eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Renowacja obiektu budowlanego Wieży Piastowskiej w Opolu wraz z zagospodarowaniem wnętrza Wieży i terenu przyległego oraz zorganizowaniem zaplecza turystycznego służącego do obsługi ruchu turystycznego w systemie zaprojektuj i wybuduj

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-27

Opole: Renowacja obiektu budowlanego Wieży Piastowskiej w Opolu wraz z zagospodarowaniem wnętrza Wieży i terenu przyległego oraz zorganizowaniem zaplecza turystycznego służącego do obsługi ruchu turystycznego w systemie zaprojektuj i wybuduj
Numer ogłoszenia: 95506 - 2012; data zamieszczenia: 27.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu , ul. Piastowska 14, 45-082 Opole, woj. opolskie, tel. 077 4524690.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.opole.uw.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Renowacja obiektu budowlanego Wieży Piastowskiej w Opolu wraz z zagospodarowaniem wnętrza Wieży i terenu przyległego oraz zorganizowaniem zaplecza turystycznego służącego do obsługi ruchu turystycznego w systemie zaprojektuj i wybuduj.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Renowacja obiektu budowlanego Wieży Piastowskiej w Opolu wraz z zagospodarowaniem wnętrza Wieży i terenu przyległego oraz zorganizowaniem zaplecza turystycznego służącego do obsługi ruchu turystycznego w systemie zaprojektuj i wybuduj obejmująca swym zakresem: a) opracowanie projektu budowlanego wielobranżowego zatwierdzonego przez Zamawiającego, projektów wykonawczych oraz programów konserwatorskich, na podstawie dokumentacji z przeprowadzonych w 2011 roku badań na obiekcie, wraz z uzyskaniem pozwolenia budowlanego dla zamierzonej inwestycji, b) wykonanie robót budowlano-konserwatorskich zewnętrznych i wewnętrznych, wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego zgodnie z uzyskanym pozwoleniem budowlanym, na podstawie dokumentacji zatwierdzonej przez Zamawiającego, c) wykonanie robót ogólnobudowlanych (wraz ze zmianą użytkowania pomieszczeń) w piwnicy niskiej części budynku OUW w celu zorganizowania zaplecza do obsługi ruchu turystycznego, w tym kasa biletowa, toalety, pomieszczenie dla przewodnika i grupy czekającej na zwiedzanie, zgodnie z uzyskanym pozwoleniem budowlanym na podstawie dokumentacji zatwierdzonej przez Zamawiającego, zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym opisującym przedmiot zamówienia (stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ), d) opracowanie projektu plastycznego wystawy zatwierdzonego przez Zamawiającego wraz z wykonaniem wystawy i wyposażeniem wnętrza wieży w sprzęt multimedialny w celu prezentacji stałej wystawy archeologiczno-historycznej tzw. Osi czasu, sporządzonego na podstawie scenariusza wystawy (stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.22.10.00 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71.24.70.00 - Nadzór nad robotami budowlanymi 45.45.31.00 - Roboty renowacyjne 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.26.26.00 - Różne specjalne roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.31.23.11 - Montaż instalacji piorunochronnej 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 79.82.25.00 - Usługi projektów graficznych 92.31.20.00 - Usługi artystyczne 79.93.20.00 - Usługi projektowania wnętrz .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu każdy wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 61.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wniesione w jednej z kilku następujących form: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008r. Nr116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz,.620). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: w NBP O/Okręgowy Opole nr konta 55 1010 1401 0023 1013 9120 0000 z dopiskiem:Wadium w przetargu na Renowację Wieży Piastowskiej w Opolu. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji min.: a) dwu (2) robót budowlano-konserwatorskich realizowanych na obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, w tym: dwie (2) roboty budowlano-konserwatorskie na obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków, o wartości powyżej 2.500.000 zł (brutto), w tym jedna (1) obejmująca w swym zakresie m.in. konserwację średniowiecznych tj. XIII-XVI wiecznych murów ceglanych minimum 200 m2 w budynkach wpisanych do rejestru zabytków, b) jednej (1) usługi w zakresie projektowania architektoniczno-budowlanego na obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków, o wartości nie mniejszej niż 160.000 zł c) jednej (1) usługi w zakresie zaprojektowania i wykonania wystawy muzealnej z wykorzystaniem nowoczesnych systemów multimedialnych - komputerowych rekonstrukcji - wizualizacji i animacji 3D, z wykonaniem cyfrowej dokumentacji zabytków 3D wraz z opracowaniem aplikacji interaktywnych. Oceny spełnienia warunków Zamawiający dokona na podstawie analizy przedstawionych dokumentów sprawdzając kompletność, spełnienie warunków dopuszczających oraz jakość złożonych dokumentów wg formuły spełnia-nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które Wykonawca udokumentuje poprzez wykazanie osób posiadających uprawnienia w niżej opisanych specjalnościach oraz mających prawo do wykonywania tych funkcji. a) Projektant główny; posiadający uprawnienia projektowe w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z póź. zm.). Projektant główny winien wykazać się co najmniej 5-letnią praktyką zawodową przy projektowaniu architektoniczno-budowlanym na obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków. b) Kierownik budowy: posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z co najmniej 5-letnią praktyką zawodową spełniający wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 16540, poz. 987). c) Kierownik zespołu konserwatorskiego: posiadający uprawnienia zawodowe, z co najmniej 5-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków określone w w/wym. rozporządzeniu Ministra Kultury, o wykształceniu w kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub o specjalności konserwacja zabytków. Oceny spełnienia warunków Zamawiający dokona na podstawie analizy przedstawionych dokumentów sprawdzając kompletność, spełnienie warunków dopuszczających oraz jakość złożonych dokumentów wg formuły spełnia-nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę posiadania zdolności ekonomiczno - finansowej na kwotę min. 500 000 PLN. Oceny spełnienia warunków Zamawiający dokona na podstawie analizy przedstawionych dokumentów sprawdzając kompletność, spełnienie warunków dopuszczających oraz jakość złożonych dokumentów wg formuły spełnia-nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

nie dotyczy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z wyłączeniem zmian dot. zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: a)zawieszenia robót przez Zamawiającego tj. wstrzymania prac przez służby konserwatora zabytków, inspektora nadzoru, b)wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac - co powinno zostać stwierdzone stosownym wpisem do dziennika budowy, c)wystąpienia robót nieprzewidzianych dokumentacją projektowo-kosztorysową (zamówienia dodatkowego), których wykonanie jest ściśle związane z wykonaniem zadania podstawowego i udokumentowane protokołem konieczności podpisanym przez inspektora nadzoru i kierownika budowy, d)z powodu działania siły wyższej, 2.Ponadto dopuszcza się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku: a)zmiany zakresu robót powierzonych do wykonania podwykonawcom, b)zmiany osób, uczestniczących w realizacji zamówienia, c)zmiany kwoty wynagrodzenia brutto Wykonawcy, jeżeli w okresie realizacji umowy zmieni się obowiązująca stawka podatku VAT; d)wykonania robót zamiennych w związku z przyjęciem odmiennych rozwiązań funkcjonalnych i technicznych przyjętych w opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowo - architektonicznej, w związku ze zmianami przepisów prawa. Wykonanie robót zamiennych nie może skutkować zwiększeniem wartości umowy, określonej w § 5 ust. 1, e)konieczności wprowadzenia zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy - siła wyższa w rozumieniu kodeksu cywilnego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.opole.uw.gov.pl/index.php?menu_id=332
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu, Biuro Inwestycji, Logistyki i Zamówień Publicznych, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole, IIp., pok. 226.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.04.2012 godzina 11:00, miejsce: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu, Biuro Inwestycji, Logistyki i Zamówień Publicznych, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole, IIp., pok. 221 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.