia odrzucenia jego oferty, zawartego
w zawiadomieniu Zamawiającego z 23 września 2013 r.:
Po przeprowadzonej analizie formularza asortymentowo cenowego stanowiącego załącznik
nr 6 do SIWZ Instalacje technologiczne /1)
Światłowodowy tor kamerowy/2. Światłowodowy
tor kamerowy mobilny/oferowany towar (typ, numer katalogowy) /- Telecast CH3-BS-3200-
95VD-STM-CC stwierdzono niezgodno
ść oferowanego sprzętu z wymaganiami zawartymi
w opisie przedmiotu zamówienia w zał
ącznikach dotyczących karty katalogowej nr 16
"
Światłowodowy tor kamerowy mobilny" i karty katalogowej nr 23 "Blok światłowodowy
kontroli kamery z wbudowanym zasilaczem i zł
ączami LC " stanowiącymi integralną część
zał
ącznika nr 1 do SIWZ.
Zamawiaj
ący w opisie w karcie nr 16 zawarł następujące informacje dotyczące typu
interfejsu: "Instalacja toru kamerowego ma by
ć wykonana z zakończeniami w oparciu
o gniazda i wtyki typu OPTICALCON." Wymaganie to zostało powtórzone w karcie nr 23
"Blok
światłowodowy kontroli kamery z wbudowanym zasilaczem i złączami LC" opisującej
szczegółowo wymagania jednego z elementów
światłowodowego toru kamerowego tj. stacji
bazowej toru kamerowego
światłowodowego: "Blok kontroli zapewniający komunikację
z adapterem nakamerowym przystosowany do posiadanej kamery Sony PMW-350
montowany w Pokoju Aparatury w istniej
ącym racku 19". Charakterystyka: - wyposażony
m.in. w zł
ącza typu: 2 x światłowodowe złącze tylu LC, służące do połączenia ze adapterem
nakamerowym,"
Wykonawca firma JBD, ul. Tuwima 22/26, 90-002 Łód
ź, zaoferowała urządzenie
wyprodukowane przez firm
ę Telecast. Producent światłowodowych torów kamerowych firma
Telecast oferuje sprz
ęt w różnej konfiguracji w zależności od potrzeb zamawiającego.
Sygn. akt KIO 2313/13



Dotyczy to między innymi sposobu prowadzenia transmisji sygnału po łączach światłowodowych gdzie zamawiający ma do wyboru w zależności od potrzeb pięć
konfiguracji interfejsu optycznego do poł
ączeń światłowodowych jednomodowych różniących
si
ę między sobą sposobem ich zakończenia:
- interfejs z zako
ńczeniami LC realizowane przez złącze typu Neutric Optical Con (NOC)
w wykonaniu z zasilaniem lub bez zasilania
- interfejs z zako
ńczeniami ST realizowane przez złącze typu ST + Molex w wykonaniu
z zasilaniem lub ST w wykonaniu bez zasilania
- interfejs z zako
ńczeniami SMPTE 304M realizowane przez złącze SMPTE 304M
w wykonaniu z zasilaniem.
Firma JBD jako Blok
światłowodowy kontroli kamery zaoferowała urządzenie Tełecast CH3-
BS-3200-95VD-S TM-CC wykonane w oparciu o interfejs ze zł
ączem typu ST, co oznacza że
jest on niezgodny z wymaganym przez zamawiaj
ącego interfejsem typu LC realizowanym
przez zł
ącze OPTICAL CON (NOC).
Odwołujący nie zgodził się z taką oceną jego oferty. Według Odwołującego oferowany
przez niego światłowodowy tor kamerowy mobilny firmy Telecast CH3-BS-3200-95VD-STM-
CC spełnia wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia, zgodnie z kartami
katalogowymi nr 16 i 23, o czym świadczą następujące okoliczności.

W pierwszej kolejności Odwołujący podniósł, że karta katalogowa nr 16 dotyczy
instalacji systemu, a nie bloku kontroli kamery. Wymagania dotyczące instalacji w oparciu
o gniazda i wtyki OPTICALCON są spełnione dzięki adapterowi kablowemu ST-
OPTICALCON. Nie został on wyszczególniony w opisie oferty ze względu na to, że wchodzi
w skład materiałów instalacyjnych. Odwołujący powołał się na to, że zgodnie z udzielonymi
przez Zamawiającego 13 sierpnia 2013 r. wyjaśnieniami na pytanie dotyczące znaczenia
opisu zawartego w pkt 3.2 ppkt 1 SIWZ, instalacja oznaczała również dostarczenie
niezbędnych materiałów i osprzętu (w tym okablowania). Kierując się treścią wyjaśnień
Odwołujący zaliczył przedmiotowy adapter do materiałów instalacyjnych i dlatego nie
wymienił go jako odrębnej pozycji, lecz umieścił go w kategorii materiałów instalacyjnych.
Według Odwołującego tym samym zarówno cena oferty, jak i sama oferta obejmowała
również to urządzenie.
Po drugie – zdaniem Odwołującego – w karcie 23 „Blok światłowodowy kontroli
kamery z wbudowanym zasilaczem i złączami LC” wyraźnie jest określone, że ma być on
wyposażony w złącza TYPU LC. W ocenie Odwołującego pełną funkcjonalnośćświatłowodowego toru kamerowego, w tym zapewnienie złącza typu LC, spełnia
zaoferowany adapter kablowy ST-OPTICALCON, wchodzący w skład materiałów
Sygn. akt KIO 2313/13



instalacyjnych. Odwołujący zwrócił uwagę na to, że Zamawiający dokonując w tym zakresie
opisu przedmiotu zamówienia zażądał zaoferowania bloku światłowodowego kontroli kamery
wyposażonego w 2x światłowodowe złącze typu LC służące do połączenia z adapterem
nakamerowym. Odwołujący stwierdził, że zaoferował blok światłowodowy firmy MIRANDA
typu ST Fiber Connectors, wyposażony w adapter OpticalCON Cable CAXXX-15-T2S-
NOC2R-ST2,
który
przez
zastosowanie
rozwiązania
OpticalCON
zapewnia
2xświatłowodowe złącze typu LC. Odwołujący zaznaczył, że adapter ten stanowi część
składową zaoferowanego bloku światłowodowego kontroli kamery. Według Odwołującego
powyższą okoliczność potwierdzają załączone do odwołania: schematy techniczne,
zawierające szczegółowy opis techniczny zaoferowanego urządzenia, w tym budowę
adaptera ze złączami typu LC, oraz informacje od producenta (ulotka producenta wraz z jej
tłumaczeniem), zawierające opisane powyżej rozwiązanie. Zdaniem Odwołującego
powyższe dokumenty potwierdzają również, że zaoferowany typ złączy światłowodowych
w urządzeniu stanowiącym przedmiot jego oferty jest zgodny z opisem przedmiotu
zamówienia. Odwołujący podkreślił, że w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający nie
określił za pomocą jakich rozwiązań technicznych należy zapewnić w bloku światłowodowym
kontroli kamery zł
ącza światłowodowe typu LC. Tym samym po stronie wykonawcy leżała
decyzja co do technicznego rozwiązania sposobu umieszczenia w zaoferowanym urządzeniu
złączy światłowodowych typu LC. Odwołujący wskazał, że przyjął rozwiązanie techniczne
zalecane przez producenta tego urządzenia, tj. poprzez zastosowanie adaptera z OpitcalCon
Cable, który zawiera w sobie zł
ącze światłowodowe typu LC. Odwołujący podkreślił,że zaoferowane przez niego urządzenie zawiera rozwiązania zalecane przez jego
producenta a dotycz
ące sposobu zapewnienia złączy typu LC w urządzeniach. W opinii
Odwołującego przyjęte rozwiązanie techniczne gwarantuje zapewnienie wymaganego przez
Zamawiającego wyposażenia w złącze światłowodowe typu LC. Urządzenie zaoferowane
przez odwołuj
ącego zawiera, poprzez zastosowanie adaptera z OpticalCon Cable, interfejs
typu LC
. Przedmiotowy interfejs typu LC realizowany jest przez złącze OpticalCon tak jak
wymagał tego zamawiaj
ący.
Odwołujący podsumował, że z powyższych powodów bezzasadne są twierdzenia
Zamawiającego, że zaoferowane urządzenie jest niezgodne z opisem przedmiotu
zamówienia.
{ad pkt 2. zarzutów}
Zdaniem Odwołującego przyjmując założenie, że Zamawiający ma rację w zakresie
złącza typu LC, to dokonując oceny obu ofert w części I naruszył on zasadę równego
traktowania wykonawców. Wynika to z faktu, że obaj wykonawcy złożyli ofertę zawierającą
Sygn. akt KIO 2313/13



urządzenie – blok światłowodowy kontroli kamery – produkcji firmy MIRANDA. Przy czym
zastosowane w zaoferowanych przez obu wykonawców urządzeniach – blokachświatłowodowych kontroli kamery – stacje bazowe CopperHEAD nie istnieją ze złączamiświatłowodowymi typu LC i nie są produkowane z tymi złączami. Odwołujący podniósł,że powyższe twierdzenie potwierdza oświadczenie producenta Miranda Technologies Ltd.,
które załączył wraz z tłumaczeniem do odwołania.
Odwołujący ponownie wskazał, że producent dopuszcza rozwiązania techniczne
pozwalające na połączenie stacji bazowych CopperHEAD ze złączami światłowodowymi typu
LC, przez zastosowania adaptera wykorzystującego złącze OpticalCon, które zawiera
w sobie złącza typu LC. W opinii Odwołującego potwierdza to wiadomość przesłana w formie
elektronicznej przez producenta, wskazująca, że ącze LC nie jest montowane na stacji
bazowej lecz poprzez zastosowanie zł
ączy ST. Odwołujący ponownie stwierdził, że tym
samym zaoferowane przez niego rozwiązanie było zgodne z zaleceniami producenta.
Drugim rozwiązaniem pozwalającym zaoferować złącze LC na stacji bazowej CopperHEAD
jest rozwiązanie zaproponowane przez firmę Niewojt, aczkolwiek według Odwołującego nie
jest to rozwiązanie zalecane przez producenta tych urządzeń.
Odwołujący wywiódł, że tym samym każde z zaoferowanych urządzeń zawiera stacje
bazowe niewyposażone w złącza LC, ale przez zastosowane rozwiązania techniczne, np.
poprzez użycie adaptera, zostały one wyposażone w złącza typu LC. W opinii Odwołującego
gdyby przyjąć sposób myślenia Zamawiającego przedstawiony w uzasadnieniu odrzucenia
oferty Odwołującego, również urządzenie firmy MIRANDA zaoferowane przez Niewojt jest
niezgodne z opisem przedmiotu zamówienia, a tym samym oferta tego Wykonawcy powinna
zostać odrzucona. Zamawiający oceniając oferty obu wykonawców nie zastosował tych
samych reguł oceny, gdyż urządzenia zaoferowane przez Niewojt, pomimo że wyposażone
są w stacje bazową Copper HEAD nieprodukowaną ze złączami LC, uznał za prawidłową
i zgodną z opisem przedmiotu zamówienia, a analogiczne urządzenie tej samej firmy,
wyposażone w taką samą stację bazową, zaoferowane przez Odwołującego, uznał za
niezgodne z opisem przedmiotu zamówienia. Według Odwołującego taki dualizm oceny
ofert, w świetle jednoznacznych oświadczeń producenta obu urządzeń, jest niedopuszczalny
i stanowi naruszenie zasady równego traktowania. Zdaniem Odwołującego w tym przypadku
Zamawiający zobowiązany był albo dopuścić oba urządzenia, zawierające dwa równoważne
rozwiązania techniczne zapewniające złącza światłowodowe typu LC, albo w ogóle nie
dopuścić obu urządzeń z zaoferowanymi rozwiązaniami technicznymi i odrzucić obie oferty
jako niezgodne z treścią SIWZ. Z tego też powodu w ocenie Odwołującego zastosowanie
takiej odmiennej oceny urządzeń wyposażonych w identyczne stacje bazowe stanowi
Sygn. akt KIO 2313/13



naruszenie zasady równego traktowania wykonawców.
{ad pkt 3. zarzutów}
Odwołujący zrelacjonował, że Zamawiający 27 sierpnia 2013 r. poinformował go
o wyniku oceny i badania ofert oraz o wyborze najkorzystniejszej oferty. W zakresie części I
Zamawiający odrzucił ofertę Odwołującego, wskazując, że jest ona niezgodna z opisem
przedmiotu zamówienia – zaoferowany sprzęt nie spełnia wymagań postawionych w opisie
przedmiotu zamówienia. Odwołujący 29 sierpnia 2013 r. wniósł odwołanie od czynności
nieprawidłowego uzasadnienia informacji o wynikach postępowania oraz od czynności
odrzucenia jego oferty w części I jako niezgodnej z treścią SIWZ. W odwołaniu Odwołujący
zaskarżył czynności polegające na: 1) ocenie i badaniu ofert, 2) odrzuceniu oferty
odwołującego,
3)
wyborze
najkorzystniejszej
oferty,
4)
informacji
o
wyborze
najkorzystniejszej oferty i odrzuceniu oferty odwołującego. Następnie Zamawiający –
w sprawie oznaczonej sygn. akt KIO 2088/13 – uznał w całości przedmiotowe odwołanie.
Zamawiający dokonując oceny i badania ofert w zakresie części I ponownie odrzucił ofertę
Odwołującego i ponownie wybrał jako najkorzystniejszą ofertę Niewojt sp. z o.o.
Odwołujący podniósł, że w odwołaniu z 29 sierpnia 2013 r., oprócz zarzutu
naruszenia art. 92 ust. 1 pkt 2 pzp i art. 7 ust. 1 pzp, podniósł również zarzut naruszenia
przez zamawiającego art. 89 ust. 1 pkt. 2 pzp, przez odrzucenie oferty Odwołującego
w związku ze stwierdzeniem, że treść tej oferty nie odpowiada treści specyfikacji, ponieważ
zaoferowany sprzęt nie spełnia wymagań zawartych w opisie przedmiotu zamówienia.
W treści uzasadnienia Odwołujący podniósł, że zaoferowany przez niego sprzęt w całości
spełnia wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia. W ocenie Odwołującego
potwierdzały to załączone do oferty karty katalogowe. Zdaniem Odwołującego ponieważ
w odpowiedzi na odwołanie Zamawiający uznał je w całości, w tym również zarzut
naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2 pzp, tym samym potwierdził, że oferta Odwołującego jest
zgodna z SWIZ. Pomimo takiego oświadczenia przy ponownej ocenie ofert Zamawiający
ponownie uznał, że oferta Odwołującego jest niezgodna z treścią SIWZ. Odwołujący zarzucił,że wobec tego powtórzenie czynności oceny ofert zostało wykonane niezgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu z 29 sierpnia 2013. Odwołujący wskazał, że przy ponawianiu
czynności nie nastąpiły żadne nowe okoliczności, które uzasadniałby dokonanie odmiennej
oceny niż na etapie uznania zarzutu naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2 pzp.
W ocenie Odwołującego powyższe działanie Zamawiającego jest niezgodne z treścią
art. 186 ust. 2 pzp. Zgodnie z tym przepisem w przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
Sygn. akt KIO 2313/13



postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod
warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił
w terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub
unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu.
Zdaniem Odwołującego przede wszystkim należy odnieść się do charakteru
i znaczenia oświadczenia zamawiającego o uwzględnieniu odwołania w całości tj. w zakresie
wszystkich wskazanych w treści odwołania. Według Odwołującego uwzględnienie odwołania
jest odpowiednikiem uznania powództwa, stanowiącego potwierdzenie zasadności
powództwa w całości lub w części. Składając oświadczenie o uznaniu powództwa, pozwany
wyraża zgodę na wydanie wyroku zgodnego z żądaniem powoda. Skoro zamawiający
uwzględnia w pełnym zakresie odwołanie, oznacza to, że potwierdza zasadność
postawionych w odwołaniu zarzutów. Tym samym jeżeli Zamawiający uznał w całości
odwołanie, potwierdził, że zarzut naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2 pzp jest w pełni uzasadniony,
a tym samym potwierdził, że oferta Odwołującego jest zgodna z opisem przedmiotu
zamówienia i nie podlega odrzuceniu. W opinii Odwołującego, gdyby zamiarem
Zamawiającego było tylko uwzględnienie odwołania co do zarzutu naruszenia art. 92 ust. 1
pkt 2 pzp, mógł on złożyć oświadczenie o częściowym uznaniu odwołania. Wówczas Izba
w sprawie KIO 2088/13 rozpoznałaby odwołanie jedynie w granicach zarzutów nieuznanych
przez Zamawiającego. Zgodnie z wyrokiem Izby z dnia 21 marca 2013 r. (sygn. akt: KIO
460/12, KIO 463/13): W przypadku częściowego uwzględnienia zarzutów odwołania przez
zamawiaj
ącego, Izba rozpoznaje odwołanie jedynie w granicach istniejącego przedmiotu
sprawy, a wi
ęc w granicach nieuwzględnionych zarzutów, co do których istnieje spór miedzy
stronami. W sytuacji nieuwzgl
ędnienia pozostałych w sporze zarzutów i oddalenia odwołania
stron
ą przegrywającą sprawę jest odwołujący. Biorąc pod uwagę doniosłość decyzji
Zamawiającego co do całości zarzutów odwołania, decyzja ta winna być czynnością
przemyślaną i racjonalną, dokonaną w oparciu o analizę treści przepisu art. 186 ust. 2 pzp,
czyli uwzględnieniu wszystkich zarzutów oraz żądań odwołującego – oczywiście pod
warunkiem, że żądania te mają uzasadnienie w przepisach ustawy prawo zamówień
publicznych. Tym samym w sytuacji, gdy Zamawiający chciał uwzględnić tylko część
zarzutów, nie było przeszkód prawnych, aby zamawiający uwzględnił zasadność tylko
niektórych zarzutów odwołania, poddając jednocześnie zarzuty pozostałe rozstrzygnięciu
Izby. W przedmiotowej sprawie Zamawiający jednak uznał odwołanie w całości, a więc
również uznał za zasadny zarzut naruszenia art. 89 ust. 1 pkt. 2 pzp, tym samym
zobowiązany był powtórzyć czynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu z dnia 29
Sygn. akt KIO 2313/13



sierpnia 2013 r., tj. dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty w części I uwzględniając ofertę
Odwołującego. Według Odwołującego powyższe stanowisko potwierdza postanowienie Izby
z 3 stycznia 2013 r. (sygn. akt KIO 2827/12), w którym Izba wyjaśniła: Skoro zamawiający
uwzgl
ędnia zarzuty odwołania w całości, zobowiązany jest po umorzeniu postępowania
odwoławczego do wykonania w post
ępowaniu czynności zgodnie z żądaniami wynikającymi
z tre
ści odwołania. Przeciwne działanie narusza art. 186 ust. 2 zd. 2 p.z.p.
Odwołujący podsumował, że w przedmiotowej sprawie Zamawiający nie wykonał
powtórzenia czynności oceny ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z żądaniami
zawartymi w treści odwołania, czym naruszył zasadę wynikającą z art. 186 ust. 2 zdanie 2
pzp.

Na skutek przekazania przez Zamawiającego wezwania do wzięcia udziału
w postępowaniu odwoławczym wraz z kopią odwołania – 30 września 2013 r. do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło w formie pisemnej zgłoszenie przez
Niewojt sp. z o.o.
z siedzibą w Michałowicach przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego.

Wobec dokonania zgłoszenia w odpowiedniej formie, z zachowaniem 3-dniowego
terminu oraz wymogu przekazania kopii zgłoszenia Stronom postępowania (zgodnie z art.
185 ust. 2 pzp) – Izba nie miała podstaw do stwierdzenia nieskuteczności przystąpienia,
co do którego nie zgłoszono również opozycji.

Ponieważ odwołanie nie zawierało braków formalnych, a wpis od niego został
uiszczony przez Odwołującego – podlegało rozpoznaniu przez Izbę.

W toku czynności formalnoprawnych i sprawdzających Izba nie stwierdziła, aby
odwołanie podlegało odrzuceniu na podstawie przesłanek określonych w art. 189 ust. 2 pzp,
nie zostały również zgłoszone w tym przedmiocie odmienne wnioski.

Z uwagi na brak podstaw do odrzucenia odwołania lub umorzenia postępowania
odwoławczego – Izba przeprowadziła rozprawę, podczas której Odwołujący podtrzymał
wniesione odwołanie, natomiast Zamawiający i Przystępujący wnieśli o jego oddalenie.


Po przeprowadzeniu rozprawy z udziałem Uczestników (Stron i Przyst
ępującego)
post
ępowania odwoławczego, uwzględniając zgromadzony materiał dowodowy,
jak równie
ż biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska zawarte w odwołaniu,
zgłoszeniu przyst
ąpienia, a także wyrażone ustnie na rozprawie i odnotowane
w protokole, Izba ustaliła i zwa
żyła, co następuje:
Sygn. akt KIO 2313/13




Izba dopuściła w niniejszej sprawie dowody z dokumentacji postępowania
o zamówienie publiczne, która została również przekazana Izbie w formie kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Zamawiającego {przy czym część tej
dokumentacji została przekazana w związku ze sprawą o sygn. akt KIO 2088/13},
w szczególności przeprowadzając – w zakresie niezbędnym do rozpoznania zarzutów
odwołania – dowody z następujących dokumentów: ogłoszenia o zamówieniu, s.i.w.z., oferty
JBD, oferty Niewojt, , a także z protokołu postępowania.
Izba wzięła również pod uwagę dowody załączone do odwołania oraz złożone w toku
postępowania odwoławczego przez Przystępującego i Odwołującego, dokonując
odpowiedniej oceny ich mocy dowodowej i znaczenia dla rozstrzygnięcia odwołania.
Izba dopuściła również na rozprawie z urzędu dowód z dostępnej na stronie
internetowej producenta Miranda ulotki zatytułowanej CopperHead 3200 Fiber optic camera
transceiver.


Izba ustaliła, że w odwołaniu adekwatnie zacytowano brzmienie uzasadnienia
odrzucenia oferty Odwołującego, które Zamawiający zamieścił w zawiadomieniu z 23
września 2013 r.

Izba ponadto ustaliła uzupełniająco, co następuje:

I. W zakresie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
{pkt 3. pn. Przedmiot zamówienia}
3.1. Zakup, dostawa, montaż i uruchomienie instalacji technologicznych w zespole studiów
radiowych i telewizyjnych dla Inkubatora Medialno-Artystycznego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w zał
ączniku nr 1 do SIWZ.
Dostawa obejmuje tak
że transport, wniesienie do wskazanego pomieszczenia, montaż,
instalacj
ę oraz wszystkie inne koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia
zgodnie z wymogami stawianymi przez Zamawiaj
ącego.
3.2 Zamawiaj
ący dopuszcza składanie ofert częściowych (każda z poniższych 2 części
b
ędzie oceniana oddzielnie).(…)
1 Instalacje technologiczne
2 Kabel taktyczny
światłowodowy
(...)
Informacje dodatkowe do opisu przedmiotu zamówienia:
Sygn. akt KIO 2313/13



Przez „instalację” rozumie się w niniejszej SIWZ ogół czynności Wykonawcy niezbędnych do
przekazania
Zamawiaj
ącemu
przedmiotu
zamówienia
tworz
ących
funkcjonaln
ą
i
funkcjonuj
ącą całość zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ. W tym rozumieniu,
„instalacja” oznacza w szczególno
ści dokonanie niezbędnych prac konfiguracyjnych,
integracyjnych i uruchomieniowych, a tak
że dostarczenie niezbędnych materiałów i osprzętu
(w tym okablowania).

(...)
Poczynając od dnia zawarcia umowy, Zamawiający, udostępni Wykonawcy pomieszczenia
w których maj
ą być wykonane instalacje technologiczne. Jednocześnie przekaże niezbędną
dokumentacj
ę budowlaną i udostępni pomieszczenia do przeprowadzenia wizji lokalnej,
celem wykonania projektu wykonawczego. Wykonawca przedło
ży Zamawiającemu
w przeci
ągu 21 dni do akceptacji projekt wykonawczy. Zamawiający ma 7 dni na
zaakceptowanie projektu wykonawczego, na podstawie którego Wykonawca zrealizuje
przedmiot zamówienia.

{załącznik nr 1 do s.i.w.z. opis przedmiotu zamówienia}
Przedmiotem zamówienia jest projekt wykonawczy, sprzedaż, dostawa i instalacja
w lokalizacji Akademickiego Centrum Kultury UMCS „Chatka
Żaka” ul. Radziszewskiego 16
20-031 Lublin, wskazanej przez Zamawiaj
ącego infrastruktury A/V, sprzętu komputerowego
i oprogramowania dla Inkubatora Medialnego UMCS w skład którego wchodz
ą:
1) Tor kamerowy
światłowodowy
(...)
1) Światłowodowy tor kamerowy 5-cio kamerowy; Światłowodowy tor kamerowy składa się z dwóch części:
-
światłowodowego toru kamerowego wewnętrznego ułożonego na stałe łączącego
pomieszczenia technologiczne:

- studio TV

- sala widowiskowa

- hall ACK

- pokój aparatury
-
światłowodowego toru mobilnego
w skład którego wchodz
ą urządzenia umożliwiające 5-cio kamerową realizację i transmisję z
wykorzystaniem re
żyserki tv podłączone do wewnętrznego toru kamerowego z studia
telewizyjnego, sali widowiskowej i hallu ACK.
W ka
żdym z wymienionych pomieszczeń należy zainstalować przełącznice światłowodowe
Sygn. akt KIO 2313/13



połączone kablem światłowodowym jednomodowym 24-włóknowym. Światłowodowy tor kamerowy ma obsługiwać 5 kamer ( 3 x PMW 350L , 2 x PMW350K)
b
ędących
w
posiadaniu
zamawiaj
ącego
podł
ączonych
do
przeł
ącznic
kablami
światłowodowymi taktycznymi na bębnach poprzez interfejs nakamerowy.
Do posiadanych przez zamawiaj
ącego 3 szt paneli zdalnej kontroli kamery studyjnej RMB-
B170 nale
ży wykonać adaptery zapewniające pracę z dostarczanymi blokami światłowodowymi kontroli kamery.
Tor kamerowy
światłowodowy musi spełniać dla pięciu kamer funkcjonalnie wszystkie cechy
zainstalowanych obecnie trzech torów multicorowych z wyj
ątkiem zasilania ze stacji
bazowych to jest:
a. produkcj
ę programów telewizyjnych w rozdzielczości HD 1920x1080 pikseli, przy 25
klatkach/sekund
ę z ww. lokalizacji;
b. realizacj
ę programów „na żywo”, wraz z równoczesną ich rejestracją;
c. dodawanie napisów/grafiki/animacji w trakcie realizacji programu;
d. ł
ączenie obrazu rzeczywistego z wirtualnym / generowanym komputerowo (kluczowanie);
e. emisj
ę materiałów reporterskich w trakcie realizacji programu w: studio TV, sali
widowiskowej, hall ACK ;
f. prezentacj
ę tekstów na teleprompterze,
g. równoczesny podgl
ąd wraz z odsłuchem materiałów reporterskich w studio, w trakcie
realizacji programu (podczas emisji materiału reporterskiego w torze programowym);
h. głosow
ą komunikację dwukierunkową obsługi studia (w tym operatorów kamer) za pomocą
systemu interkomowego przewodowego;
i. głosow
ą komunikację jednokierunkową obsługi studia z prowadzącym audycję za pomocą
osobistego systemu monitorowego (bezprzewodowego) zrealizowanego w torze audio i
zintegrowanego z grup
ą systemu interkomowego;
j. sygnalizacj
ę tally;
m. synchronizacj
ę urządzeń wizyjnych sygnałem genlock,
Przedmiotem zamówienia jest projekt wykonawczy, sprzeda
ż, dostawa i instalacja
w lokalizacji Chatka
Żaka – Inkubator Medialno Artystyczny wskazanej przez Zamawiającego
infrastruktury A/V, sprz
ętu komputerowego i oprogramowania w skład którego wchodzą:
{L.p.} {Nazwa} {Numery kart katalogowych do załącznika nr 1 do SIWZ} {Liczba sztuk}
{1.} wiatłowodowy tor kamerowy wewnętrzny} {20} {1kpl.}
{2.} wiatłowodowy tor kamerowy mobilny} {16} {1 kpl}
(…)
Integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki:
Sygn. akt KIO 2313/13



- Karty katalogowe w ilości 25 sztuk;

{załącznik nr 1 do s.i.w.z. opis przedmiotu zamówienia karta katalogowa nr 16}
{Nazwa} Światłowodowy tor kamerowy mobilny
{Numer referencyjny} 16
{Cechy} Światłowodowy mobilny tor pięciokamerowy podłączany do światłowodowego toru
kamerowego wewn
ętrznego w następujących lokalizacjach:
- studio tv,
- sala widowiskowa,
- hall ACK
Tor kamerowy wewn
ętrzny składa się z następujących elementów:
L.p.
Nazwa
Numery kart katalogowych
do załącznika nr 1 do SIWZ
Liczba sztuk
1.

Blok światłowodowy kontroli kamery z
wbudowanym zasilaczem i złączami LC
23
6
2.

Adapter nakamerowy wyposażony w złącze
opticalcon
22
6
3.

Panel zdalnej kontroli kamery studyjnej z
kablem sterującym
12
2
4.
Panel monitorowy 3xLCD
14
1
5.
Adapter zasilania V-type
24
5.
6.
Zasilacz ładowarka baterii
10
4
7.
Akumulator do kamery z mocowaniem V
11
5
8.
kodek audio IP
09
2
9.
Encoder do steamingu TV
17
1
10.
Przenośne urządzenie pomiarowe 3G-SDI
18
2
11.
najazd kablowy
13
1.kpl
12.
skrzynka rackowa 16U
25
1
Instalacja toru kamerowego ma być wykonana z zakończeniami w oparciu o gniazda i wtyki
typu OPTICALCON.
Zasilanie kamer poprzez adapter nakamerowy V-type.
Tor kamerowy musi zapewnia
ć przesył sygnałów optycznych do 10 km .
Dwa dodatkowe panele zdalnej kontroli kamery i panel monitorowy nale
ży zainstalować
w re
żyserce TV natomiast trzy posiadane przystosować do pracy (odpowiednie adaptery)
z blokami
światłowodowymi kamery.
Bloki
światłowodowe kontroli kamery należy zainstalować w stojaku w pokoju aparatury
i wykona
ć niezbędne adaptacje w dotychczasowej konfiguracji sprzętu.
Wymagania transmisyjne :
- SDI-HD/SDI (dwukierunkowo)
- Video composite (dwukierunkowo)

Sygn. akt KIO 2313/13



- sygnał telepromptera do kamery
- 10/100 Ethernet (dwukierunkowo)
- sterowanie funkcjami kamery
- dwa tory audio symetryczne mono z poziomem liniowym (dwukierunkowo)
- interkom przewodowy zgodny z posiadanym przez zamawiaj
ącego systemem Cleercom
Pico
- tally/gpi
- tally
- timecod
- genlock
Zasilanie kamer nale
ży wykonać w wersji z baterii nakamerowej i z zasilaczy/ładowarek
poprzez adaptery V-type.


{załącznik nr 1 do s.i.w.z. opis przedmiotu zamówienia karta katalogowa nr 22}
{Nazwa} Adapter nakamerowy wyposażony w złącze opticalcon
{Numer referencyjny} 22
{Cechy } Adapter nakamerowy CopperHead 3200 zapewniający komunikację ze blokiem
kontroli kamery odpowiedni do posiadanej kamery SONY PMW-350 lub równowa
żny
o minimalnych parametrach technicznych.
Charakterystyka:
- montowany bezpo
średnio na kamerze (montaż typu „sandwich”).
- zasilany bezpo
średnio z baterii kamerowej.
- wyposa
żony m.in w złącza:
1 x
światłowodowe złącze typu OPTICALCON DUO, służące do połączenia z blokiem
kontroli kamery,
1 x 1 x remote/tally, słu
żące do podłączenia sygnału tally oraz sterowania,
1 x intercom (typ 4W), słu
żące do podłączenia interkomu,
1x HD/SDI INPUT
2 x SD-HD /SDI OUT, wyj
ście sygnału wizyjnego,
1xVBS INPUT,
1xVBS OUTPUT ,
1 x RET VIDEO, wyj
ście sygnału odniesienia.
2x AUDIO INPUT poziom liniowy
2x AUDIO OUTPUT
1xEthernet RJ-45,

Sygn. akt KIO 2313/13



- napięcie zasilania: od 10 do 18 V DC
- pobierana moc nie wi
ęcej niż 8 W.

{załącznik nr 1 do s.i.w.z. opis przedmiotu zamówienia karta katalogowa nr 23}
{Nazwa} Blok światłowodowy kontroli kamery z wbudowanym zasilaczem i złączami LC
{Numer referencyjny} 23
{Cechy} Blok kontroli zapewniający komunikację z adapterem nakamerowym przystosowany
do posiadanej kamery Sony PMW-350 montowany w Pokoju Aparatury w istniej
ącym racku
19"
Charakterystyka:
- wyposa
żony m.in w złącza typu:
2 x
światłowodowe złącze tylu LC, służące do połączenia ze adapterem nakamerowym,
Sync/Black Burst input connector & Loop through
Video Prompter input to Camera
Time Code In to Camera
Time Code Out from Camera
Camera Remote Control Panel Connector
Data/GPI Multi-Pin Connector
Ethernet connector – 10BaseT/100BaseT
VBS Output from Camera
VBS Return Video source Input to Camera
2x HD/SDI Program from Camera Unit output
SDI Return Video source Input to Camera
Ch-1 Intercom connector
Ch-2 Intercom connector
Audio In Multi-pin connector
Audio Out Multi-pin connector
Clear-Com Intercom Module
Ch-A Intercom Connector
Ch-B intercom Connector
- napi
ęcie zasilania: 230V AC

II. W zakresie treści oferty złożonej przez JBD {a także brzmienia formularza załącznika nr 6
do s.i.w.z. pn. Formularz asortymentowo cenowy}
Instalacje technologiczne
Sygn. akt KIO 2313/13



1) Światłowodowy tor kamerowy
L.p.
Nazwa
Numery kart
katalogowych do
załącznika nr 1
do SIWZ
Oferowany towar
(typ, numer
katalogowy)
Cena
jednostkow
a netto [zł]
Cena
jednostkowa
brutto [zł]
Liczb
a
sztuk
Cena
łączna
brutto [zł]
1.

Światłowodowy
tor kamerowy
wewnętrzny
20
Mazowieckie Sieci
Światłowodowe
16 848,00
20 723,04
1 kpl.
20 723,04
2.

Światłowodowy
tor kamerowy
mobilny
16
- Telecast CHG3-
BS-3200-95VD-
STM-CC
- Telecast CHG3-
CAM-3200-
NOC2-V-V
- SONY RM-B170
- TV Logic PRM-
483
- IDX NBV-XLR
- FXLION PL-
1680B
- FXLION PL-
1900
-MDO UK YX
STL-IP
- ViewCast
Niagara 4100
- Murray-Pro TC-
3G
OLIMPIA OK.
3kom.
- kufer JBD
145 993,00
179 571,39
1kpl.
559 443,36
(…)

III.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty na część I zamówienia z następującymi
cenami:
– JBD S.A. – 768.606,09 zł
– Niewojt sp. z o.o. – 776.093,10 zł.

Izba zważyła, co następuje:

Zgodnie z przepisem art. 179 ust. 1 pzp odwołującemu przysługuje legitymacja
do wniesienia odwołania, gdy ma (lub miał) interes w uzyskaniu zamówienia oraz może
ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy. W ocenie Izby
Odwołujący ma interes w uzyskaniu przedmiotowego zamówienia, gdyż złożył ofertę
z najniższą
ceną,
która
stanowi
jedyne
kryterium
oceny
ofert.
Jednocześnie
Sygn. akt KIO 2313/13



zakwestionowana w odwołaniu czynność Zamawiającego, polegająca na odrzuceniu oferty
Odwołującego, naraża Odwołującego na w postaci utratę możliwości uzyskania odpłatnego
zamówienia publicznego, na co mógłby w przeciwnym razie liczyć.

Biorąc pod uwagę zgromadzony w sprawie materiał dowodowy i poczynione ustalenia
faktyczne w zakresie zarzutów podniesionych w odwołaniu i podlegających rozpatrzeniu,
Izba stwierdziła, że odwołanie nie zasługuje na uwzględnienie.

W pierwszej kolejności konieczne stało się ustalenie zakresu zarzutów odwołania,
który podlega kognicji Izby w aktualnie rozstrzyganej sprawie. Wynika to z dwóch,
niezależnych od siebie okoliczności: po pierwsze – wartość przedmiotowego zamówienia jest
mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 pzp,
po drugie – jeden z zarzutów dotyczy naruszenia art. 186 ust. 2 pzp przez powtórzenie
czynności niezgodnie z żądaniem zawartym w poprzednim odwołaniu wniesionym przez
Odwołującego. Zgodnie z art. 180 ust. 2 pzp jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż
kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 pzp, odwołanie
przysługuje wyłącznie wobec czynności: 1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia,
zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę; 2) opisu sposobu dokonywania oceny
spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) wykluczeniu odwołującego z postępowania
o udzielenie zamówienia; 4) odrzucenia oferty odwołującego. Z uwagi na to,że przedmiotowe postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego
i znajduje się na etapie po otwarciu złożonych ofert, Odwołujący mógł skutecznie wnieść
odwołanie wyłącznie od eliminujących go z tego postępowania czynności Zamawiającego,
co też uczynił, kwestionując zasadność odrzucenia złożonej przez siebie oferty. Jednakże
z mocy decyzji ustawodawcy wyrażonej w art. 180 ust. 1 pzp nie podlegają rozpatrzeniu
przez Izbę pozostałe zarzuty odwołania w zakresie, w jakim dotyczą rezultatów badania
i oceny złożonej przez Przystępującego oferty, która została wybrana przez Zamawiającego.
Odwołujący nie może zatem skutecznie zarzucać bezpośrednio czy pośrednio, że oferta
złożona przez Niewojt podlega odrzuceniu. Nie ma przy tym znaczenia, że w odwołaniu
zostało to sformułowane w ramach zarzutu nierównego traktowania wykonawców przy
badaniu i ocenie ofert. Kwestia, czy druga złożona w postępowaniu oferta podlega
odrzuceniu, pozostaje poza granicami rozpoznania Izby w tej sprawie.

Odwołujący bezskuteczne, nie tylko z uwagi na art. 180 ust. 1 pzp, podniósł
w odwołaniu zarzut naruszenia art. 186 ust. 2 pzp. Niewątpliwie ze zd. 2 ust. 2 art. 186 pzp
wynika, że w przypadku umorzenia przez Izbę postępowania odwoławczego z uwagi
Sygn. akt KIO 2313/13



na uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu,
zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie
zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w tymże odwołaniu. Wbrew jednak odmiennemu
poglądowi Odwołującego, art. 186 ust. 2 pzp nie stanowi gwarancji, że zamawiający postąpi
zgodnie z żądaniem uznanego przez siebie odwołania. W ustawie pzp art. 186 ust. 2 pzp
został skorelowany z art. 189 ust. 2 pkt 5 pzp, co przesądza jedynie o tym, że ponowne
odwołanie podlega odrzuceniu, jeżeli dotyczy czynności wykonanej przez zamawiającego
zgodnie z żądaniem poprzedniego odwołania tego samego odwołującego. W konsekwencji
jedyną ochroną wynikającą dla wykonawcy z faktu postąpienia przez zamawiającego
niezgodnie z żądaniem poprzednio uznanego odwołania, jest brak podstaw do odrzucenia
kolejnego odwołania od nowo podjętej czynności albo nadal trwającego zaniechania podjęcia
czynności. W takim przypadku dojdzie zatem jedynie do odłożenia rozstrzygnięcia sporu
na tle merytorycznej zgodności określonej czynności lub jej zaniechania z przepisem ustawy
pzp do następnego postępowania odwoławczego, wywołanego odwołaniem wniesionym
od ponownie dokonanej lub nadal zaniechiwanej czynności przez zamawiającego. Istota
instytucji opisanej w art. 186 ust. 2 pzp sprowadza się do tego, że następuje zakończenie
postępowania odwoławczego bez rozpoznania przez Izbę zasadności zarzutów odwołania.
Izba formalnie umarza postępowanie odwoławcze wobec złożonego przez zamawiającego
oświadczenia o uwzględnieniu w całości merytorycznych zarzutów odwołania. Izba nie ma
możliwości badania, czy uwzględnienie zarzutów odwołania w całości jest niezgodne
z prawem, zasadami współżycia społecznego lub zmierza do obejścia prawa. Uwzględnienie
w całości zarzutów przez zamawiającego wiąże zatem Izbę, niezależnie od treści zarzutów
odwołania, których merytoryczna zasadność nie jest przez Izbę w ogóle badana przy
umorzeniu postępowania odwoławczego. Z tego względu naruszenie przez zamawiającego
art. 186 ust. 2 pzp nie może – co do zasady – stanowić samoistnej podstawy
do uwzględnienia ponownego odwołania. Jest to sui generis przepis proceduralny, związany
z umorzeniem postępowania odwoławczego bez merytorycznego rozpatrzenia zarzutów
przez niezależny organ orzekający, a nie przepis materialny ustawy pzp regulujący stricte
czynności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Naruszenie przez
zamawiającego w toku prowadzonego postępowania art. 186 ust. 2 pzp nie przesądza zatem
o zasadności kolejnego odwołania, lecz o konieczności rozpoznania innych zawartych w nim
zarzutów. Dopuszczenie możliwości postąpienia niezgodnie z żądaniem zawartym
w uwzględnionym poprzednio odwołaniu wynika z tego, że zamawiający każdorazowo winien
kierować się zasadą udzielenia zamówienia wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami
ustawy pzp, co jednoznacznie wynika z art. 7 ust. 3 pzp. Zamawiający prowadząc
Sygn. akt KIO 2313/13



postępowanie powinien kierować się przepisami prawa oraz działać w oparciu o prawidłowo
ustalony stan faktyczny. Nadrzędną zasadą dotyczącą wszelkich czynności podejmowanych
przez zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego powinna
być ich zgodność z przepisami ustawy pzp.

Ponadto w ocenie składu orzekającego Izby Odwołujący bezpodstawnie twierdzi,że choć Zamawiający uznał zarzuty poprzedniego odwołania, to nie uczynił zadość
zgłoszonym w nim żądaniom. Żądania te należy rozpatrywać bowiem w powiązaniu
z zawartymi w odwołaniu zarzutami. O ile poprzednie odwołanie zostało wniesione od
czynności odrzucenia oferty Odwołującego na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 pzp, o tyle
zawierało zarzut nieprawidłowości odrzucenia z uwagi na niepodanie pełnego uzasadnienia
faktycznego, to jest bez wskazania jakich wymagań opisu przedmiotu zamówienia
zaoferowany sprzęt nie spełnia, co uniemożliwia podjęcie obrony wobec tej czynności.
Odwołujący podnosił, że ponieważ nie uzyskał informacji, które pozwalałyby mu
na uzyskanie wiedzy co do postaw odrzucenia oferty, trudno mu się odnieść się do zarzutu
niezgodności jego oferty z s.i.w.z. Dodatkowo Odwołujący wyraził ocenę, że zaoferowany
przez niego sprzęt spełnia wymagania zawarte w specyfikacji, a zatem jego oferta nie jest
niezgodna z jej treścią. W tych okolicznościach Zamawiający prawidłowo uznał, że dokonane
odrzucenie jest nieprawidłowe, a następnie – zgodnie ze skorelowanym z zarzutemżądaniem – unieważnił wadliwą czynność odrzucenia i powtórzył czynności badania i oceny
ofert. Wbrew poglądowi Odwołującego nie oznacza to, że Zamawiający zobowiązał się
do określonego rezultatu powtórzonych czynności, czyli uznania oferty Odwołującego
za najkorzystniejszą. Uznanie przez Zamawiającego zasadności odwołania od odrzucenia
oferty bez podania uzasadnienia nie oznacza, że Zamawiający potwierdził tym samym
zgodność treści tej oferty z treścią s.i.w.z. Brak podania w pierwotnym zawiadomieniu co jest
niezgodne w ofercie JBD z jakimi parametrami opisu przedmiotu zamówienia, przesądzało
samo w sobie o niezasadności w taki sposób podjętej czynności odrzucenia. Wyczerpywało
to również całość materii podlegającej kognicji Izby, która z mocy art. 192 ust. 7 pzp nie
mogłaby orzekać co do przyczyn odrzucenia, jeżeli zostałyby sprecyzowane przez
Zamawiającego dopiero w toku postępowania odwoławczego.
W konsekwencji przedmiotem rozstrzygnięcia tej sprawy jest wyłącznie zasadność
dokonanego przez Zamawiającego odrzucenia oferty Odwołującego na podstawie art. 89 ust.
1 pkt 2 pzp z powodu niezgodności jej treści z treścią s.i.w.z., która została opisana
w zawiadomieniu z 23 września 2013 r. Zamawiający uznał, że zaoferowane przez JBD
urządzenie o oznaczeniu Telecast CH3-BS-3200-95VD-STM-CC jest niezgodne z opisem
przedmiotu zamówienia {zawartym w kartach katalogowych nr 16 i 23}, gdyż ten blok
Sygn. akt KIO 2313/13



światłowodowy kontroli kamery wyposażony jest w interfejs optyczny do połączeńświatłowodowych
jednomodowych
z zakończeniem
w standardzie
ST

zamiast
w standardzie LC, realizowanym przez złącze typu Neutric OpticalCON (NOC).
Zdaniem składu orzekającego Izby decyzję podjętą przez Zamawiającego należało
utrzymać w mocy. Izba wzięła pod uwagę następujący stan rzeczy ustalony w toku
postępowania odwoławczego. Odwołujący do zamknięcia rozprawy prezentował stanowisko,że opisane przez niego w ofercie urządzenie Telecast CH3-BS-3200-95VD-STM-CC,
po podłączeniu adaptera Telecast CAXXX-15-T2S-NOC2R-ST2, spełnia wymagania opisu
zawartego w kartach nr 16 i 23 opisu przedmiotu zamówienia. Odwołujący podtrzymał zatem
wolę zaoferowania jako stacji bazowej urządzenia o oznaczeniu Telecast CH3-BS-3200-
95VD-STM-CC. W ocenie składu orzekającego Izby zamyka to możliwość rozpatrywania
zaoferowania stacji bazowej o takim oznaczeniu w płaszczyźnie art. 87 ust. 1 pkt 3 pzp, czyli
jako omyłki polegającej na niezgodności oferty z treścią s.i.w.z., niepowodującej istotnej
zmiany w treści oferty. Odwołujący dopuścił jedynie możliwość zaoferowania dodatkowo
adaptera o oznaczeniu Telecast CAXXX-15-T2S-NOC2R-ST2. Według składu orzekającego
Izby stanowi to jednak zmianę treści oferty, która nie doprowadza do jej zgodności z treścią
opisu przedmiotu zamówienia.
Opis ten przedstawia się następująco. {Odwołanie nie dotyczy rozstrzygnięcia
w zakresie części 2 zamówienia, której przedmiot zamówienia określono jako kabel taktyczny światłowodowy.} Część 1 zamówienia, określona jako instalacje technologiczne, obejmuje
między innymi wykonanie projektu wykonawczego, sprzedaż, dostawę i instalację toru światłowodowego kamerowego {określanego również w s.i.w.z. mianem światłowodowego
toru kamerowego 5-cio kamerowego
}. W jego skład wchodzi światłowodowy tor kamerowy
wewn
ętrzny oraz światłowodowy tor kamerowy mobilny. Ten ostatni zbiorczo został opisany
w karcie katalogowej nr 16, gdzie w tabeli wyszczególniono jego 12 elementów składowych,
z których pierwsze dwa zostały opisowo nazwane blokiem światłowodowym kontroli kamery
z wbudowanym zasilaczem i zł
ączami LC oraz adapterem nakamerowym wyposażonym
w zł
ącze opticalcon. W zakresie ich szczegółowych parametrów odesłano do kart
katalogowych nr 23 i 22, jednak sama karta nr 16 zawiera również opis dotyczący wszystkich
elementów mobilnego toru kamerowego, rozpoczynający się od stwierdzenia, że jego
instalacja ma być wykonana z zakończeniami w oparciu o gniazda i wtyki typu
OPTICALCON.
Natomiast w karcie nr 22 pn. Adapter nakamerowy wyposażony w złącze
opticalcon
, opisano, że ma to być adapter nakamerowy CopperHead 3200, zapewniający
komunikację ze blokiem kontroli kamery odpowiedni do posiadanej kamery SONY PMW-350
lub równoważny, o minimalnych parametrach technicznych, wśród których wskazano
Sygn. akt KIO 2313/13



w szczególności wyposażenie w 1 x światłowodowe złącze typu OPTICALCON DUO,
słu
żące do połączenia z blokiem kontroli kamery. Z kolei w karcie nr 23 pn. Blok światłowodowy kontroli kamery z wbudowanym zasilaczem i złączami LC, określono, że ma
to być blok kontroli zapewniający komunikację z adapterem nakamerowym, przystosowany
do posiadanej kamery Sony PMW-350, montowany w Pokoju Aparatury w istniejącym racku
19", charakteryzujący się między innymi wyposażeniem w 2 x światłowodowe złącze tylu LC,
słu
żące do połączenia ze adapterem nakamerowym.
W powyższym opisie pojawiają się zatem dwa określenia dotyczące wymaganego
typu złącz światłowodowych: LC oraz opticalcon, przy czym ten pierwszy typ złącza został
wskazany wyłącznie w przypadku bloku światłowodowego kamery. W ocenie Izby pewien
brak konsekwencji terminologicznej Zamawiającego nie usprawiedliwia zaoferowania przez
Odwołującego stacji bazowej Telecast CH3-BS-3200-95VD-STM-CC, czyli – co jest poza
wszelkim sporem – wyposażonej w złącza typu ST. Zamawiający w uzasadnieniu odrzucenia
zamieścił fragment dotyczący możliwych konfiguracji typów złączy światłowodowych w stacji
bazowej Telecast CH3-BS-3200, w szczególności wskazując, że interfejs z zakończeniami
typu ST należy odróżnić od pozostałych typów interfejsów jako zupełnie odrębny. Odwołujący
ani w odwołaniu, ani w dalszym toku postępowania odwoławczego nie podważał tej
okoliczności, którą dodatkowo znajduje potwierdzenie w złożonej przez niego na rozprawie
stronie z instrukcji obsługi oferowanej stacji bazowej. Przede wszystkim o odrębności złącza
z zakończeniem ST świadczy konieczność zastosowania dodatkowego adaptera, aby
uzyskać złącze z zakończeniem typu wymaganego przez Zamawiającego.
Natomiast kluczowe znaczenie ma wyjaśnienie jaka jest zależność pomiędzy złączem
typu LC a złączem typu OpticalCON {wydaje się, że za autorem tego rozwiązania właśnie
taką pisownię należy uznać za najbardziej poprawną}. Zamawiający w uzasadnieniu
odrzucenia oferty użył określenia sugerującego, że złącze typu OpticalCON jest sposobem
realizacji interfejsu z zakończeniami typu LC. Natomiast Odwołujący zajął w tej mierze
niekonsekwentne stanowisko. Z jednej strony – w pkt 2. uzasadnienia odwołania – podniósł
okoliczność braku występowania zaoferowanej stacji bazowej w wersji ze złączami LC.
Na dowód takiego stanu rzeczy do odwołania zostało załączone oświadczenie Miranda
Technologies Ltd. o następującej treści: Niniejszym potwierdzam, że stacje bazowe Copper
Head dostarczone przez firm
ę Miranda nie istnieją ze złączami LC i nie są produkowane ze
ączami LC. Z drugiej strony w pkt 1. uzasadnienia odwołania Odwołujący kilkakrotnie
zamieścił sformułowania potwierdzające, że interfejs typu LC może zostać zrealizowany
przez złącze OpticalCON, tak jak wymagał tego Zamawiający. W ocenie Izby rozstrzygające
znaczenie ma to, co twierdzi na ten temat firma Neutrik, która w 2005 r. wprowadziła
Sygn. akt KIO 2313/13



na rynek system złącz światłowodowych OpticalCON {stąd zwany jest on również w skrócie
„NOC” od Neutric OpticalCON}: System OpticalCon bazuje na złączach typu LC-Duplex,
eliminuj
ąc ich nieodłączne wady, a tym samym zapewniając bezpieczne, kurzoodporne
i wzmocnione poł
ączenie. Dzięki kompatybilności z konwencjonalnymi złączami LC,
OpticalCon Duo umo
żliwiają zastosowanie tańszych kabli w standardzie LC lub
wzmocnionych przewodów OpticalCon do aplikacji mobilnych. OpticalCon Duo s
ą idealnym
rozwi
ązaniem dla połączeń oraz integracji sprzętowych, oferując kompatybilność
ze standardem z przodu i z tyłu obudowy.
Natomiast odnośnie samego złącza OptcalCON
DUO: ącze typu chassis działa jako złącze przelotowe umożliwiając uproszczoną instalację
poprzez podł
ączenie tradycyjnego złącza typu LC z tyłu. Jest ono zbudowane na bazie
standardowej obudowy zł
ącz typu D i posiada automatyczną osłonę zabezpieczającą przed
kurzem i brudem oraz mechanizm blokuj
ący typu Push-Pull do bezpiecznego podłączenia.
Powyżej zacytowane informacje pochodzą ze złożonego na posiedzeniu przez
Przystępującego
tłumaczenia
wydruku
z
anglojęzycznej
strony
Neutrik
{www.neutrik.com/en/audio/opticalcon-duo/opticalcon-duo-chassis-connectors/},
jednak
analogiczne informacje można również znaleźć na polskojęzycznej stronie Neutrik
{www.neutrik.pl}. Izba zważyła, że ponieważ powyższe informacje w żaden sposób nie są
sprzeczne z zawartymi w odwołaniu twierdzeniami, za bezprzedmiotowe należy uznać
oponowanie przez Odwołującego na rozprawie przeciwko wiarygodności tych informacji
technicznych, wyłącznie z tego powodu, że pochodzą ze strony internetowej.
Skoro dla zainteresowanych tym zagadnieniem nie jest żadną tajemnicą obiektywna
okoliczność, że złącze OpticalCON DUO de facto zawiera w sobie podwójne złącze LC,
Odwołujący bezskutecznie usiłował przedstawić zaoferowanie stacji bazowej z dwoma
złączami ST jako rozwiązanie zgodne z opisem przedmiotu zamówienia. Co więcej, nie jest
z nim zgodne również rozwiązanie zaprezentowane dopiero w odwołaniu, a polegające
na zastosowaniu dodatkowego adaptera z dwóch złączy ST na jedno złącze OpticalCON
DUO. Wbrew temu, co stwierdzono w odwołaniu, Zamawiający w s.i.w.z. wymagał
zaoferowania bloku kontroli kamery ze złączami typu LC wbudowanymi w to urządzenie,
a nie dostępnymi dopiero za pośrednictwem dodatkowej przejściówki. Należało zatem
zaoferować stację bazową, na której przednim lub tylnym panelu znajduje się podwójne
złącze typu LC, które mogło być w szczególności zrealizowane w postaci OpticalCON DUO.
Stacja bazowa produkcji firmy Miranda typu CopperHead 3200 występuje w wariancie
z wbudowanym tego typu złączem, o czym świadczy treść oferty Niewojt, w której wskazano
stację bazową o oznaczeniu Telecast CHG3-BS-3200-NOC2-CC. Przystępujący przedstawił
ponadto w toku postępowania odwoławczego oświadczenie {wraz z tłumaczeniem} Miranda
Sygn. akt KIO 2313/13



Technologies Ltd., że: stacja bazowa część CHG3-BS-3200-NOC2-CC posiada wbudowane
ącze Neutrik OpticalCon Duo. Złącza Neutrik OpticalCon Duo wykonane są z 4 lutowanych
styków i 1 podwójnego gniazda przepustowego typu LC. Stacja bazowa CHG3-BS-3200-
NOC2-CC jest systemem, w którym poprzez zł
ącze Neutrik OpticalCon obsługiwane są tylko
włókna
światłowodowe. Oznacza to, że w tym systemie 4 przewody miedziane są
niepodł
ączone. Zatem producent stacji bazowej typu Copper Head 3200 potwierdził
adekwatność ustalenia Zamawiającego, że występuje ona w wersji z interfejsem
z zakończeniami LC, realizowanymi przez złącze typu Neutric OpticalCon (NOC),
w wykonaniu z zasilaniem lub bez zasilania.
Natomiast Odwołujący zupełnie bezpodstawnie wywodził w toku postępowania
odwoławczego, że producent {czyli firma Miranda} rekomenduje dla uzyskania złącz typu LC
stację bazową w wersji z wbudowanymi złączami ST oraz zastosowanie przejściówki z tego
typu złącz na złącze OpticalCON DUO. W szczególności załączone do odwołania materiały
w żaden sposób tego nie potwierdzają. Dwustronicowa ulotka w języku angielskim
CopperHead 3050 nic nie wnosi do sprawy, nie tylko z tego powodu, że jej przetłumaczony
fragment {Description} nie zawiera żadnych informacji na ten temat. Co istotniejsze, ulotka
ta, zgodnie ze swoim tytułem {CopperHead 3050 Fiber optic camera transceiver for ENG,
SNG and EPP
} dotyczy urządzeń systemu CopperHead 3050. Tymczasem zarówno stacja
bazowa, jak i adapter nakamerowy zaoferowane przez Odwołującego zaliczają się
do systemu CopperHead 3200, na co wprost wskazują ich szczegółowe oznaczenia
{zawierające liczbę 3200}. Natomiast zapowiedziany w odwołaniu schemat techniczny
oferowanego rozwiązania jest w rzeczywistości kserograficznym powiększeniem rysunku
z ulotki CopperHead 3050… z odręcznie dopisanymi: tytułem {Rozwiązanie Firmy JBD S.A.
zalecane przez producenta
}, opisem elementu znajdującego się pomiędzy stacją bazową
a przewodem łączącym z kamerą jako CAXX-15-T2S-NOC2R-ST2 oraz oznaczeniami
dwóch końców tego elementu {z jednej strony ącza ST, a z drugiej strony ącze
Opticalcon
}. Przy czym w oryginalnej ulotce dotyczącej urządzeń systemu CopperHead 3050
element ten nie jest w ogóle opisany. Wreszcie należy zauważyć, że w ulotce dotyczącej
urządzeń zaoferowanych przez Odwołującego {CopperHead 3200 Fiber optic camera
transceiver
} rysunku z takim elementem pośredniczącym w ogóle nie ma. Jest natomiast
rysunek pokazujący połączenie stacji bazowej i adaptera nakamerowego za pomocą
przewodu, który z obu stron ma takiego samego typu wtyki, które bezpośrednio można
bezpośrednio przyłączyć do wbudowanych w te urządzenia gniazd w tym samym
standardzie. Przede wszystkim należy zauważyć, że skoro stacja bazowa może zostać
wyprodukowana z wbudowanymi gniazdami połączeń światłowodowych jednego z 3 typów
Sygn. akt KIO 2313/13



{przy czym dwa z nich mogą występować w wersji z zasilaniem lub bez, co daje łącznie 5
możliwości}, wśród których jest między innymi gniazdo typu OpticalCON DUO {zawierające
podwójne gniazdo LC}, przypisywanie producentowi rekomendowania rozwiązania
opisanego w odwołaniu, w przypadku odbiorcy wprost wymagającego wbudowania złącz
typu LC w stację bazową, jest mało wiarygodne.
Natomiast wbrew temu co napisano w odwołaniu, załączona do niego
korespondencja elektroniczna nie zawiera żadnej wiadomości od firmy Miranda. Jest to
wydruk wiadomości wymienianych pomiędzy osobą ze spółki Janusz Rupik PVP sp. z o.o.
z Siemianowic Śląskich a osobą z JBD na temat oferty Telecast, w której pada następujące
stwierdzenie: Prosicie o LC, ale my nie oferujemy tego na stacji bazowej. W zamian
zastosowali
śmy ST. Jednocześnie wcześniej jest mowa o tym, że jest to dodatkowy
komentarz do proponowanych rozwi
ązań. Jednakże sama oferta na rozwiązania Telecast,
jak i zmodyfikowana oferta na Telecast’a, które miały stanowić załącznik do tych wiadomości
elektronicznych {datowanych odpowiednio na 19 i 20 sierpnia 2013 r.}, nie zostały
przedstawione w toku postępowania odwoławczego. Nie wiadomo zatem ani jakie pytanie
zostało zadane, ani jakie dokładnie w odpowiedzi rozwiązanie zostało zaproponowane. Nie
ma to jednak większego znaczenia, gdyż JBD jako wykonawca ubiegający się o udzielenie
zamówienia powinien dołożyć należytej staranności profesjonalisty w zaoferowaniu urządzeń
zgodnych z wymaganiami opisu przedmiotu zamówienia. Tymczasem Odwołujący nie był
w stanie wykazać, że zaoferowanie stacji bazowej z wbudowanymi złączami ST jest zgodne
z wymaganiem zaoferowania światłowodowego bloku kontroli kamery z wbudowanymi
złączami typu LC. Nic do sprawy nie wnosi dołączenie do odwołania oświadczenia złożonego
przez Janusza Rupika PVP sp. z o.o. {datowanego na 9 września 2013 r.} – jako
autoryzowanego przedstawiciela firmy „Miranda”, producenta urządzeń Copper Head Base
Stations – że zaproponowany JBD sprzęt pod kątem przetargu prowadzonego przez
Zamawiającego spełnia wymagania techniczne i funkcjonalne systemu zawarte w kartach 22,
23 opisu przedmiotu zamówienia SIWZ.
Oświadczenie to ma charakter ogólnikowy,
w szczególności w ogóle pomija kartę nr 16, z której wynikało, że instalacjaświatłowodowego toru kamerowego mobilnego, którego pierwszymi i drugim elementem jest
blok światłowodowy kontroli kamery {szczegółowo opisany w karcie nr 23} i adapter
nakamerowy {szczegółowo opisany w karcie nr 22}, ma być wykonany z zakończeniami
w oparciu o gniazda i wtyki typu OpticalCON. Nie wiadomo, czy składający oświadczenie
miał w ogóle świadomość istnienia takiego wymagania.
Izba zważyła, że w odwołaniu zaprezentowano zarówno szereg twierdzeń, które nie
znajdują oparcia w materiale dowodowym, jak i twierdzenia, które są niespójne lub wręcz
Sygn. akt KIO 2313/13



sprzeczne ze sobą. Jak już powyżej to wskazano, Odwołujący powoływał się na to, że nie
istnieje stacja bazowa wyposażona w złącza typu LC, a jednocześnie wykazywał, że złącze
OpticalCON DUO zawiera w sobie złącza typu LC. O ile to ostatnie twierdzenie jest
bezsporne w sprawie, o tyle do zamknięcia rozprawy Odwołujący nie był w stanie wyjaśnić
dlaczego wobec tego nie chce zaoferować stacji bazowej z wbudowanym gniazdem
OpticalCON DUO, co odpowiadałoby treści s.i.w.z. Zamiast tego Odwołujący popadł
w kolejną sprzeczność, opisując adapter z gniazd typu ST na gniazdo OpticalCON DUO, raz
jako integralny element zaoferowanego bloku światłowodowego kontroli kamery, a w innym
miejscu odwołania jako dodatkowy materiał instalacyjny. Oczywiście przyczyną tego jest
usiłowanie, z jednej strony – wykazania spełnienia wymagania wbudowanego w stację
bazową złącza typu LC, a z drugiej – wytłumaczenia braku sprecyzowania typu i nr
katalogowego tego adaptera w treści formularza asortymentowo-cenowego oferty.
Oczywiście nie sposób dowieść jednocześnie dwóch sprzecznych ze sobą twierdzeń. Przy
czym z racji przyznanej na rozprawie przez Odwołującego okoliczności, że adapter opisany
w odwołaniu ma długość 15 stóp, czyli kilka metrów, oczywiste jest, że nie może to być
uznane za zapewnienie wbudowanych w stację bazową złącz optycznych typu LC. Z tego
względu nie ma znaczenia, czy znajdujące się na drugim końcu kilkumetrowego przewodu
złącze OpticalCON DUO jest osadzone w panelu, który można by przytwierdzić do racka
Zamawiającego, w którym będzie zainstalowana stacja bazowa. Nie sposób jednak nie
zauważyć, że wcale nie wynika to z przedstawionej na rozprawie przez Odwołującego,
wyrwanej z kontekstu strony instrukcji obsługi do urządzeń systemu Copper Head 3200,
która dodatkowo została przetłumaczona jedynie w części. Ponadto Odwołujący twierdził
w odwołaniu i na rozprawie, że zaoferował identyczną stację bazową jak Przystępujący, choć
jednocześnie nie mógł zaprzeczyć obiektywnej okoliczności, że tylko ta ostatnia jest
wyposażona we wbudowane podwójne gniazdo typu LC stanowiące element gniazda
OpticalCON DUO. Odwołujący sformułował zatem w odwołaniu wiele twierdzeń, które
okazują
się
nie
mieć
oparcia
w
materiale
dowodowym,
a
czasem
nawet
w obiektywnej rzeczywistości. Odwołujący powołał się między innymi na to, że już
w poprzednim odwołaniu podnosił, że zgodność zaoferowanego sprzętu z wymaganiami
opisu przedmiotu zamówienia potwierdzają załączone do oferty katalogowe. Tymczasem
do oferty złożonej przez JBD nie zostały załączone żadne dokumenty tego typu {nie były one
również żądane przez Zamawiającego}. Natomiast na rozprawie Odwołujący zaczął
twierdzić, że chodziło mu o karty katalogowe z opisu przedmiotu zamówienia, co jest
zupełnie nieprzekonujące.

Sygn. akt KIO 2313/13



Mając powyższe na uwadze, Izba – działając na podstawie art. 192 ust. 1 i 2 ustawy
pzp – orzekła, jak w pkt 1. sentencji.

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do jego wyniku
na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy pzp w zw. z § 3 pkt 1 i 2 lit. b oraz § 5 ust. 3 pkt 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) – obciążając Odwołującego
kosztami tego postępowania, na które złożył się uiszczony przez niego wpis oraz
uzasadnione koszty Zamawiającego w postaci wynagrodzenia pełnomocnika, zasądzając te
ostatnie na podstawie rachunku złożonego do zamknięcia rozprawy.



Przewodnicz
ący:
…………………………



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie