eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piotrków Trybunalski › Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej na terenie posesji przy ul. Sulejowskiej 45 w ramach zadaniaracjonalizacja gospodarki wodno - ściekowej na terenach poprzemysłowych w Piotrkowie Trybunalskim.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-05-06

Piotrków Trybunalski: Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej na terenie posesji przy ul. Sulejowskiej 45 w ramach zadania: racjonalizacja gospodarki wodno - ściekowej na terenach poprzemysłowych w Piotrkowie Trybunalskim.
Numer ogłoszenia: 93159 - 2008; data zamieszczenia: 06.05.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta, ul. Pasaż Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski, woj. łódzkie, tel. 044 7327796, fax 044 7327798.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.piotrkow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej na terenie posesji przy ul. Sulejowskiej 45 w ramach zadania: racjonalizacja gospodarki wodno - ściekowej na terenach poprzemysłowych w Piotrkowie Trybunalskim..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres rzeczowy obejmuje : 1.Wodociąg budowa wodociągu z rur PE 180 mm - 178,4 m budowa wodociągu z rur PE 125 mm - 1046,0 m wykonanie studni wodomierzowej 1,4 m z wodomierzem strefowym Dn-100 mm montaż zasuw żeliwnych kołnierzowych bezgniazdowych Dn-150 mm, - szt. 2 montaż zasuw żeliwnych kołnierzowych bezgniazdowych Dn-100 mm, - szt.6 montaż hydrantu p.poż. średnicy 80 mm, nadziemnych - szt. 6 montaż hydrantu p.poż. średnicy 100 mm, podziemnych - szt.3 uwaga! Wcinka w wodociąg w ul. Sulejowskiej oraz przejście wodociągiem pod jezdnią ulicy Sulejowskiej zostało wykonane w ramach przebudowy ul. Sulejowskiej. 2.Kanalizacja sanitarna kanały sanitarne grawitacyjne z rur kamionkowych, wewnętrznie szkliwionych, o wytrzymałości mechanicznej 40 kN/m i średnicy 200 mm, o łącznej długości - 1189,8 m przyłącze kanalizacyjne z rur kamionkowych j. w., o średnicy 200 mm, długości 11,5 m przyłącze kanalizacyjne z rur kamionkowych j. w., o średnicy 150 mm, długości 5,1 m przyłącza kanalizacyjne do budynków z rur PVC, średnicy Ø 160/4,7 mm, w ilości 19 szt., o łącznej długości 154,6 m przepięcie do nowej sieci 4 szt. przyłączy już istniejących. uwaga! Zakres zadania inwestycyjnego finansowanego przez Gminę obejmuje przyłącza kanalizacyjne tylko do pierwszej studni na posesji (najczęściej jest to studnia istniejąca) lub do linii regulacyjnej drogi wyznaczonej granicą własności działki. Zakresem zadania finansowanego przez Gminę nie jest objęta budowa pompowni ścieków uwidoczniona na planie sytuacyjnym i profilu podłużnym, jako że pompownia znajduje się na przyłączu kanalizacyjnym do obiektów firmy MBL. 3.Roboty towarzyszące budowie wodociągu i kanalizacji (oprócz robót ziemnych) - ilości według przedmiaru robót załączonego do niniejszej specyfikacji przewidywana potrzeba odwadniania wykopu na najgłębszym odcinku kanalizacji oznakowanie zmian organizacji ruchu na terenie posesji w trakcie trwania robót demontaż ogrodzenia z siatki i ponowny montaż po zakończeniu robót cięcie nawierzchni asfaltowej cięcie podbudowy z betonu mechaniczne wyburzenie nawierzchni asfaltowej i podbudowy j. w. z wywozem gruzu poza teren budowy rozebranie krawężników betonowych i ponowny ich montaż przy odtwarzaniu nawierzchni ręczne rozebranie nawierzchni z kostki betonowej i ponowny jej montaż materiałem z rozbiórki po zakończeniu robót wodno - kanalizacyjnych ręczne rozebranie nawierzchni z płyt betonowych sześciokątnych (trylinki) i jej odtworzenie materiałem z rozbiórki po zakończeniu robót wodno - kanalizacyjnych rozebranie nawierzchni chodników z płyt betonowych prostokątnych, bez jej odtwarzania po zakończeniu robót, z wywozem gruzu poza teren budowy odtworzenie nawierzchni asfaltowej dróg wzdłuż trasy kanałów sanitarnych z wykonaniem podbudowy z tłucznia demontaż nieczynnych ciepłociągów średnicy 150 mm w kanałach z łupin betonowych z wywozem materiału z rozbiórki poza teren budowy demontaż nieczynnych linii kablowych niskiego napięcia z wywozem materiału poza teren budowy roboty porządkowe po zakończeniu robót, obsiew trawników mieszankami traw pełna obsługa geodezyjna z inwentaryzacją powykonawczą włącznie. Przy zakupie należy bezwzględnie żądać od producentów odpowiednich atestów na poszczególne materiały i urządzenia. Podstawą obliczenia ceny niniejszego zamówienia jest projekt budowlany oraz szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Przedmiary robót są podane tylko w celach informacyjnych i zawierają podstawowe ilości i materiały do wykonania zamówienia. Cena wynikowa kosztorysu nie musi pokrywać się z ceną ofertową; przyjętą formą rozliczenia wykonania niniejszego zamówienia będzie ryczałt. Podczas wyboru oferty najkorzystniejszej brana będzie pod uwagę cena ofertowa. Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401). Wyłoniony w niniejszym przetargu Wykonawca będzie zobowiązany do udzielenia na wykonane roboty gwarancji na okres min. 3 lat, licząc od dnia odbioru robót.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków Kod CPV wg słownika 2008: 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium. 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert do wniesienia wadium w wysokości 15 tys. zł. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a. pieniądzu wpłaconym przelewem na rachunek bankowy BGŚ O/Piotrków Tryb. Nr: 05203000451110000000261430 Uwaga: Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację: Wadium - przetarg nieograniczony na: budowę wodociągu i kanalizacji sanitarnej na terenie posesji przy ul. Sulejowskiej 45 w Piotrkowie Trybunalskim; b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 pozycja 275). 3. Oryginał poręczeń i gwarancji należy przekazać za pokwitowaniem do Referatu Zamówień Publicznych w Urzędzie Miasta, do pokoju nr 317, a do oferty załączyć kserokopię. 4. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium, jeżeli: a. upłynął termin związania ofertą, b. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, c. zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 5. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium na pisemny wniosek wykonawcy: a. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b. który został wykluczony z postępowania, c. którego oferta została odrzucona . 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert tj.: nie później niż do dnia 28.05.2008 r.do godz. 09:00 W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2)Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a)wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej trzy zamówienia odpowiadające rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia o wartości każdej roboty budowlanej nie mniejszej niż 600 000,00 zł brutto; b)wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, tj.: wszystkie roboty winny być prowadzone przez osoby posiadające uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie oraz aktualny wpis do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a)wykaz wykonanych trzech zamówień w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. W celu potwierdzenia, iż zamówienia zostały wykonane należycie należy dołączyć protokoły odbioru końcowego usług lub referencje. b)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia oraz dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez te osoby wymaganych uprawnień. 3)Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy są zobowiązani przedłożyć następujące dokumenty: a) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na sumę min. 1.000.000 PLN, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4)Nie podlega wykluczeniu z postępowania na postawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a) Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 44 w związku z art. 24 ust 1 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Sposób dokonania oceny spełnienia wymaganych warunków: przy dokonaniu oceny spełnianiu warunków Zamawiający będzie się kierował regułą: spełnia albo nie spełnia, niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania; ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Ocena spełniania powyższych warunków nastąpi na podstawie oświadczeń lub dokumentów zawartych w ofercie. Zamawiający, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania; oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełniania przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu wyznaczonym przez Zamawiającego jako termin uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców w przypadkach określonych w art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania ofert przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego z nich. 2.W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia i ustanowieniu pełnomocnika do ich reprezentowania zgodnie z art. 23 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych musi być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii. 3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykaz wykonanych trzech robót odpowiadających rodzajem i zakresem niniejszemu zamówieniu, o wartości nie mniejszej niż 600.000 zł brutto każda, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. W celu potwierdzenia, iż zamówienia zostały wykonane należycie należy dołączyć protokoły odbioru końcowego robót lub referencje. W przypadku składania oferty przez wykonawców, ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców. 5. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez te osoby wymaganych uprawnień, tj.: uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego. W przypadku składania oferty przez wykonawców, ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców. 6. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a także nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 44 w związku z art. 24 ust 1 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku składania oferty przez wykonawców, ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców. 7. Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na sumę min. 1.000.000 PLN, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez wykonawców, ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców 8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3 i 6 oraz 7 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzająco odpowiednio, że; a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 8.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem i podpisane przez osobę/y właściwą/e do reprezentowania Wykonawcy. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego, poświadczonym przez Wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.piotrkow.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Pasaż Rudowskiego 10 , 97-300 Piotrków Trybunalski, Referat Zamówień Publicznych pok. nr 317..

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2008 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Pasaż Rudowskiego 10 , 97-300 Piotrków Trybunalski, Referat Zamówień Publicznych pok. nr 317..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.