eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2010 › Sygn. akt: KIO 1753/10
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2010-08-23
rok: 2010
sygnatury akt.:

KIO 1753/10

Komisja w składzie:
0: Agnieszka Trojanowska

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udział stron w dniu 23 sierpnia 2010 r.
w Warszawie odwołania wniesionego w dniu 16 sierpnia 2010 r. przez OTICON Polska
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie Pl. Krzyży 4/6
w
postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego 5 Wojskowy Szpital Kliniczny z
Polikliniką Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z Krakowie, ul.
Wrocławska 1-3

postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazaćUrzędowi ZamówieńPublicznych zwrot z rachunku dochodów własnych
Urzędu ZamówieńPublicznych na rzecz OTICON Polska spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie Pl. Krzyży 4/6
kwoty 15 000 zł. 00
gr.
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy)

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Krakowie.

………………………………

Skład orzekający Izby


KIO 1753/10


U z a s a d n i e n i e

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na
dostawęurządzeńmedycznych zostało wszczęte przez zamawiającego - 5 Wojskowy Szpital
Kliniczny z PoliklinikąSamodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z Krakowie, ul.
Wrocławska 1-3 ogłoszeniem w siedzibie zamawiającego i na jego stronie internetowej oraz
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 6 sierpnia 2010r. za
numerem 2010/S 151-233020.
W dniu 16 sierpnia 2010r. bezpośrednio do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie
wniósł odwołujący OTICON Polska spółka z ograniczonąodpowiedzialnościąz siedzibąw
Warszawie Pl. Krzyży 4/6 zarzucając zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
29 stycznia 2010r. Prawo ZamówieńPublicznych (Dz. U. t.j. z 2010r. nr 113 poz. 759) –
zwanej dalej ustawąpoprzez prowadzenie postępowania w sposób naruszający zasady
uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców , art. 29 ust. 1, 2 i 3 ustawy
poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nadmiernie rygorystyczny, a przez to
bezpodstawnie ograniczający krąg wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia, art. 41
pkt 7 oraz art. 36 ust. 1 pkt 5 ustawy poprzez nieścisłośćw zapisach ogłoszenia o
zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz) w kwestiiżądanych
warunków udziału w postępowaniu oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych
warunków. Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie zamawiającemu
opisania przedmiotu zamówienia, w sposób nieutrudniający uczciwej konkurencji, dokonanie
zamiany kwestionowanych postanowieńogłoszenia i siwz, uściślenie postanowień
ogłoszenia i siwz, alternatywnie unieważnienie postępowania z uwagi na zaistniałe
rozbieżności. Odwołujący wskazał na swój interes w uzyskaniu zamówienia, gdyżjest
podmiotem działającym na rynku dostaw medycznych i może ubiegaćsięo przedmiotowe
zamówienie, ale z uwagi na wadliwączynnośćzamawiającego został pozbawiony
możliwości uzyskania zamówienia i zawarcia umowy o zamówienie publiczne w pakiecie
trzecim, w konsekwencji zaśmoże ponieśćszkodę. W uzasadnieniu powołał sięna zasady
rządzące postępowaniem o zamówienie publiczne oraz treśćprzepisów art. 29 ust. 1 i 2
ustawy oraz orzecznictwo Izby z dnia 25 marca 2010r. sygn. akt KIO/UZP 277/10 oraz z 1
października 2008r. sygn. akt KIO/UZP 984/08. Podniósł,że postanowienia załącznika nr 3
do siwz zostały sporządzone wbrew zasadom i przepisom, a to w szczególności z tego
względu,że dostawa urządzeńdo wyposażenia pracownik obiektywnego badania słuchu i
narządu równowagi została opisana w taki sposób,że przedmiotowi zamówienia
odpowiadająwyłącznie urządzenia produkowane przez firmęGN Otometrics tj. mostek
impedancyjny Madsen Otoflex 100, audiometr kliniczny Madsen Astera, audiometr
KIO 1753/10
ABR/BERA ICS Chartr EP 200/ASSR, aparat do fotoemisji akustycznej Madsen Apella,
platforma posturograficzna ICS Balance Platform. Wyłącznym dystrybutorem tych urządzeń
w Polsce jest Medicus z Wrocławia., a opis przedmiotu jest kalkąfolderów opisujących
urządzenia oferowane właśnie przez tego dystrybutora. Postanowienia pkt 1.2, 1.3, 1.4
załącznika nr 3 do siwz dotyczące systemu pomiaru podatności, systemu pomiaru ciśnienia
powietrza, oraz odruchu akustycznego stanowiąodzwierciedlenie broszury Madsen Otoflex
oraz opis konkretnego sprzętu mostka impedancyjnego Madsen Otoflex 100. Podniósł,że
pkt 1.3 załącznika nr 3 do siwz wskazuje konkretne rozwiązania konstrukcyjne dla silnika czy
szybkości zmian ciśnienia, które sąwłaściwe dla produktu firmy GN Otometrics, także
postanowienia dla audiometru klinicznego – pkt 2.4-2.11 wskazująna audiometr Madsen
Astera np. w pkt 2.4 wskazano szczegółowe zakresy częstotliwości dla poszczególnych
typów słuchawek identycznie zbieżne z oferowanymi przez urządzenie Madsen Astera.
Także w zakresie audiometru ABR/BERA i aparatu do fotoemisji akustycznej zamawiający
odwołał siędo takich parametrów jak czas analizy odpowiedzi z dokładnościądo milisekund
pkt 3.14, parametry filtrów górno i dolnoprzepustowych pkt 3.21 i 3.22, poziom impedancji
wejściowej pkt 3.24, poziom intermodulacji 3-go rzędu pkt 4.3, czasy trwania impulsu pkt.
4.5, które nie mająistotnego znaczenia dla użytkownika urządzenia i jakości wykonywanych
badań, a wskazuje na rozwiązania charakterystyczne dla firmy GN Otomedics. Rozwiązania
te nie mająuzasadnienia klinicznego i sąniedopuszczalne naruszając art. 29 ust. 2 i 3
ustawy w związku z art. 7 ust. 1 ustawy, a nadto powodująsytuację, w której zamawiający
nie otrzyma korzystnej cenowo oferty, gdyżnie dojdzie do konkurencji cenowej, skoro nie ma
możliwości zaoferowania produktów innego wykonawcy. W uzasadnieniu do zarzutów
naruszenia art. 41 pkt 7 oraz art.36 ust. 1 pkt 5 ustawy odwołujący wskazał na postanowienia
działu II.2 ogłoszenia o zamówieniu oraz na treśćrozdziałów 13 i 14 siwz, w których
zamawiający zawarł postanowienia odnoszące siędo warunków udziału w postępowaniu i8
opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków podnosząc, ze postanowienia
siwz znacznie rozszerzajątreśćogłoszenia o zamówieniu i wprowadzająwykonawców w
błąd, a wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne bez zamieszczenia informacji
obligatoryjnie wymaganych w ogłoszeniu narusza art. 41 ust. 7 ustawy. Podkreślił,że
zamawiający ma obowiązek wymienienia zamkniętego kręgu warunków udziału w
postępowaniu w ogłoszeniu i w siwz i warunki te w obu pismach powinny byćtożsame, co
potwierdza wyrok Izby z dnia 13 lutego 2008r. sygn. akt KIO/UZP 70/08. Odwołanie zostało
podpisane przez prezesa jednoosobowego zarządu odwołującego, zgodnie z zasadami
reprezentacji ujawnionymi w KRS, którego odpis załączono do odwołania. Kopia odwołania
została przekazana zamawiającemu w dniu 16 sierpnia 2010r. faksem i przesłana w tym dniu
także listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
KIO 1753/10
W dniu 17 sierpnia 2010r. zamawiający powiadomił wykonawców o wniesieniu odwołania i
wezwał ich do wzięcia udziału w postępowaniu.
Do postępowania odwoławczego w terminie zakreślonym w art. 185 ust. 2 ustawy nikt nie
przystąpił.
W dniu 23 sierpnia 2010r. Zamawiający złożył odpowiedźna odwołanie postanawiając
uwzględnićodwołanie odwołującego w całości i zmienićopis przedmiotu zamówienia oraz
opis spełniania warunków. Zamawiający wskazał,że w dniu 16 sierpnia 2010r. dokonał
zmiany treści siwz w zakresie warunków udziału w postępowaniu i opisu sposobu
dokonywania oceny ich spełniania, i dokonał także stosownej zmiany w tym zakresie
ogłoszenia o zamówieniu. Ogłoszenie zmienione wraz z pismem informującym o modyfikacji
treści siwz zostało zamieszczone na stronie zamawiającego w dniu 16 sierpnia 2010r.
Ponadto Zamawiający podniósł,że w dniu 20 sierpnia 2010r. dokonał zmiany opisu
przedmiotu zamówienia na pakiet nr 3 w zakresie wskazanym w odwołaniu. Zmieniony opis
przedmiotu zamówienia na pakiet nr 3 wraz z pismem informującym o dokonanej zmianie
został zamieszczony na stronie internetowej zamawiającego w dniu 20 sierpnia 2010r.
Równocześnie zamawiający dokonał odpowiednich zmian w ogłoszeniu o zamówieniu.
Zamawiający podniósł,że odwołanie jest przedwczesne, bo równocześnie ze złożeniem
odwołania odwołujący wystąpił do zamawiającego z zapytaniami do siwz, których
wyjaśnienie nie było możliwe w terminie 3 dni roboczych, a w chwili obecnej rozwiązanie
odwołującego zamawiający uznał za dopuszczalne. Zamawiający wniósł o umorzenie
postępowania.
Izba ustaliła następujący stan faktyczny :
Izba dopuściła jako dowód w sprawie dokumentacjępostępowania tj. ogłoszenie o
zamówieniu publicznym, zmianęogłoszenia o zamówieniu publicznym z dnia 16 sierpnia
2010r., specyfikacjęistotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, modyfikację
specyfikacji z dnia 16 sierpnia 2010r. oraz informacjęo wniesieniu odwołania.
Na podstawie tych dowodów ustaliła, co następuje :
W sekcji II ogłoszenia zamawiający opisał przedmiot zamówienia w następujący sposób :
W pkt. II.1.1 wskazał na dostawe urządzeńmedycznych.
W pkt II.1.5 opisał,że oczekuje dostawy urządzeńmedycznych w podziale na pakiety w tym
w Pakiecie Nr 3 –Wyposażenie pracowni obiektywnego badania słuchu i narządu równowagi.
W pkt II.1.8 dopuścił wskazując,że oferty należy składaćw odniesieniu do jednej lub więcej
części.
W ramach części 3 opisał, następujące urządzenia :
1. Mostek impedancyjny do badania odruchów strzemiączkowych
KIO 1753/10
1.1 Urządzenie kliniczne. Klasa urządzenia i bezpieczeństwo pacjenta według EN 60601-1,
class I, type B, certyfikat medyczny CE z deklaracjązgodności.
1.2 System pomiaru podatności:
— Ton pomiarowy. 226 Hz, 85 dB SPL 1.000 Hz, 75 dB SPL
— Zakres całkowity.
Od 0,1 ml do 8,0 ml.
1.3 System ciśnienia powietrza:
— zakres. + 400 do -600 daPa; definiowany przez użytkownika w skokach 50 daPa.
— pompa. Cyfrowo sterowana silnikiem krokowym o następujących szybkościach zmian
ciśnienia:
— AFAP – tak szybko jak to możliwe.
— 400 daPa/sek.
— 200 daPa/sek.
— 100 daPa/sek.
— 50 daPa/sek.
— zabezpieczenia.
Programowe: -650 ±70 daPa do 450 ±70 daPa.
Mechaniczne: -730 ±70 daPa do 530 ±70 daPa.
1.4 Odruch akustyczny:
— stymulacja ipsilateralna.
— tony: 0,5; 1; 2; 3; 4 kHz; +/-0,5 % dokładności.
— BBN – szum biały, LBN – 400-1600Hz, HBN – 1600-4000Hz.
— kroki: 1, 2, 5, 10 dB.
— 500 Hz: 50 do 105 dB HL ± 3dB.
— 1, 2 kHz: 50 do 120 dB HL ± 3dB.
— 3, 4 kHz: 50 do 115 dB HL ± 3dB.
BBN, HBN, LBN 50 do 100 dB HL ± 3dB.
— stymulacja kontralateralna.
— tony: 0,5; 1; 2; 3; 4 kHz; +/-0,5 % dokładności.
— BBN – szum biały, LBN – 400-1600Hz, HBN – 1600-4000Hz.
— kroki: 1, 2, 5, 10 dB.
— 500 Hz: 50 do 115dB HL ± 3dB.
— 1, 3, 4 kHz: 50 do 120dB HL ± 3dB.
— 2 kHz: 50 do 110dB HL ± 3dB.
— BBN, HBN: 50 do 110dB HL ± 3dB.
LPN: 50 do 110 dB HL ± 3dB.
1.5 Funkcje dodatkowe:
KIO 1753/10
— możliwośćkreślenia 3 krzywych tympanometrycznych na jednym wykresie.
— pamięćwbudowana urządzenia dla 250 pacjentów i kompletu badańdla każdego z
pacjentów.
— możliwośćzapisania ustawieńwłasnych urządzenia oraz ustawieńpomiarowych.
— funkcja wygaszacza ekranu oraz automatycznego wyłączenia urządzenia w celu
oszczędności akumulatorów/baterii.
— stały monitoring poprawnej kalibracji sondy oraz poprawnego umieszczenia jej w
wewnętrznym przewodzie słuchowym pacjenta;
— badanie trąbki Eustachiusza metodąToynbee - błona perforowana.
— badanie trąbki Eustachiusza metodąWiliamsa - błona prawidłowa.
— test zanikania odruchu z mięśnia strzemiączkowego – decay test.
— automatyczne rozpoznawanie wystąpienia odruchu z możliwościądefiniowania własnych
kryteriów.
— komunikacja bezprzewodowa z komputerem za pośrednictwem interfejsu bluetooth.
— wyświetlacz o wysokim kontraście OLED.
— wbudowany kalendarz i zegar.
— wbudowana komora kalibracyjna 2 cm3.
— zasilanie akumulatorowe z zastosowaniem ładowarki bezstykowej – indukcyjnej jak
równieżmożliwośćzasilania bateryjnego.
— oprogramowanie umożliwiające obsługętympanometru z komputera i wydruk wyników
badań.
— kompatybilnośćz baządanych NOAH i podgląd audiogramu tonalnego, jeśli takie badanie
było wcześniej zapisane pod systemem NOAH;
1.6 Zasilanie ładowarki:
100 - 240V AC; 50/60 Hz;
1.7 Urządzenie pozwalające na wykonanie następujących badań:
— tympanometria,
— screening odruchów z mięśnia strzemiączkowego,
— progowanie odruchu z mięsnia strzemiączkowego,
— próba zmęczeniowa mięśnia strzemiączkowego,
— badanie drożności trąbek słuchowych dla błony perforowanej i zachowanej.
1.8 W zestawie z urządzeniem:
— komplet oliwek usznych różnych rozmiarów i kolorów oraz twardości materiału (oliwki
wielo- i jednorazowego użytku),
— mocujący pasek naramienny wraz z klipsem dla słuchawki ipsi– i kontralateralnej,
— słuchawka kontralateralna typu insert wewnątrzuszna wraz z kompletem oliwek
piankowych w rozmiarze małe, standard i duże,
KIO 1753/10
— port komunikacyjny Bluetooth dla komputerów stacjonarnych oraz typu laptop,
— zestaw filtrów wymiennych, szczoteczek i wyciorów w przypadku zabrudzenia lub zatkania
sondy woskowiną.
2. Audiometr kliniczny
2.1 Dwa identyczne i niezależne kanały
2.2 Prezentacja tonu:
Ciągła, pulsująca, impulsowa z możliwościąkonfiguracji.
2.3 Bodziec modulowany:
Zmienny współczynnik i głębokośćmodulacji:
Współczynnik modulacji: 1-20 Hz (domyślny: 5 Hz).
Głębokośćmodulacji: 1-25 % częstotliwościśrodka.
SISI: wzrost o 5, 2, 1 dB.
2.4 Zakres częstotliwości dla przewodnictwa powietrznego:
Stymulacja FRESH Noise:
125 -12500 Hz
Standardowe częstotliwości:
Słuchawki typu Insert: 125 - 8000 Hz.
Słuchawki TDH39: 125 - 12500 Hz.
Słuchawki HDA 200: 125 - 20000 Hz.
BC (przewodnictwo kostne): 250 - 8000 Hz.
F (wolne pole): 125 - 20000 Hz.
8 częstotliwości w zakresie częstotliwości HF: 9000 - 20000 Hz
Maskowanie NBN: Dostępne dla każdego sygnału sinusoidalnego.
2.5 Zakres intensywności bodźca dla przewodnictwa powietrznego:
— 10 120 dB HL.
2.6 Skok tłumika 1, 2, bądź5 dB rozdzielczości w całym zakresie
2.7 Zniekształcenia harmoniczne:
Powietrze <2,5 %.
Kość<5 %.
2.8 Cały zakres dla przewodnictwa powietrznego (AC):
125 do 5000 Hz: ±3 dB
5000 do 20000 Hz: ±5 dB
Cały zakres dla przewodnictwa kostnego (BC):
250 do 5000 Hz: ±4 dB
000 do 8000 Hz: ±5 dB
2.9 Zakres intensywności bodźca dla przewodnictwa kostnego:
— 10 70 dB HL.
KIO 1753/10
2.10 Rodzaje szumów maskujących: wąskopasmowy, szerokopasmowy, szum mowy,
RESH Noise (FREquency Specific Hearing Noise), masker podawany z zewnętrznego
odtwarzacza płyt CD
2.11 Wąskie pasmo hałasu
— AC i BC Skorelowane.
SF nieskorelowane.
Hałas rozmowy.
— AC i BC Skorelowane.
- SF nieskorelowane.
Biały hałas (Szerokie pasmo hałasu).
— AC i BC Skorelowane.
— SF nieskorelowane.
2.12 Dostępne przetworniki wybieralne:
AC: TDH39, HDA 200, a także słuchawka douszna Insert.
BC: B71 (Wyrostek sutkowaty i/lub czoło).
SF: Głośnik z użyciem wbudowanego wzmacniacza lub głośnik z zewnętrznym
wzmacniaczem, dla obu typów przy zastosowaniu pojedynczej linii wyjściowej.
2.13 Wbudowany port szeregowy USB 2.0 do komunikacji z komputerem przy pełnej
prędkości 12MB
2.14 Opcje sygnału wolnego pola:
Możliwe podłączenie 4 niezależnych głośników liniowo z wbudowanym w audiometrze
wzmacniaczem. Lub możliwośćpodłączenia 4 niezależnych głośników z zewnętrznym
wzmacniaczem.
2.15 Możliwośćniezależnego sterowania każdego z czterech głośników wolnego pola
2.16 Przycisk pacjenta osobno dla strony lewej i prawej
2.17 Zewnętrzny mikrofon do komunikacji z pacjentem
2.18 Wyjścia do podłączenia zewnętrznego odtwarzacza CD do audiometrii słownej
2.19 Zestaw do komunikacji zwrotnej Pacjent-Operator: mikrofon dla pacjenta, słuchawki
monitorujące dla badającego
2.20 Zestaw testów nadprogowych:
SISI, Fowler, Stenger, Rhinne.
2.21 Badanie audiometrii słownej z automatycznym podawaniem wyniku
2.22 W zestawie z audiometrem polski test słowno-liczbowy na płycie CD z odtwarzaczem
CD
2.23 Urządzenie pracujące w połączeniu z komputerem z oprogramowaniem zgodnym z
baządanych NOAH
KIO 1753/10
2.24 Oprogramowanie do pobierania, wizualizacji i archiwizacji wyników badańna dysku
komputera kompatybilne z baządanych NOAH
2.25 Audiometr i oprogramowanie komputerowe wyposażone w opcjęAsystenta
Maskowania zwracający uwagęna nieprawidłowo przeprowadzone badanie i sugerujący
poprawę
2.26 Opcja programu komputerowego automatycznie zwracająca wartośćgłębokości ubytku
słuchu
2.27 Możliwośćwydruki raportu badańpacjenta z dostępnych schematów raportów wydruku
z możliwościądodania logo i adresu jednostki wykonującej badanie
2.28. Możliwośćstałego ustawienia poziomu maskowania lub dynamiczne sprzężenie w
poziomem generowanego bodźca
2.29 Urządzenie pozwala na badanie tonów lub mowy w szumie obuusznie w wolnym polu
2.30 Zapisywanie własnych konfiguracji ustawieńpracy urządzenia
2.31 Zasilanie zewnętrzne;
Wyjście: 24 V, 3.75 A.
Wejście: 100-240 V, 50-60 Hz, 1.0 A.
3. Audiometr ABR/BERA
3.1 System kliniczny działający w oparciu o komputer typu laptop wyposażony w system
operacyjny Windows XP Professional
3.2 Urządzenie główne podłączone do komputera poprzez port USB
3.3 Przedwzmacniacz biologiczny podłączony bezpośrednio do urządzenia głównego
jednolitym kablem
3.4 Przedwzmacniacz biologiczny wyposażony w odpowiednie gniazda do podłączenia
przetworników akustycznych oraz kabli do elektrod
3.5 Przedwzmacniacz biologiczny wyposażony w wyświetlacz informujący o wartościach
impedancji elektrod
3.6 Wzmocnienie sygnałów biologicznych: od x 1000 do x 500000
3.7 Przedwzmacniacz z możliwościąpodłączenia 1-kanałowego monitoringu poziomu
potencjałów mięśniowych w badaniach VEMP
3.8 W zestawie ręczny wskaźnik do ustalenia wymaganego napięcia mięśnia mostkowo-
obojczykowo-sutkowego w badaniach VEMP
3.9 Definiowany przez użytkownika minimalny i maksymalny akceptowalny poziom
potencjałów miogennych w badaniach VEMP
3.10 Oprogramowanie posiada własnąbazędanych pacjentów
.11 System umożliwia akwizycjędanych ipsi- oraz kontralateralnie
3.12 System umożliwia pracęnad jużzarejestrowanymi przebiegami w trakcie trwania
akwizycji kolejnych danych
KIO 1753/10
3.13 Oprogramowanie umożliwia porównywanie latencji międzyusznych w jednym oknie
3.14 Czas analizy odpowiedzi: od 5 ms – do 9000 ms
3.15 Rozdzielczośćprzetwornika analogowo-cyfrowego A/D: 16-bitów
3.16 Odrzucanie artefaktów: 99 %
3.17 Ilośćpunktów na przebieg: 600
3.18 Zaprogramowane procedury pomiarowe: ABR, MLR, LLR, P300, ECochG, VEMP,
ASSR
3.19 System posiada gotową, szybkąprocedurębadania noworodków i niemowląt
3.20 System ma możliwośćzaprogramowania i zapamiętania pod dowolnąnazwątestów
własnych użytkownika
3.21 Filtr dolnoprzepustowy: od 15 Hz do 10 kHz, 12 dB/octavo
3.22 Filtr górnoprzepustowy: od 0.2 Hz do 1 kHz, 6 dB/octavo
3.23 Poziom szumu: <1.5 V RMS (0.1 Hz – 5 kHz)
3.24 Impedancja wejściowa: >10 M


3.25 Stosunek CMR: >100 dB dla 50/60 Hz
3.26 Bodziec stymulacji: Click (Trzask), Tone Burst (Krótkie tony)
3.27
Programowane
parametry
bodźca:
częstotliwość,
natężenie,
czasy
narastania/opadania, czas plateau, kształt obwiedni
3.28 Możliwośćwyboru bodźca Tone Burst o częstotliwościach: 125, 250, 500, 1k, 1.5k 2k,
3k, 4k, 6k, 8kHz
3.29 Możliwośćwyboru rodzaju obwiedni dla stymulacji tonalnej: liniowa, Hanninga,
Blackmana, Gaussa
3.30 Częstośćpodawania bodźca: od 0.2/s do 180/s
3.31 Polaryzacja: naprzemienna, dodatnia, ujemna
3.32 Intensywnośćbodźca: do +132 dB pe SPL
3.33 Maskowanie: szum biały
3.34 Przetworniki: słuchawki nagłowneTDH-49, słuchawki wewnątrzuszne typu “insert”,
przetwornik kostny B-71
3.35 System umożliwia sprawdzenie i podaje wartośćimpedancji połączeńmiędzy
elektrodami i skórąpacjenta
3.36 System umożliwia prezentacjęna bieżąco przebiegu EEG
3.37 System umożliwia prezentacjęgrafu z wynikami badańna tle danych znormalizowanych
3.38 System zawiera drukarkękolorową
3.39 System zawiera mysz optyczną
3.40 System wyposażony jest w sieciowy transformator izolujący z wyłącznikiem
4. Aparat do otoemisji akustycznej
4.1 Urządzenie zgodnie z przepisami UE posiada znak CE
KIO 1753/10
4.2 Otoemisja spontaniczna SOAE
— czułość0 - 70 dB,
— zakres częstotliwości do 10 kHz w dwóch podzakresach:
500-5.000Hz i 500-10.000Hz
4.3 Otoemisja zniekształceniowa DPOAE
— dwie częstotliwości tonu stymulującego,
— częstotliwości pomiarowe: 0.5, 0.75, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8 kHz,
— zakres intensywności bodźca: 0 - 70 dB SPL,
— poziom intermodulacji 3-go rzędu <- 80 dB.
4.4 W badaniach DPOAE urządzenie zapewnia jednoczesnąregulacjęintensywności tonów
pierwotnych
4.5 Otoemisja wywołana trzaskiem – TEOAE
— mod nieliniowy: 3 trzaski jednej polaryzacji, 1 polaryzacji przeciwnej,
— czasy trwania: 40, 80, 120
µ
sek,
— zakres intensywności: 30 - 80 dB SPL,
— pasmo: 500-4.000Hz.
4.6 Otoemisja wywołana trzaskiem – TEOAE
— mod liniowy: trzask o jednej polaryzacji,
— zakres intensywności: 30 - 80 dB SPL.
4.7 Urządzenie posiada możliwośćwykreślenia DP-gramu w funkcji częstotliwości
4.8 Oferowane urządzenie w sposób automatyczny sprawdza poprawnośćuszczelnienia i
umieszczenia sondy w uchu pacjenta
4.9 System modułowy do współpracy z komputerem
4.10 Oferowane urządzenie drukuje uzyskane wyniki przy pomocy drukarki komputerowej
4.11 Na wyposażeniu komputer typu laptop z systemem operacyjnym Windows XP Pro oraz
baządanych NOAH3
4.12 Zasilanie:
— 230 VAC; ±10 %; 50 Hz.
5. Platforma posturograficzna
5.1 Oprogramowanie posturografu pracujące wśrodowisku Windows
5.2 Możliwośćpodłączenia do platformy posturograficznej modułu wymuszającego ruch
poziomy, tj, umożliwiający ruchowąstymulacjęsinusoidalnąi/lub impulsową,
5.3 Oprogramowanie badania zaburzeńrównowagi
5.4 Badanie zaburzeńrównowagi i porównywanie wyników z uwzględnieniem standardów
AFP
5.5 Rejestracja danych z różnączęstotliwością:
5 Hz (wg normy AFP),
KIO 1753/10
40 Hz (akwizycja statyczna),
100 Hz (z modułem translacyjnym)
5.6 Możliwośćróżnicowania i oceny równowagi dla podobnych patologii
5.7 Program rehabilitacji umożliwiający korektęzaburzeńzdiagnozowanych w fazie oceny
równowagi przez ustawieniećwiczeńodpowiednich dla danego pacjenta
5.8 Możliwośćwyświetlania testów rehabilitacyjnych na ekranieściennym
5.9 Możliwośćpodłączenia czujnika ruchów głowy i bioder
5.10 Dokładnośćczujników tensometrycznych 200 g lub lepsza
5.11 Maksymalne obciążenie, co najmniej 130 kg
5.12 Możliwośćzdefiniowania i wprowadzenia własnych wartości normatywnych
5.13 Posturograf wyposażony w barierkęochronnąz postumentem
5.14 Zestaw komputerowy z drukarką
5.15 Stolik informatyczny mobilny
5.16 Interfejs oprogramowania w języku polskim
6. Kabina ciszy do badańaudiometrycznych
6.1 Kabina narożna, przyległa dwomaścianami dościany nośnej pomieszczenia;
Kabina o wymiarach wewnętrznych sz x dł x wys.:
2,5 x 2,9 x 2,6m
6.2 Strop kabiny dźwiękoizolacyjny podwieszany
6.3 Drzwi aluminiowe o podwyższonym standardzie izolacji akustycznej min. 42dB
6.4 Okno do kontaktu wzrokowego z pacjentem o podwyższonej izolacji akustycznej min.
42dB wyposażone w roletęzasłaniającą
6.5 Oświetlenie:
Lampy z zapłonnikiem elektronicznym nie generującym dodatkowego szumu.
6.6 Wentylacja wyciągowa mechaniczna lub grawitacyjna
6.7 Dwie zewnętrzneściany kabiny grubości min. 20cm każda:
2 x podwójnaściana gips-karton z wypełnieniem wełnąmineralnąna stelażu.
Dwieściany kabiny przylegające dościan nośnych budynku o grubości min. 13cm:
2 x podwójnaściana gips-karton z wypełnieniem wełnąmineralnąmin. 10cm.
6.8 Wnętrze kabiny wyścielone kasetonami porowatej powierzchni w kształcie piramidowym
o grubości min. 5cm
6.9 Okres realizacji kabiny 60 dni
7. Oprzyrządowanie do archiwizacji danych
7.1 Program do prowadzenia profesjonalnej bazy danych NOAH do gromadzenia danych
pacjentów i wyników badań, kompatybilny z oprogramowaniem urządzeńaudiometrycznych
7.2 Zestaw komputerowy stanowiący serwer i bazędanych programów obsługujących
urządzenia audiologiczne.
KIO 1753/10
Stacja komputerowa musi pełnićfunkcjęzabezpieczającąprzed utratądanych.
7.3 System komputerowy musi zapewnićmożliwośćpracy sieciowej komputerów – zarówno
sieci internetowej, jak i międzykomputerowej-wewnętrznej.
7.4 Liczba stacji roboczych dynamicznie współpracujących z serwerem min. 2 o
parametrach:
— komputery typu laptop,
— procesor min 2 x 1,6GHz,
— dysk twardy min. 250GB,
— pamięćDDR min. 2GB,
— nagrywarka DVD,
— karta graficzna i dźwiękowa zintegrowane na płycie głównej,
— karta sieciowa i obsługa komunikacji Bluetooth.
7.5 Parametry komputera stanowiącego stacjęarchiwizującą:
— procesor min. 2 x 1,7GHz,
— dysk twardy min. 500GB,
— pamięćDDR min. 2GB,
— nagrywarka DVD,
— karta graficzna i dźwiękowa zintegrowana na płycie głównej,
— karta sieciowa.
7.6 Zabezpieczenia:
— zabezpieczony zasilacz komputerowy,
— listwa zasilająca z filtrem przepięciowym.
7.7 Zbieranie i gromadzenie dokumentacji w formie papierowej z wydruków bezpośrednich
na drukarkach przy każdej stacji roboczej oraz archiwizacja elektroniczna w bazie
serwerowej
W pkt. 3 zamawiający określając wielkośćlub zakres wskazał wartośćbez VAT 280 373,83
PLN
W sekcji III.2 opisał warunki udziału.
W pkt III.2.1 określając sytuacjępodmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu
do rejestru zawodowego lub handlowego wskazał na następujące dokumenty : aktualny
odpis z właściwego rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 pkt. 2 ustawy wystawiony nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert albo w przypadku osób fizycznych oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
W pkt III.2.2 w zakresie zdolności ekonomiczna i finansowa wskazał na następujące
dokumenty : aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz
właściwego oddziału Zakładu UbezpieczeńSpołecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
KIO 1753/10
Społecznego potwierdzających odpowiednio,że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń,że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawionych
nie wcześniej niż3 miesiące przed upływem składania ofert.
W pkt III.2.3 w zakresie zdolności techniczna wskazał na następujące dokumentu :
oświadczenie o posiadaniu odpowiedniego potencjału technicznego i osób zdolnych do
wykonania zamówienia.

W siwz zamawiający zawarł następujące postanowienia
Zamawiający dopuścił składanie ofert częściowych według pakietów, w tym w pakiecie nr 3-
Wyposażenie pracowni obiektywnego badania słuchu i narządu równowagi i w identyczny
sposób opis przedmiot zamówienia jak w ogłoszeniu – załącznik nr 3 do siwz.
W pkt 2 siwz zamawiający określił „Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu
dokonywania oceny ich spełnienia”
O udzielenie zamówienia może ubiegaćsięWykonawca, który :
1)
posiada uprawnienia do wykonania zamówienia;
2)
posiada wiedzęi doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia;
- warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca ubiegający sięo udzielenia zamówienia
na dany pakiet wykaże,że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał minimum
dwie dostawy o przedmiocie zgodnym z opisanym w charakterystyce danego pakietu, o
wartości minimum pięćdziesięciokrotności wadium wymaganego dla tego pakietu
określonego w rozdziale 20 SIWZ.
3)
dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4)
znajduje sięw sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Spełnianie warunków Wykonawcy wykażąstosownym oświadczeniem.
Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy poprzez wykazanie tego w oświadczeniu.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły
„spełnia – nie spełnia”.
Zamawiający wymagał następujących oświadczeńi dokumentów jakie powinni dostarczyć
wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz innych
niezbędnych dokumentów do prawidłowego złożenia oferty :
1. Wypełniony FORMULARZ OFERTOWY – według załącznika nr 2 do SIWZ.
2. Wypełniony we wskazanych miejscach – Formularz Cenowy - Opis Przedmiotu
Zamówienia – według załącznika nr 1 do SIWZ.
KIO 1753/10
3. Pełnomocnictwo umocowujące przynajmniej w zakresie podpisania oferty w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, dołączone do oferty, o ile nie
wynika z innych dokumentów, załączonych przez Wykonawcę.
4. Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 44 ustawy, dotyczące spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ustawy,ściśle według formularza
stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.
5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i
osób zdolnych do wykonania zamówienia – o ile dotyczy wykonawcy.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy wystawiony nie wcześniej niż6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert albo w przypadku osób fizycznych oświadczenie o braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
oddziału Zakładu UbezpieczeńSpołecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzających odpowiednio,że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
zaświadczeń,że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego
organu – wystawionych nie wcześniej niż3 miesiące przed upływem składania ofert.
8. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie ustalonym w art. 24 ust.
1 pkt 4 – 8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
9. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 9 ustawy – wystawione nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
10
.
Dokumenty (certyfikaty, atesty), potwierdzające, iżzaoferowany przedmiot
zamówienia, zawarty w Formularzu Cenowym – Opisie Przedmiotu Zamówienia,
stanowiący ofertę, dla tych pozycji, które tego wymagająspełnia wymagania przewidziane
w ustawie z 20 kwietnia 2004 roku – o wyrobach medycznych (Dz. U. nr 93, poz. 896,
z późn. zm.), a także w ustawie z 06 września 2001 roku – Przepisy wprowadzające
ustawę– Prawo farmaceutyczne, ustawęo wyrobach medycznych oraz ustawę
o Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów
Biobójczych (Dz. U. nr 126, poz. 882, z późn. zm.) oraz ustawie z 20 kwietnia 2004 roku –
o zmianie ustawy – Prawo farmaceutyczne, ustawy o zawodzie lekarza oraz ustawy –
Przepisy wprowadzające ustawę– Prawo farmaceutyczne, ustawęo wyrobach
medycznych oraz ustawęo Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów
KIO 1753/10
Medycznych i Produktów Biobójczych (Dz. U. nr 92, poz. 1382, z późn. zm.) a także
w obowiązujących przepisach Unii Europejskiej.

11. Dowód wniesienia wadium.
12. Wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku
wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem przedmiotu,
dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego,że usługi te
zostały wykonane należycie, według wzoru Stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ wraz z
dokumentami potwierdzającymi,że zostały one wykonane należycie (referencje).
13. Wykonawca mający siedzibęlub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 6,7,8,9 składa odpowiedni dokument lub
dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibęlub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio,że:
a)

nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokument wystawiony nie
wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b)

nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu – dokument wystawiony nie wcześniej niż3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
c)

nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania sięo zamówienie – dokument
wystawiony nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
d)

zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju
pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy pzp – dokument wystawiony nie
wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
14 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibęlub
miejsce zamieszkania, nie wydaje siędokumentów, o których mowa w pkt 13,
zastępuje sięje dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym, albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby
lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibęlub miejsce zamieszkania – w zakresie
dat wystawienia dokumentów, przepisy punktu 13 stosuje sięodpowiednio.
15 Folder z opisem przedmiotu zamówienia,
16 Oświadczenie,że zaoferowany sprzęt jest fabrycznie nowy (rok produkcji 2010 rok),
kompletny i gotowy do funkcjonowania bezżadnych dodatkowych zakupów
KIO 1753/10
i inwestycji, gwarantuje bezpieczeństwo pacjentów oraz personelu medycznego, a
także zapewnia wymagany poziomświadczonych usług medycznych.
W załączniku nr 3 do siwz zamawiający wskazał,że przedmiotem zamówienia jest dostawa
wyposażenia pracowni obiektywnego badania słuchu i narządu równowagi - 1 kpl., montaż,
instalacja, uruchomienie (rozruch) i przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie jego
obsługi i eksploatacji.
Nadto wskazał na następujące parametry graniczne
1.
Mostek impedancyjny do badania odruchów strzemiączkowych
1.1
Urządzenie kliniczne. Klasa urządzenia i bezpieczeństwo pacjenta według EN 60601-
1, class I, type B, certyfikat medyczny CE z deklaracjązgodności
1.2
System pomiaru podatności:

Ton pomiarowy 226 Hz, 85 dB SPL, 1.000 Hz, 75 dB SPL

Zakres całkowity od 0,1 ml do 8,0 ml

1.3
System ciśnienia powietrza:
- zakres + 400 do -600 daPa; definiowany przez użytkownika w skokach 50 daPa
- pompa cyfrowo sterowana silnikiem krokowym o następujących szybkościach zmian
ciśnienia:

AFAP – tak szybko jak to możliwe

400 daPa/sek

200 daPa/sek

100 daPa/sek

50 daPa/sek
-zabezpieczenia Programowe: -650 ±70 daPa do 450 ±70 daPa, Mechaniczne: -730 ±70
daPa do 530 ±70 daPa
1.4
Odruch akustyczny:
- stymulacja ipsilateralna

tony: 0,5; 1; 2; 3; 4 kHz; +/-0,5% dokładności

BBN – szum biały, LBN – 400-1600Hz, HBN – 1600-4000Hz

kroki: 1, 2, 5, 10 dB

500 Hz: 50 do 105 dB HL ± 3dB

1, 2 kHz: 50 do 120 dB HL ± 3dB

3, 4 kHz: 50 do 115 dB HL ± 3dB

BBN, HBN, LBN 50 do 100 dB HL ± 3dB
- stymulacja kontralateralna

tony: 0,5; 1; 2; 3; 4 kHz; +/-0,5% dokładności

BBN – szum biały, LBN – 400-1600Hz, HBN – 1600-4000Hz
KIO 1753/10

kroki: 1, 2, 5, 10 dB

500 Hz: 50 do 115dB HL ± 3dB

1, 3, 4 kHz: 50 do 120dB HL ± 3dB

2 kHz: 50 do 110dB HL ± 3dB

BBN, HBN: 50 do 110dB HL ± 3dB

LPN: 50 do 110 dB HL ± 3dB
1.5
Funkcje dodatkowe:

możliwośćkreślenia 3 krzywych tympanometrycznych na jednym wykresie

pamięćwbudowana urządzenia dla 250 pacjentów i kompletu badańdla każdego z
pacjentów

możliwośćzapisania ustawieńwłasnych urządzenia oraz ustawieńpomiarowych

funkcja wygaszacza ekranu oraz automatycznego wyłączenia urządzenia w celu
oszczędności akumulatorów/baterii

stały monitoring poprawnej kalibracji sondy oraz poprawnego umieszczenia jej w
zewnętrznym przewodzie słuchowym pacjenta;

badanie trąbki Eustachiusza metodąToynbee - błona perforowana

badanie trąbki Eustachiusza metodąWiliamsa - błona prawidłowa

test zanikania odruchu z mięśnia strzemiączkowego – decay test

automatyczne rozpoznawanie wystąpienia odruchu z możliwościądefiniowania własnych
kryteriów

komunikacja bezprzewodowa z komputerem za pośrednictwem interfejsu bluetooth

wyświetlacz o wysokim kontraście OLED

wbudowany kalendarz i zegar

wbudowana komora kalibracyjna 2 cm
3


zasilanie akumulatorowe z zastosowaniem ładowarki bezstykowej – indukcyjnej jak
równieżmożliwośćzasilania bateryjnego

oprogramowanie umożliwiające obsługętympanometru z komputera i wydruk wyników
badań

kompatybilnośćz baządanych NOAH i podgląd audiogramu tonalnego, jeśli takie badanie
było wcześniej zapisane pod systemem NOAH;
1.6
Zasilanie ładowarki:
100 - 240V AC; 50/60 Hz;
1.7
Urządzenie pozwalające na wykonanie następujących badań:
- tympanometria
- screening odruchów z mięśnia strzemiączkowego
- progowanie odruchu z mięśnia strzemiączkowego
KIO 1753/10
- próba zmęczeniowa mięśnia strzemiączkowego
- badanie drożności trąbek słuchowych dla błony perforowanej i zachowanej;
1.8
W zestawie z urządzeniem:
- komplet oliwek usznych różnych rozmiarów i kolorów oraz twardości materiału (oliwki wielo-
i jednorazowego użytku)
- mocujący pasek naramienny wraz z klipsem dla słuchawki ipsi– i kontralateralnej
- słuchawka kontralateralna typu insert wewnątrzuszna wraz z kompletem oliwek piankowych
w rozmiarze małe, standard i duże
- port komunikacyjny Bluetooth dla komputerów stacjonarnych oraz typu laptop
- zestaw filtrów wymiennych, szczoteczek i wyciorów w przypadku zabrudzenia lub zatkania
sondy woskowiną
2.
Audiometr kliniczny
2.1
Dwa identyczne i niezależne kanały
2.2
Prezentacja tonu: ciągła, pulsująca, impulsowa z możliwościąkonfiguracji
2.3
Bodziec modulowany: Zmienny współczynnik i głębokośćmodulacji:, Współczynnik
modulacji: 1-20 Hz (domyślny: 5 Hz), Głębokośćmodulacji: 1-25 % częstotliwościśrodka,
SISI: wzrost o 5, 2, 1 dB
2.4
Zakres
częstotliwości
dla
przewodnictwa
powietrznego:
Stymulacja FRESH Noise:
125 -12500 Hz
Standardowe częstotliwości:
Słuchawki typu Insert: 125 - 8000 Hz
Słuchawki TDH39: 125 - 12500 Hz
Słuchawki HDA 200: 125 - 20000 Hz
BC (przewodnictwo kostne): 250 - 8000 Hz
SF (wolne pole): 125 - 20000 Hz
8 częstotliwości w zakresie częstotliwości HF: 9000 - 20000 Hz
Maskowanie NBN: Dostępne dla każdego sygnału sinusoidalnego
2.5
Zakres intensywności bodźca dla przewodnictwa powietrznego: -10

120 dB HL
2.6
Skok tłumika 1, 2, bądź5 dB rozdzielczości w całym zakresie
2.7
Zniekształcenia harmoniczne: Powietrze <2,5%, Kość<5%
2.8
Cały zakres dla przewodnictwa powietrznego (AC):
125 do 5000 Hz: ±3 dB
5000 do 20000 Hz: ±5 dB
Cały zakres dla przewodnictwa kostnego (BC):
250 do 5000 Hz: ±4 dB
5000 do 8000 Hz: ±5 dB
KIO 1753/10
2.9
Zakres intensywności bodźca dla przewodnictwa kostnego: -10

70 dB HL
2.10 Rodzaje szumów maskujących: wąskopasmowy, szerokopasmowy, szum mowy,
FRESH Noise (FREquency Specific Hearing Noise), masker podawany z zewnętrznego
odtwarzacza płyt CD
2.11 Wąskie pasmo hałasu
• AC i BC Skorelowane
• SF nieskorelowane
Hałas rozmowy
• AC i BC Skorelowane
• SF nieskorelowane
Biały hałas (Szerokie pasmo hałasu)
• AC i BC Skorelowane
• SF nieskorelowane
2.12 Dostępne przetworniki wybieralne:
AC: TDH39, HDA 200, a także słuchawka douszna Insert
BC: B71 (Wyrostek sutkowaty i/lub czoło)
SF: Głośnik z użyciem wbudowanego wzmacniacza lub głośnik z zewnętrznym
wzmacniaczem, dla obu typów przy zastosowaniu pojedynczej linii wyjściowej
2.13 Wbudowany port szeregowy USB 2.0 do komunikacji z komputerem przy pełnej
prędkości 12MB
2.14
Opcje sygnału wolnego pola: możliwe podłączenie 4 niezależnych głośników liniowo z
wbudowanym w audiometrze wzmacniaczem lub możliwośćpodłączenia 4 niezależnych
głośników z zewnętrznym wzmacniaczem
2.15 Możliwośćniezależnego sterowania każdego z czterech głośników wolnego pola
2.16 Przycisk pacjenta osobno dla strony lewej i prawej
2.17 Zewnętrzny mikrofon do komunikacji z pacjentem
2.18 Wyjścia do podłączenia zewnętrznego odtwarzacza CD do audiometrii słownej
2.19 Zestaw do komunikacji zwrotnej Pacjent-Operator: mikrofon dla pacjenta, słuchawki
monitorujące dla badającego
2.20
Zestaw testów nadprogowych:
- SISI,
- Fowler,
- Stenger,
- Rhinne;
2.21 Badanie audiometrii słownej z automatycznym podawaniem wyniku
2.22 W zestawie z audiometrem polski test słowno-liczbowy na płycie CD z odtwarzaczem
CD
KIO 1753/10
2.23 Urządzenie pracujące w połączeniu z komputerem z oprogramowaniem zgodnym z
baządanych NOAH
2.24 Oprogramowanie do pobierania, wizualizacji i archiwizacji wyników badańna dysku
komputera kompatybilne z baządanych NOAH
2.25 Audiometr i oprogramowanie komputerowe wyposażone w opcjęAsystenta
Maskowania zwracający uwagęna nieprawidłowo przeprowadzone badanie i sugerujący
poprawę
2.26 Opcja programu komputerowego automatycznie zwracająca wartośćgłębokości ubytku
słuchu
2.27 Możliwośćwydruki raportu badańpacjenta z dostępnych schematów raportów wydruku
z możliwościądodania logo i adresu jednostki wykonującej badania
2.28. Możliwośćstałego ustawienia poziomu maskowania lub dynamiczne sprzężenie w
poziomem generowanego bodźca
2.29 Urządzenie pozwala na badanie tonów lub mowy w szumie obuusznie w wolnym polu
2.30 Zapisywanie własnych konfiguracji ustawieńpracy urządzenia
2.31
Zasilanie zewnętrzne;
Wyjście: 24 V, 3.75 A
Wejście: 100-240 V, 50-60 Hz, 1.0 A
3.
Audiometr ABR/BERA 1 szt.
3.1
System kliniczny działający w oparciu o komputer typu laptop wyposażony w system
operacyjny Windows XP Professional
3.2
Urządzenie główne podłączone do komputera poprzez port USB
3.3
Przedwzmacniacz biologiczny podłączony bezpośrednio do urządzenia głównego
jednolitym kablem
3.4
Przedwzmacniacz biologiczny wyposażony w odpowiednie gniazda do podłączenia
przetworników akustycznych oraz kabli do elektrod
3.5
Przedwzmacniacz biologiczny wyposażony w wyświetlacz informujący o wartościach
impedancji elektrod
3.6
Wzmocnienie sygnałów biologicznych: od x1000 do x500000
3.7
Przedwzmacniacz z możliwościąpodłączenia 1-kanałowego monitoringu poziomu
potencjałów mięśniowych w badaniach VEMP
3.8
W zestawie ręczny wskaźnik do ustalenia wymaganego napięcia mięśnia mostkowo-
obojczykowo-sutkowego w badaniach VEMP
3.9
Definiowany przez użytkownika minimalny i maksymalny akceptowalny poziom
potencjałów miogennych w badaniach VEMP
3.10 Oprogramowanie posiada własnąbazędanych pacjentów
3.11 System umożliwia akwizycjędanych ipsi- oraz kontralateralnie
KIO 1753/10
3.12 System umożliwia pracęnad jużzarejestrowanymi przebiegami w trakcie trwania
akwizycji kolejnych danych
3.13 Oprogramowanie umożliwia porównywanie latencji międzyusznych w jednym oknie
3.14 Czas analizy odpowiedzi: od 5 ms – do 9000 ms
3.15 Rozdzielczośćprzetwornika analogowo-cyfrowego A/D: 16-bitów
3.16 Odrzucanie artefaktów: 99%
3.17 Ilośćpunktów na przebieg: 600
3.18 Zaprogramowane procedury pomiarowe: ABR, MLR, LLR, P300, ECochG, VEMP,
ASSR
3.19 System posiada gotową, szybkąprocedurębadania noworodków i niemowląt
3.20 System ma możliwośćzaprogramowania i zapamiętania pod dowolnąnazwątestów
własnych użytkownika
3.21 Filtr dolnoprzepustowy: od 15 Hz do 10 kHz, 12 dB/octave
3.22 Filtr górnoprzepustowy: od 0.2 Hz do 1 kHz, 6 dB/octave
3.23 Poziom szumu: <1.5 V RMS (0.1 Hz – 5 kHz)
3.24 Impedancja wejściowa: >10 M


3.25 Stosunek CMR: >100 dB dla 50/60 Hz
3.26 Bodziec stymulacji: Click (Trzask), Tone Burst (Krótkie tony)
3.27 Programowane parametry bodźca: częstotliwość, natężenie, czasy
narastania/opadania, czas plateau, kształt obwiedni
3.28 Możliwośćwyboru bodźca Tone Burst o częstotliwościach: 125, 250, 500, 1k, 1.5k 2k,
3k, 4k, 6k, 8kHz
3.29 Możliwośćwyboru rodzaju obwiedni dla stymulacji tonalnej: liniowa, Hanninga,
Blackmana, Gaussa
3.30 Częstośćpodawania bodźca: od 0.2/s do 180/s
3.31 Polaryzacja: naprzemienna, dodatnia, ujemna
3.32 Intensywnośćbodźca: do +132 dB pe SPL
3.33 Maskowanie: szum biały
3.34 Przetworniki: słuchawki nagłowneTDH-49, słuchawki wewnątrzuszne typu “insert”,
przetwornik kostny B-71
3.35 System umożliwia sprawdzenie i podaje wartośćimpedancji połączeńmiędzy
elektrodami i skórąpacjenta
3.36 System umożliwia prezentacjęna bieżąco przebiegu EEG
3.37 System umożliwia prezentacjęgrafu z wynikami badańna tle danych
znormalizowanych
3.38 System zawiera drukarkękolorową
3.39 System zawiera mysz optyczną
KIO 1753/10
3.40 System wyposażony jest w sieciowy transformator izolujący z wyłącznikiem
4.
Aparat do otoemisji akustycznej
4.1
Urządzenie zgodnie z przepisami UE posiada znak CE
4.2
Otoemisja spontaniczna SOAE
- czułość0 - 70 dB
- zakres częstotliwości do 10 kHz w dwóch podzakresach:
500-5.000Hz i 500-10.000Hz
4.3
Otoemisja zniekształceniowa DPOAE
- dwie częstotliwości tonu stymulującego
- częstotliwości pomiarowe: 0.5, 0.75, 1, 1.5, 2, 3, 4, 6, 8 kHz
- zakres intensywności bodźca: 0 - 70 dB SPL
- poziom intermodulacji 3-go rzędu <- 80 dB
4.4
W badaniach DPOAE urządzenie zapewnia jednoczesnąregulacjęintensywności
tonów pierwotnych
4.5
Otoemisja wywołana trzaskiem - TEOAE
- mod nieliniowy: 3 trzaski jednej polaryzacji, 1 polaryzacji przeciwnej
- czasy trwania: 40, 80, 120 µsek
- zakres intensywności: 30 - 80 dB SPL
- pasmo: 500-4.000Hz
4.6
Otoemisja wywołana trzaskiem - TEOAE
- mod liniowy: trzask o jednej polaryzacji
- zakres intensywności: 30 - 80 dB SPL
4.7
Urządzenie posiada możliwośćwykreślenia DP-gramu w funkcji częstotliwości
4.8
Oferowane urządzenie w sposób automatyczny sprawdza poprawnośćuszczelnienia i
umieszczenia sondy w uchu pacjenta
4.9
System modułowy do współpracy z komputerem
4.10 Oferowane urządzenie drukuje uzyskane wyniki przy pomocy drukarki komputerowej
4.11 Na wyposażeniu komputer typu laptop z systemem operacyjnym Windows XP Pro oraz
baządanych NOAH
4.12
ZASILANIE: - 230 VAC; ±10%; 50 Hz;
5.
Platforma posturograficzna 1 szt.

5.1
Oprogramowanie posturografu pracujące wśrodowisku WINDOWS
5.2
Możliwośćpodłączenia do platformy posturograficznej modułu wymuszającego ruch
poziomy, tj, umożliwiający ruchowąstymulacjęsinusoidalnąi/lub impulsową,
5.3
Oprogramowanie badania zaburzeńrównowagi
5.4
Badanie zaburzeńrównowagi i porównywanie wyników z uwzględnieniem standardów
AFP
KIO 1753/10
5.5
Rejestracja danych z różnączęstotliwością:
5 Hz (wg normy AFP),
40 Hz (akwizycja statyczna),
100 Hz (z modułem translacyjnym)
5.6
Możliwośćróżnicowania i oceny równowagi dla podobnych patologii
5.7
Program rehabilitacji umożliwiający korektęzaburzeńzdiagnozowanych w fazie oceny
równowagi przez ustawieniećwiczeńodpowiednich dla danego pacjenta
5.8
Możliwośćwyświetlania testów rehabilitacyjnych na ekranieściennym
5.9
Możliwośćpodłączenia czujnika ruchów głowy i bioder
5.10 Dokładnośćczujników tensometrycznych 200 g lub lepsza
5.11 Maksymalne obciążenie, co najmniej 130 kg
5.12 Możliwośćzdefiniowania i wprowadzenia własnych wartości normatywnych
5.13 Posturograf wyposażony w barierkęochronnąz postumentem
5.14 Zestaw komputerowy z drukarką1 kpl.

5.15 Stolik informatyczny mobilny 1 szt.

5.16 Interfejs oprogramowania w języku polskim
6.
Kabina ciszy do badańaudiometrycznych 1 szt.
6.1
Kabina narożna, przyległa dwomaścianami dościany nośnej pomieszczenia; kabina
o wymiarach wewnętrznych sz x dł x wys.:
2,5 x 2,9 x 2,6m
6.2
Strop kabiny dźwiękoizolacyjny podwieszany
6.3
Drzwi aluminiowe o podwyższonym standardzie izolacji akustycznej min. 42dB
6.4
Okno do kontaktu wzrokowego z pacjentem o podwyższonej izolacji akustycznej min.
42dB wyposażone w roletęzasłaniającą
6.5
Oświetlenie: lampy z zapłonnikiem elektronicznym nie generującym dodatkowego
szumu
6.6
Wentylacja wyciągowa mechaniczna lub grawitacyjna
6.7
Dwie zewnętrzneściany kabiny grubości min. 20cm każda:
2 x podwójnaściana gips-karton z wypełnieniem wełnąmineralnąna stelażu.
Dwieściany kabiny przylegające dościan nośnych budynku o grubości min. 13cm:
2 x podwójnaściana gips-karton z wypełnieniem wełnąmineralnąmin. 10cm.
6.8
Wnętrze kabiny wyścielone kasetonami porowatej powierzchni w kształcie
piramidowym o grubości min. 5cm
6.9
Okres realizacji kabiny 60 dni
7.
Oprzyrządowanie do archiwizacji danych 1 szt.

7.1
Program do prowadzenia profesjonalnej bazy danych NOAH do gromadzenia danych
pacjentów i wyników badań, kompatybilny z oprogramowaniem urządzeńaudiometrycznych
KIO 1753/10
7.2
Zestaw komputerowy stanowiący serwer i bazędanych programów obsługujących
urządzenia audiologiczne. Stacja komputerowa musi pełnićfunkcjęzabezpieczającąprzed
utratądanych.
7.3
System komputerowy musi zapewnićmożliwośćpracy sieciowej komputerów –
zarówno sieci internetowej, jak i międzykomputerowej-wewnętrznej.
7.4
Liczba stacji roboczych dynamicznie współpracujących z serwerem min. 2 o
parametrach:
- komputery typu laptop;
- procesor min 2 x 1,6GHz;
- dysk twardy min. 250GB;
- pamięćDDR min. 2GB;
- nagrywarka DVD;
- karta graficzna i dźwiękowa zintegrowane na płycie głównej;
- karta sieciowa i obsługa komunikacji Bluetooth;
7.5
Parametry komputera stanowiącego stacjęarchiwizującą:
- procesor min. 2 x 1,7GHz
- dysk twardy min. 500GB;
- pamięćDDR min. 2GB;
- nagrywarka DVD;
- karta graficzna i dźwiękowa zintegrowana na płycie głównej;
- karta sieciowa;
7.6
Zabezpieczenia:
- zabezpieczony zasilacz komputerowy;
- listwa zasilająca z filtrem przepięciowym;
7.7
Zbieranie i gromadzenie dokumentacji w formie papierowej z wydruków bezpośrednich
na drukarkach przy każdej stacji roboczej oraz archiwizacja elektroniczna w bazie serwerowej
W dniu 16 sierpnia 2010r. zamawiający dokonał zmiany ogłoszenia oraz siwz :
dokonując w sekcji VI.3.3. zmiany warunków udziału w postępowaniu w następujący
sposób, w sekcji III.2.3. zastępując dotychczasową treść, treścią :

III.2.3)Zdolnośćtechniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
O udzielenie zamówienia mogąubiegaćsięWykonawcy, którzy posiadająwiedzęi
doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia co oznacza,że w ciągu ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy, w tym okresie, wykonali minimum jednądostawęprzedmiotu zgodnego
z opisanym w charakterystyce danego pakietu, o wartości minimum : pakiet nr 1,6, 7,8 - min.
100 000 PLN (słownie: sto tysięcy złotych) w każdym pakiecie, Pakiet nr 2, 5 - min. 50 000
KIO 1753/10
PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), w każdym pakiecie, pakiet nr 3, 4, 10 - min. 200
000 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) w każdym pakiecie, pakiet nr 10 - min. 350 000
PLN (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych). Warunek zostanie uznany za
spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży wykaz wykonanych dostaw z podaniem przedmiotu,
dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego,że usługi te
zostały wykonane należycie(referencje), według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do
SIWZ.
O udzielenie zamówienia może ubiegaćsięwykonawca, który dysponuje potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; warunek zostanie uznany za
spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży oświadczenie o posiadaniu odpowiedniego potencjału
technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
W sekcji III.2.1. Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do
rejestru zawodowego lub handlowego, Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów, w miejsce dotychczasowego postanowienia, postanowienie
następującej treści
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
O udzielenie zamówienia mogąubiegaćsięWykonawcy, którzy: Nie podlegająwykluczeniu
z postępowania na podstawie art. 24 Pzp. Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli
wykonawca przedłoży:
w przypadku podmiotów podlegających wpisowi - aktualny odpis z właściwego rejestru
wystawiony nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
oddziału Zakładu UbezpieczeńSpołecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzających odpowiednio,że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń,że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu – wystawionych
nie wcześniej niż3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie ustalonym w art. 24 ust. 1 pkt
4 – 8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert, aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 9 ustawy – wystawione nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert.
W sekcji III..2.2 Zdolnośćekonomiczna i finansowa, Informacje i formalności konieczne do
dokonania oceny spełniania wymogów zamiast dotychczasowego wymogu, wymóg
następujący
KIO 1753/10
O udzielenie zamówienia mogąubiegaćsięWykonawcy, którzy posiadająśrodki finansowe
lub zdolnośćkredytowąo wysokości:
pakiet nr 3, 4, 10 - min. 200 000 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) w każdym pakiecie,
Wymagane dokumenty na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku:
Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których
Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokośćposiadanychśrodków
finansowych lub zdolność kredytowąWykonawcy na poziomie nie mniejszym niż
równowartośćw/w kwoty dla każdego pakietu , wystawiona nie wcześniej niż3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
w punkcie 13 siwz warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
ich spełnienia punkty 2, 3 i 4 otrzymały brzmienie:
posiada wiedzęi doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia;
O udzielenie zamówienia mogąubiegaćsięWykonawcy, którzy posiadająwiedzęi
doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia co oznacza,że w ciągu ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy, w tym okresie, wykonali minimum jednądostawęprzedmiotu zgodnego z opisanym
w charakterystyce danego pakietu, o wartości minimum :

pakiet nr 3, 4, 10 - min. 200 000 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) w każdym
pakiecie,
5)
dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
6)
znajduje sięw sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogąubiegaćsięWykonawcy, którzy posiadająśrodki finansowe
lub zdolnośćkredytowąo wysokości:

pakiet nr 3, 4, 10 - min. 200 000 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) w każdym
pakiecie,
Spełnianie warunków Wykonawcy wykażąstosownym oświadczeniem oraz dokumentami o
których mowa w punkcie 14.
W punkcie 14 siwz oświadczenia i dokumenty jakie powinni dostarczyćwykonawcy w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz inne niezbędne dokumenty
do prawidłowego złożenia oferty punkty 6 i 12 otrzymały brzmienie.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy wystawiony nie wcześniej niż6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
12. Wykaz wykonanych dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku
wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z
podaniem przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu
KIO 1753/10
potwierdzającego,że usługi te zostały wykonane należycie, według wzoru
Stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi,że
zostały one wykonane należycie (referencje).
Natomiast po punkcie 12 zmieniając numeracje następnych punktów dodano nowy punkt 13
o treści :
13. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których
Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokośćposiadanychśrodków
finansowych lub zdolnośćkredytowąWykonawcy wystawiona nie wcześniej niż3
miesiące przed upływem terminu składania ofert wysokości odpowiadającej warunkom
postawionym wyżej dla każdego pakietu.
W dniu 20 sierpnia 2010r. zamawiający dokonał modyfikacji siwz w zakresie opisu
przedmiotu zamówienia dla pakietu nr 3 stanowiąc,że modyfikacja nastepuje na skutek
uwzględnienia odwołania odwołującego. Zamawiający nadał załącznikowi nr 3 do siwz
następujące brzmienie :
1.

Mostek impedancyjny do badania odruchów strzemiączkowych

1 szt.

1.1

Urządzenie kliniczne.
Urządzenie z certyfikatem medycznym CE z deklaracjązgodności

1.2

System pomiaru podatności:

Ton pomiarowy
przynajmniej: 226 Hz i 1 kHz

Zakres całkowity
od 0,1 ml do 8,0 ml

1.3

System ciśnienia powietrza:
- zakres + 400 do -600 daPa;
Możliwośćregulacji szybkości zmian podawania powietrza.

1.4

Odruch akustyczny:
- stymulacja ipsilateralna

tony: 0,5; 1; 2; 3; 4 kHz;

BBN – szum biały
- stymulacja kontralateralna

tony: 0,5; 1; 2; 3; 4 kHz;

BBN – szum biały

1.5

Funkcje dodatkowe:
KIO 1753/10

możliwośćkreślenia 3 krzywych tympanometrycznych na jednym wykresie w celu
wykonania i zobrazowania próby Wiliamsa

pamięćwbudowana urządzenia dla min 200 pacjentów i kompletu badańdla każdego z
pacjentów

możliwośćzapisania ustawieńwłasnych urządzenia oraz ustawieńpomiarowych

stały monitoring poprawnej kalibracji sondy oraz poprawnego umieszczenia jej w
zewnętrznym przewodzie słuchowym pacjenta;

badanie trąbki Eustachiusza metodąToynbee - błona perforowana

test zanikania odruchu z mięśnia strzemiączkowego

automatyczne rozpoznawanie wystąpienia odruchu z mięśnia strzemiączkowego

komunikacja bezprzewodowa z komputerem za pośrednictwem interfejsu bluetooth

wbudowana komora kalibracyjna 2 cm
3

zasilanie akumulatorowe z zastosowaniem ładowarki bezstykowej – indukcyjnej jak
równieżmożliwośćzasilania bateryjnego

oprogramowanie umożliwiające obsługęi sterowanie tympanometru z komputera i wydruk
wyników badań
kompatybilnośćz baządanych NOAH

1.6

Zasilanie ładowarki:
100 - 240V AC; 50/60 Hz;

1.7

Urządzenie pozwalające na wykonanie następujących badań:
- tympanometria
- screening odruchów z mięśnia strzemiączkowego
- progowanie odruchu z mięsnia strzemiączkowego
- próba zmęczeniowa mięśnia strzemiączkowego
- badanie drożności trąbek słuchowych dla błony perforowanej i zachowanej;

1.8

W zestawie z urządzeniem:
- komplet oliwek usznych różnych rozmiarów i kolorów
- słuchawka kontralateralna typu insert wewnątrzuszna wraz z kompletem
oliwek piankowych
- port komunikacyjny Bluetooth dla komputerów stacjonarnych oraz typu laptop

2.
Audiometr kliniczny
1 szt.
2.1
Dwa identyczne i niezależne kanały

2.2

Prezentacja tonu:
ciągła, pulsująca, impulsowa z możliwościąkonfiguracji

2.3
Bodziec modulowany z regulacjąwspółczynnika głębokości modulacji

KIO 1753/10
2.4
Zakres
intensywności
bodźca
dla
przewodnictwa
powietrznego:
-10 do 120 dB HL

2.5
Skok tłumika 1 oraz 5 dB

2.6
Zakres
intensywności
bodźca
dla
przewodnictwa
kostnego:
-10 do 70 dB HL

2.7
Rodzaje szumów maskujących: wąskopasmowy, szerokopasmowy, szum mowy,
możliwośćpodawania maskera z zewnętrznego odtwarzacza płyt CD

2.8
Dostępne przetworniki wybieralne:
słuchawki nauszne do przewodnictwa powietrznego, słuchawki nauszne przewodnictwa
powietrznego wysokich częstotliwości, słuchawki wewnątrzuszne typu insert, słuchawka
kostna na wyrostek sutkowaty lub czoło, głośniki wolnego pola

2.9
Wbudowany port szeregowy USB

2.10
Opcje sygnału wolnego pola:
możliwe podłączenie niezależnych głośników liniowo z wbudowanym w audiometrze
wzmacniaczem.
lub możliwośćpodłączenia niezależnych głośników z zewnętrznym wzmacniaczem

2.11
Przycisk pacjenta osobno dla strony lewej i prawej

2.12
Zewnętrzny lub wbudowany mikrofon do komunikacji z pacjentem

2.13
Możliwośćpodłączenia zewnętrznego odtwarzacza CD do audiometrii słownej
2.14
Zestaw do komunikacji zwrotnej Pacjent-Operator: mikrofon dla pacjenta, słuchawki
monitorujące dla badającego

2.15

Zestaw testów nadprogowych:
- SISI,
- Fowler,
- Stenger,
- Rhinne.

2.16
W zestawie z audiometrem polski test słowno-liczbowy na płycie CD

2.17
Oprogramowanie do pobierania, wizualizacji i archiwizacji wyników badańna dysku
komputera kompatybilne z baządanych NOAH

2.18
Możliwośćwydruku raportu badańpacjenta z dostępnych schematów raportów
wydruku z możliwościądodania logo i adresu jednostki wykonującej badanie

2.19
Urządzenie pozwala na badanie tonów lub mowy w szumie obuusznie w wolnym
polu

2.20
Zapisywanie własnych konfiguracji ustawieńpracy urządzenia

2.21
Zasilanie zewnętrzne;
Wejście: 100-240 V, 50-60 Hz

3.
Audiometr ABR/BERA
1 szt.
KIO 1753/10
3.1
System kliniczny działający w oparciu o komputer typu laptop wyposażony w system
operacyjny Windows XP Professional

3.2
Urządzenie główne podłączone do komputera poprzez port USB

3.3
Przedwzmacniacz biologiczny podłączony bezpośrednio do urządzenia głównego
jednolitym kablem

3.4
Przedwzmacniacz biologiczny wyposażony w odpowiednie gniazda do podłączenia
przetworników akustycznych oraz kabli do elektrod

3.5
Wzmocnienie sygnałów biologicznych w zakresie min x500 do x100000

3.6
Oprogramowanie posiada własnąbazędanych pacjentów

3.7
System umożliwia akwizycjędanych ipsi- oraz kontralateralnie

3.8
System umożliwia pracęnad jużzarejestrowanymi przebiegami w trakcie trwania
akwizycji kolejnych danych

3.9
Rozdzielczośćprzetwornika analogowo-cyfrowego A/D: 16-bitów

3.10
Odrzucanie artefaktów: min 96%

3.11
Ilośćpunktów na przebieg: min 400

3.12
Zaprogramowane procedury pomiarowe: ABR, MLR, LLR, P300, ECochG, VEMP,
ASSR
3.13
Impedancja wejściowa:

10 M


3.14
Bodziec stymulacji: Click (Trzask), Tone Burst (Krótkie tony)

3.15
Programowane parametry bodźca: częstotliwość, natężenie

3.16
Możliwośćwyboru bodźca Tone Burst w zakresie 500Hz – 8kHz

3.17
Możliwośćwyboru rodzaju obwiedni dla stymulacji tonalnej: liniowa, Hanninga,
Blackmana, Gaussa

3.18
Częstośćpodawania bodźca: od 0.1/s do 80/s

3.19
Polaryzacja: naprzemienna, dodatnia, ujemna

3.20
Intensywnośćbodźca: do +130 dB pe SPL

3.21
Maskowanie: szum biały

3.22
Przetworniki: do wyboru słuchawki nagłowne lub słuchawki wewnątrzuszne typu
insert, przetwornik kostny

3.23
System umożliwia sprawdzenie i podaje wartośćimpedancji połączeńmiędzy
elektrodami i skórąpacjenta

3.24
System umożliwia prezentacjęna bieżąco przebiegu EEG

3.25
System umożliwia prezentacjęgrafu z wynikami badańna tle danych
znormalizowanych

3.26
System zawiera drukarkękolorową

3.27
System zawiera mysz optyczną

3.28
System wyposażony jest w sieciowy transformator izolujący z wyłącznikiem
KIO 1753/10
4.
Aparat do otoemisji akustycznej
1 szt.
4.1
Urządzenie zgodnie z przepisami UE posiada znak CE

4.2
Możliwośćwykonania otoemisji spontanicznej SOAE, zniekształceniowej DPOAE
oraz wywołanej trzaskiem TEOAE

4.3

Otoemisja DPOAE:
- częstotliwości pomiarowe przynajmniej: 2, 3, 4, 6, 8 kHz
- zakres intensywności bodźca: min 40 - 65 dB SPL

4.4
W badaniach DPOAE urządzenie zapewnia regulacjęintensywności tonów
pierwotnych

4.5

Otoemisja TEOAE:
- poziom intensywności: min 60 dB SPL
- pasmo: do 4kHz

4.6
Oferowane urządzenie w sposób automatyczny sprawdza poprawnośćuszczelnienia
i umieszczenia sondy w uchu pacjenta

4.7
System modułowy do współpracy z komputerem

4.8
Możliwa opcja kalibracji sondy pomiarowej – sprawdzenia jej poprawności pomiaru

4.9
Na wyposażeniu komputer typu laptop z systemem operacyjnym Windows XP Pro
oraz drukarka komputerowa

4.10

Zasilanie:
- 230 VAC; 50/60 Hz;

5.
Platforma posturograficzna
1 szt.
5.1
Oprogramowanie posturografu pracujące wśrodowisku WINDOWS

5.2
Możliwośćpodłączenia do platformy posturograficznej modułu wymuszającego ruch
poziomy
5.3
Oprogramowanie badania zaburzeńrównowagi

5.4
Badanie zaburzeńrównowagi i porównywanie wyników z uwzględnieniem
standardów AFP

5.5
Rejestracja danych z różnączęstotliwością

5.6
Możliwośćróżnicowania i oceny równowagi dla podobnych patologii

5.7
Program rehabilitacji umożliwiający korektęzaburzeńzdiagnozowanych u pacjenta

5.8
Możliwośćwyświetlania testów rehabilitacyjnych na ekranieściennym

5.9
Możliwośćpodłączenia czujnika ruchów głowy i bioder

5.11
Maksymalne obciążenie, co najmniej 130 kg

5.13
Posturograf wyposażony w barierkęochronnąz postumentem

5.14
Zestaw komputerowy z drukarką
1 kpl.
KIO 1753/10
5.15
Stolik informatyczny mobilny
1 szt.
5.16
Interfejs oprogramowania w języku polskim

6.
Kabina ciszy do badańaudiometrycznych
1 szt.
6.1

Kabina narożna, przyległa dwomaścianami dościany nośnej pomieszczenia;
kabina o wymiarach wewnętrznych sz x dł x wys.:
2,5 x 2,9 x 2,6m

6.2
Strop kabiny dźwiękoizolacyjny podwieszany

6.3
Drzwi aluminiowe o podwyższonym standardzie izolacji akustycznej min. 42dB
uśrednione w pełnym paśmie

6.4
Okno do kontaktu wzrokowego z pacjentem o podwyższonej izolacji akustycznej min.
42dB uśrednione w pełnym paśmie, wyposażone w roletęzasłaniającą

6.5

Oświetlenie:
lampy z zapłonnikiem elektronicznym nie generującym dodatkowego szumu

6.6
Kamera na podczerwieńwraz z monitorem na stanowisku operatora do podglądu
podczas badania ABR przy zgaszonymświetle

6.7
Wentylacja wyciągowa mechaniczna lub grawitacyjna

6.8

Dwie zewnętrzneściany kabiny grubości min. 20cm każda:
2 x podwójnaściana gips-karton z wypełnieniem wełnąmineralnąna stelażu.
Dwieściany kabiny przylegające dościan nośnych budynku o grubości min. 13cm:
2 x podwójnaściana gips-karton z wypełnieniem wełnąmineralnąmin. 10cm.

6.9
Wnętrze kabiny wyścielone kasetonami porowatej powierzchni w kształcie
piramidowym o grubości min. 5cm

6.10
Okres realizacji kabiny 60 dni

7.
Oprzyrządowanie do archiwizacji danych
1 szt.
7.1
Program do prowadzenia profesjonalnej bazy danych NOAH do gromadzenia danych
pacjentów i wyników badań, kompatybilny z oprogramowaniem urządzeńaudiometrycznych

7.2

Zestaw komputerowy stanowiący serwer i bazędanych programów obsługujących
urządzenia audiologiczne.
Stacja komputerowa musi pełnićfunkcjęzabezpieczającąprzed utratądanych.

7.3
System komputerowy musi zapewnićmożliwośćpracy sieciowej komputerów –
zarówno sieci internetowej, jak i międzykomputerowej-wewnętrznej.

7.4

Liczba stacji roboczych dynamicznie współpracujących z serwerem min. 2 o
parametrach:
- komputery typu laptop;
- procesor min 2 x 1,6GHz;
- dysk twardy min. 250GB;
KIO 1753/10
- pamięćDDR min. 2GB;
- nagrywarka DVD;
- karta graficzna i dźwiękowa zintegrowane na płycie głównej;
- karta sieciowa i obsługa komunikacji Bluetooth;

7.5

Parametry komputera stanowiącego stacjęarchiwizującą:
- komputer typu laptop ;
- procesor min. 2 x 1,7GHz
- dysk twardy min. 500GB;
- pamięćDDR min. 2GB;
- nagrywarka DVD;
- karta graficzna i dźwiękowa zintegrowana na płycie głównej;
- karta sieciowa;

7.6

Zabezpieczenia:
- zabezpieczony zasilacz komputerowy;
- listwa zasilająca z filtrem przepięciowym;

7.7
Zbieranie i gromadzenie dokumentacji w formie papierowej z wydruków
bezpośrednich na drukarkach przy każdej stacji roboczej oraz archiwizacja elektroniczna w
bazie serwerowej

9.
Inne

9.1.
Dokumenty potwierdzające dopuszczenie do używania na terenie RP (atesty,
certyfikaty) zgodnie z Ustawąo Wyrobach Medycznych

9.2.
Dołączyćfolder wraz z opisem

9.3.
Instrukcja obsługi i opis techniczny w języku polskim - przy dostawie sprzętu
Analogiczne zapisy wprowadził zamawiający do treści ogłoszenia.
Izba zważyła, co następuje :
Skoro Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie oświadczył,że po przeanalizowaniu
stanowiska Odwołującego uznał słusznośćargumentacji Odwołującego (str. 1 i 2
odpowiedzi) oraz dokonał modyfikacji SIWZ i ogłoszenia, to stwierdzićnależy,że
Zamawiający uznał w pełni zarzuty Odwołującego oraz uczynił zadośćżądaniom
Odwołującego.

Wobec ustalenia,że:
1. zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu,
2. po stronie zamawiającego nie przystąpiłżaden wykonawca
skład orzekający Izby stwierdził,że zachodząprzesłanki umożliwiające umorzenie
postępowania na posiedzeniu niejawnym, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.

KIO 1753/10
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.

Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego skład orzekający Izby uwzględnił
okoliczność, iżkoszty te znosząsięwzajemnie z mocy przepisu art. 186 ust. 6 ust. 1 ustawy
Pzp, orzekając w tym zakresie o konieczności zwrotu kwoty wpisu uiszczonego przez
odwołującego na rachunek Urzędu ZamówieńPublicznych stosownie do § 5 ust. 1 pkt 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).

………………………………

Skład orzekający Izby



Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie