Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-04-15
Puławy: organizacja oraz przeprowadzenie 40 jednodniowych warsztatów z zakresu ochrony bioróżnorodności dla 1000 pracowników administracji, organizacji pozarządowych oraz doradców rolnośrodowiskowych
Numer ogłoszenia: 93046 - 2016; data zamieszczenia: 15.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy , ul. Czartoryskich 8, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81 47 86 700, faks 81 47 86 900.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.iung.pulawy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: organizacja oraz przeprowadzenie 40 jednodniowych warsztatów z zakresu ochrony bioróżnorodności dla 1000 pracowników administracji, organizacji pozarządowych oraz doradców rolnośrodowiskowych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji oraz przeprowadzeniu 40 jednodniowych warsztatów z zakresu ochrony bioróżnorodności dla 1000 pracowników administracji, organizacji pozarządowych oraz doradców rolnośrodowiskowych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) przeprowadzenie naboru uczestników warsztatów tj. 1000 pracowników administracji szczebla powiatowego lub gminnego lub pracowników organizacji pozarządowych lub doradców rolnośrodowiskowych; 2) wynajęcie sal na potrzeby warsztatów na min. 30 osób w każdym z 40 miejsc warsztatowych; 3) zapewnienie wykładowc-y/-ów na potrzeby każdych warsztatów; 4) przeprowadzenie w 40 powiatach wskazanych przez Zamawiającego warsztatów z zakresu ochrony bioróżnorodności w sumie dla 1000 pracowników administracji szczebla powiatowego lub gminnego lub pracowników organizacji pozarządowych lub doradców rolnośrodowiskowych na warunkach szczegółowo określonych w opisie przedmiotu zamówienia; 5) przygotowanie, prowadzenie z należytą starannością i przekazanie Zamawiającemu w odpowiednim terminie dokumentacji przebiegu warsztatów; 6) zorganizowanie posiłku dla każdego uczestnika warsztatów w formie dwudaniowego obiadu oraz serwisu kawowego. 3. Liczba uczestników warsztatów: 1000 osób 4. Uczestnikiem warsztatów może być wyłącznie: 1) pracownik administracji szczebla powiatowego lub gminnego zatrudniony w dziale zajmującym się rolnictwem lub ochroną środowiska, którego obszarem działania jest głównie lub wyłącznie powiat ,na terenie którego przeprowadzane są warsztaty lub; 2) pracownik organizacji pozarządowej prowadzącej działalność w zakresie ekologii lub ochrony środowiska, którego obszarem działania jest głównie lub wyłącznie powiat, na terenie którego przeprowadzane są warsztaty lub; 3) doradca rolnośrodowiskowy, którego obszarem działania jest głównie lub wyłącznie powiat, na terenie którego przeprowadzane są warsztaty. 5. Szczegółowe wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia, zostały określone w załączniku numer 2 do SIWZ (Opis przedmiotu zamówienia). 6. Informacje dotyczące finansowania projektu/programu: Zamówienie realizowane jest w ramach projektu KIK25 Ochrona różnorodności gatunkowej cennych przyrodniczo siedlisk na użytkach rolnych na obszarach Natura 2000 w woj. lubelskim. Projekt współfinansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe 80.51.00.00 - Usługi szkolenia specjalistycznego 80.54.00.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie środowiska naturalnego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 4).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia do wykonania zmówienia Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zakończył realizację co najmniej dwóch głównych usług, rozumianych jako dwa odrębne zamówienia, zrealizowane w ramach odrębnych umów, odpowiadające swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Przez główną usługę, odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia należy rozumieć: usługę szkoleniową z zakresu nauk przyrodniczych lub rolniczych, w wyniku której zostało przeszkolonych minimum - 20 osób. Sprawdzenie spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 4).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że do realizacji przedmiotu zamówienia dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: a) co najmniej jedną osobę posiadającą: - wyższe wykształcenie z zakresu nauk przyrodniczych; - udokumentowane od 2004 r. doświadczenie potwierdzające przeprowadzenie co najmniej dwóch szkoleń/warsztatów lub innych form kształcenia z zakresu ochrony różnorodności biologicznej na użytkach rolnych;. b) co najmniej jedną osobę posiadającą: - wyższe wykształcenie z zakresu nauk przyrodniczych; - udokumentowane od 2004 r. doświadczenie potwierdzające przeprowadzenie co najmniej dwóch szkoleń/warsztatów lub innych form kształcenia z zakresu pakietów przyrodniczych programu rolnośrodowiskowego; c) co najmniej jedną osobę posiadającą: - wyższe wykształcenie z zakresu nauk przyrodniczych; - udokumentowane od 2004 r. doświadczenie potwierdzające przeprowadzenie co najmniej dwóch szkoleń/warsztatów lub innych form kształcenia z zakresu rolnictwa ekologicznego. Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia zajęć przez jedną osobę spełniającą łącznie 3 warunki wymienione w pkt. 1.3, lit. od a) do c) lub przez dwie osoby spełniające łącznie 3 warunki wymienione w pkt. 1.3, lit. od a) do c) lub przez trzy osoby spełniające łącznie 3 warunki wymienione w pkt. 1.3, lit. od a) do c). Sprawdzenie spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie powyższego warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 4).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Ponadto do oferty należy dołączyć: 1. Wypełniony i podpisany Formularz oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ 2. Wypełniony i podpisany Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z agendą warsztatów - zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ oraz załącznikiem nr 2A do SIWZ 3. Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty. Upoważnienie (pełnomocnictwo) powinno być złożone w formie oryginału albo notarialnie poświadczonej kopii.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - doświadczenie zawodowe osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - 10
- 3 - dorobek naukowy osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1 Strony mają obowiązek niezwłocznego, pisemnego poinformowania o wszelkich zmianach swojego statusu prawnego, a także o wszczęciu postępowania upadłościowego lub likwidacyjnego oraz wskazania uprawnionego podmiotu, który przejmie prawa i obowiązki Strony, a także o każdej zmianie adresu swojej siedziby. 2 Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą nastąpić wyłącznie w szczególnie uzasadnionych przypadkach o obiektywnym charakterze, niezależnych od Wykonawcy za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku - (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) 3 Zamawiający dopuszcza zmiany umowy jedynie w przypadku zaistnienia konieczności: 1) aktualizacji danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy, zmianę adresu siedziby, zmianę formy prawnej itp.; 2) zmiany terminów warunków realizacji przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, w szczególności w przypadku okoliczności wystąpienia siły wyższej lub z powodu działania osób trzecich, które to przyczyny każda ze Stron musi udokumentować; 3) zmiany terminu realizacji zamówienia w sytuacji gdy konieczność taka wynika z nieprzewidzianych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 4) zmiany terminu realizacji zamówienia w sytuacji jeżeli stanie się to konieczne ze względu na okoliczności trudne do przewidzenia na etapie podpisania Umowy, a wynikłe w trakcie realizacji Umowy; 5) Zmiany osób prowadzących szkolenie w sytuacji gdy Osoby wskazane przez Wykonawcę nie będą realizowały należycie przedmiotu umowy. 6) Zmiany osób prowadzących szkolenie w sytuacji niemożliwych do przewidzenia zdarzeń losowych, nagłej choroby, potwierdzonej niezdolności do świadczenia usługi. 7) zmiany kwoty wynagrodzenia brutto Wykonawcy, wynikającej ze zmiany obowiązującej stawki podatku VAT; 8) zmiany miejsca prowadzenia zajęć ze względu na niemożliwe do przewidzenia okoliczności uniemożliwiające prowadzenie szkolenia w miejscu wskazanym przez Wykonawcę; 9) zmian koniecznych z uwagi na prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem wykonanie przedmiotu Umowy, spowodowanych wystąpieniem okoliczności trudnych do przewidzenia na etapie podpisania Umowy, a wynikłych w trakcie realizacji przedmiotu Umowy; 10) obniżenia cen za zgodą stron umowy. 4 Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 jest: 1) niezwłocznie zawiadomienie strony o zaistniałej okoliczności oraz złożenie na piśmie wniosku zawierającego: a) opis i wyjaśnienie okoliczności, której zmiana dotyczy; b) propozycję zmiany, która musi być korzystna dla Zamawiającego i nie może być mniej korzystna niż określona w ofercie na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. 2) ocena przez Zamawiającego proponowanych zmian i podjęcie decyzji o ich słuszności. 3) podpisanie aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.iung.pulawy.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa Państwowy Instytut Badawczy 24-100 Puławy ul. Czartoryskich 8 Dział Zamówień Publicznych..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2016 godzina 09:00, miejsce: Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa Państwowy Instytut Badawczy 24-100 Puławy ul. Czartoryskich 8 Sekretariat Główny Instytutu..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach projektu KIK25 Ochrona różnorodności gatunkowej cennych przyrodniczo siedlisk na użytkach rolnych na obszarach Natura 2000 w woj. lubelskim. Projekt współfinansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej...
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z PUŁAW
- Usługa koszenia płodów rolnych kombajnem zbożowym dla Sieć Badawcza Łukasiewicz-Instytutu Nowych Syntez Chemicznych
- jednorazowa dostawa odczynników laboratoryjnych i materiałów pomocniczych, znak sprawy DZ-23/50/24
- Dostawa tlenku glinu prażonego Al2O3 w ilości 72 000kg
- Wymiana instalacji elektrycznej w obiektach użyteczności publicznej w Puławach
- SUKCESYWNA DOSTAWA ODCZYNNIKÓW I ZESTAWÓW DO BIOLOGII MOLEKULARNEJ W ROKU 2024 - POSTĘPOWANIE POWTÓRZONE
- Wynajem aparatury medycznej do wykonywania 90 zabiegów w asyście robota chir. oraz zakup materiałów zużywalnych w ilości 90 zestawów, koniecznych do wykonywania zabiegów z wykorzystaniem robota chir.
więcej: przetargi w Puławach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Edukacja ekologiczna - nowa forma zajęć edukacyjnych prowadzona przez przyrodników dla szkół i przedszkoli MiG Buk.
- Przeprowadzenie międzypokoleniowych zajęć grupowych i indywidualnych w ramach Mobilnego Klubu Integracji Lokalnej dla uczestników projektu: "Od Kulturowej Transformacji do Lokalnej Integracji"
- Usługa przeprowadzenia szkoleń i egzaminów w celu zdobycia uprawnień elektrycznych i energetycznych
- Zakup szkoleń informatycznych z zakresu: CompTIA, EDB, HPE, IBM, ITIL, Microsoft, Mile2, Red Hat, SAP, SUSE, Vmware
- "Świadczenie usług specjalistycznych: psychologicznych, logopedycznych, superwizji i hipoterapii" - realizowane w 4 częściach
- Przeprowadzenie 25 szkoleń z pakietu MS Office dla pracowników Politechniki Warszawskiej
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.