eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych dla 12 osób w podeszłym wieku i niepełnosprawnych w rodzinnych domach pomocy

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-06-21

Toruń: Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych dla 12 osób w podeszłym wieku i niepełnosprawnych w rodzinnych domach pomocy
Numer ogłoszenia: 95647 - 2016; data zamieszczenia: 21.06.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 72748 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Toruniu, ul. Konstytucji 3 Maja 40c, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6508565, faks 56 6486447.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych dla 12 osób w podeszłym wieku i niepełnosprawnych w rodzinnych domach pomocy.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia - informacje ogólne: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę całodobowych usług opiekuńczych i bytowych, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 163 z późn. zm.), dla 12 osób w podeszłym wieku i niepełnosprawnych skierowanych decyzją administracyjną przez Zamawiającego do rodzinnego domu pomocy. 2.Przedmiot zamówienia określony jest w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie rodzinnych domów pomocy (Dz. U. z 2012 r. poz. 719) wydanego na podstawie art. 52 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. Rozporządzenie określa standardy, rodzaj i zakres usług bytowych i opiekuńczych świadczonych przez rodzinny dom pomocy oraz warunki kierowania, odpłatności i nadzoru nad rodzinnymi domami pomocy. 3.Przedmiot zamówienia składa się z dwóch części: I Część - rodzinny dom pomocy dla czterech osób; II Część - rodzinny dom pomocy dla ośmiu osób. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych obejmujących poszczególne części zamówienia wymienione w opisie przedmiotu zamówienia, tj. w pkt. II niniejszej SIWZ. Wykonawca może złożyć ofertę na każdą część zamówienia według własnego wyboru. II.2. Przedmiot zamówienia - opis szczegółowy: 1.Rodzinny dom pomocy świadczy usługi bytowe i opiekuńcze w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, którego właścicielem lub najemcą jest: 1)osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy, w którym ta osoba zamieszkuje; UWAGA! Osoba fizyczna najpóźniej przed zawarciem umowy w sprawie objętej przedmiotem zamówienia publicznego, winna zarejestrować działalność gospodarczą i przedstawić dowód na tę okoliczność - pod rygorem odstąpienia przez Zamawiającego od zawarcia umowy. 2)organizacja pożytku publicznego - w przypadku rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez organizację pożytku publicznego. 2.W przypadku najmu budynku mieszkalnego jednorodzinnego okres umowy najmu powinien gwarantować właściwe funkcjonowanie rodzinnego domu pomocy. 3.W jednym budynku mieszkalnym jednorodzinnym może być prowadzony nie więcej niż jeden rodzinny dom pomocy. 4.W rodzinnym domu pomocy prowadzonym przez osobę fizyczną usługi bytowe i opiekuńcze są realizowane bezpośrednio przez tę osobę, a w przypadku rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez organizację pożytku publicznego - usługi te są realizowane przez osobę kierującą rodzinnym domem pomocy, która zamieszkuje w rodzinnym domu pomocy. 5.Świadczenie usług bytowych i opiekuńczych w rodzinnym domu pomocy powinno uwzględniać stan zdrowia, sprawność fizyczną i intelektualną oraz indywidualne potrzeby i możliwości osoby przebywającej w rodzinnym domu pomocy, a także prawa człowieka, w tym w szczególności prawo do poszanowania i ochrony godności, wolności, intymności i poczucia bezpieczeństwa, oraz ochronę dóbr osobistych. 6.Sposób świadczenia usług bytowych i opiekuńczych w rodzinnym domu pomocy jest ustalany w formie pisemnej z osobą korzystającą z usług rodzinnego domu pomocy, jej pełnomocnikiem albo opiekunem prawnym przed skierowaniem do tego domu. 7.Osoba prowadząca rodzinny dom pomocy lub osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego przy świadczeniu usług bytowych i opiekuńczych może korzystać z pomocy innych osób. 8.Liczba osób pomagających w świadczeniu usług bytowych i opiekuńczych w rodzinnym domu pomocy, powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości osób przebywających w rodzinnym domu pomocy. 9.Osobom, przebywającym w rodzinnym domu pomocy, zapewnia się dostosowane do ich sprawności psychofizycznej, całodobowe: 1)usługi bytowe: a)miejsce pobytu, b)wyżywienie, c)utrzymanie czystości, 2)usługi opiekuńcze: a)udzielanie pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, b)pielęgnację, w tym pielęgnację w czasie choroby, c)kontakty z otoczeniem, d)inne czynności wynikające z indywidualnych potrzeb. 10.Osobom przebywającym w rodzinnym domu pomocy udostępnia się informacje o przysługujących im prawach, w tym o prawie do wnoszenia skarg, przez umieszczenie tej informacji w widocznym, ogólnie dostępnym miejscu. 11.Osobom niepełnosprawnym rodzinny dom pomocy umożliwia korzystanie z usług terapeutycznych i rehabilitacyjnych oraz udział w aktywizacji zawodowej. 12.Osoby spokrewnione lub inne osoby bliskie niespokrewnione mają zapewnioną możliwość swobodnego kontaktu z osobą przebywającą w rodzinnym domu pomocy. 13.W rodzinnym domu pomocy zapewnia się w zakresie usług bytowych dotyczących: 1)miejsca pobytu: a)swobodny dostęp do budynku i jego otoczenia, b)budynek i jego otoczenie bez barier architektonicznych, z zastosowaniem udogodnień dla osób niepełnosprawnych, c)pokoje mieszkalne usytuowane na parterze budynków wielokondygnacyjnych, jeżeli budynki takie nie posiadają wind - w przypadku osób o ograniczonych możliwościach swobodnego przemieszczania się, d)pokoje mieszkalne, nie więcej niż dwuosobowe, wyposażone w łóżko lub tapczan, szafę, stół, krzesła, szafkę nocną dla każdej osoby oraz inny niezbędny sprzęt, wynikający z indywidualnych potrzeb osoby korzystającej z usług rodzinnego domu pomocy, z tym że: pokój jednoosobowy - o powierzchni nie mniejszej niż 12 m2; pokój dwuosobowy - o powierzchni nie mniejszej niż po 8 m2 na osobę, e)pomieszczenia wspólnego użytkowania: pokój dziennego pobytu służący jako jadalnia, kuchnię dostępną dla wszystkich mieszkańców domu, pomieszczenie pomocnicze do prania i suszenia, jedną łazienkę dla nie więcej niż 5 osób i jedną toaletę dla nie więcej niż 4 osób, wyposażone stosownie do potrzeb osób korzystających z tych pomieszczeń; 2) wyżywienia: a)co najmniej 3 posiłki dziennie, w tym posiłki dietetyczne - zgodnie ze wskazaniem lekarza, b)przerwę między posiłkami nie krótszą niż 4 godziny, przy czym ostatni posiłek nie wcześniej niż o godzinie 18:00, c)dostępność do drobnych posiłków i napojów między posiłkami, o których mowa wyżej, d)możliwość spożywania posiłków w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby karmienie, e)możliwość samodzielnego korzystania z kuchni; 3) utrzymania czystości: a)środki higieny osobistej, środki czystości, przybory toaletowe i inne przedmioty niezbędne do higieny osobistej, b)sprzątanie pomieszczeń w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz dziennie. 14.W rodzinnym domu pomocy zapewnia się w zakresie usług opiekuńczych: 1)w miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu; 2)pomoc w przyjmowaniu leków; 3)opiekę higieniczną, w tym pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych oraz w zakupie niezbędnych leków zaleconych przez lekarza; 4)organizowanie czasu wolnego; 5)czynny udział w codziennym życiu rodzinnym; 6)niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych; 7)organizowanie świąt i uroczystości; 8)możliwość odbywania praktyk religijnych; 9)pomoc w zakupie odzieży i obuwia oraz niezbędnych artykułów osobistego użytku. 15.Zakres usług opiekuńczych jest dostosowany do indywidualnych potrzeb osoby korzystającej z usług rodzinnego domu pomocy i uwzględnia poziom samodzielności tej osoby. 16.Osobę, wymagającą wsparcia w formie usług świadczonych przez rodzinny dom pomocy, kieruje się do tego domu na pobyt okresowy albo pobyt stały. 17.W rodzinnym domu pomocy prowadzona jest dokumentacja zbiorcza zawierająca w szczególności: 1)ewidencję obecności osób przebywających w rodzinnym domu pomocy, 2)dzienniki dokumentujące pracę pracowników zespołu wspierająco -aktywizującego. 18.W rodzinnym domu pomocy prowadzona jest dokumentacja indywidualna zawierająca w szczególności: a)kopię rodzinnego wywiadu środowiskowego, b)kopię decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego, c)zaświadczenie lekarskie, wydane przez lekarza o stanie zdrowia i o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przebywania na miejscu całodobowym okresowego pobytu, d)informację o umiejętnościach w zakresie samoobsługi i możliwości samodzielnego życia, e)opis przyjętego postępowania wspierająco aktywizującego i okresową ocenę jego wyników. 19.Decyzję w sprawie skierowania do rodzinnego domu pomocy wydaje Zamawiający na podstawie: a)rodzinnego wywiadu środowiskowego przeprowadzonego przez pracownika socjalnego Zamawiającego, b)zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do umieszczenia w rodzinnym domu pomocy, uzupełnionego wskazaniem pielęgniarskim, co do zakresu wymaganych usług opiekuńczych, c)dowodu otrzymywania emerytury, renty lub zasiłku stałego. 20.Decyzja, w sprawie skierowania do rodzinnego domu pomocy na pobyt okresowy, jest wydawana na okres przystosowawczy, trwający nie krócej niż 3 miesiące. 21.Po zakończeniu okresu przystosowawczego, o którym mowa w pkt. 20, wydaje się decyzję w sprawie skierowania do rodzinnego domu pomocy na pobyt stały. 22.Pobyt w rodzinnym domu pomocy jest odpłatny do wysokości odpowiadającej poniesionym miesięcznym wydatkom, ustalonym w umowie dotyczącej prowadzenia rodzinnego domu pomocy, zawartej między Gminą Miasta Toruń a osobą fizyczną albo organizacją pożytku publicznego, prowadzącymi rodzinny dom pomocy. 23.Zamawiający będzie pokrywał koszty za dni faktycznego pobytu osoby, przebywającej w rodzinnym domu pomocy, w wysokości i na zasadach określonych we wzorze umowy. 24.Przy ustalaniu opłaty z tytułu pobytu w rodzinnym domu pomocy stosuje się odpowiednio art. 61 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. 25.Wysokość miesięcznej opłaty z tytułu pobytu w rodzinnym domu pomocy określa się w decyzji, o której mowa w pkt. 19. 26.Opłatę z tytułu pobytu w rodzinnym domu pomocy wnosi się na rachunek bankowy Zamawiającego. 27.W ramach nadzoru Zamawiający, w imieniu i z upoważnienia Prezydenta Miasta Torunia, przeprowadza kontrolę w rodzinnym domu pomocy co najmniej raz na pół roku. 28.W przypadku uzasadnionego podejrzenia występowania uchybień lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu rodzinnego domu pomocy, w tym wskutek złożenia skargi przez osobę przebywającą w rodzinnym domu pomocy, Zamawiający przeprowadza kontrolę doraźną. 29.W trakcie przeprowadzania kontroli Zamawiający prowadzi obserwacje, analizuje dokumenty, nawiązuje bezpośredni kontakt z osobami przebywającymi w rodzinnym domu pomocy, a w razie potrzeby kontaktuje się z ich rodzinami, opiekunami prawnymi lub pełnomocnikami. 30.Osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy albo osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego umożliwia przeprowadzenie kontroli w ramach sprawowanego nadzoru i podjęcie czynności, o których mowa w pkt. 27-29. 31.Przedmiotem kontroli rodzinnego domu pomocy jest sprawdzenie: 1)standardu, rodzaju i zakresu usług bytowych i opiekuńczych świadczonych przez rodzinny dom pomocy; 2)przestrzegania praw, o których mowa w pkt. 5, oraz zapewnienia dostępności do informacji o tych prawach, a także przestrzegania warunków, o których mowa w pkt. 9 15; 3)współdziałania osoby fizycznej prowadzącej rodzinny dom pomocy albo osoby kierującej rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego z osobą przebywającą w tym domu, jej rodziną, opiekunem prawnym lub pełnomocnikiem. 32.Kontrola standardu, rodzaju i zakresu usług bytowych i opiekuńczych świadczonych przez rodzinny dom pomocy może polegać na: 1)przeprowadzeniu wizytacji w rodzinnym domu pomocy mającej na celu zapoznanie się z warunkami świadczonych usług bytowych i opiekuńczych; 2)zasięganiu opinii osób przebywających w rodzinnym domu pomocy, ich rodzin, opiekunów prawnych lub pełnomocników. 33.Po przeprowadzeniu kontroli rodzinnego domu pomocy sporządza się protokół kontroli zawierający: 1)określenie zakresu kontroli; 2)wyniki kontroli; 3)ewentualne zalecenia pokontrolne mające na celu likwidację uchybień lub nieprawidłowości w świadczeniu usług przez rodzinny dom pomocy i termin ich realizacji; 4)ocenę wykonania ewentualnych zaleceń pokontrolnych wynikających z poprzedniej kontroli. 34.Protokół kontroli rodzinnego domu pomocy otrzymuje: 1)osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy - w przypadku kontroli rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez osobę fizyczną; 2)osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego i organizacja pożytku publicznego - w przypadku kontroli rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez organizację pożytku publicznego. 35.Do protokołu kontroli rodzinnego domu pomocy zawierającego zalecenia pokontrolne osoba fizyczna albo osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego lub organizacja pożytku publicznego prowadząca rodzinny dom pomocy może złożyć pisemne zastrzeżenia lub wyjaśnienia do Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia otrzymania protokołu. 36.Protokół kontroli rodzinnego domu pomocy wraz z zastrzeżeniami lub wyjaśnieniami i stanowiskiem Zamawiającego do tych wyjaśnień otrzymuje Prezydent Miasta Torunia w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu albo od dnia złożenia zastrzeżeń lub wyjaśnień przez osobę fizyczną prowadzącą rodzinny dom pomocy albo osobę kierującą rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego lub organizację pożytku publicznego prowadzącą rodzinny dom pomocy. 37.Nieuwzględnienie przez osobę fizyczną prowadzącą rodzinny dom pomocy albo osobę kierującą rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego zaleceń pokontrolnych w terminie wyznaczonym w protokole kontroli skutkuje możliwością rozwiązania umowy dotyczącej prowadzenia takiego domu, po zapewnieniu dalszej pomocy osobom w nim przebywającym. 38.W przypadku rażącego naruszenia praw osób przebywających w rodzinnym domu pomocy Zamawiający może wypowiedzieć umowę na świadczenie usług w trybie natychmiastowym.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.10.00 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe 85.31.11.00 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych 85.31.12.00 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: I Część - rodzinny dom pomocy dla czterech osób

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.04.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Regina Kalbarczyk, Jedwabno 23, 87-162 Lubicz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 11707,36 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 11600,00

  • Oferta z najniższą ceną: 11600,00 / Oferta z najwyższą ceną: 11600,00

  • Waluta: PLN .


Część NR: 2   

Nazwa: II Część - rodzinny dom pomocy dla ośmiu osób

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.04.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Maciej Fuerstenau, ul. Kazimierza Wielkiego 15, 87-162 Złotoria, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 23414,72 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 23200,00

  • Oferta z najniższą ceną: 21600,00 / Oferta z najwyższą ceną: 23200,00

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.