eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przebudowa sanitariatów w budynku B oraz B1 w Bibliotece Narodowej w Warszawie al. Niepodległości 213

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-03

Warszawa: Przebudowa sanitariatów w budynku B oraz B1 w Bibliotece Narodowej w Warszawie al. Niepodległości 213
Numer ogłoszenia: 99489 - 2015; data zamieszczenia: 03.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Biblioteka Narodowa , al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6082271, 6082910, faks 22 6082624.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bn.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa sanitariatów w budynku B oraz B1 w Bibliotece Narodowej w Warszawie al. Niepodległości 213.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowych robót budowlano-instalacyjnych polegających na przebudowie sanitariatów w budynku B i B1 w Bibliotece Narodowej w Warszawie, al. Niepodległości 213 wraz z odtworzeniem instalacji sanitarnych, ciepłej i zimnej wody, wod.-kan., centralnego ogrzewania oraz usprawnieniem instalacji wentylacji mechanicznej i wymianą instalacji elektrycznej. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) Etap I - pomieszczenia objęte dokumentacją projektową dla budynku B pion sanitarny przy klatce II - niski parter, wysoki parter, piętro I, piętro II, piętro III oraz pomieszczenia objęte dokumentacją projektową dla budynku B1 pion sanitarny - niski parter, wysoki parter, b) Etap II - pomieszczenia objęte dokumentacją projektową dla budynku B pion sanitarny przy klatce I - niski parter, wysoki parter, piętro I, piętro II, piętro III, c) Etap III - pomieszczenia objęte dokumentacją projektową dla budynku B pion sanitarny przy klatce IV - niski parter, wysoki parter, piętro I, piętro II, piętro III. Roboty budowlane i instalacyjne będą realizowane w czynnych obiektach w trzech ww. etapach. Wykonawca nie może rozpocząć prac Etapu II przed podpisaniem protokołu odbioru robót bez wad dla Etapu I. Wykonawca nie może rozpocząć prac Etapu III przed podpisaniem protokołu odbioru robót bez wad dla Etapu II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót określa dokumentacja projektowa, na którą składają się (Załącznik nr 12 do SIWZ): a) Projekt budowlany i Projekt wykonawczy przebudowy sanitariatów w Bibliotece Narodowej w Warszawie w budynku B - Branże: Architektura, Instalacje Sanitarne, Instalacje Elektryczne oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, b) Projekt budowlany i Projekt wykonawczy wielobranżowy dla zadania pn. #Przebudowa sanitariatów w budynku B1 w Bibliotece Narodowej# przy al. Niepodległości 213 w Warszawie - Branże: Architektura, Instalacje Sanitarne, Instalacje Elektryczne oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, c) Opis Przedmiotu Zamówienia - Załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Warunki realizacji zamówienia zawarte są we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 4. Dodatkowe wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) minimum 24-miesięczna gwarancja na urządzenia i osprzęt (niezależnie od gwarancji producentów urządzeń i osprzętu) liczona od dnia odbioru Etapu III, będącego odbiorem końcowym robót, zgodnie z postanowieniami §10 Wzoru umowy. Udzielenie gwarancji na urządzenia i osprzęt musi być potwierdzone pisemnymi gwarancjami producentów tych urządzeń i osprzętu w formie kart gwarancyjnych lub innych dokumentów równoważnych i obejmować będzie cały zaoferowany termin gwarancji. Przez #urządzenia i osprzęt# Zamawiający rozumie: urządzenia, które wymagają zasilania energią elektryczną lub są połączone w dowolny sposób z siecią elektryczną lub teletechniczną, w szczególności: elektroniczny zawór spłukujący do pisuarów z zasilaczem 230V, czujnik podczerwieni pisuarów + pilot serwisowy, oprawy oświetleniowe i węże led + zasilacze i moduły zasilania awaryjnego wraz z bateriami, wszelkiego rodzaju zasilacze i sterowniki, automatyczne baterie kranowe z czujnikami podczerwieni, czujniki ruchu, rozdzielnice elektryczne wraz z wyposażeniem, wentylatory wraz z programatorem/sterownikiem. Termin gwarancji na urządzenia i osprzęt stanowi kryterium oceny ofert. Wykonawca w ramach udzielonej gwarancji zobowiązany jest wykonywać czynności serwisu gwarancyjnego, tj.: a) przeglądy techniczne i gwarancyjne wynikające z wymogów producenta urządzeń i osprzętu lub warunków eksploatacyjnych, b) konserwacje urządzeń i osprzętu wraz z zakupem, dostawą i montażem materiałów eksploatacyjnych, c) naprawy i usuwanie awarii w przedmiocie umowy. 2) Wykonawca użyje do wykonania robót budowlano-instalacyjnych materiałów, osprzętu i urządzeń fabrycznie nowych, wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2015 r.; 3) wszystkie wyroby, materiały, urządzenia i osprzęt muszą posiadać znak zgodności CE; 4) wymagany okres rękojmi: ustawowa rękojmia liczona od dnia odbioru Etapu III, będącego odbiorem końcowym robót, potwierdzonego protokołem odbioru końcowego robót bez wad; 5) Wykonawcy składający ofertę wniosą wadium w wysokości 70 000,00 złotych (siedemdziesiąt tysięcy złotych); postanowienia dotyczące wadium zawarte zostały w Rozdziale VIII. SIWZ #WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM#; 6) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny wartości umowy brutto; postanowienia dotyczące zabezpieczenia zawarte zostały w Rozdziale IX. SIWZ #WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY#; 7) Wykonawca przez cały okres realizacji Umowy ma obowiązek posiadać aktualne ubezpieczenie od prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 2 500 000,00 zł. Kopię opłaconej polisy (potwierdzonej za zgodność z oryginałem) Wykonawca zobowiązany jest złożyć u Zamawiającego przed podpisaniem umowy. W przypadku gdy termin ubezpieczenia upłynie w trakcie realizacji przedmiotu Umowy Wykonawca bez wezwania najpóźniej w terminie 14 dni przed upływem terminu ubezpieczenia dokona przedłużenia ubezpieczenia, a kopię opłaconej polisy (potwierdzonej za zgodność z oryginałem) złoży u Zamawiającego. W przypadku nie zawarcia umowy ubezpieczenia oraz nie przekazania kopii polisy ubezpieczenia Zamawiającemu przysługuje prawo ubezpieczenia Wykonawcy i obciążenia go kosztami z tym związanymi, bez dodatkowego wezwania.; 8) Wszystkie użyte w dokumentacji projektowej określenia wskazujące znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów lub przywołujące normy, aprobaty i specyfikacje techniczne i sposoby odniesienia należy odczytywać wraz z wyrazami #lub równoważne#. Określenia te mają na celu opisanie wymaganych minimalnych parametrów, wymaganego standardu, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza materiały innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne zobowiązany jest do: a) wskazania produktu równoważnego przez wypełnienie kolumny 6 i 7 Załącznika nr 1a do Formularza oferty - #Tabela robót, urządzeń i instalacji wraz z ich wyceną# (Załącznik nr 2 do SIWZ) zgodnie z instrukcja zawartą w załączniku nr 6 do SIWZ - Opis sposobu obliczenia ceny oraz instrukcja wypełniania Załącznika nr 1a do Formularza oferty - #Tabela robót, urządzeń i instalacji wraz z ich wyceną#, b) załączenia do oferty: karty katalogowej lub atestu lub aprobaty technicznej lub innego zaświadczenia niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że oferowany produkt/materiał/urządzenie odpowiada wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej. Dokument ten musi być sporządzony w języku polskim lub złożony wraz z tłumaczeniem na język polski podpisanym przez Wykonawcę. Jeżeli Wykonawca nie złoży dokumentów o których mowa w pkt. 8) lit. b jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 Ustawy. 6. Zamawiający przewiduje zebranie Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SIWZ. Szczegółowe informacje dotyczące zebrania Wykonawców zawiera Rozdział VII ust. 11 SIWZ oraz Załącznik nr 17 do SIWZ.

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, tj. przebudowie sanitariatów w budynkach Biblioteki Narodowej w Warszawie al. Niepodległości 213, pod warunkiem posiadania na ten cel wymaganych środków finansowych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.13.10 - Roboty budowlane w zakresie łazienek 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.43.10.00 - Kładzenie płytek 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.43.21.00 - Kładzenie i wykładanie podłóg 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.33.23.00 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 360.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42,poz. 275, z późn. zm.). 4. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, dokument #wadialny# powinien zawierać zapis, że #Wadium dotyczy przetargu nieograniczonego, znak sprawy XIV/264/6/15, pod nazwą Przebudowa sanitariatów w budynku B oraz B1 w Bibliotece Narodowej w Warszawie al. Niepodległości 213.# 5. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wpłacić przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego (konto Biblioteki Narodowej): 56 1130 1017 0020 1461 0620 0005. UWAGA: Zmienił się dotychczasowy numer konta Zamawiającego! Tytuł przelewu powinien zawierać następujący zapis: #Wadium dot. przetargu nieograniczonego-znak sprawy XIV/264/6/15 - Przebudowa sanitariatów w budynku #B# oraz #B1# w Bibliotece Narodowej w Warszawie al. Niepodległości 213.# 6. Gwarancje lub poręczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć w siedzibie Zamawiającego wraz z ofertą (w osobnej, opisanej kopercie), al. Niepodległości 213; 02-086 Warszawa, w pokoju 283 Oddział-Kancelaria. Ponadto zaleca się, aby Wykonawca załączył do oferty kopię dokumentu wadialnego/dowód wniesienia wadium, np. kopię wniesionej gwarancji, poręczenia lub polecenia przelewu. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium Wykonawcy w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a ustawy oraz art. 46 ust. 5 ustawy. 8. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczeń musi zawierać w swojej treści zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty sumy wadium na żądanie (wystąpienie, wniosek) Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy i w art. 46 ust. 5 ustawy poprzez określenie przypadku zatrzymania wadium lub wskazanie co najmniej przepisów, tj. art. 46 ust. 4a ustawy oraz art. 46 ust. 5 ustawy. 9.Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy. 10. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczeń i sporządzonych w języku obcym, Zamawiający żąda, aby do oferty lub w miejsce wskazane w ust. 7 Rozdziału VIII SIWZ zostało złożone jego tłumaczenie na język polski w oryginale podpisane przez Wykonawcę lub w postaci kopii tłumaczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej 2 roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 1 500 000 zł brutto każda polegające na remoncie lub przebudowie w czynnych obiektach użyteczności publicznej. Za wykonaną robotę budowlaną Zamawiający rozumie taką robotę, która została zrealizowana w ramach danej umowy, tj. odebrana przez inwestora jako wykonana w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego sprawdzenia prawdziwości przedstawianych danych, które będą wyszczególnione w wykazie robót budowlanych dołączonym przez Wykonawcę do oferty. W przypadku podania w wykazie wartości danej roboty budowlanej w walucie obcej, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Przez #remont# należy rozumieć wykonanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy dopuszczeniu stosowania wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. Przez #przebudowę# należy rozumieć wykonanie robót budowlanych, w wyniku, których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji. Przez #budynek użyteczności publicznej# Zamawiający rozumie, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.) - budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomi, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy lub socjalny.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca udowodni, że dysponuje co najmniej: a) jedną osobą wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, b) jedną osobą wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) jedną osobą wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, d) dwoma elektromonterami posiadającymi świadectwo kwalifikacyjne SEP do 1 kV gr. #I# #E# - eksploatacja. Uwaga: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli każda z osób wymieniona w wykazie osób, przewidziana do kierowania budową lub robotami budowlanymi posiada prawo do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, tj. uprawnienia budowlane do kierowania robotami w odpowiedniej specjalności i zakresie wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w wymaganym zakresie. Prawo do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, określone wyżej, mogą również wykazać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m. in. w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394) oraz ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2014r. poz. 1946). Zakres uprawnień budowlanych odczytywany będzie zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Dla spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej Wykonawca udowodni, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 2 500 000 zł. b) Dla spełniania warunku dotyczącego sytuacji finansowej Wykonawca udowodni, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków ustalonych przez Zamawiającego w Rozdz. V ust. 1 pkt 2), 3) i 4) lit. a) i b) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda złożenia niżej wymienionych dokumentów: 1) dla warunku o którym mowa w Rozdz. V ust. 1 pkt. 4) lit. a) i b) SIWZ: a) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową podmiotu, na którego zasobach polega Wykonawca, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową tego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) Zobowiązania podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 2) dla warunku o którym mowa w Rozdz. V ust. 1 pkt. 2) SIWZ: a) zobowiązania podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, b) dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zmówienia, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem oraz zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, 3) dla warunku o którym mowa w Rozdz. V ust. 1 pkt. 3): zobowiązania podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin gwarancji na urządzenia i osprzęt - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiany będą dotyczyć następujących zdarzeń: a) Wykonawca złoży pisemną informację o konieczności wprowadzenia rozwiązania istotnie odbiegającego od przedstawionych w dokumentacji projektowej, z uzasadnieniem konieczności wprowadzenia takiej zmiany z tym zastrzeżeniem, że wniosek Wykonawcy musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego a zaproponowane rozwiązanie nie może spowodować zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 2.Każda zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bn.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Biblioteka Narodowa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.07.2015 godzina 12:00, miejsce: Biblioteka Narodowa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, Oddział-Kancelaria (pok. 283)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Czas trwania zamówienia, o którym mowa w Sekcji II pkt II.2) niniejszego ogłoszenia: okres w dniach 360, liczony jest od dnia wprowadzenia na budowę. Wprowadzenie na budowę nastąpi w terminie do 3 dni roboczych od daty zawarcia umowy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.