eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku



Ogłoszenie z dnia 2011-03-29

Gdańsk: Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku
Numer ogłoszenia: 99615 - 2011; data zamieszczenia: 29.03.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Licencjobiorca ma prawo zainstalować Programy w następującej ilości: 1) Wojewódzki Banku Zanieczyszczeń Środowiska dla Windows wraz z Systemem Administracyjnym: a. moduł POWIETRZE - 8 stanowisk komputerowych, b. moduł ODPADY - 2 stanowiska komputerowe, c. moduł WODA - 8 stanowisk komputerowych, d. moduł ŚCIEKI - 8 stanowisk komputerowych, e. moduł OPŁATA PRODUKTOWA - 2 stanowiska komputerowe, f. moduł DECYZJE ULGOWE - 3 stanowiska komputerowe, g. moduł WERSJA SQL - nieograniczona ilość stanowisk, h. moduł BATERIE I AKUMULATORY - 2 stanowiska komputerowe; 2) Raporty z Wojewódzkiego Banku Zanieczyszczeń Środowiska dla Windows wraz z Systemem Administracyjnym: a. moduł POWIETRZE - 8 stanowisk komputerowych, b. moduł ODPADY - 2 stanowiska komputerowe, c. moduł WODA - 8 stanowisk komputerowych, d. moduł ŚCIEKI - 8 stanowisk komputerowych, e. moduł OPŁATA PRODUKTOWA - 2 stanowiska komputerowe; 3)Poczta: a. moduł REJESTRACJA KORESPONDENCJI PRZYCHODZĄCEJ I WYCHODZĄCEJ - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk), b. moduł TRANSFERY DOKUMENTÓW DO/Z WBZŚ - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk); 4) Fundusz PRO: a. moduł PODSTAWOWY - 4 stanowiska komputerowe, b. moduł ZAKSIĘGOWANIE NALEŻNOŚCI Z WBZŚ - 4 stanowiska komputerowe, c. moduł RAPORT OS-4 - 2 stanowiska komputerowe, d. moduł EKSPORT PRZELEWÓW - 2 stanowiska komputerowe, e. moduł IMPORT PRZELEWÓW - 4 stanowiska komputerowe, f. moduł WSPOMAGANIE WINDYKACJI - 4 stanowiska komputerowe, g. moduł OŚ4pg - 1 stanowisko komputerowe, h. moduł BATERIE I AKUMULATORY - 2 stanowiska komputerowe; 5) F7 - Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach: a. moduł PODSTAWOWY wersja sieciowa - nieograniczona ilość stanowisk, b. moduł HTML - nieograniczona ilość stanowisk, c. moduł WERSJA SQL (w tym współpraca z systemem Poczta) - nieograniczona ilość stanowisk, d. moduł WWW - nieograniczona ilość stanowisk; 6) Ekopłatnik - nieograniczona ilość stanowisk na okres 12 miesięcy, 7) Sankcje odpadowe: a. moduł księgowy, - 1 stanowisko komputerowe na okres 12 miesięcy, b. moduł merytoryczny - wydawanie decyzji o nałożeniu kary - 1 stanowisko komputerowe na okres 12 miesięcy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.03.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ATMOTERM S.A., ul. Łangowskiego 4, 45-031 Opole, kraj/woj. opolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 511382,12 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 499186,99

  • Oferta z najniższą ceną: 499186,99 / Oferta z najwyższą ceną: 499186,99

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Departament Środowiska i Rolnictwa realizuje, w imieniu Marszałka Województwa, ustawowe obowiązki związane z zarządzaniem informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska oraz opłatą produktową (opłaty środowiskowe). Do zbierania, archiwizowania, przetwarzania informacji, weryfikacji wysokości wnoszonych opłat, ich redystrybucji na NFOŚ i GW, WFOŚ i GW, budżety powiatów i gmin, wspomagania wydawania decyzji administracyjnych oraz procesu windykacji wykorzystywane jest od 1999r. oprogramowanie firmy ATMOTERM S.A. (system SOZAT), na podstawie kolejnych rocznych umów licencyjnych. Aktualna umowa licencyjna wygasa z dniem 1 marca 2011r, w związku z czym istnieje konieczność zakupu licencji na oprogramowanie, które zapewni kontynuację wykonywanych przez departament zadań w zakresie opłat środowiskowych. W celu dalszego prawidłowego funkcjonowania systemu opłat wskazana jest kontynuacja współpracy z firmą ATMOTERM S.A. co przede wszystkim wynika z faktu, iż aktualnie na rynku informatycznym brak jest oferty konkurencyjnej, która zapewniałaby porównywalną jakość i zakres oferowanych usług. Potwierdziła to szczegółowa analiza dotycząca funkcjonującego w poszczególnych województwach oprogramowania, przeprowadzona przez pracowników departamentu w m-cu czerwcu 2010r. System SOZAT jest stabilnym systemem gwarantującym wywiązywanie się z ustawowych obowiązków. Licencjodawca zapewniając niewadliwe funkcjonowanie programów w ramach wynagrodzenia, ustalonego w kolejnych rocznych umowach, dostarczał aktualizacje programów zgodnych z częstymi zmianami przepisów, dokonując jednocześnie wszelkich funkcjonalnych modyfikacji oprogramowania, zgodnych z sugestiami i życzeniami osób z oprogramowania korzystających, które usprawniały pracę, poprawiały jej komfort i stwarzały coraz większe możliwości generowania danych w postaci raportów. Dzięki eksploatowanemu przez wiele lat oprogramowaniu zbudowana została obszerna, elektroniczna baza danych, która aktualnie zawiera informacje o zakresie korzystania ze środowiska dotyczące ok. 13,5 tys. podmiotów działających na terenu województwa pomorskiego za lata 1999-2010 oraz zaksięgowane wpłaty z tytułu opłat środowiskowych dotyczące tych podmiotów. W liczbie tej zawarte są również dane przedsiębiorców wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach, którzy składają roczne sprawozdania z wykonanego obowiązku recyklingu i odzysku tych opakowań, wpłacając na konto urzędu opłatę produktową. W 2010r. z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska redystrybuowano kwotę w wysokości 106,5 mln złotych. Aktualnie każde inne oprogramowanie, w celu zapewnienia ciągłości zapisów księgowych oraz emisyjnych, które warunkują stabilność pracy i są podstawą sprawnego funkcjonowania systemu rejestracji i redystrybucji opłat środowiskowych, wymagać będzie przeprowadzenia prawidłowej konwersji i prawidłowego przeniesienia wszystkich danych, co ze względu na wielkość i strukturę baz może okazać się trudne, czasochłonne i kosztowne do wykonania. Podmioty, które wygrały w latach poprzednich przetargi w województwach np. w wielkopolskim, małopolskim, łódzkim odstąpiły lub nie zawarły umów z urzędami marszałkowskimi właśnie ze względu na fakt, iż nie były w stanie przekonwertować danych zawartych w bazach użytkowanego systemu SOZAT do swoich systemów. Dalsza współpraca z firmą ATMOTERM jest wskazana również z uwagi na koszty wykonania, w przypadku innego wykonawcy, nowej bazy danych. Szacowany czas potrzebny do takiego rozwiązania to okres ok. 2 lat oraz dodatkowe koszty związane z wdrożeniem, koordynacją i sprawdzeniem jej funkcjonowania. 18 września 2009r. weszła w życie ustawa z dnia 17 lipca 2009r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji. Zgodnie z zapisami tej ustawy powstał Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBIZE), Ustawa ta wprowadziła również zmiany do systemu rozliczania opłat za korzystanie ze środowiska, które zgodnie z jej zmianą z dnia 3 grudnia 2010 obowiązywać będą od dnia 1 stycznia 2013r. Minister Środowiska powierzył KOBIZE stworzenie i wdrożenie systemu do ewidencji opłat (pismo KOBIZE z dn. 20.07.2010r.znak KA-6003218-040890 10). Zgodnie z poleceniem Ministra Środowiska obecnie jest przygotowywana propozycja budowy jednolitego w skali kraju, wspólnego dla wszystkich komponentów środowiska, systemu ewidencji opłat, który będzie wykorzystywany przez wszystkie urzędy marszałkowskie. Będzie on połączony z Krajową bazą o emisjach gazów cieplarnianych i innych substancji, bazami zawierającymi dane zbierane w zakresie pozostałych komponentów środowiska (odpady, ścieki) oraz utworzonym ostatnio systemem informatycznym Inspekcji Ochrony Środowiska Ekoinfonet, zawierającym krajowe repozytorium danych o stanie środowiska. Efektem tego przedsięwzięcia mają być propozycje założeń do zmian przepisów, które pozwolą na wprowadzenie rozwiązań zmniejszających do niezbędnego minimum obowiązki sprawozdawcze oraz zminimalizować nieuzasadniony obieg dokumentów w wersji papierowej (na podstawie dodatkowych wyjaśnień KOBiZE z dnia 3 stycznia 2011). Przewidywane zmiany w systemie opłat oraz projekt stworzenia jednolitego w skali kraju systemu do ewidencji opłat stanowią dodatkowe argumenty przemawiające za zakupem licencji na system informatyczny służący realizacji zadania u dotychczasowego dostawcy. Stworzenie całkiem nowego systemu informatycznego wiązałoby się z niewspółmiernie wysokimi nakładami w stosunku do krótkiego przewidywanego okresu jego użytkowania. W roku 2012 dokonana zostanie analiza wprowadzanych zmian w Prawie ochrony środowiska oraz analiza potrzeb w zakresie wymagań co do ewentualnego nowego systemu na lata następne. Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 3 grudnia 2010r. o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji do opłat za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza należnych za okres do 31 grudnia 2012r. stosowane będą przepisy dotychczasowe. Zapis taki oznacza, iż do 31 stycznia 2013r. podmioty korzystające ze środowiska będą zobligowane wnosić opłaty i składać stosowne wykazy wg. aktualnie obowiązujących zasad, natomiast do końca m-ca lutego 2013r. tutejszy organ zobowiązany będzie dokonać redystrybucji wniesionych opłat na NFOŚ i GW, WFOŚ i GW oraz budżety powiatów i gmin. W razie nieterminowego przekazania wpływów będą one przekazywane wraz z odsetkami za zwłokę określonymi w przepisach ustawy - Ordynacja podatkowa. W związku z powyższym w celu zapewnienia wykonania ustawowego obowiązku i zabezpieczenia się przed ewentualnym nie wywiązaniem się Ministerstwa Środowiska z zapewnień o udostępnieniu oprogramowania niezbędne jest zawarcie umowy obowiązującej do 2 marca 2013r. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, iż zachodzi tu okoliczność określona art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a mianowicie: dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Wydatek na Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku zostanie ujęty w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku został ujęty w Planie Zamówień Publicznych na rok 2011.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.