eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komarów-Osada › Odbudowa drogi gminnej nr 112281L od km 0+271 do km 0+972 w miejscowości Komarów-Osada zniszczonej w wyniku powodzi w 2013 roku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-24

Komarów-Osada: Odbudowa drogi gminnej nr 112281L od km 0+271 do km 0+972 w miejscowości Komarów-Osada zniszczonej w wyniku powodzi w 2013 roku
Numer ogłoszenia: 99312 - 2014; data zamieszczenia: 24.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Komarów-Osada , Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada, woj. lubelskie, tel. 84 6153102 w. 50, faks 84 6153185.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.komarowosada.bip.lubelskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa drogi gminnej nr 112281L od km 0+271 do km 0+972 w miejscowości Komarów-Osada zniszczonej w wyniku powodzi w 2013 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbudowa drogi gminnej nr 112281L od km 0+271 do km 0+972 w miejscowości Komarów-Osada zniszczonej w wyniku powodzi w 2013 roku Zakres robót obejmuje Roboty przygotowawcze słownik uzupełniający CPV 45112000-5 1. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych dla trasy dróg w terenie równinnym. Odległość między palikami co 10m po obu stronach nawierzchni wraz z naniesieniem -km oraz zaznaczeniem na palach poszczególnych warstw podbudów i nawierzchni 0,701 km 2. Usunięcie warstwy urodzajnej ziemi (humusu)za pomocą spycharek poza granicę robót z wbudowaniem ziemi w pobocza. 3220 m2 3. Karczowanie krzaków z wywiezieniem krzaków na odl. wskazaną przez Inwestora. 0,05 ha Roboty ziemne słownik uzupełniający CPV 45111000-8 4. Wykop koryta głęb. 45cm na całej szer. jezdni w gruncie kat. III -IV i wbudowaniem gruntu w pobocza 45x46x2. 414 m2 5. Wykopy wykonane koparkami o pojemności naczynia roboczego 0,6 m3 z transportem urobku w gruncie kat. III - IV-grunt wykonawcy 260 m3 Formowanie i zagęszczenie nasypów spycharkami przy wysokości nasypu do 3,0 m w gruncie kat. III - IV. 284 m3 6. Wykonanie wykopów pod przepusty, grunt kat. III-IV wraz z wbudowaniem gruntu w pobocza 10 m3, 7. Formowanie i zagęszczenie nasypów spycharkami przy wysokości nasypu do 3,0 m w gruncie kat. III - IV-grunt wykonawcy 260 m3, Przepusty słownik uzupełniający CPV 45233000-9 9. Wykonanie przepustu z betonu C 30/37 (B-37 ) wraz z wykonaniem warstwy z piasku grub.20cm pod przepust oraz przygotowanie i montaż zbrojenia ze stali żebrowanej wg rys. mb 12, 10. Wykonanie przepustu z betonu C 30/37 (B-37 ) wraz z wykonaniem warstwy z piasku grub.20cm pod przepust oraz przygotowanie i montaż zbrojenia ze stali żebrowanej wg rys. mb 6, 11. Montaż wpustów ulicznych typu ciężkiego o wymiarach 0,59x0,39m - 35 szt. Roboty nawierzchniowe słownik uzupełniający CPV 45233000-9 Profilowanie i warstwa odsączająca CPV 45233000-9 11. Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne ze ścięciem wypukłości w profilu podłużnym od 10 cm do 40 cm na całej szer. jezdni i poboczy w gruncie kat. III -IV i wbudowaniem gruntu do 30 0m wg wskazań Inwestora 3345 m2 12. Wykonanie warstwy odsączającej z piasku grubości 10 cm. (500x3,5x4+30x0,75x2x2). 2828 m2 Podbudowa słownik uzupełniający CPV 45233000-9 13. Wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem (cement wg badań laboratoryjnych) wraz z pielęgnacją, Rm = 2,5 MPa, grubość po zagęszczeniu 10 cm - m2 2828 Nawierzchnia słownik uzupełniający CPV 45233000-9 14. Wykonanie nawierzchni z płyt żelbetowych pełnych nowych 300x150 (100), grubości 15 cm z wypełnieniem szczelin między płytami betonem C-30/37(B-37) na podsypce cem.-piaskowej gr.5 cm - m2 2828 Uwaga: 1. W długość nawierzchni nie wlicza się szczelin z betonu między płytami 2. Płyty gatunek I Plantowanie poboczy słownik uzupełniający CPV 45111000-8 15. Plantowanie (obrobienie na czysto) korony nasypów wykonanych ręcznie, grunt kat. III-IV wraz z uzupełnieniem brakującego gruntu grub. 20 cm do 50 cm grunt wykonawcy 1314 m2 16. Plantowanie (obrobienie na czysto) poboczy wykopów wykonanych mechanicznie grunt kat. III-IV 90 m2 Umocnienia słownik uzupełniający CPV 45111000-8 17. Wykonanie ławy bet. z betonu C12/15 (B- 15) grub. 15cm pod prefabrykaty betonowe typu korytkowego 60x0,6x0,15+(641-12)x(0,75x0,15+0,15x0,15) - 90,3 m3, 18. Umocnienie prefabrykatami betonowymi typu korytkowego wg KPED 01.04 na podsypce cem. -piaskowej grub. 4 cm - 641 m 19. Umocnienie rowu prefabrykatami żelbetowymi ścieku skarpowego - typ trapezowy wg KPED 01.24, KPED 01.25 na podsypce cem. -piaskowej grub. 4 cm - 60 m 20. Humusowanie z obsianiem poboczy trawą przy grub. humusu 5cm. 1404 m2 Wykonawca przed złożeniem oferty może zapoznać się z terenem. Szczegółowe warunki wykonania i odbioru robót zawierają specyfikacje techniczne.(SST).

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień a zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego i zmówienie uzupełniające zostało przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 roku poz. 907 z póź. zm)

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania obowiązany jest wnieść wadium w kwocie 17.000,00 złotych ( słownie: siedemnaście tysięcy złotych) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wniesione wadium w pieniądzu powinno być zaksięgowane na koncie zamawiającego w chwili otwarcia ofert tj. do dnia 9 kwietnia 2014 roku do godz. 1000). Wadium należy wnieść na konto Zamawiającego Urząd Gminy Komarów-Osada Powiatowy Bank Spółdzielczy Zamość o)Komarów na konto 28 9644 0007 2001 0050 0539 0001 z dopiskiem Odbudowa drogi gminnej nr 112281L w miejscowości Komarów-Osada. 2. Wadium może być wnoszone: a) w pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego b) w poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancjach tym poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275, z póź.zm). 3. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania z ofertą tj.: 30 dni licząc od dnia otwarcia ofert w przetargu. Oferta zabezpieczona na okres krótszy zostanie odrzucona. 4. Aby wadium wnoszone w pieniądzu było skutecznie ważne musi znajdować się na wyżej wymienionym koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a tym samym Wykonawca musi uwzględnić przy tej formie wnoszenia wadium czasokres operacji bankowych zarówno w baku Wykonawcy jak i w banku Zamawiającego. Przy wpłacie wadium na konto bankowe Zamawiającego należy uwzględnić wszystkie koszty naliczane przez bank. Zamawiający nie dopuszcza, aby opłaty pobierane przez bank potracone były z kwoty wadium pod rygorem wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty. 5. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu musi być wystawione na Zamawiającego i muszą w nim być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może zatrzymać wadium. Okoliczności te muszą uwzględniać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4 a Pzp tj: jeżeli Wykonawca na wezwanie na mocy art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złoży dokumentów lub oświadczeń objętych dyspozycją art. 25 ust.1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, 2) w art. 46 ust. 5 gdy Wykonawca -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Pzp z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a i ust. 5. 7. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: -zobowiązanie, gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt. 6 bez potwierdzania tych okoliczności. -termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. Wadium nie może mieć zapisów ograniczających możliwość ściągnięcia wadium. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania z ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania z ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictwa, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych po jego stronie. 10. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet należytego wykonania umowy. 11. Dyspozycję w zakresie wypłaty wadium wpłaconego w formie pieniężnej dla Wykonawcy, którego oferta została wybrana, Zamawiający przekaże do właściwego oddziału banku wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie wadium wniesione przez dowolnego Wykonawcę składającego ofertę wspólna uważa się za wniesione prawidłowo.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie będzie oceniał tego warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie będzie oceniał tego warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie będzie oceniał tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie będzie oceniał tego warunku

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie będzie oceniał tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony formularz ofertowy stanowiący zał. Nr 1 do siwz 1. Sporządzony kosztorys ofertowy wraz tabelą elementów scalonych na podstawie załączonych przedmiarów robót i kosztorysów ofertowych stanowiących załącznik Nr 2 do SIWZ. W tym postępowaniu obowiązuje cena kosztorysowa. Zamawiający zawrze umowę z wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę na podstawie ceny kosztorysowej. Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia zmian w załączonych kosztorysach ofertowych dotyczących zakresu robót (nakłady ilościowe) oraz zmian nazewnictwa. 2. Pełnomocnictwo, jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy. Wymagana forma dokumentu oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie. 3. W przypadku załączenia do oferty innych materiałów niż wymagane przez Zamawiającego (np. materiałów reklamowych, informacyjnych) pożądane jest, aby stanowiły one odrębną część niezłączoną z ofertą w sposób trwały. Dokumenty te nie będą podlegały ocenie przez Zamawiającego. 4. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty w zakresie objętym art. 25 ust. 1 Pzp, zawierające błędy, lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w który upłynął termin składania ofert. 5. Zamawiający może wezwać w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 6. Dokumenty dotyczące podwykonawstwa W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy (podwykonawcom) realizację części zamówienia, Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom - według wzoru zał. nr 1 do SIWZ lub podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepisy art. 36a, 36b, 143 stosuje się odpowiednio. Do zawarcia przez podwykonawcę umowy z dalszym podwykonawcą jest wymagana zgoda zamawiającego i wykonawcy. Szczegóły i konsekwencje zawarto w art. 647 k.c. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych. 7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 9. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. Brak informacji oznaczać będzie, iż Wykonawca samodzielnie zrealizuje zamówienie. 10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 11. Zamawiający nie przewiduje zastosowania dynamicznego systemu zakupów. 12. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej. 13. Zamawiający nie przeprowadzał dialogu technicznego. 14. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień a zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, a zmówienie uzupełniające zostało przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 roku poz. 907 z póź. zm) 14. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 15. Zamawiający nie będzie udzielać zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 16.Wykonawca może powierzyć, zgodnie z ofertą Wykonawcy, wykonanie części robót podwykonawcom. 17.Wykonawca zwróci się z wnioskiem do Zamawiającego o wyrażenie zgody na podwykonawcę, który będzie uczestniczył w realizacji przedmiotu umowy. Wraz z wnioskiem Wykonawca przedstawi umowę lub jej projekt ze wskazanym podwykonawcą. 18.Wykonanie prac w podwykonawstwie nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za wykonanie obowiązków wynikających z niniejszej umowy i obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawców jak za własne. 19.W przypadku realizacji części robót przez wyznaczonego podwykonawcę Wykonawca jest zobowiązany do terminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy z zachowaniem warunków płatności określonych w umowie z podwykonawcą 20.Podwykonawcy muszą spełniać określone w dokumentacji przetargowej kryteria dla zawarcia umowy. 21.Zapłata ostatniej płatności dla Wykonawcy nastąpi po przedłożeniu Zamawiającemu oświadczenia podwykonawcy o uregulowaniu przez Wykonawcę wszystkich zobowiązań finansowych wobec niego, art. 143 stosuje się odpowiednio. 22. Zamawiający nie wyrazi zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą, której treść będzie sprzeczna z treścią niniejszej umowy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, gdy: - nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, - nastąpi konieczność zmiany lub wydłużenia terminu realizacji zamówienia spowodowana obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od Wykonawcy z zastrzeżeniem, iż wydłużenie terminu realizacji zamówienia nie spowoduje wzrostu łącznego wynagrodzenia Wykonawcy za realizację zamówienia i wzrostu cen jednostkowych poszczególnych usług, określonych w ofercie Wykonawcy, - nastąpi konieczność zmiany terminu realizacji umowy ze względu na działanie siły wyższej, tj. niezależnego od stron zdarzenia zewnętrznego, którego nie można było przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia, którego nie można było uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności. - nastąpi konieczność skrócenia lub wydłużenia terminów realizacji poszczególnych zamówień z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, bez zmiany cen jednostkowych za realizację poszczególnych zamówień. - nastąpi zmiana nazwy, adresu, numeru konta bankowego, formy organizacyjno-prawnej lub innych danych identyfikacyjnych Wykonawcy. - inne zmiany nie mające wpływu na wybór Wykonawcy w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia: niekorzystne warunki gruntowe, atmosferyczne, zmiany zakresu robót w trakcie realizacji inwestycji, zmiany w projekcie, zmiany warunków finansowania, zmiany technologiczne, zmiany robót dodatkowych, zmiany terminów zakończenia. - Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian w umowie wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Wszelkie zmiany dokonane zostaną za porozumieniem Zamawiającego i Wykonawcy. W zakresie podwykonawstwa: Zmiana podwykonawcy lub rezygnacja z udziału podwykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zmiana podwykonawcy może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz oświadczenia podwykonawcy o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji umowy. Jeśli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego opierał się Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, możliwa jest zmiana za zgodą Zamawiającego, pod warunkiem że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane przez dotychczasowego podwykonawcę podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W zakresie zmiany osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, jak też powołania nowych: - rozwiązania stosunku pracy - zgonu - utraty uprawnień niezbędnych do pełnienia funkcji w ramach realizowanej umowy - choroby powyżej 14 dni udokumentowanych zwolnieniem lekarskim - inne nieprzewidziane zdarzenia losowe. Zmiana osób wyznaczonych dopełnienia funkcji, w tym powołanie nowych, możliwe jest jeśli zajdzie któraś z ww przesłanek na wniosek Wykonawcy po akceptacji Zamawiającego. W sprawach nieuregulowanych w umowie będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. 20. W przypadku niemożliwości polubownego rozwiązania ewentualnych sporów rozstrzygać je będą Sady Powszechne właściwe dla siedziby Zamawiającego. 21. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. 22. W przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę, Wykonawca, zobowiązany jest do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.komarowosada.bip.lubelskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Komarów-Osada ul. Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada I piętro pokój nr 13.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Komarów-Osada ul. Rynek 15, 22-435 Komarów-Osada I piętro pokój nr 6 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.